Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1881/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Viikonloppu on lusittu ja niinhän siinä kävi mitä pelkäsinkin; menkat alkoivat kellontarkasti eilen aamulla. Voipi olla että jokin kiinnittysmisyritys oli koska tein illalla kotiinpäästyäni vielä ovistestin johon ilmestyi melko vahva viiva. Raskaustestiä ei kaapissa ollut joten en tiedä ihan varmaksi mutta mitäpä sen väliä..verilöyly on tosiasia. Käsittämättömän turta olo, v*tuttaa, itkettää eikä kiinnostaisi yhtään kökkiä täällä töissä. Kun vaan voisi mennä koko päiväksi terassille ja vetää itsensä känniin kuin apina. Pahoittelut tästä masentelusta mutta nyt en kertakaikkiaan omaa tilannetta miettiessä kykene muuhun.

Onnea Ambrosialle plussasta <3!

Minniminni; kuulostaa tutulta tuo että vauvan ajatteleminen väsyttää. Ei tämän "tekemisen" pitänyt näin raskasta olla.

Tervetuloa uusille jännäilijöille :) Joku kyseli siitä talletusten tekemisestä; meillä touhuillaan hieman vaihtelevasti, välillä voi olla viikko että joka päivä, mutta pääsääntöisesti veikkaan että n. joka toinen päivä.

Kiitos Dimou listan päivityksestä!

Konttri 32v kp 2/27, ya 5/2014

1882/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

FRIDALINA, täällä yksi täysin samassa tilanteessa oleva kuumeilija!

Ollaan 21-vuotiaita, ja esikoinen olisi haaveissa. Molemmille on selvää, että nuorena halutaan lapsia ja mieskin on siunauksen antanut että kunhan molemmat ollaan varmoja niin sitten jätetään ehkäisy pois. 

Oon kuumeisesti viime aikoina seurannut tätä ketjua, ja ikäänkun myötäelää jo teidän yrittävien kanssa ;) Mulla on tän kierron aikana tullu (myötätunnosta?) jo oireitakin; pahoinvointia, päänsärkyä, hajuherkkyyttä... Itsellä vauvakuumetta on jo useamman vuoden takaa- silloin tosin vain haaveiluna, nyt alkaisi pikkuhiljaa näyttämään siltä että pikkuinen alkaisi olla toivottu. 

Joskus oli Vauvasta haaveilevat tms keskustelu suunnittelijoille, mutta taisi olla aika hiljainen nykypäivänä. 

Olisi kiva saada juttuseuraa asian tiimoilta! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1883/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki taas,

en tiedä muistaako joku mut vielä palstalta kirjoittelin tänne alkuvuoden ajan ja plussasin toukokuussa ja ei oltaisi miehen kanssa voitu olla enemmän onnemme kukkuloilla siitä! Oikea ihan yrityskerta oli siinä vaiheessa kolmas.

Olin plussasta samaa aikaa onnellinen ja samalla kauhuissani, kun mieleen tuli vuosi sitten tilanne kun raskaus ehti kestää vain alle viikon verran tiedonsaannista. Noh nyt kaikki meni hyvin mutta en kyllä uskaltanut iloitakaan alussa asiasta, mutta pikku hiljaa aloin olemaan onnellinen asiasta ja päätettiin mennä miehen kanssa käymään varhaisultrassa kun viikkoja on kasassa melkein 9. Varattiin aika ja käytiin niin eihän sieltä löytynyt sykettä. Eikun kunnalliseen yhteyttä ja pääsin viikon päästä yksityisestä tarkastukseen ja siellähän se sitten todettiin. Keskeytynyt keskenmeno. Sykettä ei siis löytynyt ja ruskuaispussikin vastasi vko 5 ja kohtu ei ollut kasvanut enään... Eli eikun lääkkeet tyhjennystä varten, jotka otin juhannuksen jälkeen..

Noh tässä tilanteessa ollaan taas. Jo toinen keskenmeno. Tuntuu niin epäreilulta ja raskaalta koko asia. Pikku hiljaa alkaa taas palautumaan koko asiasta, mutta jäljethän kaikki jättää syvälle sisimpään. Miehen kanssa mietittiin, että tulevaisuudessa jos vielä suodaan, että raskaaksi tulen niin tuskin siitä pystyy hirveästi nauttimaan, kun nytkin oli jo vaikeaa yhden keskenmenon saaneena rentoutua ja uskoa että kaikki menee hyvin..

