Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
EICH Enpä sitten tosiaan malttanut! Oon kyllä ihan liian kärsimätön sielu. Heräsin aikasin ja testasin (mulla oli kolme testiä vielä jäljellä). No ekasta testistä tuli samanlainen haamu kun eilen joten en malttanut olla tekemättä toista...no eihän se viiva siinäkään sen vahvempi ollut. Tein siis vielä kolmannen eli Apteekin testin. Siihenkin tuli selkeä haamu, mutta ei kuitenkaan niin vahva kuin olisin toivonut. Viiva on selkeästi kyllä nähtävissä eikä tarvii katsoa valoa vasten, eli eiköhän voi jo alkaa luottamaan, että kehossa on raskaushormonia. Nyt vaan toivon, että sen määrä vahvistuis ja sais kunnon tumman viivan. Kauhea pelko kemiallisesta raskaudesta...No pitää vielä odotella pari päivää niin toivon mukaan tuo vahvistuu. Ja nyt mun testitkin on loppu joten pitää käydä kaupassa ostamassa uusia tänään niin voi joka aamu vaikka testailla. Musta on tullut kunnon testi addikti :P.
LUMILLA: Voin päivittää listaa kohta. Pahoittelen, että olit tippunut pois. Lisään sinut takaisin listalle kohta kun päivittelen sitä :).
Ps. kiitos taas onnitteluviesteistä ja tervetuloa vielä kaikille uusille kuumeilijoille
Onpas tullut taas paljon tekstiä, yritän illalla keretä perehtyä paremmin, kun en puhelimen ruudusta viitsi tihrustaa. :) Kiitos Legolatar, onko tuo suljettu ryhmä jossain tällä sivulla vai missä? :)
Tilanne 25.6.
Dindinden (26v) kp 39/35 yk 5
Nuuskiksentytär kp 38/28-31 yk 4
Dimou (26v) kp 36/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 35/26 yk 3
Dreamer15 (28v) kp 30/30-40 yk 2
Minniminni (22v) kp 29/32 ya 3/15
Minttu (23v) kp29/28 (ya 6/2014)
Annma (33v) kp 27/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 27/36 yk 2
Wishes kp 26/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 25/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 24/34 yk 4
Minmar (30v) kp 23/30-35 yk 3
Norappi kp 23/29
Aliisia (25v) kp 22/36-40 yk 3
EICH (31v) 21/26-29, ya 6/2013 (kkm 2/2015 rv 11)
Nillis (28v) kp 21/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Kompuroiva hylje kp 21/26?? yk 1
Vavvakuume92 (22v) kp 21/27-29 yk 3
Noorav kp 21/? yk 7
Kepuliina 29v. kp 20/28 yk 1
Diamond11 kp 19/28-30 ya 2013
Ambrosiaa kp 17/28 yk 2 (tm 3/15)
Hattu kp 16/25 yk1
Kevättähti kp 16/25-31 yk 2
Lumilla kp 12/25-27, yk8
Tiinu89 kp 13/33-34 yk 3
Supera (20v) kp 13/27-29 yk 10
Jannuli85 kp 12/24-28 yk16 (ya 3/2014)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 11/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Konttri (32v) kp 10/27 yk 15 (varh. km 11/14)
Viivitys (34v) kp 7/25-29 yk 6
Havaiana81 (34v) kp 7/28-31 yk 3
Minea92071 kp5/28-35, yk4 (ya 11/2014, tm 02/15)
Uusio mamma kp 4/26
Satuse (40v) kp 02/30-34 yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v), Exile yk13, Exvela (33v), Mwiihh, Soffie (22v), Huolestunut Ensiyrittäjä, Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v), Nuppunella (34v), AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu, Guagua (26v)MilaNnnkkk, Lumilla
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk2), Pumpuli87 (yk1), HennaS (leijona) 21v (yk2), Tinttu1989 (yk5) EllieP (30v) yk 1
Noniin, ei oltukaan vähään aikaan päivitetty listaa. Korjatkaa taas jos meni jonkun kohdalla tiedot väärin.
Sarikoo En laittanut vielä sinua listalle, kun en tiennyt missä kohtaa kiertoasi olet. Ilmoittelen, kun kerkiät niin saadaan sinutkin listalle mukaan :).
