Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Mulla oli yrityskertojen alussa pari kolme kiertoa kovia oviskipuja. Aina sillä puolen missä sillä kiertoa ovuloi. Oli kyllä ihan lamaannuttavaa kipua muutaman päivän. Sitten niitä ei enää tullut. En tiedä oliko hyvä vaiko huono juttu. Välillä tulee nykyseltään hetkellisiä viiltäviä kipuja. Mutta vain hetkellisiä ja muutamia kertoja. Nytkin pitäisi olla ovis ihan parin pvn sisään.
Missä vaiheessa tonne "Haikara hakoteillä" ryhmään voipi liittyä?
elliep: kiva kun lisäsit takas :) nyt on tosin kp 13 ;) ei sillä nyt suuren suurta merkitystä kuitenkaan ole. :D
Tilanne 25.6.
Dindinden (26v) kp 39/35 yk 5
Nuuskiksentytär kp 38/28-31 yk 4
Dimou (26v) kp 36/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 35/26 yk 3
Dreamer15 (28v) kp 30/30-40 yk 2
Sarikoo 29/35
Minniminni (22v) kp 29/32 ya 3/15
Minttu (23v) kp29/28 (ya 6/2014)
Annma (33v) kp 27/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 27/36 yk 2
Wishes kp 26/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 25/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 24/34 yk 4
Minmar (30v) kp 23/30-35 yk 3
Mmariat1 (23v.) 23/28-31 yk1
Norappi kp 23/29
Aliisia (25v) kp 22/36-40 yk 3
EICH (31v) 21/26-29, ya 6/2013 (kkm 2/2015 rv 11)
Nillis (28v) kp 21/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Kompuroiva hylje kp 21/26?? yk 1
Vavvakuume92 (22v) kp 21/27-29 yk 3
Noorav kp 21/? yk 7
Kepuliina 29v. kp 20/28 yk 1
Diamond11 kp 19/28-30 ya 2013
Ambrosiaa kp 17/28 yk 2 (tm 3/15)
Hattu kp 16/25 yk1
Kevättähti kp 16/25-31 yk 2
Lumilla kp 13/25-27, yk8
Tiinu89 kp 13/33-34 yk 3
Supera (20v) kp 13/27-29 yk 10
Jannuli85 kp 12/24-28 yk16 (ya 3/2014)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 11/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Konttri (32v) kp 10/27 yk 15 (varh. km 11/14)
Viivitys (34v) kp 7/25-29 yk 6
Havaiana81 (34v) kp 7/28-31 yk 3
Minea92071 kp5/28-35, yk4 (ya 11/2014, tm 02/15)
Uusio mamma kp 4/26
Satuse (40v) kp 02/30-34 yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v), Exile yk13, Exvela (33v), Mwiihh, Soffie (22v), Huolestunut Ensiyrittäjä, Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v), Nuppunella (34v), AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu, Guagua (26v)MilaNnnkkk, Lumilla
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk2), Pumpuli87 (yk1), HennaS (leijona) 21v (yk2), Tinttu1989 (yk5) EllieP (30v) yk 1
Piti vielä päivittää, kun ärsytti tuo oma virhe listassa :). Toivottavasti nyt meni oikein. Ja tervetuloa mukaan kuumeilemaan Mmariat! :)
Mä en ookkaan tänne kerennyt kirjoitteleen. Tiistaina oli dpo7 ja oli menkka jomotuksia koko päivän. Mietin että olisiko ollut kiinnittymis kipuja. Jotenkin muutenkin tuntenut tässä kierrossa kaikki paremmin. Varmaan johtuu geleestä mitä oon tässä kierrossa syönyt. Tissit ovat aristaneet oviksen jälkeen ja mahassa juilii aina välillä. Joko kaikki on todellisia oireita ja jos ei niin kuvittelen kaiken. Ajattelin huomenna kokeilla ja tehdä testin vaikka on vielä aikasta. Huomenna on dpo10. Jännityksellä odotan mikä on tuomio. Odotan kyllä että menkat alkaa keskiviikkona.
Nyt alan lukemaan juttuja mitkä lukematta.
