Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1501/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... pitäsköhän miun nyt sitten vielä tänne kuitenkin purkautua miun pöhköistä pähkäilyistä, joita en oo uskaltanu kellekkään julki tuoda :D 

Eli ON: (eka kerta muuten kun käytän tuota) Nyt siis elellään dpo 8 ja rupesin jo ovulaation aikaan ettimään netistä, että millonkahan mahdollisesti kiinnittysmisvuodot ja -kivut mahtas tulla. Aika paljon luki vähän "virallisimmilla" sivuilla, että dpo 6-7. Ja oottelin sitten tietenkin eilisen ja toissapäivän tulisko sitä jotain kipuja tms :P toissapäivänä vaan maha oli vielä niin kipee ovulaation jäljiltä, etteipä siinä kauheesti voinu sanoo että oliko joku mahdollinen kiinnittymiskipu. Eilen onneks maha oli jo parempi ja sillon huomasinkin että välillä jotakin juili, mutta meneppä niistä nyt sitten mitään sanomaan kun ne nyt voi olla mitä vaan. Mutta oire, jota en muista ikinä olleen, tuli eilen: reisikipu :o ja tottakai pitä googlata että voiskohan tämä olla hyvä merkki :D reittä kun kunnolla vihlas/nykäs välillä kunnolla, ei ollu mitään hipsuttelua. Mutta pahapa tuostakaan on mennä mitään sanomaan. Joku tilapäinen lihasjumi kuitenkin oli... ja sitten tänään huomasin (ellen jo eilen??) että kyyristyessä esim. sukkaa laittamaan, kohtu vähän aristaa. Mutta sanoppa sitten tästäkin, että oliko se vielä oviksen aiheuttama oire tai joku endon auheuttama :D Mutta tämmöseks itsensätarkkailijaks oon jo tullu, vaikka miun piti ottaa tyynen rauhallisesti ainakin tämä eka kierto :D ja aattelin jopa aiemmin, etten sitten mitään raskaustestejä tee, ennen kun menkat on selkeesti myöhässä, jotain 5pv vähintään tai jos tulee kunnolla oireita. Mutta nyt oon jo sitten miettiny, että näyttäsköhän se kuitenkin jo paria päivää ennen :P voi hitto, jos sitä sekoaa jo tässä vaiheessa! :D parempi olla miehelle puhumatta näistä hulluuksista! :D 

Kissanainen87: paljon tsemppiä!

1502/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompuroiva hylje: Oot ihan samanlainen, ku mä :D Sellasta toiveikasta tarkkailua jatkuvasti, mulla on nyt 5dpo ja ihan malttamattomana oon. Tuosta sun reisikivusta tuli mieleen kirjoittaa, että mulla alkoi ihan hillitön kipu nivusissa tuossa pari tuntia sitten. Oikeaa nivusta sattuu ihan törkeän paljon ja on vaikeaa kävellä, myöskin häpyluun tienoilla särkee ja yläpersekkin...kyllähän siitäkin saa jo mielikuvitus vaikka mitä aikaiseksi, vaikka eihän tuo olis ees kiinnittynyt vielä niin tokkopa sitä mitään oireitakaan vielä tulisi ;) Hyvin todennäkösesti ihan joku hermopinne tuolla pakaran seutuvilla. Mä meinasin kans ottaa ihan löysin rantein tän asian kanssa ja mikä musta on tullu, ihan älytön ja päässä pörrää pelkkiä raskausasioita...Voin siis hyvin samaistua sun olotiloihin!