Nyt pidetään hiukka taukoa yrityksessä ja yritetään taas sitten kun tuntuu siltä, että on valmis siihen. Todennäköisesti kuitenkin seurailen aina palstaa sillointällöin... Toivotan kaikille plussatuulia & aurinkoista kesää <3 :)

MELINAH km 6/14 & kkm 6/15

1884/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melinah; tsemppiä teille. Raskasta joutua pettymään tuolla tavoin, ja toivonkin että vielä saatte pienokaisen syliin saakka. Kertoilehan kuulumisia tänne, muistan siut alkuvuodelta :)

1885/2455 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

1886/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja kaikille onnea ja plussatuulia uuteen viikkoon! :)

Täällä ei erityistä raportoitavaa. Kp 13 tänään ja ovista aloin tikuttelemaan pari päivää sitten, mutta eipä mitään viitteitä siihen suuntaan. Katsellaan, että meneekö vielä viikkokin että ovis ilmaantuu, vai ilmaantuuko ollenkaan! Onhan tämä vähän ärsyttävää ja turhauttavaa, mutta näillä mennään... :p

miuku mauku, kp 13/??, yk 4. Niin ja tosiaan ensimmäistä täällä yritetään, kun niitä joku mietti listan jatkoksi :)

1887/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään kp4/24-30 ja yk 17 (ya 03/2014). Itkut on nyt itketty ja nyt edetään taas päivä kerrallaan tätä kiertoa.

Vierailija
1888/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille :) ja tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat :) paljon voimia ja haleja MELINAH <3 tänään oli ongelmia päästä sängystä ylös ku väsyttää niin rankasti et oksat pois.
Sipriina kp 25/29-31 yk 3

1889/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet kuumeilijat ja onnea plussanneille! Pahoittelut kaikille epäonnisille, erityisesti sinulle MELINAH. Näyttää olevan toukokuun plussanneista ainakin kahdella mennyt kesken.

No nyt sitten kannattaa lopettaa lukeminen, jos ei halua kuulla verestä ja suolenpätkistä. Kävin viikko sitten varmistamassa hcg-arvon, joka oli hyvässä laskussa. Tiistaina todettiin uä:ssä, että kohdussa olevat kalvot muistuttavat ruttuista ilmapalloa. Sain sitten heti ensimmäisen keskeytyslääkkeen, joka aiheuttaa puolelle vähäistä vuotoa. Seuraavat lääkkeet oli määrä ottaa torstaina ja sain saikkua to-pe.

Keskiviikkona olin noin 3 min aikaisemmin saanut häädettyä flunssapotilaan vastaanotolta, kun tuntui pari tulvahdusta. Pitkillä koivilla loikkasin lavuaarin luo ja siinä vaiheessa tuntui, kun veret lirisi polvissa. Olin tietysti varautunut laittamalla tavallisen siivekkään, 1 dl imevän, siteen, mutta se tuntui toimivan lähinnä kiitoratana sille veriaallolle. Side siis aivan täynnä ja hoitajan silmilläni arvioiden toinen desi housuilla ja kintuilla. Työkaveri naapurihuoneesta haki mulle uudet housut, onneksi tulin sanoneeksi jo edellisenä päivänä miten asiat on.

Kotiin päästyäni istuskelin vessassa. Ihan selkeät sikiökalvot vuoti pois, pari kananmunankokoista hyytymää ja sitten muuten vaan verenlirinää. Onneksi oli lapselta jääneitä vaippoja. Millään megayösiteellä ei olis tehnyt yhtään mitään. Vuotoa tuli arviolta 2,5-3 dl vielä kotona. Torstaina otin vielä varmuuden vuoksi sen keskeytyslääkkeen, mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut. Ehkä se vielä auttoi kohtua supistumaan kuitenkin.

Mitään kovia kipuja mulla ei ole ollut. Vähän sellaista lievää kuukautismaista kipua oli keskiviikkona ja alavatsa on vielä arka. Tärinää ei oikein kestä ja on vähän veto pois. Jos jollakin on uhkaava keskenmeno tai luultavasti tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno, niin kannattaa todellakin varautua vuotoon. Jos olis tämän tiennyt, niin olis pitänyt olla tosiaankin vauvan vaippa housuissa. Luojan kiitos se potilas ehti pois huoneesta tai tää vuoto ei alkanut sunnuntaina rippijuhlissa tai esim. Prisman kassalla.

