Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1521/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär: Onpa tuo nyt todella inhottava tilanne, pahoitteluni negasta :( Pääsisitköhän terveyskeskukseen verikokeille katsomaan tilannetta? Eikö sinulla oo jo useamman päivän mennyt kierto yli?

1522/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä olisi yksi uusi vauvakuumeilija joka "änkee" joukkoon mukaan.. Tänään oli pakko rekisteröityä tänne ja saada vähän vertaistukea ja silleen. eli ihan uus olen tälläisillä palstoilla, mutta katsotaan. :)

Olemme nyt yrittäneet maaliskuusta 3/15 asti eli yk 4. Käytin merciloneja vähän yli vuoden verran ja ja lopetin helmikuun lopulla kun olemme nyt siinä pisteessa että lapsi saa tulla :) Olemme parikymppinen pariskunta joka haaveilee pienestä ensimmäisestä kääröstä. (vauvakuume molemmilla, en ees tienny et mieski voi olla noin innoissaan :D ) Olen syönyt parisen kuukautta foolihappoa kun neuvola niitä kehotti syömään että vähentää keskenmenojen riskiä, toivottavasti niistä olisi apua :)

Kiertopäivä mulla on aika epäsäännöllinen mutta kp28/35.

Enpä nyt tiedä mitä muuta kertoisin nyt näin aluksi mutta toivottavasti on keskustelua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1523/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär: Mä niin olisin halunnut sulle plussan :(. Mulla on omakohtanen kokemus pitkittyneestä kierrosta just viime kuulta: Oltiin miehen kanssa sovittu kesäkuussa yrittämisestä ja tietenkin toukokuun kierto oli älyttömän pitkä. Mulla oli menkat sillon 7 päivää myöhässä. Tein pari raskaustestiäkin, jotka näytti negaa. Vaikka ei yritetty virallisesti niin mietin, että on raskauskin periaatteessa mahdollinen tosin epätodennäköinen. Kroppa oli siis jostain syystä erittäin sekaisin (liekö stressiä tai jotain muuta...en osaa sanoa) Soitin jo lääkärillekin, koska kierto on mulla aina ollut todella säännöllinen, vaikkakin heittelee sillä parilla päivällä. Pyysivät silloin vielä odottamaan ja soittamaan uudestaan jos ei muutaman päivän päästä kuulu... No eiköhän ne sit alkanut tyylin sinä päivänä kun olin aamulla hätäsenä niille soittanut. Mutta oli todella stressaavaa ja mietin et se stressi joka aiheutu siitä, että kuukautisia ei kuulunut pitkitti niiden tuloa varmaan entisestään... Toivottavasti sun kroppa normalisoituu pian ja pääsette taas yrittämään!

SARIKOO: Tervetuloa mukaan! Kiva kun meitä on näin paljon täällä :). Toi Foolihappo on tosi tärkee. Itsekin napsin niitä joka päivä. Omega 3, D-vitamiini ja rautatabletit on myös hyviä. Rautatabletit varsinkin silloin jos rauta-arvot alhaiset. Mulla itsellä on aina hemoglobiini ollut tosi alhanen niin olen jo pitkää syönyt rautaa säännöllisesti. Mikä kiertopäivä sulla on tällä hetkellä? :)

1524/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen vielä tänään jonkun muun testin, kuin tuon pregcheckin, odottamaan aamua.
Tosi piinaavaa tälläinen odottelu.
Paljon olenkin tänään lueskellut kokemuksia joissa ensin saatu negaa ja vasta pari viikkoa menkkojen poisjäännistä vasta plussa. Voiko niin todellakin olla, voinkohan saada vielä plussan tässä kierrossa vaikkei edes haamua ole testiin piirtynyt?
Mietin myös tätä paino asiaa, täytyy kysästä lääkärin mielipidettä että voiko vaikeuttaa raskautumista kun paino alhainen, menkat tosin tulleet aina normaalisti.. Paino 46kg/164cm pitkä :/

1525/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elliep: Ihanaa! jess!! paljon, paljon onnea plussasta!! :))

Satuse: oon pahoillani menkkojen tulosta :( paljon onnea uuteen kiertoon! :)

Paljon voimia Nuuskiksentytär! toivottavasti se siun plussa tulee vaan vähän myöhässä! :) pidän peukkuja!