Kissanainen: Vaikeaa sanoa tuohon sinun tilanteeseen sellaista mikä oikeasti auttaisi :/ Mutta soita ihmeessä sinne missä lähetteen lupasivat sinulle laittaa ja selitä tilanteesi kunnolla. Olen itse aikanani saanut taistella tieni lääkäreille, kun olen varsin vaivainen ihminen ja kaiken pistävät aina paniikin piikkiin. Niin kauan "vainoat" niitä lääkäreitä, että pistävät asioihin vauhtia. Pitäähän tuohon sinun tilanteeseen joku selko saada, voimia taisteluun <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1503/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävät hetket käsillä tosiaan, niinkuin joku jo kirjoittelikin. Huomenna aamulla tarkoitus tosiaan testata.. Mies on jo ihan varma että positiivinen se on vaikka oon yrittänyt selittää ettei se välttämättä raskautta tarkoita vaikka menkkoja ei kuulukkaan. Koskaan ei kyllä ole jäänyt välistä tai ollut näin paljoa kierrossa heittoa.
Nyt sitä miettii itse että entäs jos edelleen nega?!?

1504/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... hyvä, että muillakin on samanlaista :D mullakaan ei kauheesti päässä muuta pyöri kun raskausasiat. Oon koittanu myös miettiä, että miten sitten itelleni asiaa hyvittelen jos menkat alkaa. Ens viikon keskiviikkonahan sen asian pitäs selvitä, jos laskee ovulaatiosta 14pv päälle ja seuraava on sitten oletettu kp 1, jos oikein oon laskenu ja tajunnu. En muista enää kuka täällä tykkäs energiajuomista ja onko vielä palstalla, mutta jos menkat tulee, ajattelin itelleni hyvitellä asiaa ainakin isolla Red Bullilla :P tunnesyöppö kun olen... ja vaikka siihen aikaan ei pitäs kauheesti kofeiinia nauttia, kun ilmeisesti voi menkkakipuja nostaa. Mutta kahvia kun en pahemmin juo, niin ei ainakaan se enää niitä kovenna. Pelottaakin vähän että millaset kivut sieltä sitten tulee.

Pitääpä tässä nyt, kerran kirjottamaan rupesin, niin samalla ottaa puheeks se, että kun oon tämmönen tunnesyöppö ja herkkuperse niin yllätys ei ehkä ole kaikille, että ylimääräsiä kiloja saattaa olla kertyny. Itseasiassa kun ylipaino + raskaus = isompi riski radiin ym. asioihin, löi vasten naamaa tässä jokunen viiko sitten, ajattelin että rupeen sitten pudottamaan painoa ja suunnittelin tietyt kilorajat, ennen kun edes mieheltä kyselen, että millonkas sitä aloteltas :D ite kun olin jo kuumeillu muutaman vuoden... mutta pahin kuume tuli tämän vuoden alussa. Mutta sitten kun menin käymään endo-kontrollissa, lääkäri suositteli jo pillereiden pois jättöä ja yrittämään heti, samalla laihdutellen :O miehelle kun kerroin tämän asian, hänen mielestä kuulosti lääkärin puheet järkeviltä. Annoin tässä vaiheessa vähän (ehkä kolme tuntia :D ) mietintä aikaa. Kysyin sitten, että kun mulla oli vähän yli liuska pillereitä jäljellä, että käynkö niitä kohta sitten lisää vai syönkö ne enää loppuun (söin putkeen pillereitä niin kauan kunnes vuoto puski läpi) ja käyn raskausvitamiineja apteekista :D tämä yleensä kaikkeen selvän mielipiteen sanova ja omaava mies sano sitten, että "ihan miten haluut"!! :O Annoin taas mietintä aikaa vähän :D ja sanoin sitten että, selvä, käyn sitten niitä vitamiineja ostamassa ja syön enää nuo pillerit tms :D siihen mies sitten nous siitä miun vierestä sohvalta, käveli keittiöön samalla puhellen, että "meillähän on näitä ja näitä vitamiineja ja tässä on monivitamiinia ja tässä on d:tä ja tässä on sitä ja sitä..." :D <3 Sanoin sitten, että voisin käydä sellasia, missä on lähes kaikki samassa. Ja että siinä meidän monivitamiineissa on a:ta, sitä ei pitäs sitten olla. Mutta oih, tuo oli jotenkin niin hellyyttävää <3 tuli mieleen, että oiskohan se kuitenkin enemmän kiinnostunu jo saamaan lapsen, vaikka vastoittain mielipide oli lähinnä "sitten joskus kun on vakituiset työt ja sitä ja tätä". Onneks tuo lääkäri-käynti oli :) ja ehkä asiaan on vaikuttanu erittäin helpolta vaikuttava 1v siskonsa lapsi :) yleensä miestä kun ei nuo lapset kiinnosta yhtään, niin nyt on vilkutellu, vähän jutellu ym. sille lapselle :) miekään tosin en sellanen "iik! vauva! voi kuinka ihanasti se kuolaa!" vaan kaikkien tuntemattomien vauvat ei niin kiinnosta, mutta siskon, kaverin ym. vauvat on eriasia. Ja tietysti tärkein ois se oma. Mutta en haluis tulla sellaseks äidiks, joka juttelee vaan kakka, potkupuku, vaippa, maito-yms keskusteluja :) vaan haluisin pystyy juttelemaan myös muista asioista. Mulla on yks hyvä kaverikin, joka ei ikinä lapsia halua, joten hänenkin kanssa ois hyvä pystyä sitten juttelemaan, eikä mennä ihan päästään sekasin ja lopettaa kaikesta muusta juttelun :D 