Norappi
NUUSKIKSENTYTÄR, muistaakseni heti menkkojen poisjäätyä n. viikko eteenpäin testasin ainakin 4-5 kertaa, mutta ei haamun haamua :D Sitten menin pari pv yli viikon odotuksen jälkeen terkkariin, sieltä soitettiin & negaa oli :D Olin silloin ihan varma, että mulla on sitte joku muu esim. sairaus kun oli vaikka mitä oireita. Noh oireet vaan paheni eikä menkkoja kuulunut niin päätin varata neuvolaan ajan & tadaa plussa :) Neuvola aika oli siis 2vk menkkojen poisjäännistä ellei pari päivää ylikin :)
Eich: Jospa tuo siun uni oli enneuni! <3 ja saat piakkoin sen plussan <3
Minmar: Juu, on tää kyllä hassua touhua :D ei miun pitäny olla tällänen höseltäjä ja melkein joka asian googlettaja! :D oon nyt jopa googletellu dpo 6:sta lähtien kaikki dpo:t tähän asti! :D ei hitto :D
Kikii; Battery on kyllä ihan jees :) aika kallista vaan :) mulla on lemppareina normaali Monster, Teho (joka oli joskus muinoin parempaa kyllä), Red Bull (jonka makua en joskus voinu sietää!) ja perus Es :D Bitbull tms on myös hyvää, mutta mulla menee siitä jostain syystä maha kipeeks.
Pioni1: Mulla on aina ovulaation aikaan tuntunu vihlonta vain toisella puolella. Paitsi nyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Ilmeisesti kroppa meni sen verran sekasin, että nyt en yhtään osannu paikantaa kun molemmille puolille vihlo ja muutenkin oli maha kipee useemman päivän ovulaation jälkeenkin. Mutta ennen pillereitä ja muita endohoitoja, tunnistin yleensä oikeella puolella (joka on nyt tukossa) vihlonnan ovulaation aikaan. Joku muutaman yksittäisen vihlonnan, tai sitten sitä saatto jomottaa koko päivänkin tai jopa seuraavaan päivään. Joskus harvoin tunsin vasemmalla puolella.
Sarikoo; Kiitos :)) Paljon plussa-onnea sinnekin! :) Ja huh, täällä on muitakin joilla maha on turvoksissa! tai en tiedä onko se varsinaisesti hyvä, mutta hyvä ettei miun tarvii olla asian kanssa yksin ja jos se on merkki jostain hyvästä niin sitten se on hyvä :D Mulla kun oli siis tässä ensin pari iltaa peräkkäin, että maha oli turvoksissa. Mutta nyt eilen ja tänään on ollu heti aamusta lähtien koko päivän siihen saakka kun menee nukkumaan! ja yöllä vessassa käydessäkin se on turvoksissa. Ihan kun oisin kuudennella kuulla raskaana. Eikä tunnu riippuvan oonko syöny tai juonu mitä sinä päivänä, vai enkö oo syöny vielä ollenkaan jne. Maha on ollu löysälläkin, joten ei voi olla mitään sori, mutta kerääntynyttä jätettäkään :D ehkä tää kroppa on vaan sekasin.
Norappi; Toivottavasti nuo ei oo mitään kuviteltuja oireita, vaan niitä itteään! :)
Elliep:ille viivan vahvistumisia! :)
Paljon tsemppiä Nuuskiksentytär!!
Tervetuloa Mmarriat! :) Meilläkin oli miehen mielestä vielä vastoittain "sitten joskus", kun oli puhetta lapsista. Mutta yrityksen alottaminen tulikin sitten tässä suht äkkiä :) tosin lääkärin suosituksen innostamana :D
hmm.. tulikohan nyt kaikki...
ON: Muuten en oo tuon mahan turvottelun lisäks sentään kauheesti oireita kerenny tarkkailemaan, kun siivoilin kolmen karvavauvan asumukset <3 hei muuten! ooh! munasarjaa vihloo! :D ...ja onneks sekään ei voi johtuu muista asioista :D onneks mies ei tiedä, miten kajahtanu miusta on tullu :D :D ja ei hitsi tätä miun nykystä laskutaitoa! se onkin 25 miun kierto, jos 14 pv menee oviksen yli :D noh, olkoon nyt se 26 kun ei tässä vaiheessa voi tietää, rupeeko se asettumaan siihen normaaliin 28, niin kun ennen pillereitä ja millonka mahollisesti.