Miekin toivon Kepuliina, että tää itsensä ja oireiden/"oireiden" kyttääminen rauhottus ens kiertoon. Miun kun piti ottaa tää asia niin rauhallisesti... luultavasti tää on vaan alun intoa ja uutuuden viehätystä :D 

Kikii, ai sie olitkin se "energyä" juova :) nyt on sitten pakko kysyy, että mikä on siun lemppari? :D mulla meni energiajuomaa välillä parhaimmillaan tölkki-pari päivässä, mutta nykysin 2-4 viikkoon. Tässä oiskin muutaman päivän taas tehny mieli, mutta nyt ei oikein oo varaa sellasiin. Ruoan jälkeen ja pelaillessa se on/ois niin hyvää :P 

MINMAR, kiitos kehuista :) halusin jonkun erilaisen nimimerkin mitä yleensä käytän ja muutenkin erikoisemman :) ja ite kun oon kömpelö ja hylkeet on kivoja + ehkä itekkin muistutan ruumiinmuodoltani niitä, varsinkin endo-turvotuksien kanssa :D niin se tuli sitten siitä mieleen :) ja hyvä että on muitakin oireiden ihmettelijöitä :) sitä vähemmän ittensä tuntee pöhköks kun tietää, että on niitä jokunen muukin :D mullakin on nyt kolmas päivä, kun oon ollu tosi väsyny. Oisin eilen ollu jo yheksän aikaan illalla valmis nukkumaan ja tänään nukuin tunnin päiväunet. Ja miekin oon miettiny, että viittisköhän sitä jo testata dpo 12 :P se ois kuitenkin vaan pari päivää ennen kun oletan menkkojen tulevan. Toisaalta, mitä jos se on nega? sitten harmittelee tai sitten miettii, että jospa se sitten näkys pari päivää myöhemmin... 

Sarikoo: miekin toivottelen näin uutena; tervetuloa!! :)

ON: mitenkähän mie oon taas laskeskellu :o Viimenen päivähän tätä kuuta on menkkojen oletettu alkamispäivä (tai ainakin tiputtelupäivä) jos ois se 14pv oviksen jälkeen. Apua, vajaa viikko enää!! tosin en usko ekasta kerrasta tärpänneen. En usko, että voi olla niin hyvä tuuri, onni ja kaikki menny just niin hyvin nappiin. Jos se 20% per kk on mahdollisuus TERVEELLÄ, niin mitenkä näillä sisuskaluilla!? omaks hyödyks kuitenkin lasken sen, etten polta ja alkoholiakin tulee todella harvoin otettua. Vuoden sisällä yleensä yks kerta tulee juotua känniin + muutama siideri tai punaviini-lasillinen siihen yksittäin tai kaks max/ilta. Mutta onhan noita miinuksiakin sitten... se endo, munatorvi tukossa (ja kun en just oo tuntenu ovuloivani ennen pillereiden ym. hormoonien syöntiä siltä avoimelta puolelta kun todella harvoin), ylipaino, reuma... Ja ei edes aiemmin tullu mieleen reuma-asiasta kun se, että olin lukenu, että reuma voi hidastuttaa raskaaks tuloa. Mutta täällä oli joku monia sivuja aiemmin sanonu, että jos on tulehduksia, niin kiinnittymiseen on aika huonot mahdollisuudet. Mulla on kyllä määrätty sellanen reumalääke, jota vois raskaanakin ollessa ottaa. Mutta... se ei oo oikein tuntunu auttavan ja seuraava lääke ois sitten sellanen, mitä ei raskaana ollessa sais käyttää, eikä muutenkaan kuulosta kovin kivalta vaihtoehdolta. Ja tässä kun oli välillä endon takia niin paljon pahoinvointia ja mahakipuja, eikä oikein tehny mieli syödä, varsinkaan säännöllisesti mitään järkevää, ja tuo lääke pitäs ottaa aterian yhteydessä + aiheutti lisää mahakipuja, sen otto jäi välillä. Kunnes sitten unohdin sen kokonaan. Enkä tiedä, pitäskö se nyt alottaa varoilta vai olla ilman... muuten reuma ei nyt pahemmin vaivaa. Muutama nivel on kipeempi (mutta ei niin paljon että varsinaisesti haittais) ja on perus aamujäykkyyttä, mutta muuten voin sen suhteen nyt hyvin. Eli akuuttia tulehdusta en luulis olevan... 