On: Laitoin itseni nyt varovaisesti tuonne Kesäkuun plussanneisiin. Vaikka onkin vielä aika epäuskoinen olo, eikä vielä ihan täysin luota tähän tulokseen.
Nega edelleen. Soitin lääkäriinkin ja käskivät odottamaan vielä viikon ja testaamaan silloin uudelleen.
Niin masentavaa kun toivo raskaudesta heräsi kun ikinä ei kierto ole näin pitkittynyt.
En todellakaan tiedä milloin testaan seuraavan kerran, joskus ensiviikon alussa jos testaisi ja loppuviikosta pääsisi lääkäriin tarvittaessa
Heissan kaikki!
Tulee taas pötköön kun joudun puhelimella kirjottamaan joten pahoittelut jo etukäteen ://
ELLIEP, varovaiset onnittelut! Toivotaan että viivasi vahvistuu :)
NUUSKIKSENTYTÄR, jos yhtään lohduttaa, niin viimeksi kun raskauduin se näkyi vasta _kaksi viikkoa_ menkkojen pois jäännistä :0! Mulla nousi se raskaushormooni todella hitaasti, että sulla on kyllä vielä toivoa :)!
EICH, mulla samat ajatukset kun sulla noista ystävistä, he pamahtavat vuorotellen raskaaksi eikä puhu oikein muusta kuin lapsistaan. Ymmärrän heitä, että on vaikeaa puhua muusta, mutta itse jään aikalailla ulkopuolelle kun ei ole sitä omaa lasta vielä & kyllä se välillä pistää sattumaan/surettamaan ihan todenteolla...
KOMPUROIVA HYLJE, batteryä tulee litkittyä, jos tulee :D Mulla meni ihan pahimmillaan 2-5 päivässä YÖK :D Nyt menee max yks eikä aina sitäkään!
ON: Minä hölmö annoin itseni "uskoa" mahdolliseen raskautumiseen sekunnin murto-osan ajan kun huomasin, että rinnat, varsinkin nännin ovat kipeytyneet, mutta heräsin sitten taas todellisuuteen. Kipeyty ne kerran aikasemminkin 2 viikkoa ennen menkkoja, että sama voi olla nyt... on tää kroppa ihan kummallinen kapistus. Järkyttävää väsymystäkin on ollut alkuviikosta asti, mutta sekin voi johtua vaikka mistä.
Tässä pitäis vielä 5-7 päivää odotella, että menkat alkavat, jotenkin täältä nyt tarttunut tämä malttamattomuus :D Kaikki puhuu testailusta & jännäilystä! Noh enköhän mä voi suoda itselleni edes yhdessä kuussa hieman toivoa & jännäämistä! Noh katsotaan ens viikolla, että miten tässä käy :) Viikonloppu menee onneksi nopeesti kun on kihlajaisjuhlat & kaiken muunnäköstä puuhaa!
Kikiii kp 25/30-35 yk 6
KIKIII: testeihin ei tullut haamuja ennen varsinaista plussausta? Kuinka usein testailit? Tänään testasin apteekin herkimmällä testillä, ja ihan puhdas nega. Meinasivat lääkärissä että menisin juttelemaan ehkäisyneuvojalle?! Sitten lääkäri tokaisi että tuskimpa nyt ehkäisyasioista on apua tähän. Niimpä, eipä puhuminen paljoa avita tässä.
Nuuskiksentytär, mun hyvä ystävä ei saanut ikinä plussaa testiin. Loppujen lopuks meni gynelle kun menkkoja ei kuulunut ja raskaus oli jo yli 12. viikolla.. Kokeili monia eri testejä monessa eri vaiheessa..