Kompuroiva hylje (29) kp 21/26?? dpo 10 (jess! :D )
onko kukaan käyttäny raskauskeijun 10ml herkimpiä testejä..? kauanko pitää odottaa tulosta tai kauanko sitä voi katsoa..kiitos avustanne <3
Hmm... mulla ois tämmösiä testejä tuo viiden paketti: http://www.ebay.co.uk/itm/231446649585?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
tilasin ne tässä tämän vuoden puolella, kun vielä yksinään kuumeilin :D Luulin, että nuo on sellasia normi testejä, mutta ilmeisesti ohjeesta kun katoin, nuokin pitää uittaa eikä voi suoraan suihkutella vaikka ovat tuommosen puikon mallisia :O sen takia nuo sillon tilasin, kun aattelin etten haluis liuskoja, vaan vähän juhlavampaa :D Mutta mutta... nuo nyt kyllä vähän polttelis tuolla laatikossa ja tekis mieli tehä huomenna, sitten ois kuitenkin jo dpo 11. Mutta en haluu, että mies ihmettelee että mitä tuo sekoilee ja huvikseen testailee, jos se on negatiivinen, joten tekisin sen salassa :D mutta... se kun lähtee töihin iltavuoroon, en voi pidätellä niin kauaa... ja viikonlopun se on kotona ja aamuvuoroon menee vasta ens viikolla... ei hitto, on mulla ongelmat :D ja onneks näistä ei tiedä kukaan muu, kun te ja jotka tänne sivulle sattuu. Eikä kukaan tuttu :D
Kissanainen: En osaa ikäväkyllä sanoa noista testeistä mitään :/
ON: Tänään ois dpo 6 ja alavatsassa tuntuu painetta ja repäisykipua, kun nousee äkkiä vaikkapa sohvalta ja rinnat aristaa vähäsen. Saas nyssit nähdä mitä tässä oikeen tapahtuu, hui miten jänskää :p
ei se mtn ku ette osaa neuvoa.. veikkaan 5-10min..niinkuin muissakin testeissä on..
mulla noita raskauskeijun yksittäis pakattu 10ml raskaustestejä paljon mut ne ottaa kuulemma 6pv jälkee tuloksen. Lauantaina taisi ovis kipujen mukaan mut en sit tiiä.. ja peitot heilui.. nyt jännään miten käy ja onko hedelmöittyminen ees mahdollista kun ei ole kuukautisiakaan..V***u ku en tiedä..
Kissanainen: Itse käytin ja täytyy sanoa, että en ollut tyytyväinen. Kaikki muut muka "vähemmän herkät" testit ovat antaneet minulle selkeämmän haamun. Raskauskeijun testeissä haamu oli todella hailakka ja piti ihan valoa vasten katsoa, että onko siinä mitään. Ohjeissa lukee, että positiivinen voi tulla jo minuutissa, mutta negan varmistamiseksi pitää odottaa 5 minuuttia. 10 minuutin jälkeen testiä ei saa enää lukea, sillä silloin se ei ole enää luotettava. Toivottavasti tämä auttoi!
Kompuroiva hylje: Vitsi nauroin tuolle sun "en halua liuskoja vaan hieman juhlavampaa". Ihana sanamuoto. Tiedän mitä tarkotat. Itse oon alottanut halpistesteillä, koska ajatellut et nyt voi olla liian aikasta testata enkä halunnut tuhlata noita parempia, mutta haluun kyllä varmistuksen vielä tuollaisella "juhlavammalla" testillä. Jotenkin luotan niihin paremmin. Tosin ite uitan ne kuitenkin, koska mun mielestä se on helpompaa kuin suoraan "suihkusta" ja sit voi samasta pissasta tehdä pari muutakin testiä jos oikein haluaa hullutella :D.
