Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!! :)
Nää menee nyt kaikki yhteen pötköön, kun puhelimella kirjoittelen, muuta koittakaa kestää.
Joku kyseli raskausoireista. Mulla ei ole kummassakaan edellisessä raskaudessa oireillut alkuun ollenkaan. Täysin oireettomat olivat. Mutta oireet tulivatkin sitten perässä. :/ Nyt odottelen taas sitä pyörrytystä ja huimausta. Perään tulee päänsärkyä, huonovointisuutta ja väsymys. (Vaikuttavat raskausoireilta, mutta eivät ole olleet.) Niitä, kun alkaa esiintyä voi kirveen nakata kaivoon. Eli, jos tässä ei oireita kuulu saattaa olla mahikset plussaan!!! :D Oireeton olo onkin mun raskausoire!! Voiko näin sanoa??? ;)
Mullakin kesti tovin, ennen kuin menkat alkoivat synnyttksen jälkeen. Taikka oiskohan ollut niin, että ekat menkat tuli n. 3-5 viikon kuluttua synnyttyksestä. Ja sitten imetys piti ne poissa pitkään. Oisko menkat tulleet vasta sitten 11kk päästä synnytyksestä, kun lopetettiin imetys. Munkin vauva täyttää 1,5 vuotta seuraavassa kuussa. Missä mun vauva oikein on??? :D
Mulla taisi ovis mennä. Oli varmaan tuossa perjantaina taikka lauantaina. Ainakin kaksi hymynaamaa sain testiin tuossa kp14-15. Hyödynnettiin kahtena päivänä. (Kp14&15.) Toivottavasti nuo kaksi kertaa riittää. Nut alkaa kamala loppukierron odotus. Mulle voisi taas päivittää tuohon kierron pituudeksi tuon 30-31päivää. Eiköhän ne viimeistään siinä kp31 ala, jos kerran ovis olisi ollut siinä kp16 kieppeillä.
Toivottavasti aurinko paistaisi taas, tänään oli ihanan aurinkoinen päivä täällä meillä!! :) Ps. Anteeksi kirjoitusvirheistä. Noitä riittää, kun puhelimella raapustan.
Aliisia kp19/30-31.
Peukkuja teille jotka EIVÄT odota menkkoja saapuviksi - toivottavasti niitä menkkoja ei kuulukaan :)
Tänne ei kummempia kuulu tässä kierron vaiheessa. Ovista en ole vielä bongannut. Huomenna on kp 14, jolloin lähden taas työreissuun tuonne jonnekin missä sähköstä ei ole tietoa ja vesi juoksee vain puroissa... Veikkaan kuitenkin, että ovis on ihan näinä päivinä (jos on niihin limoihin uskominen :D ), joten elättelen toiveita että jos hommaillaan vielä tänään ja/tai huomenna aamulla ennen lähtöä, niin edes jotain mahiksia on. Alkuun tämä lähtö lähinnä ahdisti, mutta nyt kun päivä kului ihanien työkavereiden kanssa lähdön järjestelyyn niin tuntuu kyllä taas suoraan sanottuna todella kivalta päästä hetki pois arjesta. Onhan se ihan omanlaista luksusta, josta kannattaa nauttia nyt kun se on vielä mahdollista.
Ja kun palailen kotiin alkaa kiertokin lähestyä vähän jännempiä aikoja :)
Noita herkkiä testejähän kritisoidaan lähinnä siksi, että näyttävät raskauden niin aikaisessa vaiheessa, että se saattaa vielä lipsahtaa kemiallisen puolelle ja siten aiheuttavat lähinnä harmitusta, kun ehtii pari päivää iloita raskaudesta ja sitten alkavatkin menkat. Ihan oikein niiden pitäisi muuten näyttää.
Mulla on näköjään jo kp 33. Ei niin minkäänlaisia menkkatuntemuksia, yleensä ovat kyllä tässä vaiheessa jo alkaneet jos vain suinkin olen ovuloinut. Nyt en sitä ovista tuntenut, mutta ultran mukaan se on kuitenkin tapahtunut. Odotellaan siis ainakin tämä viikko vielä.
Mies menee keskiviikkona antamaan spermanäytettä. Jännittää.
Niin, ja unohdin kokonaan toivottaa uudet tervetulleiksi - eli tervetuloa :) Ja kiva Heta87, että se sisu jatkaa ja parempi mieli taas löytyi jostain.
