Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Ja tervetuloa mukaan Hattu! :) Osaatko sanoa, kuinka pitkä kierto sinulla on ja mikä kiertopäivä menossa? Voisin lisätä sinut tuonne listalle myös.
Kiitos päivityksestä ELLIEP :) Finest näköjään keikkuu vielä listalla, en tajunnut itsekään napata sitä pois :) Tervetuloa mukaan Hattu ja takaisin Kepuliina!
Miehet on kyllä niin ihania välillä näiden lapsiasioiden kanssa.. Meillä mies lämpesi ajatukselle esikoisesta kahden vuoden pohdinnan jälkeen, toista lasta ei tarvinut lämmitellä ollenkaan ja nyt tätä kuumeiltavaa kolmosta piti taas lämmitellä kaksi vuotta.. VOI HUOKAUS! Tavattiin miehen kanssa vasta reilusti yli kolmekymppisinä, mulla takana pari pidempää suhdetta, joiden aikana ei tullut edes mieleen raskauden yrittäminen.. olisi ehkä pitänyt tajuta, että suhteessa oli jotain vikaa :) No, olin silloin myös aikamoinen uraohjus ja työskentelin ulkomailla ja reissasin, joten vauva ei olisi ollut silloin edes ajankohtainen.
ON: menkkajomotusta alavatsalla, sieltä ne varmaan tulla jolkottelee!
Satu 28/30-34 yk1
Kiitos EllieP :)
Kyllä on miehet ihan oma maailmansa tosiaan. Tuokin käyttäytyi todella oudosti vielä viime alkuviikosta ja oli etäinen, sit yhtäkkiä muuttu kaikki ihan eri suuntaan. Tais toden teolla mietiskellä ja halus "olla rauhassa". Tiiä noista sitten, mut kyllä täytyy olla vaikeita nää vauva-asiat noille miehillekin, kun ne vaan elää sitten raskauttakin vaan vierestä. Mahtaa olla välillä vaikea käsitellä moisia asioita ja meitä naisia siinä koko myllerryksessä :P
Huikea juhannus. KP 1 heti suoraan juhannusaattona. Muutenkin ärsytti about kaikki. Olin kuitenkin jo asennoitunut siihen, että oon raskaana kun kierto oli niin pitkä.
Nyt siis Kp 4 / 28-31, yk 3.
Moikka! Minäkin lisäydyin tähän keskusteluun, vaikkei tilanteeseemme ole lähikuukausina muutosta tulossa.
Olemme minä 23 mies 27 vuotiaat nuoret aikuiset, yritys aloitettu 6/14. Minulla endometrioosia hoidettu lähes 10 vuotta e-pillereillä, pillereiden lopetuksen jälkeen alkoi välittömästi 28 päivän kellontarkka kierto, ovulaatiotestit näyttävät plussaa ajallaan. Muutama luomukierto kerkesi olla ennen yrityksen aloitusta.
Pillereiden lopetuksen myötä alkoivat myös ensimmäisestä kierrosta lähtien järjettömät kivut (pahimmillaan kuukautisten aikana, mutta jatkuvasti kierron eri vaiheissa esiintyviä kipuja ja kipeää "endometrioositurvotusta"), kipuihin gyne määrännyt kovempia kipulääkkeitä. Endometrioosipesäkkeitä poistettu laparoskopiassa 12/14. Laparoskopian yhteydessä tarkastettu munajohtimet, jotka auki.
5/15 aloitettu lapsettomuushoitoja edeltävä 6kk kestävä hormonihoito, sillä endometrioosi ilmeisesti mennyt niin pahaksi. Hormonihoidon tarkoituksena laittaa oma hormonitoiminta "nukkumaan", jotta kiinnittymismahdollisuudet syksyllä paremmat. Alustavasti suunniteltu IVF, mutta hoito suunnitellaan tarkemmin syksyllä.
Miehestä ei ainakaan toistaiseksi löydetty mitään vikaa. Molemmat olemme perusterveitä, urheilullisia nuoria. Tähänastiset sekä tulevat hoidot tehty julkisella. Polikäynneistä, leikkauksesta ja lääkkeistä (joista saan parhamimman mahdollisen korvauksen) on kuitenkin kertynyt pikkuhiljaa ihan mukavasti laskua, ei siis ilmaista hommaa tämäkään, vaikka yksityisellä meno korvausten suhteen tietysti ihan omaa luokkaansa.
