Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1261/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Kevättähti :( Epäreilua!!!! 

Kissanainen; mielestäni ei ihan vielä ole ovulaatio..tosin sekin on yksilöllistä kuinka paksuksi tuo viiva muotoutuu. Omista testailuista olen huomannut että se viiva on vahvempi kuin kontrolliviiva 2 pv ennen ovulaatiota(nämä tosin puikkotesteillä). Mutta kannattaa ryhtyä jo toimenpiteisiin ;)

1262/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahalit sulle, Kevättähti! Elämä on joskus takapuolesta. Toivottavasti pääset surusta yli ja saat nauttia kesästä. Ihan varmasti ei jäänyt elämäsi viimeiseksi plussaksi :)

Kissanainen, jatka testailua kunnes saat tasavahvat viivat (tai testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva), eli kun saat tasavahvat viivat - testi on positiivinen (haalea viiva on negatiivinen), siitä pos testistä noin 24-48 tunnin kuluttua munasolu irtoo eli tapahtuu ovulaatio. Seksiä kannattaa harrastaa ennen ovulaatiota, ovulaation aikana ja myös 24 tunnin kuluttua oviksesta koska irronnut munasolu elää 24 tuntia. Miehen simpukat voivat elää monta päivää, riippuu tietysti siittiöistä.
Valkovuoto, mistä puhuit, ei ole merkki ovulaatiosta. Ovulaatiovuoto on kirkas, läpinäkyvä, hyvin venyvä (muistuttaa raakaa kananmunaa). Valkoinen vuoto ei ole ovisvuoto.
Silloin kun ovulaatio tapahtuu, alavatsassa, munasarjojen kohdilla saattaa olla erilaisia tuntemuksia, nipistelyä, paineen tunnetta. Alaselkä saattaa olla kipeä, arka.
Googlessa on paljon tietoa ovulaatiosta, kannattaa selailla :)
Onnea oviksen metsästykseen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1263/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ovulaatiotestin viiva ihan haalee..meni ovulaatio ohi.. just pupuiltiin mut ennen sitä oli haaleempi viiva kuin aamupäivästä :(

1264/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen, sulla kun niitä menkkoja ei ole ollut kahteen vuoteen niin kukaan ei tiedä missä välissä kiertoa olet, milloin on sun ovis tai ovuloitko ollenkaan. Älä anna vielä periksi. Testaile joka päivä ja katso mihin suuntaan viivat vahvistuu. Voi olla että se on vasta tulossa. Mulla viivojen vahvuus vaihtelee kierron alussa ja lopussa, esimerkiksi kun eilen oli tummempi kuin tänään, tänään haalea siis huomenna se voi olla taas tummempi. Testaile niin kauan kuin lompakko kestää :D Toivottavasti saat joku päivä tasavahvat viivat :)

1265/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pierun pieru! Kävin äsken vessassa ja pikkuhousuissa oli punertavaa, vaalean ruskeaa vuotoa... Jos tänään aukeaa hanat, luteaalivaihe jäi erittäin lyhyeksi - 8 päivää - voi kiesus, liian lyhyt raskautumiseen :( ja kiertokin olisi lyhyt - 26 päivää. Höh...
Ilmankos niitä menkkakipuja on ollut viimeaikoina :/

Finest kp27/28 (+3) yk7

1266/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Onnea Vierailija & Hennas! Aivan mahtavaa! 

Kevättähti: oon pahoillani, että jouduit takaisin tänne :/ toivottavasti pääsette yrittämään pian uudelleen. Kannattaa yrittää ajatella positiivisesti, että ainakin raskautuminen on mahdollista, vaikkei se tässä kohtaa paljon lohduta.

Vavvakuume: samoin sinulle, tsemppiä. Todella ikävää, mutta onneksi saitte nyt jotain muuta iloista ajateltavaa. Onnea kihlauksesta!

Finest: mistä tuo sinun kaikki tieto on peräisin? Luen aina mielenkiinnolla kommenttejasi ja ne ovat niin asiantuntevia :) ja tämä on siis positiivinen kommentti! Olen oppinut sun avullasi yhtä sun toista kierroista, ovulaatiosta ym. vaikka olen erittäin tiedonjanoinen/kyseenalaistan ja haen tietoa paljon asioista jotka kiinnostaa, niin sun kommenteista on saanut paljon irti :)

Sitten ON: Mulla oli tänään se follikkeliultra. Hitsi että olin sen jälkeen pilvissä ja edelleen iloinen siitä. Ensinnäkin mulla oli sama lääkäri kun mun ensikäynnillä (jossa mies mukana), ja hän oli todella mukava ja muistikin jopa minut ja kyseli paljon kuulumisia tähän yritykseen liittyen.

Sitten multa löytyi kaksi todella hyvän kokoista follikkelia, joista johtava oli jo 20mm. Ovulaatio voi siis tapahtua ihan lähiaikoina ja yritetään inssiä jos ei satu viikonlopulle. Ja tottakai luomusti saa ja pitää myös hommailla. Ja en tiedä onko vehnänalkioöljyllä, vitamiineilla vai puolikkaalla clomilla vai kaikkien yhteisvaiktuksesta ollut apua, nimittäin mun kohdun limakalvo oli tänään 7,7mm (kp12) kun viime kierrossa samaan aikaan oli vain sen 5,2. Lääkäri sanoi myös että limakalvo on hyvännäköinen ja kolmilehtinen.