Pitää muuten kertoo taas sarjassamme; Oireilut :) niin kun tuossa äsken sanoin, niin nyt oon kolmatta päivää ollu tosi väsyny. Näinä päivinä on maha ollu myös turvoksissa iltasin. Tai no tänään, ei niinkään iltaan asti päästy, vaan se oli turvoksissa jo heti herättyä! ja nuo mahan turvotukset on kyllä tuttuja juu, mutta yleensä ne tulee sillon kun on joko vuoto päällä tai muuten paljon kipeempi jakso. Oispa se niin sitä mitä toivon!!! ja yleensä jos syön aamulla tai aamupäivästä jotain, voin ihan hyvin olla iltaan asti syömättä mitään, mutta eilen olin vähän nälkäsempi jo aiemmin. Ja sama tänään. Jo muutaman tunnin päästä kun olin syöny, alko jo hiukomaan. Vaikka söin ihan normaalia ruokaa; makaroonia ja kanaa, enkä vaan paria palaa leipää tms. Tosin yleensä mulla on tullu vähän yli viikko-kaks ennen tyhjennysvuotoa yks päivä, jollon voisin syödä koko ajan! ruokaa vaan uppoaa ja uppoaa ja lisää vaan tekee mieli! mutta se on sen yhen päivän. Ja se kun oli pillereiden aikaan, en tiedä oisko tää nyt sitten sitä vaan vähän lievempänä näin luomuna. Näitäpä on hyvä pähkäillä :D 

1526/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen se, että tää on vähän ristiriitasta... en haluis että itellä menis yli puol vuotta yrittäessä ja joutuis hoitoihin. Mutta oon jotenkin jo valmiiks koittanu sulatella asiaa. Kun ei tässä tilastollisesti tai järjellä ajatellenkaan oo kovin hyvät mahdollisuudet. Vaikka toisaalta, se voi olla että yhellä kertaa vaan kaikki meniskin just nappiin. Ikinä ei voi tietää etukäteen. Mutta sitten taas, jos nyt kävis niin, että tärppäis ekalla kerralla tai muuten muutaman kk:n aikana, eikä tarviis hoitoihin mennä, mulla tulis ison onnen ja kiitollisuuden tunteen lisäks myös huono omatunto niiden takia, jotka on yrittäny paljon pidempään... oon niin paljon lukenu lapsettomuudesta kertovia blogeja, täällä on niin monia jotka on yrittäny pitkään, tiedän endolaisia, jotka on yrittäny pitkään tai lopulta on jo kaikki toiveet viety lapsen saannin suhteen... mutta siitä oon tyytyväinen, että eräs tuttu pariskunta sai 12 vuoden jälkeen hoidoilla tuplapotin; kaksoset :) ne oli yhet niistä, joille niin oisin lasta/lapsia toivonu, jos oisin tienny että ovat jo niin kauan yrittäny. Ja muutenkin.

1527/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elliep , ONNEA!!! Toivotaan, että viiva pian vahvistuu ja kaikki menee hyvin loppuun asti! :) Tosin toi toinen viiva näkyi jo ihan selkeästi ainakin tietokoneen ruudulta. ;) Ihanaa!