Tällä hetkellä olo ei kovinkaan loistava. Suurimmat pettymykset tulivat leikkauksen ja aukiolotutkimuksen jälkeen, sillä toivoin niiden parantavan ennustetta. Toinen iso pettymys tuli, kun kuulin nyt käynnissä olevasta kuuden kuukauden yritystauosta. (Vaikka tiesin ja tiedän, että se on tässä tapauksessa hyväksi.) Lääkkeiden sivuvaikutukset ovat lisäksi tosi ikävät: masentuneisuutta, ikuisuutta, ahdistuskohtauksia sekä vaihdevuosioireita, kuten kuumia aaltoja ja yöhikoilua.
Lähes päivittäin on mielessä, että entä jos tämä yritys ei tuotakkaan toivottua tulosta? Meille on suhteen alusta asti ollut selvää, että haluamme yhteisiä lapsia. Adoptiota emme vielä näe mahdollisena vaihtoehtona.
Tällä hetkellä menossa "kp 26", hormonihoito kestänyt nyt toista kuukautta. Viimeks kuukautiset tulivat ajallaan, mutta ilmeisesti nyt ne jäävät odotetusti seuraavaksi neljäksi-viideksi kuukaudeksi pois.
YA 6/14 (kierto 28pvä)
laparoskopia ja aukiolotutkimus 12/14
hormonihoito 5/15
IVF?? syksy/15 / kevät/16
Lisättäköön vielä, että laparoskopia ei auttanut kipuihin lainkaan!
Jomotuskivut hävisivät eilen aamusta ja palasivat kahta kovempina illalla. Testi aamulla nega. Vähän limoja, joten toivottavasti ei tarkoita vasta ovista. Ovistestit lopetin ennen juhannusta, kun päätin että turha stressailla niiden kanssa.
kuka kysyikään mun lääkitystä..oli olantsapiini n.2vuotta. sit nyt on ketipinor debotia vastaava lääke. aloitettu 28.05. diagoosi kaksisuuntainen mielialahäiriö..ilman lääkitystä olen hullu. meen ihan sekaisin.
Hönttentönttiäinen taisi kysellä aikaisesta oviksesta. Käsitykseni mukaan ovis saisi olla aikaisintaan kp 10, että munasolu olisi ehtinyt kypsyä tarpeeksi hedelmöittymistä varten. Tosin limailukaan ei välttämättä kerro siitä, että ovis on just nyt varmasti tulossa. Jos kierrot ovat jatkuvasti kovin lyhyitä, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen.
Listan päivittämisestä, omasta mielestäni ainakin nuo joilla päivät ovat paukkuneet reilusti yli ja joista ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan, voisi ottaa pois juoksevasta listauksesta, lisätä ehkä tuonne odottelevien listaan jos ei halua kokonaan poistaa. Pysyy sitten tuo juokseva lista paremmin seurattavana :)
Heipparallaa! En olekaan tänne varmaan melkein viikkon kirjoitellut kun on ollut kiireitä, lukemassa oon kyllä käynyt teidän juttuja.
Joku kirjoitti (sori en muista että kuka...) että myös tarkistaa lasketun ajan aina menkkojen alettua ja nyt meneillään olevassa kierrossa se olisi isoäidin kuolinpäivä. Voi vitsi, olispa se tosiaan merkki siitä, että nyt tärppää! Täälä peukut pystyssä. Jäi mieleen tuo kirjoitus, kun meidän esikoinen syntyi yli viikon ennen laskettua aikaa ja sattumalta mun isoisän kuolinpäivänä :) Synnytys ei ollut kovin helppo ja äitini sanoikin, että pappa oli pitämässä huolen, että kaikki meni lopulta hyvin ;) Siitä on sukulaisnaiset löytäneet vieläkin jutun juurta kun surun päivä muuttuikin ilon päiväksi :)
Harmillista, että täältä on lähtenyt paljon yrittäjiä pois... Kaikki varmasti toivovat, että tänne kirjoittelu loppuu sitten kun plussa tulee, ei silloin kun ei jaksa enää uskoa raskautumiseen. Voimia!