Hahaa, mäkin täällä hihittelin melkein ääneen Kompuroivan Hylkeen kirjoitukselle :) itsellä kävi silloin joulukuussa kun plussasin, että olin vuoden verran testaillut kaikilla halpis testeillä negoja ja taisin siinä plussakierrossakin tehdä jollain halpis testeillä kp 26/28 negan. Odottelin viikonlopun menkkojen alkamista ja ihmettelin kp 30 miksi ei farkut mee kiinni. Kp 31 olin työreissulla ja pää oli kummallisesti kipee enkä pystynyt keskittymään mihinkään koko päivänä. Junamatkalla kotiin sitten ajattelin että jokohan sitä nyt testais kun menkkoja ei kuulu. Rautatieaseman apteekista sen enempää asiaa miettimättä ostin elämäni ensimmäisen kerran CB:n digitestin ja kotiin mentyä painelin suoraan vessaan sanomatta miehelle mitään. Yllätys oli suuri kun testiin pätkähti raskaana. Olihan se nyt "juhallisempaa" kiikuttaa miehelle hieno digitesti pissaisen liuskan sijaan :D siinä sitten jännitettiin yhdessä mitä muuta näyttöön vielä tulee. Jälkikäteen kun mietti niin olihan mua viikon verran palellut saunan jälkeen lämpöisessä suihkussa ja koira pyöri kummallisesti koko ajan jaloissa. Ja se vatsan turvotus.. Ei ollut vatsa litteänä edes aamulla.
Nyt vasta pääsin kirjoittamaan kuulumisia. Tän aamun testi oli kyllä selkeästi negatiivinen...:/ Harmittaa todella paljon, vaikka sitä osasin odottaakin. Menkat on kyllä jo aika paljon myöhässä, että en tiedä että muuttuuko se tästä enää positiiviseksi. Toki aina on pieni mahdollisuus niin kauan kun menkat pysyy poissa.
Ihmetyttää vain se, että rinnat on jo jonkin aikaa olleet arat ja tuntuu että ne on päivä päivältä kipeemmät. Juokseminen sattuu todella paljon. Mutta ei sitten oikein muita tuntemuksia ole suuntaan tai toiseen. Ei tässä auta taas muu kuin odotella. Seuraavan testin teen kyllä vasta alkuviikosta jos tarvetta on. Se yks ainut viiva siinä testissä on aina yhtä masentava näky. Sais edes menkat alkaa.
Elliep kiitos neuvosta..tosi tosi hailakka viiva..valolla kattoo niin just näkee..mut en luota siihe et olis +
ovis taisi olla viikko sitten lauantaina oireiden mukaan ja mitä täällä forumilla kerrottii..
Stardust, onko sulla mitään käsitystä milloin sulla oli ovulaatio? Tosi inhottavaa kyllä tuollainen epätietoisuus kun kuitenkin toivoo niin kovasti sitä plussaa.
Eikös useasti menkat anna odottaa itseään päinvastaisessa tilanteessakin, eli jos vahinko on käynyt ja raskaus mahdollinen mutta ei toivottu, saattaa menkat viivytellä tulollaan sen seurauksena kun niiden alkamattomuutta stressaa ja pelkää. Eli kai se tavallaan voisi toisin päinkin olla. Se onkin sitten eri asia miten vauvakuumeisena voi olla ajattelematta niitä menkkoja tai plussaa. Henkimaailman juttuja. Tai sitten ihan vaan biologiaa ja ovulaatio ollut normaalia myöhemmin.
Mietin vähän samaa asiaa silloin kun mulla oli se kkm. Plussasta lähtien ravasin pelokkaana pari kuukautta vessassa ja toivoin ettei mitään veristä vuotoa olisi. Eikä sitä ollutkaan vaikka kehitys olikin loppunut. Vasta kun NT-ultrassa selvisi että kehitys oli loppunut jo aiemmin alkoi kotiin päästyäni pieni vuoto. Voihan olla, että tuo pelko siitä että kaikki ei oo huvin johtui jostain naisen vaistosta kun kaikki ei ollut hyvin. Mielenkiintoista nähdä jos vielä joskus plussan onko mieli yhtään rauhallisempi..
nyt ei näkyny mtn testissä.. en ole raskaana siis :( tai sit näkyy myöhemmin
Puhdas nega :'( Lähden siis hyvällä omatunnolla tänään kahdeksi päiväksi festareille miettimään muita juttuja :) Yk 8 alkaa sitten sunnuntaina...