Nyt sit vaan odotellaan ekoja menkkoja ja sitten alkaa taas ankara jyystäminen. 3 kg laihduin, kun ehdin pari kk olla raskausdiabeteksen kourissa. Jatkoa odotellessa.

Olikos täällä jokin odottaa selkeyttä kiertoon osasto? Mut vois kumminkin ottaa pois toukokuun plussanneista.

1890/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, Starling, mikä kokemus :( Onneksi nyt ollaan jo voiton puolella. Tsemppiä <3

1891/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär kp 17/28-31, yk 5

Tosiaan olen pitänyt tietoisen tauon täältä palstalta vähentääkseni stressitasoa. Kirjoittelen illalla enempi, jos minut mukaan takaisin laitettaisiin?

1892/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kärsitään taas aamupahoinvoinnista ja nyt kyllä alko tuntuun siltä että se testi on pakko käydä ostaan ettei sinne keskiviikon lääkäriin pysty odottaan.. Tää on 4 päivä kun kärsin tästä ja välillä voisin okentaa.. Kp41/28-41

Vierailija
1893/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOFIA2016 tuu kertoo testin tulos ja toivotaan että olis pikkunen mukana :) jännään sun puolesta.

Vierailija
1894/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 13.7

Dreamer15 (28v) kp 48/30-40 yk 2

Sofia2016 (21v) kp 41/28-41 ya 1/14

NooraV kp 39/? yk 7

Supera (20v) kp 32/27-29 ya 2/14

Pallopaita kp 31/27-29

Tiinu89 kp 31/35 yk 3

Sipriina (27v) kp 25/29-31 yk 3

Uusio Mamma kp 22/26

Nuuskiksentytär kp 17/28-31 yk 5

Muffeli (29v) kp 16/30-33 yk 2

Minniminni (22v) kp1 3/32-36 ya 3/2015

Stardust (22v) kp 13/26-40 yk 4

Miuku Mauku (27v) kp 13/? yk 4

Pioni1 (27v) kp 12/34 yk 5

Kompuroiva Hylje (29v) kp 10/29 yk 2

Kikiii (20v) kp 10/30-35 yk 7

Kepuliina (29v) kp 9/28 yk 2

Dimou (26v) kp 7/? yk 10 (ya 7/14)

PinkkiDrinkki (35v) kp 6/27-30

Lumilla kp 5/25-27 yk 9

Annuska (20v) kp 5/35-43 ya 12/14

Jannuli85 kp 4/24-30 yk 17 (ya 03/2014)

Konttri (32v) kp 2/27 ya 5/2014

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v)

Tammikuussa 9 plussaa

Helmikuussa 12 plussaa

Maaliskuussa 13 plussaa

Huhtikuussa 5 plussaa

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)

Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

Vierailija
1895/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos DIMOU listan päivittämisestä :)
Tekis mieli jo tehdä testi mut on varmaan parempi et odotan sunnuntaille :D

1896/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starling: Voi ei :( Täällä koin samat veritulvat aikanaan kkm:n kanssa, kun piti tyhjentää. Sitä tavaraa tuli aivan järjettömät määrät, olin melko varma, että vuodan kuiviin! Muistan miten kotona olin laittanut kaksi yösidettä housuihin ja piti ajaa ihan pieni matka siskon luo. Matkalla jouduin sanomaan siskolle, että kurvataanpa ABC:lle, mulla tulee ihan varmasti tää vuoto läpi. Onneks oli mustat ja paksut college-housut jalassa, koska ne oli vessaan päästyäni sisäreisistä polviin saakka veressä :/ Eli pari super imukykyistä sidettä imas sen n.15min. ja sitten kaikki tuli jo yli ja läpi. Tätä jatku tosiaan pari päivää ja alkoi siinä melkosesti heikottamaankin. Olisi ollut tosiaankin kiva, että joku olisi osannut varoittaa miten paljon sitä voikaan vuotaa.
Onneksi sulla on jo pahin ohi <3
Itse sain päälle vielä kohtutulehduksen ja sekin oli ihan kaamea. Kuume nousi töissä ollessa vartissa yli 39c:n, kävelystäkin johtuva tärinä teki ihan kamalan kipeää eikä pystynyt kunnolla istumaan. Onneks pääsin sillon nopiaan työterveyslääkärille Pulssiin ja sain antibiotin, joka auttoikin nopeasti. Oli se aikamoinen kokemus sen surutyön päälle.
Voimia sinunkin tilanteeseen Melinah!