Tervetuloa uusille ! :) kännykällä taas niinku aina joten ärsyttävästi yhteen hengenvetoon kaikki :D
HETA // Teillä on yhtä paljon yritystä ko meillä nii miten vasta 6 kiertoa lähetteeseen ? Tai siis kun me saatiin lähete heti kun vuosi tuli täyteen. Vika tosin miehessä niin siksikin varmaan vietiin nopsaa etiäppäin.
OMA TILANNE =
Lääkärin vastaus simppa-analyysistä tuli. Oli niin huono tulos, että mies lisätutkimuksiin ja kun tulokset n. 1kk päästä tulleet , niin varata yhteinen ivf:n suunnittelukäynti. Miksi tän pitää olla näin vaikeaa? :( itkin hetken kotona ja laitoin miehelle töihin viestiä. Hän sanoi, että kaikkemme tehdään ja yritetään, mutta onko meille tarkoitettu edes lasta kun tämä on näin vaikeaa. Ensimmäisestä analyysistä huonontunut vain tuo näyte ja en tiedä. Suru puserossa kyllä nyt vähän tai aika paljonkin. Kumminkin haluan ne kaikki 3 krt julkisella puolella yrittää ja sitten vaan totean että elämä on. Kaikki toiveet mureni kyllä tänään vaikka tavallaan tiiän ja tajuan että mahdollisuus on.
Eniten harmittaa tuon miehen puolesta, koska tällänen syö varmasti miestä, eikä hän näytä tälläsiä tunteita eikä osaa oikein niistä puhua. Eikä tilannetta ainakaan auta, että oon itte niin surkeana vaikka hänellekkin sanoin että anteeksi mun reaktio, mutta mitään muuta en toivo niin paljon kuin meille omaa pientä lasta.
Elliep kp 13/25
Tiinu89 Me hoidetaan asia ihan vain meillä kotona. Pitkään mietittiin muumimuki menetelmän ja yhdynnän välillä ja päädyttiin jälkimmäiseen, jotenkin vain tuntui "helpommalta". Muumimuki menetelmässä siittiöt laitetaan naisen emättimeen ruiskun kautta erillisestä astiasta.
Kiitos kevättähti, aina sitä jaksan ihmetellä miten sitä sieltä kierron lopun pettymyksestä jostain se sisu tulee ja saa taas pään pystyyn. :)
Supera: Meillä on se tilanne että molemmat on tutkittu ja kaikki on kunnossa, miehellä simot kunnossa ja mulla röörit auki, ja kaikki arvot kunnossa. Joten sovittiin lääkärin ehdotuksesta että odotellaan joulukuulle ja jos ei ala sitä ennen niin kirjoittaa sitten lähetteen. Olisi kirjoittanut jo nytten mutta haluttiin vielä kokeilla josko luomuna onnistuisi, ainakin tuo meidän lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että raskaus alkaa minä hetkenä hyvänsä.
Tiedän tuon tunteen että miksi se on niin vaikeaa, tai että miksi sen pitää olla niin vaikeaa. :( Samoja ajatuksia olen käynyt viikonlopun aikana läpi ja totesin että nyt ei luovuteta, ei saa eikä pidä. Ikävintä se on kun kuume on niin kova että ainakin itsellä tuntuu henki välillä salpautuvan kun sitä kaikkensa yrittää, vaikka juuri sillä sen suurimman hallan itselle tekee kun stressitaso nousee. Välillä sitä toivoo että omaisi tuon isännän rauhallisuuden tässä asiassa ja antaisi asioiden mennä omalla painolla.
Me ollaan myöskin valmiiksi jo puhuttu että jos jostain syystä se tuomio tulisikin vielä täydestä hedelmättömyydestä niin olemme valmiita adoptoimaan lapsen/lapsia. :)
Kp27 ja ehkä dpo 8: illalla roskishaamu :) eihän se plussa vielä ole, mutta kaiken testailun jälkeen mukava nähdä edes jotain toivottua liuskalla. Ekaan 10 minuuttiin siis ei mitään, jätin liuskan pöydälle ja pari tuntia myöhemmin siinä oli haalea, mutta kuitenkin selkeä viiva eikä pelkkä viivanpaikka. Testaan aamulla uudestaan ja katsotaan lähteekö väri kehittymään.
Tilanne 23.6.