Nuuskiksentytär, jos huomenna vielä testi näyttää negaa niin kannattaa kyllä soittaa lääkäriin että pääsisit verikokeeseen, niin sitten ainakin lähes varmasti tietäis että onko raskaana vai mikä on ku menkat ei ala. Kyllähän kuukautiset voi syystä jos toisestakin myöhästyä tai jäädä välistä, mutta itse kyllä ottaisin yhteyttä lääkäriin, jos sulla ei oo ennen kierto noin paljoa heittänyt eikä jäänyt kuukautisia välistä. Toivotaan kuitenkin että sulle tulisi vielä plussa, jos raskaushormoni vaan nousee hitaasti. :)

Tervetuloa uusille kuumeilijoille! :)

ON: Tein eilen päivällä Rfsu:n raskaustestin (koska en tietenkään jaksanut odottaa aamuun) ja olin näkevinäni siinä hyvin hyvin haalean toisen viivan. MUTTA oon kyllä lueskellut niin paljon negatiivisia asioita kyseisistä testeistä, etten luota tohon tulokseen kyllä yhtään. Siispä teen huomenna aamulla uuden testin. Ja mulla on muutenkin vahva epäilys, että menkat on myöhässä sairasteluni tai antibioottikuurin vuoksi, jos ovulaatio on esim. tullut myöhempään tms... :/ Joten tälle mun pitkittyneelle kierrolle voi hyvinkin olla joku järkevä selitys.

Tää odottelu ja epätietoisuus on silti raskasta... Rinnat mulla aristaa jonkun verran ja välillä oikein särkee, sekä alavatsa kipuilee, mutta aika vähän loppujenlopuks. Eli ei mitään kovin ihmeellisiä oireita. Tää rintojen kipeytyminen on ehkä ainut outo oire, koska yleensä ne kipeytyy sillon kun kuukautiset alkaa. Nyt ne on olleet jo viikon verran kipeät ja aristavat. 

Mutta tosiaan, aamulla teen taas testin ja tulen sitten kertomaan tulokset. Jos toi Rfsu:n testi ei ole täysin selkeä nega, niin ostan seuraavan testin kyllä ihan apteekista. Oon kuullut, että kyseiset testit näyttää joillakin aina haamua, vaikka ei olisi raskaana. No, huomenna sen sitten näkee. :)

1528/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, paljon tsemppiä Stardust! Toivon että se oli oikee haamu!! :) nyt on kyllä jännittävää!! :)

1529/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa! Olen tietoisesti pysynyt poissa hetken... Alkoi ahdistaa, kun "kaikki" vaan plussailee ja itsellä senkus yrityskierrot lisääntyy :( Ei ole helppoa ja henkisesti vähän rankkaa. Sunnuntaina tulee alkamaan yk 8, tämän kierron mahdollisuudet on aika olemattomat...

Annma kp 26/29 dpo 9 yk 7..................

Vierailija
1530/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

1531/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINMAR: Onneks mulla tää reuma ei oo just nyt vähän lepotilassa :) joten toivon, ettei se vaikuta niin paljoa. Miun molemmilla vanhemmilla on reuma, joten oon sitten niiltä tään periny ja äidillä sekä äidin äidillä on endo, joten ei ois ollu kovin vaikeeta ennustaa, tuleeko se mullekin :P onneks miun sisko on tältä välttyny ja vaikka on viis vuotta nuorempi, on jo suurperheen äiti. Eikä reuma oo myöskään siskolle tullu, eikä veljelle. Toivottavasti ei tulekkaan. Kemiallinen raskauskin voi olla aika rankka kokemus, vaikka ei kovin montaa päivää kerkeekkään raskaudesta iloita. Mutta toisaalta taas tuo helpotusta siitä, että edes jotkut asiat toimii. Eli just siittiöt on ok ja hedelmöitys onnistuu kyllä ja munasolu pääsee jatkamaan matkaansa kohtuun. Mutta kiinnittyminen jää sitten kysymysmerkin alle. Eli ymmärrän kyllä logiikan. Ja toisaalta itekin oisin tyytyväinen, eikä tarviis pelätä tuon tukkeutuneen munatorven puolesta. Tai että munasolut on ok. Mutta kannattaa varautua siihen, ettei sitä asiaa välttämättä pelkästään positiivisena näe... 