Tänne ollaankin saatu muutama uusi, tervetuloa! :)
Hattu mua kiinnostaa, että miten te hoidatte tuon yrittämisen? Oon kuullu puhuttavan ainakin muumimuki menetelmästä enkä ihan tarkalleen tiedä, että mitä sillä tarkoitetaan, tyhmä kun olen :D Käyttekö jossain klinikalla, vai kuinka homma teidän kohdallanne toimii? En nyt kysele millään pahalla, kiinnostaa vain. Ei ole pakko vastata, jos et halua :)
Mukavaa Kepuliina, että palasit näin pian takaisin :)
Nuuskiksentytär täälä minä toivon kovasti, että sulla nousis raskaushormoni hitaasti ja seuraavassa testissä näkyisi jo plussa! Tuo on niin ärsyttävää, kun haluaisi tietää missä mennään, mutta menkkoja ja plussaa ei näy! Tsemppiä, hauskaa lomaa! :)
ON: Nyt vaikuttaa lupaavasti siltä, että keho olisi palautunut ja toimisi suht samalaa tavalla, kuin esikoisen yritysaikana. Eli kuiva kausi on hukassa kuten silloinkin. :D Mullahan oli ennen niin, että aina oli valkkaria, ei ollut kuivaa kautta ennen eikä jälkeen oviksen. Oviksen aikaan sitä valkkaria oli vaan entistäkin enemmän. Toivon nyt kovasti, että nyt olisi sama homma eikä tarttisi enää kohdunsuulta "kaivaa" limoja, että näkee onko ovis vai jotain muuta limaa :) En niin piittaa siitä ronkkimisesta, toivottavasti se on nyt historiaa! Haluaisin myös heittää menemään tuon liukuvoiteen jota ollaan jouduttu käyttämään, kun se ei tunnu kyllä yhtään luonnolliselta, on jotenkin sellaista ärsyttävän paksua...! Vaikka parempi sen kanssa kuitenkin kuin ilman sitä, ei niin veri tirsku limakalvoista... Raskauskeijulta tilaamani ovistestit saapuivat tänään ja teinkin heti ensimmäisen juurikin tän limaisuuden takia. Ettei vaan mene ovis ohi kun odottelen sitä saapuvaksi vasta yli viikon päästä, tarkoitus oli aloittaa tikutus vasta kp 15. Aika tumma viiva siihen tuli jo tänään ja jotain lievää kipuiluakin on ollut jo alavatsalla eli ei täysin poissuljettua, että ovis olisi piankin tuloillaan. Olisi kyllä ihan mahtavaa jos kierrot nyt lähtis lyhenemään! :) Toisaalta, noi testit on eri merkkisiä kuin mitä viimekierrossa käytin ja myös erittäin herkkiä, eli tumma viiva voi johtua siitäkin. Ovisplussa se ei vielä kuitenkaan ollut. Eikä ole kyllä vielä ovislimojakaan vaikka pöksyt onkin jo vähän märkänä.... Täytyy varmaan aloitella talletukset kun kröhöm, vähän ollut tässä kierrossa sen suhteen hiljaista :D Nooooo, eipä tässä kovin montaa rätitöntä päivääkään ole kerinnyt olemaan. :'D menkatkin nimittäin vaikuttivat nyt aika normaalilta! Vuoto niukempaa kyllä kuin mitä joskus ennen raskautta, mutta luokittelisin kuitenkin vuodon normaaliksi ja oli tasaista 4 päivää ja sitten tiputteli muutaman päivän. Normaaleimmat menkat sitten synnytyksen jälkeen! Tai ainakin mulle normaalit... En kyllä tiä kiinnostaako ketään ees mun menkat, eiköhän niissä omissakin ole riittävästi kestämistä eli anteeksi! :'D :/
Tiinu89 kp10/33-34 yk3
Moikka!