Dindinden (26v) kp 37/35 yk 5
Nuuskiksentytär kp 36/28-31 yk 4
Dimou (26v) kp 34/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 33/26 yk 3
Satuse (40v) kp 29/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 28/30-40 yk 2
EllieP (30v) kp 27/28-30 yk 1
Minniminni (22v) kp 27/32 ya 3/15
Minttu (23v) kp27/28 (ya 6/2014)
Annma (33v) kp 25/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 25/36 yk 2
Wishes kp 24/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 23/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 22/34 yk 4
Minmar (30v) kp 21/30-35 yk 3
Norappi kp 21/29
Aliisia (25v) kp 20/36-40 yk 3
EICH (31v) 19/26-29, ya 6/2013 (kkm 2/2015 rv 11)
Nillis (28v) kp 19/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Kompuroiva hylje kp 19/26?? yk 1
Vavvakuume92 (22v) kp 19/27-29 yk 3
Noorav kp 19/? yk 7
Kepuliina 29v. kp 18/28 yk 1
Diamond11 kp 17/28-30 ya 2013
Ambrosiaa kp 15/28 yk 2 (tm 3/15)
Hattu kp 14/25 yk1
Kevättähti kp 14/25-31 yk 2
Tiinu89 kp 11/33-34 yk 3
Supera (20v) kp 11/27-29 yk 10
Jannuli85 kp 10/24-28 yk16 (ya 3/2014)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 9/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Konttri (32v) kp 8/27 yk 15 (varh. km 11/14)
Viivitys (34v) kp 5/25-29 yk 6
Havaiana81 (34v) kp 5/28-31 yk 3
Minea92071 kp3/28-35, yk4 (ya 11/2014, tm 02/15)
Uusio mamma kp 2/26
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v), Exile yk13, Exvela (33v), Mwiihh, Soffie (22v), Huolestunut Ensiyrittäjä, Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v), Nuppunella (34v), AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu, Guagua (26v)MilaNnnkkk, Lumilla
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk2), Pumpuli87 (yk1), HennaS (leijona) 21v (yk2), Tinttu1989 (yk5)
Huh, aina tuon listan kanssa pieni epäilys meneekö oikein ja miltä se näyttää, kun esikatselu ei täsmää lopputuloksen kanssa :D. No mutta siinä se on koko komeudessaan. Toivottavasti tiedot ovat oikein!
Lueskelen teidän viestejä aina mielenkiinnolla :). Tää palsta on ihan paras, kun saa vertaistukea. Tää odottaminen on niin vaikeeta yksin. Tervetuloa kaikille uusille!
Heta87 Tosi kiva kun tulit takaisin! :)
Dreamer15 Toivottavasti ei ollut vain roskishaamu ja, että sieltä tulee tänään oikein vahva plussa!
Supera Harmillista kuulla noista hankaluuksista :(! Toivottavasti asiat setviintyvät pian!
DIMOU Toivottavasti sulla vielä tulee plussa, kun menkkafiiliksiäkään ei vielä ole. Onnea myös miehen spermanäytteen kanssa! :)
EllieP (30v) kp 27/28-30 yk 1
Huh, monella listan kärjessä jännät ajat, itselläkin alkaa kierto lähestyä loppuaan, listan kautta asia aina konkretisoituu, vaikka sen tietty myös muistaakin :)
Konttri tsempit ultraan, käsittääkseni aukioloa ei näe ilman aukiolotutkimusta, joten suosittelen sen tekemistä kyllä, niin on sekin tutkittu. Itselläni tehtiin tuo aukiolotutkimus ennen esikoisen yrittämistä (oltiin yksityisellä), kun haluttiin heti tietää onko jotain estettä raskautumiselle. Mun mielestä tutkimus oli kuin normaali gynekäynti, ei mitään kipuja. Tietty, jos olisi ollut tukossa, niin tilanne olisi voinut olla toinen. Mutta eivät ne sinne määrättömästi sitä nestettä ois varmaan silloinkaan painaneet :) Miehelle tehtiin myös siemenneste analyysi samalla.
