Kissoja Kyprokselta
Kyllä, näin tämmöisen ilmoituksen Facebookissa ja oikeasti olen järkyttynyt. Kotimaisia kissoja hylätään ja niille etsitään koko ajan sijaiskoteja ja loppuelämän koteja, en kritisoi sitä yhtään. Mutta nyt jotenkin meinasi jo keittää yli, pitääkö tänne oikeasti jo ulkomailta asti kissoja tuoda kun kodittomia on jo ennestään ? Kyllä ottaisin kotimaisen kodittoman kissan tai kaksi, mutta olen allerginen. Toivon todella, että kotimaisia kodittomia eläimiä hoitavat tahot puuttuu tähän hommaan, yritin jo etsiä lööpeistä mistä voisi antaa uutisvinkin, että pääsisi ääneen nämä kotimaisten kodittomien kissojen hoitaja tahot. Anteeksi oli pakko avautua
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Kyproksella kissa pärjää ilman ihmistäkin. Suomessa villiintyneen kissan kohtalo on useimmiten paleltumiskuolema. Kodittomia kissoja on eläinsuojeluyhdistyksissä todella paljon. Yhdistyksistä kannattaa ottaa hiukan selvää, osan toiminta voi olla vähän hämärää, mutta sekään ei ole kissojen syy.
Jos ei voi ottaa kissaa niin näitä yhdistyksiä voi toki tukea rahallisesti - jos siis vaikuttavat rehellisiltä.
Tottakai osallistun kotimaisten kissojen ruoka- ja tarvike keräyksiin kun pystyn, kun niitä tarvitaan, en siis ulkomaille ala auttamaan, kun tiedän että jo kaksi lähellä olevaa löytöeläinhoitolaa tarvitsee ihan ruokaan, hiekkaan, eläinlääkäri käynteihin apua. Terveisin aloittaja
Suurempi ongelma on kissankasvattajat jotka tahallaan lisäännyttävät kissoja, paljon on epämääräistä väkeä näissä
Vierailija kirjoitti:
Suurempi ongelma on kissankasvattajat jotka tahallaan lisäännyttävät kissoja, paljon on epämääräistä väkeä näissä
Tämä taitaa kyllä olla enemmän ongelma koirien kohdalla, tai sitten rotukissojen. Maatiaiskissoilla kun ei ole juuri taloudellista arvoa, ja tosiaan löytöeläintalot pullistelevat kotia etsiviä kissoja. En itse ottaisi rotukissaa juuri siksi että maatiaisilla on hätätilanne, mutta jos joku sellaista halajaa, neuvoisin tarkistamaan huolellisesti ettei kyse ole pentutehtailusta. Sama koskee tietysti koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa kyllä olla enemmän ongelma koirien kohdalla, tai sitten rotukissojen. Maatiaiskissoilla kun ei ole juuri taloudellista arvoa, ja tosiaan löytöeläintalot pullistelevat kotia etsiviä kissoja. En itse ottaisi rotukissaa juuri siksi että maatiaisilla on hätätilanne, mutta jos joku sellaista halajaa, neuvoisin tarkistamaan huolellisesti ettei kyse ole pentutehtailusta. Sama koskee tietysti koiria.
Et sitten viime aikoina ole katsonut, mitä tavallisista maatiaiskissanpennuista pyydetään. Kohonnut hintataso yllyttää pentutehtailuun, kun ennen ne pentueet oli pääsääntöisesti "vahinkoja" Tai siis sellaisia vahinkoja, kun ei kotieläimestä välitetä sen vertaa, ettei se päästetään oven raosta pihalle ja yllättäen päästään parittelemaan ties minkä kissan kanssa. Pienellä paikkakunnalla on vielä suurempi riski, että se pari on lähisukua.
Olen samaa mieltä kanssasi. Kyproksella kissa pärjää ilman ihmistäkin. Suomessa villiintyneen kissan kohtalo on useimmiten paleltumiskuolema. Kodittomia kissoja on eläinsuojeluyhdistyksissä todella paljon. Yhdistyksistä kannattaa ottaa hiukan selvää, osan toiminta voi olla vähän hämärää, mutta sekään ei ole kissojen syy.
Jos ei voi ottaa kissaa niin näitä yhdistyksiä voi toki tukea rahallisesti - jos siis vaikuttavat rehellisiltä.