Oon muutaman päivän lueskellu tätä ketjua ja ajattelin tulla itekkin ilmottautumaan :) oon tällä hetkellä lukemassa sivulla 43 joten vielä en ihan reaali-aikaan oo päässy :) mutta ensinnäkin paljon onnea raskauteen kaikille plussanneille! ja tsemppiä vielä sitä odottaville!
Täällä keskustelu on tuntunu sujuvan ihan hyvässä hengessä tähän asti ja joku tuntemusten/oireiden ym. purkamiselle olis paikka etsinnässä, joten kokeillaan oisko se tämmönen keskusteluketju sitten oman tuntunen siihen hommaan :) aiemminkin täältä oon jotain lueskellu, mutta eilen sitten rekisteröidyin, jotta pääsen kirjottamaan.
Ikää mulla on kohta pyöreät 30v ja mies on 36. Elellään avoliitossa ja ollaan oltu yhdessä pitkälti yli 12v. Karvakamut on tähän asti ollu miun vauvoja :) mutta nyt ois ensimmäinen vähän karvattomampi toiveissa :D vauvakuumetta mulla on ollu jo vuosien ajan, mutta vasta nyt sain miehenkin tähän mukaan. Tai ei nyt varsinaisesti kuumeilemaan, mutta miun käsiin anto tämän yrittämisen alottamisen ajankohdan :)
Kerran asia jätettiin miun käsiin, en enää syöny kun viimeset jäljellä olevat pillerit (sillon päälle yks liuska) loppuun ja kävin äitienpäivän kunniaks apteekista MultiVita raskaus ja imetys- sekä raskaus-omegoita :) niitä + kalkki+D-tabuja oon sitten siitä lähtien syöny.
Viimesen e-pillerin otin viime kuun lopussa ja tyhjennysvuodon alettua alkokin sitten yk 1. Ja sitä tässä vielä elellään. Tällä hetkellä menossa siis kp 18 ja dpo 7. Eli pikkuhiljaa aletaan elämään jännittäviä aikoja :) ovulaatiota en vielä tikutellu ja halusinkin ottaa tämän ekan kierron vähän rauhallisemmin ja rennommin. Ennen tunsin ovulaation munasarjan vihlonnasta, mutta nyt tiesin tarkkailla myös limoja, jotka viikko sitten oli varsin oppikirjamaiset kirkkautensa ja runsautensa puolesta :) lisäks kyllä sain listan muita oireita, joista osasta vieläkin kärsitään. Sillon nous ruokahalu ihan älyttömäks, halut oli myös älyttömät heti tyhjennysvuodon loppupuolelta lähtien ja lisäks oli myös mahakipuja. Nuo kivut onkin ne, jotka jäi kovina vielä päälle. Eli vahva epäilys ovulaation ajankohdasta on, mutta senhän näkee sitten viikon päästä, jos vuoto alkaa...
Tuleepas tässä tekstiä, mutta en ikinä osaa kertoo mitään lyhyesti :D ja sen tuutte sitten täällä huomaamaan :) mutta vielä voisinkin kertoo vielä muista raskauden alkamiseks tehdyistä asioista, sekä niistä huolen aiheista eli mahdollisista hidasteista tai jopa esteistä... eli vitamiinien lisäks (kalkkia muuten syön sen takia kun en maitoa juo) oon karsinu ylimäärästä törkyä syömisistä pois, opetellu juomaan enemmän vettä (välillä tosin meinaa vieläkin unohtua), laihduttanu viitisen kiloa ja koittanu ottaa kaiken rennommin. Tosin siinä autto myös se, kun lopetin pillerit ja oon nykysin paljon ilosempi ja positiivisempi :) hidasteet taas... mulla on endometrioosi, joten saa nähdä miten kipujen kanssa käy... ja kumpiko kerkeää ensin; endo levitä vai raskaus alkaa. Tässähän kun ei nyt oo annettu kun puol vuotta aikaa yrittää, ennen kun pitäs marssia lääkärin puheille. Myös toinen munatorvi on tukossa ja vähän pelkään, etten tuolta toiselta (avoimelta) puolelta ovuloi kun todella harvoin. Ja sekään toinen munatorvi ei ilmeisesti ihan kunnossa välttämättä ole. Viime leikkauksessa se oli paksumpi kun pitäs. Muitakin huolen aiheita asiaan liittyen on, mutta jos sitten lisää toisella kertaa :) tulee pikkusen pitkä taas, kun en osaa lyhyemminkään asioita ilmasta :D
Mutta siis, Kompuroiva hylje kp 18/26?? yk 1
Tuli muuten mieleen tässä, että onko teillä muilla ollut supistuksia/kipuja ilman raskautta?