Puuh, tulipas taas tekstiä.

1505/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Nuuskiksentytär, kun siun mies on noin mukana kuumeilemassa <3 toivon niiiin paljon, että huomenna sulla pärähtää plussa testiin! ja saatte sen pienokaisen syliin asti. 

1506/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supera, Heta87 ja Minttu. Olen seuraillut kirjoituksianne. Jos teitä kiinnostaa niin tervetuloa kirjoittelemaan suljettuun ryhmään nimeltä Haikara hakoteillä. Voitte siis laittaa liittymispyynnön, jos haluatte tulla miettimään yrityksen pitkittymiseen ja hoitoihin liittyviä asioita samassa tilanteessa olevien kanssa. Ryhmän perustaja Megan hyväksyy teidät ryhmään jossain vaiheessa kunhan käy taas koneella. Satunnaisia ryhmään hakijoita emme ole ottaneet, koska osa on vain liittynyt ryhmään kirjoittamatta sinne sanaakaan ja ilmeisesti vain lukenut meidän aktiivisempien juttuja. Hiljaiset ryhmäläiset poistamme ja kutsumme mukaan vain sellaisia, jotka oikeasti vaikuttavat tarvitsevan ryhmämme vertaistukea. Eli aktiivisia oman tilanteensa kirjoittelijoita otamme mielellämme vertaistueksi ryhmään :)

Legolatar ya 5/14

1507/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legolatar, laitoin liittymispyynnön :)

Vierailija
1508/2455 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki!
Ensiksi pahoittelut kun kirjoitus tulee nyt pötkössä ://
HETA87, kiva että mieli on jo parempaan päin & tulit takaisin :)
KOMPUROIVA HYLJE, mie taidan olla se tämän keskustelun energiajuoma juoppo :D Tosin nyt olen koittanut korvailla energiajuomia vedellä sekä vissyllä!
Tsempit kaikille takapakkia ottaneille! Joskus se onni suosii meitä jokaista :)
Tervetuloa kaikille uusille, kiva että saadaan lisää naisia mukaan keskusteluun! :)
Täällä menossa "jo" kp 23/30-35! Veikkaan että menkat alkaa tossa 9-10pv päästä :p Ei innosta, ei yllätä. Juuri ollaan sinä viikonloppuna lähdössä mökillekkin mieheni kanssa, joten olisihan ne positiiviset uutiset (kirjaimellisesti) huippu juttu! Äh & kipeeksikin olen varmaan tulossa, maanantai alkoi hirveellä päänsäryllä/oksetus ololla/väsymyksellä & sama toistu tänään päivällä, ei kiva yhtään ://
Mutta minulla ei sen kummempia tässä vielä ainakaan...
Kikiii kp 23/30-35 yk 6