Tänne tulee kyllä niin paljon viestejä, että meen ihan pyörälle päästä. Nimimuisti on muutenkin ihan surkea eli ei millään meinaa muistaa kuka kirjoitti ja mitä, mutta yritetään :)
Ihana palsta tämä on siitä, että täällä on meitä kaikenlaisia. Pitkään yrittäneitä ja sitten näitä, joilla tärppää hyvinkin pian ja tunnelma pysyy tosi lämpimänä ja ymmärtäväisenä. Hyvin huomaa, että tässä asiassa naiset kyllä tukee toisiaan, oli oma tilanne mikä tahansa. Onneksi on niitä onnellisia tarinoita missä monien vuosien yritysten ja hoitojen jälkeenkin voi vielä sen vauvan saada <3 Itse kuulin pariskunnasta, jotka olivat yrittäneet yhdeksän vuotta lasta ja käyneet läpi kaikenlaisia lapsettomuus hoitoja. He päättivät lopettaa hoidot ja jatkaa elämää ilman lasta. Eikä mennyt ilmeisesti kovinkaan kauaa, kun nainen raskautui ja he saivat terveen vauvan ihan luomuna :) Ei se tietenkään lohduta ja auta ollenkaan siihen kuumeeseen mikä on, mutta teistä pitkään yrittäneistä huomaa sen, miten jaksatte pitää sitä toivonkipinää kuitenkin yllä vaikeuksista huolimatta ja se on ihan mielettömän upeaa!
Nuuskiksentytär: Olipa harmi, että saat ajan vasta viikon päästä. Olet kyllä aika hoikka, mutta jotenkin ajattelisin, että sinun kohdalla se ei ole kuitenkaan ongelma, kun kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti tähän saakka. Toivottavasti asia selkiytyisi pian sinun kohdalla ja mahtavaa, että miehesi jaksaa olla tukemassa positiivisin mielin :)
EllieP: Voin kuvitella itseni tohon samaan tilanteeseen. Olisin varmaan jatkuvasti vessassa pissimässä tikkuun, ens viikolla on omalla kohdalla ne jännäilyt tiedossa, mutta meinaan jo nyt revetä liitoksistani. Oireita kyttään, mut mitään ei (ei mitenkään yllättäen) ole vielä. Alavatsassa jotain pientä, mutta melko pientä kylläkin. No päivä kerrallaan tai oikeestaan tunti kerrallaan :D Toivotaan nyt, että vahvistuu...Oli se vaan melkosen selkeä haamu mikä siinä kuvassa oli :)
Kikiii: Samoissa mennään, viikko vielä suunnilleen niin pitäis alkaa menkat. Jospas sinun oireet lupailisi plussia tällä kertaa, toivottavasti! :) Kyllä tää on tarttuvaa tämä malttamattomuus :p
Kepuliina kp 20/28
Terkkuja täältäkin pitkästä aikaa! Alkuun yhteisesti pahoittelut menkoista ja onnittelut haamuista ja plussista. Ja paljon tervetuloa kaikille uusille!! :)
Täällä on nautittu (sateisista ;) kesäpäivistä, matkustettu ja yritetty hetkeksi unohtaa koko vauvatouhu. Matkojen vuoksi plussan mahdollisuus tässä kierrossa on jos ei nyt olematon, niin ainakin hyvin epätodennäköinen. Mutta ensi kierrosta jälleen kovaa yritystä!
Onko täällä muuten muita jotka selkeästi tuntevat ovulaation kipuna jommalla kummalla puolella alavatsassa? Jos, osaako joku fiksumpi sanoa tarkoittaako kipu sitä että hedelmöityminen on mahdollista, vai kestääkö tuosta hetkestä vielä jonkin aikaa ennen kuin munasolu ehtii "pelipaikoille"? Tällaista olen pohtinut täällä :'D
Pioni1: Ilmeisesti vuorokauden sisällä siitä irtoamisesta (kivusta) se munasolu hedelmöittyy eli saattaapi sillä kai hetki mennä siihen pelipaikalle, mutta tokkopa kovin kauaa. Eikös se siellä munanjohtimessa yleensä jo hedelmöity ja lähtee siitä sitten kierimään kohdun puolelle...? Näin oon käsittänyt :p
Itse koen ihan hirveet oviskivut. Saattaa olla vatsa, selkä ja kylki kainaloon saakka kipeänä oviksen aikoihin. Se on melkos lamaannuttavaa :o
Ovulaatiokivuista: yleensä itselläni kipu vaan toisella puolella. Tässä kuussa viikko sitten pe kolme terävää viiltävää kipua just kohdun kohdalla. Saattoi siis olla oviskipuja (koska ei ollut tullut lh-huippua siinä vaiheessa) tai sitten kiinnittymistä. Ton viiltävän kivun jälkeen 3 päivää vatsa turvoksissa ja kipuili. Nyt vähentynyt. Koska oli keskellä mietin oliko kiinnittymisyritys, mutta menkkojen olis pitänyt jo alkaa eikä kuulu. Oiskohan sit ollut oviskipuilua vasta, en tiedä?