Itselläni on aina ollut tosi kivuliaat kuukautiset ja ovis, mutta nykyään tulee vähän muulloinkin kierron aikana ihan kuin supistuksia. Alavatsaa kivistää/sattuu ja selkään särkee :o Ihan kummallista, voiskohan johtua siitä, että oon synnyttänyt (-08) ja jotenkin sen takia herkemmin kohtukin supistelisi. Viimeks oiskos ollut vuonna 2012 oon käynyt ultrattavana kovien alavatsakipujen takia, mutta kaikki oli mallillaan.
Välillä tuntuu, että pelkät ilmavaivat/pökäle suolessa saa kohdun supistelemaan.
Tiinu: Kauanko teillä on aikaa synnytyksestä? :) Mulla kesti ihan hirveän pitkään, että menkat edes alkoi ja kiertokin oli sitten lopulta aika pitkään ihan sekasin. Toivottavasti sulla on oikeasti normalisoitumaan päin!
Minttu: Hienoa, että hoidot on teillä jo noin hyvällä mallilla! On varmasti todella vaikeaa olla tuossa tilanteessa, että joutuu välillä keskeyttämään yrittämisen :/ Toivottavasti hormonihoidoista on todella apua etkä joudu turhaan kaikenmaailman myllerrysten ja vaivojen kanssa sinnittelemään.
Niin, ja sen vielä mainitsen, että ennen pillereitä sun muita hormooneja, joita söin endon takia, kierto oli mulla ennen tarkka 28pv. Mutta nyt kun ovulaatio ilmeisesti tapahtu aiemmin, saa nähdä jääkö tällä kertaa vähän lyhyemmäks; 26.
Tilanne 22.6.
Dindinden (26v) kp 36/35 yk 5
Nuuskiksentytär kp 35/28-31 yk 4
Dimou (26v) kp 33/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 32/26 yk 3
Minea92071 (25v) kp 32/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Satuse (40v) kp 28/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 27/30-40 yk 2
EllieP (30v) kp 26/28-30 yk 1
Minniminni (22v) kp 26/32 ya 3/15
Minttu (23v) kp26/28 (ya 6/2014)
Annma (33v) kp 24/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 24/36 yk 2
Wishes kp 23/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 22/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 21/34 yk 4
Minmar (30v) kp 20/30-35 yk 3
Norappi kp 20/29
Aliisia (25v) kp 19/36-40 yk 3
EICH (31v) 18/26-29, ya 6/2013 (kkm 2/2015 rv 11)
Nillis (28v) kp 18/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Vavvakuume92 (22v) kp 18/27-29 yk 3
Noorav kp 18/? yk 7
Kepuliina 29v. kp 17/28 yk 1
Diamond11 kp 16/28-30 ya 2013
Ambrosiaa kp 14/28 yk 2 (tm 3/15)
Kevättähti kp 13/25-31 yk 2
Tiinu89 kp 10/33-34 yk 3
Supera (20v) kp 10/27-29 yk 10
Jannuli85 kp 9/24-28 yk16 (ya 3/2014)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 8/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Konttri (32v) kp 7/27 yk 15 (varh. km 11/14)
Viivitys (34v) kp 4/25-29 yk 6
Havaiana81 (34v) kp 4/28-31 yk 3
Uusio mamma kp 1/26
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v), Exile yk13, Exvela (33v), Mwiihh, Soffie (22v), Huolestunut Ensiyrittäjä, Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v), Nuppunella (34v), AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu, Guagua (26v)MilaNnnkkk, Lumilla
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk2), Pumpuli87 (yk1), HennaS (leijona) 21v (yk2), Tinttu1989 (yk5)
Tervetuloa kompuroiva hylje! Anteeksi etten laittanut sinua listalle :(... olit juuri ristiin ilmottautunut enkä ehtinyt huomata. Päivitetään sut listaan seuraavalla päivityksellä. En nyt heti itse viitsi spämmää taas uutta listaa :), mutta pääset kyllä listalle varmasti pian!