Sipriina: kylläpä on kutkuttavat ajat sulla, malttia vaan. Luulen, et se on aina kiirettä parempi :) Vaiks just samassa tilanteessa viikko sitten ollessa meinasin revetä liitoksistani ja olisin halunnut juosta apteekkiin:D
En edes uskalla ostaa testejä kotiin valmiiksi, parempi et ne on siellä apteekin hyllyllä aina siihen saakka, kun menkat myöhästyy ;)

Sofia2016: Jännää, toivotaan plussia sulle ettei huono-olo olis turhan takia :)

Konttri: Suuret pahoittelut menkoista :( Se kierron alku on sitten turhauttava...

ON: Tylsä suvantovaihe, vauvan tekoa on onneks päästy jo treenaamaan kuitenkin :P

Tulispa lämpösempiä Heinäkuun päiviä kaikille!

Täällä Kepuliina kp 9/28

1897/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta että on lopettanut pilleriliuskan kesken? Mä oon ite näitä malttamattomia jotka ei malttanut vetästä liuskaa loppuun... Ajattelin, että voiko ovis heitellä paljonkin sen jälkeen? Tyhjennysvuoto mulla loppu tossa viikko sitten. Muilta palstoilta oon lukenut että ovis on jopa tullut jo ensimmäisellä viikolla tyhjennysvuodon jälkeen.

Vierailija
1898/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden jälkeen kierrot taitaa muutenkin heitellä vähän miten sattuu, en usko että se liuskan kesken lopettaminen vaikuttaa asiaan sen enempää. Lyhyellä kierrolla se ovis normaalistikin tulee noin viikko vuodon jälkeen. Mää jätin aikoinaan laatan kesken kun yritys alkoi, ensimmäinen kierto oli mulle normaali 37. Ei ollut mitään tiputtelua tai muutakaan kummallista.

1899/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kiertopäivitys eli nyt menossa kp14/32 ja yk3. Kesäloma on liian kiireistä aikaa, kun ei kerkeä seuraamaan edes keskusteluja. Katsotaan kunhan koulut taas alkavat ja kotiäidin kiireisin sesonki on ohi, niin on ehkä hetki omaakin aikaa sekä juttujen lukemiseen että kirjoittamiseen. Täällä saattais olla ovispäivä juuri nyt aikalailla ajankohtainen, joten katsotaan mitä ensi kuussa päivitän. Toiveikas olo! :)

Vierailija
1900/2455 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä kokeneemmilla on mennyt pahoinvoinnin kanssa, onko se ollut yhtäjaksoista ihan alussa? Olen nyt kaksi päivää ollut todella huonovointinen, aina välillä. Menee ja tulee. Se vähän kummastuttaa, kun välillä olo on ihan normaali ja sitten haukotaankin henkeä että tuleeko oksu. Olen nyt sitten arponut, että olenkohan nyt sattumalta saanut vaan jonkun vatsapöpön (mikä ajoitus!) vai olisinko kuitenkin raskaana. Yleensä kuitenkin vatsataudeissa on vatsakin sekaisin, mutta nyt ei semmoista ollenkaan. Ruoka ei ole kyllä maistunut yhtään.

Tajusin tuossa, että tein kyllä eilen testin ihan aloittelijamaisen typerästi kun ensin olin juossut pissalla monta kertaa lyhyen ajan sisällä ja lopulta retkahdin ja tein testin mutta ei kai se nyt mitään näytä jos tavara on kovin tuoretta..? Ja varsinkaan näin alussa.

Jotain minimaalista menkkamaista vuotoa on alkanut tulemaan, mutta ei ole mitään menkkamaisia kipuja.

Kyllä on vähemmästäkin naisihmisen pää pyörällä! :)

MERIEMILIA: Mulla ensimmäinen ovulaatio tuli pillereiden lopettamisen jälkeen ehkä varmaan 1,5 kk päästä. Tai ainakin luulin tunteneeni sen. Ekat luomumenkat tuli ehkä sitten lähemmäs 2 kk päästä. Siitä kierto alkoi sitten kuromaan eroa kiinni ollen seuraavalla kerralla vähän yli kuukauden ja 3-4 kerran jälkeen tasainen alle 30 pv jolloin ovulaation tunne aika tarkkaan puolivälissä.