Eilen herkkä testi nega, päätin jatkossa testata enää joka toinen päivä. Säästyy testejäkin, kerta itselläni heittelee menkat kahdellakin viikolla.
Jotenkin minulla on kova pelko siitä, että jokin on vialla ja odottamisesta tulee pitkä ja lopulta sit ongelma paljastuu pitkän ajan päästä :(
Kepuliina Joo todellakin! Aamusta se on ekana mielessä se tikkuun pissiminen ja illalla vikana miettii jo, että ihanaa sit kun herää pääsee pissimään ja jännäämään tulosta :D. Onkohan tää enää tervettä :D? Mutta kiva kun sulla on noin vähän aikaa jännäilyyn. Se viikko puoltoista oviksen jälkeen meni ihan ÄLYTTÖMÄN hitaasti, kun odotteli vaan ja tutkaili oireita. Sul ei enää oo pitkään. Peukut pystyyn ja toivotaan parasta! En todellakaan halua olla vika joka saa kesäkuussa saa plussan ;).
ON: Oon viikonlopun sukuloimassa, joten päivitys jää varmaan vähemmälle. Ehkä huomenna vielä päivittelen, jos tulee jotain uutta testeissä esille aamulla. :)
Kiitos vastauksista! Toivotaan että heti kipujen ilmauduttua hedelmöitys olisi mahdollinen, silloin olisi pieeenen pieni mahdollisuus että joitain simppoja olisi ollut vielä jäljellä :'D
Ja harmi että oviskivut on noin kovat, Kepuliina :o Itseäkin kivisti kyllä sen verran että välillä piti mennä puolimakaavaan asentoon, mutta ei sentään noin kovia kipuja. Joskin eipä näillä merkeillä mene ovis ainakaan ohi, mutta toki toivoisi että välillä pääsisi vähän vähemmällä :D Niin ja kiva kun liityit mukaan kuumeilijoihin, tervetuloa vielä erikseen :)
Dreamer - nyt en muista mones yk sulla oli menossa? Toivottavasti tästä kierrosta tulee plussa :) Itse olen kanssa oikea "himotestaaja", pitäisi rajottaa (koska ne negat on NIIN masentavia), mutta kun ei oikein mahda itselleen mitään. Tiedän että kierron lopussa tulee taas tikku jos toinenkin käytettyä! Eli Elliep - tikkuun pissiminen on etenkin kierron lopussa mielesssä aamuisin, päivisin ja iltaisin! Välillä töissä tms. paikoissa missä ei testaamaan pääse harmittaa ihan kun menee hyvä testaushetki hukkaan :D Tämä ei voi olla normaalia :'D
Mutta palatakseni Dreamerin viimeiseen lauseeseen - itsellä vasta 4yk menossa (tuntuu tooooodella pitkältä ajalta mutta tiedän että kyseessä on todella VASTA 4yk) mutta olen miettinyt samaa, mitä jos jokin "helposti todettavissa asia" onkin vialla ja tässä hukkaa ihan turhaan aikaan yritykseen ja kokee pettymyksiä. Tekisi mieli mennä ja passittaa mieskin testeihin tässä vaiheessa ihan vaan varalta, saisi ehkä mielenrauhankin. No, tuskinpa tässä on mitään järkeä, mutta tällaisia olen pohtinut ja miettinyt. Pitäisi osata unohtaa stressaus ja yrityskin ja antaa kaiken kulkea omalla painollaan. Helpommin sanottu kuin tehty :)
ELLIEP: Kiertopäivä on nyt 29/35 mutta pillereiden jälkeen ovat olleet tosi epäsäännölliset koska huhtikuun kierto oli vaan 27. Eli tiistaihin jännäillään tuleeko menkat vai ei, toivottavasti ei. Pari päivää kyl ollut välillä maha kipeä (samalla lailla kun menkat alkais) mutta ei ne sitten vielä ole alkanut. Mulla olis kaapissa rautatabletteja, pitääpä katsoa jos ne soveltuu käytettäväksi. :) Samalla sitä tietenkin uskoo olevansa raskaana ku on jotain nippailuja sillon tällön, maha turpoaa nukkumaanmennessä. Tiedä sit keksiikö ihminen oireita vain päästään kun haluaa oireita, ollaan me ihmiset kummallisia :D Ja paljon onnea plussasta! <3
Kompuroiva hylje: Toivottavasti tärppää, vaikkakin ekalla yrityksellä. :) Huonoa omatuntoa ei missään tapauksessa kannata ottaa ittelleen jos sinulla tärpääisikin ekalla kerralla. Me ihmiset ollaan niin erilaisia, jotkut ei lisäänny ollenkaan, jotkut heti ja joillakin menee pitemmän aikaa. Mutta ymmärrän kuitenkin mitä ajat takaa :) Mukava kuulla että 12-vuoden yrittämisen jälkeen on jaksettu yrittää ja sitten palkittu tuplaonnella, hih :)
Eich: Toivotaan nyt sinullekin vihdoin ihania ja onnellisia vauva-uutisia ja toivotaan että menkat eivät tulisi tässä kuussa! Minustakin tuntuu siltä että kaikkialla ympärillä on äitejä vaunujen kanssa tai ovat raskaana. Monet minunkin entiset luokkakaverinikin ovat saaneet lapsen ja odottavat toista. Miten se käykin niin helposti joillakin mutta omalla kohdalla se vain venyy.