DIMOU: Otin nyt listassa huomioon ehdotuksesi siitä, että poistetaan noita jotka ovat selkeästi yli kiertopäivien, mutta joista ei ole kuulunut. Siirsin nyt nimimerkit: MilaNnnkkk, Lumilla tuonne odottaa selvitystä. Jos haluatte takasin normaalilistalle niin ilmoittakaa toki. Ja kertokaa ihmeessä mitä teille kuuluu :). Toivottavasti plussatuulia!
Kepuliina: lapsi täyttää tässä kuussa 1v 3kk. Mulla alko ekat menkat synnytyksen jälkeen sinä päivänä kun lapsi täytti 9kk eli mulla on ollut vasta kuudet menkat synnytyksen jälkeen. Kovasti toivon, että olisi normalisoitumaan päin, ainakin nyt on vaikuttanut siltä että jotain on alkanut ehkä tapahtua sen asian suhteen :) Eipä tässä voi muuta kuin toivoa parasta!
Saako pregcheck-testejä vielä citymarketista? Olen koittanut niitä etsiä, mutta ei ole minun vierailemissani kaupoissa ollut. Te, jotka ootte olleet raskaana: onko ollut oireita ennen testiplussaa? Tosiaan vähänkin aikaa kun istuu tai on paikallaan niin alavatsa/selkä kipeytyy. Tänään on tuntunut myös nivustaipeissa ihan etureiden yläosassa. Herkkä testi tosiaan nega, mutta mahdollisista kiinnittymiskivuistakin vasta 3 vrk.
Kiitos paljon tsemppi viesteistänne. :)
Nyt on tosiaan tässä juhannus ollut tiukkaa mietintää ja olen todennut että en kyllä aio luovuttaa yrityksen suhteen. Tosiaan perjantaina olin todella masentunut ja itkuinen, pelot alkoivat lyödä niskaan ja aloin pelkäämään ensi kevään hoitojakin. (Hormooni huuruissa ainakin mulla meinaa kaikki asiat masentaa niin kovin että huh huh) Mielessä pyöri vain että jos nekään eivät onnistu ja tulee tuomio että ei ikinä voida saada lapsia, siitä huolimatta että lääkäri sanoi että spontaani raskaus voi alkaa milloin vain.
Mutta nyt sitten tässä viikonlopun huilitauon ja miettimisen jälkeen totesin että ei ne kevään hoidot ota eikä anna ellei yritä edes.
Tuolla kaapissa on nyt vielä kymmenen ovistestiä ja päätin että käytän ne pois ja sitten en enää sen jälkeen niitä osta vaan antaa mennä asioiden eteenpäin ilman niiden tuomaa lisäpainetta takaraivossa. :) Koska suurinpiirtein osaan arvioida milloin on tuon oviksen ajankohta ilman testejäkin. :)
Sain myöskin ensi viikon tiistaille lääkäriajan tuon tiputtelun vuoksi ja nyt tarkistetaan sitten että ei mitään tulehduksia ole pääse kehittymään kohtuun. Sanoivat että jos alkaa kipuilla tai nousee kuume niin mennä päivystykseen aiemmin.
Eiköhän ne asiat tästä taas selkeydy, pitää vaan yrittää olla stressaamatta ja miettimättä, pitänee keskittyä tuohon remontin valmiiksi saantiin ajoissa. Tietysti se on helpommin sanottu kuin tehty tuo stressaamattomuus. :)
Olin näköjään listastakin tippunut eli täällä menossa :),
Kp 4/27-28 ya 2/2014 (Kuukautisia lähetteeseen 6)
Dreamer15, meidän kaupungin toisesta Citymarketista saa ainakin Pregcheckejä. Ja myös parissa Sale-myymälässä olen nähnyt. (Asun Turun seudulla). Mielestäni voin yhden, vaikkakin tuulimunaraskauden kokeneena vastata tuohon kysymykseesi oireista ennen testiplussaa. Minulla kipeytyi nännit tosi pian (5.pvä) oviksen jälkeen ja kp24 (28kierrossa) tuntui nivustaipeissa ja alavatsassa. Päivä plussan jälkeen tuntui että vähän joka paikkaan sattui. Alaselkä,pää,nivuset,niska--jne Mutta oli myös jotenkin semmoinen ihan erilainen olo, varsinkin kun yleensä ei ole nännit kahta viikkoa loppukierrosta kosketusarat ja lämpötila paljoa yli 36 normaalisti. Plussan sain silloin joulukuussa 3-4pvää menkkojen oltua myöhässä.