1532/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ole varma monesko yk meillä on menossa kun yritys aloitettu kaksi vuotta sitten (olisko joku 20.). Vaikka kuinka yrittää olla kuulostelematta mahdollisia raskausoireita, tulee pienimmästäkin vatsa/selkä/reisi tuntemuksesta, etovasta olosta, tissien jomotuksista yms. Se pienen pieni toivon kipinä joka kerta, että mitä jos nyt, joko olis meidän vuoro. Ja seuraavana hetkenä paluu maan pinnalle. Eli täällä ilmoittautuu myös ylsi oireiden kyttääjä vaikkakaan en ehkä ihan niin täysillä sitä enää tee kuin te, joilla yritys on vasta alkanut. Toivon todella että teillä tulosta tulee nopeammin. Ja Kompuroiva hylje, ainakin itse koen ehkä jopa ennemmän "ärsyttävänä" kuin kivana myötätuntons nopeasti raskautuneiden pahoittelut siitä että heitä onnisti niin nopeasti. Kukaan joka ei ole joutunut edes sitä ensimmäistä plussaa joutunut odottamaan muutamaa kiertoa pidempään ei voi ymmärtää sitä tunnetta mikä pitkään yrittäneillä on ha varmasti kasvaa mitä pidempään menee. Kenenkään ei kuulu olla pahoillaan siitä, että luonto on suonut toivotun tuloksen nopeasti. Itse olen ainakin aidosti onnellinen kaikkien plussanneiden puolesta, mutta heidän pahoittelu tuntuu itsestäni kurjalta... Eli toivon sitä plussaa myös sinulle vaikka heti ekasta kierrosta. Pitkää odotusta en toivo edes pahimmille vihamiehilleni..

1533/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulipas kirjoitusvirheitä kun puhelimella näpyttelin

1534/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, siis piti kirjottaa että on lepotilassa :) eikä pahana :D  

1535/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Eich. Niin plussan toivotteluistuista, kun siitä, että kerroit ettei sellaset pahoittelut kuulostaa kurjalta. Itse vaan tunnen huonoa omaatuntoa niin helposti ja monesta asiasta (joku jäänne siitä kun olin kaikille ihan liian kiltti?) , enkä sitten tullu aatelleeks tuota puolta asiasta... hyvä kun kerroit. :) tuo tosin ei oo helpottavaa tietoa, että jos pienimpiäkin oireita ja mahdollisia oireita kuulostelee vielä monen yrityksen jälkeen. Toivon teille todella sitä omaa pientä. 

1536/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minmar: tein testin tosiaan vasta päivän tokasta pissasta, aamusta hain vasta testin. Huomiseksi aamuksi on odottamassa apteekin herkempi testi!

Vierailija
1537/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

1538/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Löysin tämmöisen taulukon hcgn nousemista. Toivoa siis vielä on. Miehen sanomana "niin kauan ennen kun vuoto ei ala, on toivoa"

1539/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut oli näköjään tiputettu listalta pois. :/ Kyllä mä täällä vielä oon :P Ei oo ollut nyt vähään aikaan intoa kirjoitella, kun yrityskierrot vaan venyy..ja koitetaan nyt olla tekemättä testejä. Jotenkin siinä samassa kirjoittelukin on jäänyt. Kauhee stressi vaan tikuttelusta tulee ja se jatkuva odottelu. 

No tänne on ainakin tullut paljon uusia joten tervetuloa vaan kaikille tasapuolisesti. Ja onnea uusille plussanneille. Sori en millään kykene lukemaan koko viestitulvaa läpi. :)

lumilla kp 12/25-27, yk8

1540/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja annmalle voimahalit. :) Jotenkin samat fiilikset kuin sullakin.