Pioni1: Mulla on ovulaation aikaan just sellanen nippailu aina jommallakummalla puolella alamasuu. yleensä vaan oikeella puolella, mut nyt ei oo ollu tässäkuussa sitä nippailua, niin oonko sit ovuloinu ollenkaan vai onkohan se ollu vaan huomaamatomampi? Mä oon ymmärtänyt sen kivun niin et se munasolu irtoaa silloin :) Mäkin olen se joka vain stressaa ja miettii ja pohtii erilaisia tuntemuksia, että oliskohan tää raskausoireisiin liittyvää mutta onneksi mies vähän kuitenkin toppuuttelee ettei testejä joka päivä tee, mä tulisin hulluks ite.. Voisin kuvitella sitku saisin haamun niin varmaa on into tehä uusemman kerran viikossa ja toivoa kunnon viivaa. Toivotaan plussaa sinulle :)
ON: Mä niin haluaisin jo tehdä testin mutta tiedän että se on ihan turhaa, joutuisin pettymään jälleen kerran tai sit ei. Oma mieli kehittelee entäs jos se näkyisikin? mutta kaipa tässä ajassa nyt olis jotain muutaki oireita ku mahan turpoilu? Entä jos en olis koskaan alottanu e-pillereitä, olisko tää odottelu kestänyt näin kauan vai onko jossain muualla joku estää raskautumisen? Miehelle en oikeen enää viitsi puhua kaikista erilaisista oireista mitä mulla sattuu olemaan jotka eivät välttämättä raskauteen liity. Kun viimeisissä kuukauksissa olen kertonut oireista niin mies on niin ollut innoissaan mutta sitten onkin alkanut menkat ja sen jälkeen molemmat ovat olleet petyneitä.
Täältä liittyisi mukaan yk1 / 23/28-31 esikoista yrittävä 23 vuotias :) Toiveet totta kai korkealla jos jopa ensimmäisellä tärppäisi mutta tästä tämä yritys ainakin lähtee. Jotenkin tuntuu että pitäisi ottaa rauhallisemmin, tai itse jaksaisin puhua aiheesta miehelle jatkuvasti ja päässä pyörii hyrränä vain kaikki tähän liittyvä.. :)
PION1: Vasta 2yk tosissaan yrittämistä - kuumeilua kyllä yli vuosi. Opiskelujen jälkeen piti vakkaripaikka löytää ja sit alkoi heti yrittäminen. Tiesin kyllä, ettei kaikki heti plussaa. Jotenkin sitä on aina vaan ajatellut, että kertakin kun kortsu hajoaa ja se on sit siinä. Nyt sit 3 kk väh. joka toinen päivä seksiä ja ei sit mitään. Minulla tosiaan n. 10 kg ylipainoa ja aina ollut epäsäännölliset menkat ja pitkä kierto. Nyt on uuden haastavan työnkin takia tosi stressaavaa ja kiertoon vaikuttaa heti. Ätsyttää vaan, että joka kierrossa vaan korkeintaan yksi mahis ja kun kierrot on yli 40 päivää, niin vauva siirtyy aina vaan kaurmmaksi. Tuntuu että kaikki tutut saa heti plussan kun alottavat yrittämään. Oon aina pelännyt että se olen sit varmasti minä, joka ei sit raskaudu millään. Tiedän että yritystä on vasta niin vähän takana, mutta silti harmittaa.