Annma kp 28/29 dpo 11 yk7
pioni1: Joo mäkin yleensä olen tosi malttamaton ton testaamisen kanssa, etenki ku menkat päivänkin myöhässä :D Toiveikkaana eletään! Kiertopäivä on tänään 30/35 eli tiistain jälkeen pääsee testailee jos menkkoja ei ilmesty! jes! ;) Tuohon mitä olit kirjottanut dreamer:lle niin pitää niin täysin paikkaansa, mäkin olin tosi varovainen ehkäisyn kanssa ettei vahingossakaa tulis raskaaks. Mutta nyt ku sitä yrittämällä yrittää saada vauvaa niin ei. Huoh :)
Elliep: Tais mun ikä jäädä sanomatta kokonaan eli itse olen nyt 20 mutta täytän kuukauden päästä 21 ja mies on 22 :)
mmariat1: Tervetuloa mukaan kuumeileen! Toivottavasti tärppäis ekalla sinulla :) Sulla on kyl just samanlaisia ajatuksia kuin minullakin ja aika sama lähtötilanne ku meilläki. Meilläki mää eka ehdottelin vauvaa ja juttelin niitä näitä niin mies oli et ei nyt vielä, sit tulevaisuudessa. No ei mennyt sitten kauaa ku mieski jo lämpeni ajatukselle ja nyt vauva saa tulla kun on tullakseen. Innoissaan hän on kun puhelee kuinka hän paijaa masua sitten aina kun mennään nukkuun ja jne. :)
Norappi: Toivottavasti plussan saat, peukut pystyssä! Tuuppa kertoon mikä tulos pärähtää testiin :)
Kompuroiva hylje:Joo aina pitää pitää toivetta yllä että se turvotus johtuis just raskaudesta eikä mistään muusta. Mieski tänää iltapäivällä kysy et hui, ku sun maha on iso, siellä on vaavi, haha :) Mut onpas outoa sinulla kun sulla on aamusta asti turvonnut..
Annma: Olen pahoillani, harmi! Se on kurjaa kun odottaa ja melkein on varma että plusa tulee mutta pettymys on suuri. :/
On: Eilen turvotus alkoi jo kuuden aikaan illalla kun yleensä alkaa vasta nukkumaanmentäessä. Enkä tietääkseni ole syönyt mitään erikoista mikä turvottavas mahaa. No nyt ainakin tiedän sen etten kuvittele et mun maha on turvonnu ku eilen mieski tokesi asian että pakkoha siel on vaavi olla, hih :) Ja illalla oli palelua ja aamuisin kauhee nälkä vaikka olisi hyvän iltapalan syönytkin... Mitäköhä muuta? En malta oottaa ensviikkoon! Kp 30/35
Kiitos pinoni1, sen verran häselsin että nimimerkki vaihtui mmariat1 tuosta mmariat nim. Sen verran täydennän edellistä, että olen ihemissäni miehen innostuksesta. Olen kyllä aina tiennyt hänen haluavan lapisa, ja hän minun. Olemme lapista puhuneet paljon "sitten tulevaisuudessa" nyt muutama viikko sitten oikeastaan aika kevyt keskustelu ajautui siihen että nyt jo yritetään. Toisaalta miksi ei, kaikki opinnot on hoidettu ja työelämässäkin "sopivassa" vaiheessa. En epäröi itse ollenkaan, olisin ollut valmis jo aikaisemmin mutta aikamoista ajatustenlentoa tämä tosiaan on ja samalla myös pelkään, ainakin vielä aivan turhaan. Kauhea tämä stressaava luonne, mutta ihanaa tämä on <3 Mukavaa loppuviikkoa :)