Kepuliina, tuo sun nimimerkki on kyllä hauska! Itsellänikin tulee mieleen Keskusta-puolue, kuten joku muukin kirjoitti :) Mulla on ollut suppareita ilman raskautta, kun reilu 10 vuotta sitten mulle laitettiin kuparikierukka. Kierukka oli mulla ehkä kuukauden ja joka päivä tuli supistuksia. Yks suppari oli niin kova, että lähti bussipysäkillä jalat alta ja sitten mentiinkin suoraan sairaalaan, jossa kierukka otettiin pois. Noi supparit olivat mulla ihan erilaisia synnytyssupistuksiin verrattuna. Synnytyssupparit tuntuivat mulla oikeastaan vain selässä, eivätkä olleet niin kramppaavia kuin noi kierukkasupparit. Molemmat synnytykset olen vetänyt ilman kipulääkettä ja kierukkasuppareihin otin kyllä välillä Buranaa :) Mäkin olen lomalla ja kyttäilen itseäni taas hieman liian kriittisesti, tätä se on kun on vapaata :) Joo, totta, täytyy niitä miehiäkin ymmärtää, ne on kuitenkin niin ulkona tästä kokemuksesta ja koska miehet pääsääntöisesti haluavat fiksata asioita, niin tuntevat avuttomuutta, kun tätä juttua ei voi fiksata :) Mun mies sanoi just pari päivää sitten, että voi kun sä olisit raskaana, sä olit niin ihana ja helppo silloin :) En siis ilmeisesti ollu mikään hormoonimonsteri :) Mut jos totta puhutaan, niin olin kyllä todella rauhallinen ja seesteinen silloin - niin ihanaa aikaa oli molemmat raskaudet :)
Minttu tervetuloa mukaan ja kovasti tsemppiä teidän odotteluun, syksy on nopeammin kuin huomaatkaan :)
Kompuroiva hylje tervetuloa mukaan ja pidetään peukkuja tärpille!
Dreamer15 Pregchekit kuuluvat Cittareiden valikoimiin, ihan pienimmissä ei ole (Jämsä, Pieksämäki), mutta pitäisi siis löytyä :) Oireista ennen plussaa sen verran, että itselläni molemmissa raskauksissa oireet ennen plussaa olivat menkkamaiset kivut alavatsalla. Ekassa raskaudessa tuli kiinnittymisvuotoa, tokassa ei. Ekassa raskaudessa olin ikäänkuin kipeä (nenä tukossa, kuumeinen olo, palelin koko ajan), tokassa ei mitään noista. Itse mietin voisiko johtua sukupuolesta - ekasta raskaudesta syntyi poika, tokasta tyttö :) Pojan syntymän jälkeinen hormoonimyrsky (hikoilu, näppylät, hiusten lähtö) oli myös tosi raju, tytöstä ei mitään. No, toivotaan, että pääsisin testaamaan tätä tyttö-poika teoriaa vielä kerran :) Joko olet testaillut? Toivottavasti tulee kunnon plussa!
Heta 87 oikea asenne - eteenpäin ja kohti plussatuulia!! Tsemppiä hurjasti!
EllieP tsempit testailuun ja kiitos taas päivityksestä!
Kevättähdelle kivaa työreissua ja toivotaan, että positiivinen fiilis saa aikaan plussan :)
Dimou tsempit näytteen antoon ja toivotaan, että ne menkat ei ala!
Supera todella kurjia uutisia! Ootteko testanneet ruokavalion vaikutusta simppoihin vai onko hänellä jo valmiiksi terveellinen ruokavalio? Miehillä nuo näytteet saattavat siis vaihdella ja ymmärtääkseni ruokavaliolla saa nopeitakin positiivisia tuloksia aikaan. Miten mulla nyt tuli Sinkkuelämää Samantha ja vehnänorasmehu mieleen? Muistaako joku jaksoa :) Mutta hurjasti tsemppiä teille Supera ja eiköhän miehestäsi löydy yksi valiosiittiö, jolla plussa pärähtää :) Mihin niitä miljoonia muita tarvitaan :)
ON: eilen illalla ja tänään aamulla tuli pyyhkiessä tosi vähän punaruskeaa tuhrua paperiin, heti heräsi toivo kiinnittymisvuodosta, kun ovisplussa tuli viime sunnuntaina. No, sitten palautin itseni maan pinnalle kun katsoin peiliin ja muistin ikäni.. ei ehkä tällä iällä tärppää ekasta :) Muuten ajoittainen jomotus vatsalla jatkuu, ei muuta. Menkkojen pitäisi alkaa akselilla su-ti, eli kierto venyisi tuonne 35 päivän tienoille.
Aurinkoa näkyvissä, mä suuntaan ulos maalaushommiin! Kivaa päivää kaikille!
satu 29/30-34 yk1
taisin vahingossa painaa testin päällys lätkää puikkotestissä..pitääkö mun tehä uusi? aluks oli yks viiva mut toinen tuli siihen myöhemmin.. en nyt kyl usko tohon testiin..