Heta87, tuolla ylhäällä mainoksen alla on noita linkkejä, vauvakuume, raskaus jne, sieltä valitset ryhmät niin löydät tuon haikara hakoteillä -keskustelun :)
Dreamer - varmasti harmittaa. Meillä on vähän sama tilanne, kuumeiltu on jo yli vuosi, mutta keväällä vasta uskallettiin aloittaa yrittäminen. Eli vaikka varsinaista yrittämistä onkin vasta 4kk takana, vauvakuume on molemmilla ollut kova jo pidempään. Ymmärrän siis tuskasi, myös pitkän kierron suhteen! Oma kierto on n. 34 päivää ja tuntuu NIIN pitkältä!! Ja itse olin kanssa aiemmin yltiövarovainen ehkäisyn kanssa "koska katseestakin voi tulla raskaaksi :D" ja nyt kun yrittämällä yrittää, ei mitään tapahdu! Ärsyttävää. Mutta kovasti tsemppiä, epätoivoon ei kannata vaipua ja pidän kovasti peukkuja että pääsette pian plussaamaan :)
Sarikoo:lle kiitokset toivotuksista ja plussatuulia myös sinulle! :) Mones päivä sulla on nyt käynnissä? Varmaan viimeistään päivän menkkojen alkamisen jälkeen voi jo hyvin mielin aloittaa testaamisen (itse aloitan malttamattomana yleensä aikaisemminkin, vaikkei siinä mitään järkeä olekaan :D)
Mmariat - tervetuloa mukaan!
NuuskiksenTytär, miltä tän aamun testi näyttää? Toivottavasti vihdoinkin plussaa.. :)
EllieP, maltoitko olla testaamatta tänä aamuna onko viiva vahvistunut? ;)
Stardust, miltä tän aamunt esti näyttää? Toivottavasti plussaa :) Itse en ole saanut ikinä RFSU:n testeihin edes haamua, mutta olen myös kuullut monelta, että ne saattaa heikon haamun näyttää turhaan. Tämän vuoksi ko. testit jää aina kaupan hyllylle ja metsästän PregCheckejä.
Annma, onhan se raskasta lukea kun toiset plussailee ja itselle sitä plussaa ei meinaa millään kuulua. Ja vielä raskaampaa on se, kun omat ystävät plussailee tosta noin vain. Meillä on se tilanne, että parhaat ystävät odottavat jo toista lastaan vaikka yritys aloitettiin usean kanssa suunnilleen samoihin aikoihin.
ON:Meillä tosiaan se tilanne, että ystäväpariskunnista monet odottavat jo toista lastaan vaikka suunnilleen samoihin aikoihin yritys aloitettiin. Hetket kun olen saanut kuulla näistä uusista plussista ovat olleet kyllä todella raskaita. Varsinkin kun pahimmassa tilanteessa olen joutunut lohduttamaan hormonimyrskyssä olevaa ystävää, joka itki vuolaasti kerrottuaan raskaudestaan koska hänestä se tuntui niin epäreilulta. Olen myös kokenut, että aika yksin tässä ollaan koska kaikilla ystävilläni on jo lapsia, eivätkä he keskustele kanssani muista kuin lapsiinsa liittyvistä asioista. Eihän minulla ole siihen keskusteluun oikein mitään annettavaa, kun ei minkäänlaista kokemusta perhe-elämästä ole. Viime yönä näin ihanaa unta plussatestistä. Muistan vieläkin sen tunteen niin elävästi kun joulukussa sen ensimmäisen plussan testiin sain. Eihän siinä voinut kuin itkeä vuolaasti ja vieläkin kyyneleet tulee silmiin kun ajattelee sitä pakahduttavaa onnen määrää. Voi kun sen saisi vielä kokea uudelleen ja paremmalla menestyksellä.
En ole ihan varma milloin ovulaatio oli, viime viikolla joku päivä. Tiistaina muistaakseni tuli ovisplussa aamupäivällä. Viikon päästä odotellaan viimeistään menkkoja alkavaksi, voi kun ne eivät alkaisikaan...