Vierailija
1509/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

1510/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei nyt tulee omaa napaa...Oon niin täpinöissäni. Sain haamuviivan tänään. Tein jo 3 aamuyöstä ton Raskauskeijun erikoisherkän. Näytti ihan selkeeltä negalta alku katselulla, mutta parin minuutin sisällä olin näkeväni ihan pientä haamuilua. Heräsin uudelleen just äsken ja mun oli viel pakko testaa PregCheckin-testillä. No nyt tuli vielä selkeempi haamu (ks. kuva)....mut en kyl vieläkään usko, et pitää paikkansa. Aluks näytti hieman negalta ja kesti se pari minuuttia ennen kuin haamu selkeni. Mutta testissä kuitenkin sanotaan, että oikea tulos voi tulla vasta 5 minuutin sisällä....Voinko siis jo luottaa tähän tulokseen? Pitää testaa kyllä uudestaan huomenna tai ylihuomenna tolla apteekin testillä!

1511/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän kävi eilen niin ettei millään keretty kauppaan josta ois raskaustestin saanut. Joten tän aamun jännäilyr ei oo ohi vieläkään.. Kohta puolin kauppaan ja aion testata jo päivällä, en odota huomiseen aamuun.
Jos näyttää negaa niin aamulla uusiksi :)

1512/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär Toivottavasti teille tulee selkeä plussa ja jännäily loppuu! :) Ois kiva saada tota kesäkuussa plussanneiden listaa vielä paaaaljon pidemmäksi. :)

1513/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi EllieP, ihan selkeä haamulainenhan tuo on. Paljon onnea :) toivotaan että lähtee vahvistumaan. Muistanko oikein, että teillä oli vasta ensimmäinen yk menossa?

1514/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EllieP ihanaa, ihan selvä haamu!! Onnea!!!

Nuuskiksentytär tsempit testailuun, raporttia odotellen :)

ON: kp1 pärähti käyntiin kuten arvelinkin.. kierto jäikin lyhyemmäksi kuin luulin, ovis plussasta nyt 1½ viikkoa, onkohan ihan normaalia? Hyvillä fiiliksillä kuitenkin ja tässä kierrossa otan käyttöön poppaskonstina greippimehun. Miten en muistanut sitä tässä kierrossa! Join molempien raskauksien yrityksessä sitä kierron alusta ovulaatioon. Vehnänalkioöljyn puolesta puhuu myös monet, onko joku kokeillut? Elämäntaparempoista oli jonkun verran puhetta, itsellä ei haittaisi sellainen 10 kg painon pudotus, oon tiputtanut jo reilut 20kg, mutta tuo 10 olisi raskautumisen kannalta vielä hyvä juttu, eli terveelliset elämäntavat jatkuvat :) Oon ollu myös addiktoitunut Cocis Zeroon (n. ½l päivässä menny), mutta nyt oon ollu 3 viikkoa ilman! Välillä tekisi mieli pieni tuikku, mutta sitten juon vaan vettä sitruunalla, limellä tai mintulla :) Tässä kierrossa voisi käydä myös gynellä kun saa ovis plussan, niin tsekattaisiin missä vaiheessa munasolun irtoaminen on. Hifistelyä ehkä, mutta tässä vaiheessa kaikki keinot vaan käyttöön :)

satu 1/30-34 yk2

1515/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eich Joo ensimmäinen oikea yrityskierto, vaikkakin kuumeilua ja soutamista ja huopaamista on ollut jo sellainen 8 kuukautta. Aina päädytty siirtämään yritystä, vaikka itse olisin jo tosi paljon halunnut aloittaa. Lopetin hormonaalisen ehkäsyn jo viime syksynä.