Aamulla ei näkynyt testissä muuta kuin ehkä oikein haalea haamu/viivanpaikka. Vielä siis odotellaan täällä. Eilisiltaisessa testissä tosin taisi olla enemmän väriainetta yleensäkin, koska paljon punaista väriä testialueen reunoilla ja tämän aamuisessa ei yhtään.
en ole raskaana...tosi kova pettymys.. mä niiiiiiiiiiiiiin toivoin et nyt onnistais ku oli pieniä oireita mutta ne taisi olla oviksen oireita.. toivotaan että oli ja että tärppäisi.. ku en voi tietää koska ovuloin ku ei niitä menkkoja ole ollenkaan.. gynelle tulee aika joskus.. mut siinäkin voi kestää..etenki nyt kesällä..
Voi varmi Kissanainen :( Voimia sinulle!
Voi kissanainen :( Teitkö uuden testin vai miten sait nyt varmuuden, että toinen testi näytti väärin? Toivottavasti saisit pian ajan, vaikka kesä onkin, tsemppiä!
Dreamer: Peukut pystyssä, että eilinen haamu vahvistuisi vielä :)
ON: Kyllä odottavan aika on pitkä, oon siivonnut koko kämpän lattiasta kattoon ja tekeminen loppuu pian kesken...Hyvät mahkut olisi tärppiin, kun viime to illalla/yöllä puuhasteltiin ja perjantaina aamulla heräsin koviin oviskipuihin. Lauantaina vielä uusittiin homma :p nyt vaan kuullostelen tuota alavatsan seutua vähän liiaksikin. Jospas parin päivän sisällä tuntuis jotain niin heräis toivo kiinnittymisestä, mut mulla tosin noita kipuja riittää ympäri kierron niin ei niistä voi olla varma millään. Ens viikolla saan kyllä selon, jos on tärpännyt. Ainakin aikaisemmin se on ollut ihan selvä ennen testiä. Pissajuoksut, pahoinvointi ja rintojen kipeytyminen alkaa aina tosi äkkiä ja niistä oon uumaillut raskaana olemista aiemmin.
:D ja Kepuliina, keskusta-puolue...Kaukana siitä ;)
kp 18/28
kepuliina tein uuden testin :( lääkäri sano että laittaa lähetteen mut ei ole mtn kuulunut..en tiedä voisinko soittaa omalle lääkärille vai keskussairaalaan suoraan.. pelottaa et on putket tukossa..ja muhun ei tepsi särkylääkkeet.. Iik,apua!!!
Kiitoksia Elliep listoille lisäämisestä! Ihan oikein näytti tiedot olevan :) sinne oikeestaan vois tuon iänkin lisätä, kerran osalla se on, eli 29, kunhan millonka joku listaa taas päivittelee :)
Supera: voi itku... harmi ettei anneta mitään toiveita luomu-vauvasta, vaan hoitoihin käy tie :(
Satuse: Kiitos tärppi-toivotuksista! ja mie kyllä muistan tuon Samanthan orasmehun :D tosin muistelisin että siinä tais Samantha haluta parempaa makua miehen nesteille, kun ne muuten maistu niin kauheilta :P Mutta vehnäorashan on ravinnerikasta ja puhdistaa elimistöä, joten luulis siittiöiden toimintaakin auttavan :)
Toivottavasti Dreamerin testi näyttäs kohta ihan kunnon plussaa!! :)
Ja mitähän miun piti vielä kommentoida... ai niin, sen huomasin että Kepuliinalla näyttäs olevan aika samoihin aikoihin jännät päivät, kun mulla :) ja joku muukin tais olla...
Kompuroiva hylje (29) kp 18/26?? yk 1
Itse ostin noita PregCheck testejä Helsingin Sokokselta. Olivat kyllä edullisia. 2 kpl oli joku 2 euroa (tarkkaa hintaa en muista). En ole päässyt vielä testailemaan, miten toimivat. Mulla on niiden lisäksi kalliimpi Apteekin testi, jota käytän sitten vasta kun menkat on selkeästi myöhässä. Käytän noita halpistestejä ennen sitä niin ei harmita niin paljon se testin menetys, kun testailee liian aikaisin. Nyt tosiaan tilasin noita raskauskeijun herkkiä testejä. Niistä joku sanoikin kuulleensa huonoa. Olen myös lueskellut, että noi erittäin herkät voi olla hieman arvaamattomia. Jos ovat postittaneet ne tänään niin tulevat huomenna kotiin. Pääsen sitten testaamaan keskiviikkona aamupissasta. Sillon onkin kiertopäivä 28 jo ja minulla on joskus kierron pituus tuo 28 päivää tosin yleensä 29-30. Joka tapauksessa, kerron sitten miten tuon testauksen kanssa meni ja annan oman arvioni noista herkistä testeistä :).