Kepuliina, Minusta sinun käyttäjänimesi on todella hauska! Vaikka kieltämättä tuli mieleen että oletko keskustapuolueen kannattaja. Voisi hyvin olla myös vanhahtava suomalainen naisen nimi. Noista supistuksista ilman raskautta, itselläni on lähinnä nippailuja ja semmoisia kouraisuja korkeintaan. En ole ikinä synnyttänyt, mutta tuulimuna tyhjeni rv13 todella vauhdilla (johti 3päivän sairalaareissuun) ja sairaalassa hoitaja sanoi että nyt tiedät vähän miltä ne supistukset sitten tuntuu kun kuvailin millaisia tuskia oli ollut. Minulla on ollut joskus koviakin kuukautiskipuja, mutta ne ovat olleet lähinnä hyvin epämiellyttäviä ja vähän lamaannuttavia. Mutta tuulimunan kanssa se oli kyllä aivan uudesta sfääristä se kivun voimakkuus ja kesto = täysi lamaannus ja luulin oikeasti kuolevani.
Joskus kesken kierron kun oikein on alavatsaa kouristellut niin ilmavaivoja olen minäkin vähän syyttänyt. Välillä liikunta auttanut tuohon.
Tervetuloa mukaan Hattu ja Kompuroiva Hylje! :)
ON: Aamulämpöjä mittasin taas kierron loppuun asti. Ja pysyivät, kuten epäilin, ylhäällä kunnes vuoto alkoi. Samana pvänä kun vuoto alkoi niin aamulämpö oli notkahtanut 35,84 (kävi siellä jo aiemmin viikolla kerran mutta palasi 36,2-36,45 välille). Mutta mikä positiivista, niin kierto oli 30pvää! Ei enää tällä kertaa 35 :) Siitä olen iloinen. Eli minulle voi päivittää listaan kp2/28-35, yk4 (ya 11/2014, tm 02/15)
Vaikkakin kesällä ei nyt ehditä oikein yrittämään, koitetaan mennä eteenpäin rennosti, enkä hyppää vielä ainakaan listalta edes pois. Yritetään kyllä mutta koitan olla ajattelematta liikaa. Aion jopa ensi kerralla oviksen aikaan ottaa vaikka viiniäkin! Ekassa tärpissä kun olimme juuri risteilyllä ja juotiin kuohuviiniä, ehkä se pieni humala rentoutti munarakkulan ja se pullautti munasolun ulos nätisti. Tosin tuulimunahan siitä tuli että ehkä logiikkani pettää tässä kohtaa. Tosi ei se näissä ei-tippaakaan-alkoholia-2-metrin-etäisyydelläkään -kierroissa ole tärpännyt. Royal Geleetä käytin kierrossa ovista ennen,ehkä se lyhensi kiertoa? Tai sitten kroppa alkaa vasta palautua kunnolla pillereistä ja tuulimunasta.
Mutta harmi ettei tullut nyt kesäkuussa enempää plussia! Mutta minä olen kyllä päättänyt tulla tänä vuonna raskaaksi. Tietääkö kukaan miten se lapsettomuustutkimuksiin/-hoitoihin pääsy lasketaan? Suoraan aloituksesta vai viimeisestä keskenmenosta?
Sori Kepuliina! Tajusin just samalla kun ehdin painaa lähetä nappia! Huomasin samalla pari muutakin korjausta. Toivotaan, että meni oikein. Kertokaa jos on omat tiedot vinksin vonksin :).