En voi kyllä siltikään uskoa vielä, että näin nopeesti olisi tärpännyt! Joku ääni sisällä sanoo, että ehkä tein testin väärin tai jostain syystä tulos ei pidä paikkaansa... Kerron heti, jos/kun viiva vahvenee. Testaan uudelleen ehkä vasta perjantaina, jos maltan odottaa (oon kyl aika malttamaton, et saas nähdä ;D)

1516/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos paljon onnitteluista jo tässä vaiheessa!! Toivottavasti tulee muiltakin pian hyviä uutisia! :)

Satuse Paljon onnea uuteen kiertoon. Toivottavasti tuo Greippimehu auttaa. Itse testailin sitä, ennen yrittämistä ja vaikutti kyllä, että huomas oviksen helpommin. Vehnänalkioöljystä ei ole omakohtasta kokemusta :).

1517/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minmar: Kivaa, että on muitakin itsetarkkailijoita, kyllä sitä on helppo huijata itseään. Mitkä vaan oireet muuttuu raskausoireiksi, vaikka niitä ois ollut aina :D

Voi EllieP! Tuo on niin selkeä jo, hirmuisesti onnea! :) Peukut ja varpaat pystyyn, että vahvistuu entisestään! Missä vaiheessa sun kierto oli nyt, kun testasit?
Täällähän on nyt jännää, kun Nuuskiksentytärkin piakkoin testailee, onnea matkaan :)

Täällä taas heti aamusta kuullostelin alavatsaa, sekopäistä touhua...Ehkä se on tää eka yrityskierto ja siitä sitten vähän rauhottuu. Toivottavasti ainakin :p Mies pitää jalkoja maassa aika hyvin, toivottavasti ei säikähdä sitten pahasti, jos näin ekalla tärppää. Tosin hän on ollu varsin paljon mun kimpussa, että taitaa olla melko innoissaan tästä "siittäjän" roolista :D

Mä oon alkanu kans syömään ihan hulluna, tätä menoa kiloja tulee hyvää tahtia. Jotenkin järkeilen syöväni varastoon, koska tiedän, että tärpättyä en syö seuraavaan 4 kuukauteen, koska pahonvoinnit on ollut ihan kamalia :p Poikaa ootellessa paino laski aluksi 4 kiloa, kun mikään ei menny alas, yök. Silti sitä pahoinvointia oottaa innoissaan.
On tää kummallista aikaa.

Vierailija
1518/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ELLIEP haamusta :)

Oma roskishaamuni jäi sitten vaan haamuksi. Haamu tuli siis one stepin erikoisherkällä. Eilen samainen testi nega ja tänään ptedictor early nega :( Ehkä se ovis sit jäi vaan tulematta tässä kierrossa. Ens kierrossa pitää muistaa ottaa toi greippimehu käyttöön.

1519/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepuliina Kiitos paljon :). Mulla on tänään kiertopäivä 28 eli periaatteessa vois huomenna olla kuukautisten alkupäivä, jos kierto on 28 päivää. Mulla vaihtelee 28-30 päivän välillä yleensä kierron pituus. Toivottavasti noi sun oireet kertoo hyvää ja olisivat alkuraskauden oireita.

Dreamer15 Kiitos onnitteluista! Harmi ettei roskishaamusta tullut oikeaa plussaa. Toivottavasti tämä kierto on teidän kierto! :)

ON: Omista oireista. En ole oikeasti oireillut juuri yhtään. Edes rinnat eivät ole arat. Sen takia ajattelinkin, että tuskin on tärpännyt. Ainut oire on, että oli hieman vetistä valkovuotoa tällä viikolla, joka ei ole tähän aikaan kierrosta normaalia. Toinen oire on se, että kehon lämpötila on pysynyt pikkasen koholla normaalista.

1520/2455 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega..
Itkuhan tässä tuli. Miksi ei menkat ala? Miksi pirun testi näyttää negaa? Mitä on nyt pielessä?!