Oon kyllä niin onnellinen kun kerrankin lääkärissä kuuli hyviä tuloksia. Sain myös ajan verikokeeseen jossa varmistetaan, että onko ovulaatio tapahtunut varmasti, vaikka testit näyttäisi positiivista. Nyt tuntuu siltä taas että homma etenee :) Tällä hetkellä diagnoosi on selittämätön lapsettomuus, niin jotenkin tuo käynti valoi uskoa siihen että voidaan onnistua. Mulla on siis ollut ajatus, että jos olisi jotain selvästi vialla, niin olis helpompi keskittyä korjaamaan sitä kun nyt tää on ollut vaan hakuammuntaa.

T: tällä hetkellä tyytyväinen Wishes

1267/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on: mahan turvotus,alavatsakipuja,vessahätä koko ajan,nälän tunne jatkuvasti,huono olo,aamuyöheräily,aivastelu,närästys,märkä olo koko ajan (tuntuu et menkat alkaa mut ei ole alkanu) ja hien eritys lisääntynyt.. oisko neuvoja?

1268/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen, jos olisit raskaana, sun ovistestissä olisi ollut kaksi tosi vahvaa viivaa koska ovistestit reagoi myös raskaushormooniin.
Sun vaivat voi johtua ihan mistä vaan. Vessahätä - oletko juonut liikaa nestettä viimeaikoina? Nälän tunne - ehkä olet syönyt liian vähän ja kuluttanut energiaa enemmän? Aamuyöheräily - johtuuko vessahädästä tai onko sulla stressi? Aivastelu - siitepöly? Pöly? Närästys - oletko syönyt jotain mikä aiheuttaisi tuon? Berocca Boost helpottaa :)
En yhtään osaa neuvoa kun en tiedä onko tai oliko sulla ovulaatio. Eilen sä sanoit että sulla oli tuossa yksi päivä tosi limainen päivä, oisko silloin ollut ovis? Muttei ei ne menkat kyllä parissa päivässä tule sen oviksen jälkeen.
Tee ihmeessä raskaustesti, jos se näyttääkin plussaa.

1269/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WISHES, kiitos! Google on mun paras ystävä, luen todella paljon ja selailen paljon erilaisia nettipalstoja.
Yrityksen alussa olin yhtä tyhmä kuin pöydä ja en tiennyt mistään mitään. Kaikki tiedot olen kerännyt netistä ja kirjoista. Mutta kun äidinkieli ei ole suomi, jää paljon asioita sanomatta mutta kivaa kun saat kommenteista irti :)

1270/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin FINEST kirjoitat tosi selkeästi ja myös minä olen oppinut sulta vaikka ja mitä! Ei uskoisi ettei äidinkielesi ole suomi :o

Omaa napaa vaihteeksi...
Mulla on nännit kipeytyny niin kovin ettei pysty juuri edes koskettamaan. Hajuaisti herkistynyt niin että kaupassa meinasi ihmisten hajut alkaa yököttämään ja oli päästävä pois, eikä mies haistanut mitään. Tänään oli niin kipeä vatsa että oli otettava vahva särkylääke että pystyi tekemään työt loppuun. Vatsakipua en paikantanut juuri alavatsan alueelle vaan koko vatsa ja selkä kipeä, samanlaiset kivut kun menkkojen aikaan..
Ei pitäis tehä päätelmiä.. Mutta voisiko nyt jo olla oireita? Kiertopäivää en tähän hätään nyt muista mutta ma-ti pitäis menkkojen alkaa!?

1271/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest: en ole juonut paljoa,aamuheräily herään muuten vaan.en ole allerginen pölyille ym. joten aivastus ei siihen liity. närästystä on ollut enkä ole syönyt mtn mikä sen aiheuttaisi. kysyn maanantaina lekurilta asiasta ja teen siihen asti raskaustestejä

1272/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär, sulla on tänään kp24. Sun oireet kuulostaa lupaavalta :) Uskaltaisitko tehdä r-testin tai vaikkapa ovistestin jos niitä löytyy olemaan himassa. Odotan mielenkiinnolla tulosta :) Pidän peukkuja!

1273/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tässä punninnut että teenkö ennen reissua vai reissun jälkeen.. Hmm.. Voisikohan haamu näkyä jo?

Vierailija
1274/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia, että ovistikut näyttää koko ajan melkein samanvahvuiset viivat? Mulla ihan sama väri niissä eikä edes päivänajalla ole eroa..

1275/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen: Koska sulla on jo lekuriaika varattu ja tulossa. Kannattaa ottaa ihan rennosti nämä päivät :) Raskaustestejä on myös _minusta_ turha tehdä joka päivä. Hcg-hormonitasot nousee kaikilla yksillöllisesti, ja liian aikainen plussa saattaa oikeasti ollakin kemiallinen raskaus. Niin ovulaatiotestien kuin raskaustestien mukana tulee ohjeet. Ne kannattaa ihan oikeasti lukea, sillä niidenkin herkkyydet vaihtelee. Minulla jotkut r-testit ovat sanoneet että kannattaa testata sillä testillä vasta kun oikeasti menkat myöhässä. Digitaalinen ovistesti on hyvin yksiselitteinen ja ei jätä tulkinnanvaraa. Ja koska menkkasi antavat odotuttaa itseään nyt ja tilannetta ollaan hoitamassa lääkärillä, niin rentoudu :) Stressikin voi jarruttaa hormonitoimintaa ja menkkojen alkua. Kunnioita ja arvosta kroppaasi ja anna sille aikaa. On paljon mitä voit tehdä sinun joskus tulevaa vauvaa varten jo, kuten parantaa elämäntapoja, kehittää itseäsi jne että olet sitten joskus "ihan maailman paras äiti" ja jotta kroppasi on vauvan alulle paras kasvupaikka!

Lisäksi, haluaisin muistuttaa että me olemme täällä kaikki ongelmiemme kanssa yhtä arvokkaita joten turhien lihavointien käyttö ei ole tarpeen. Se myös sotkee listanpäivittäjien toimintaa sillä yleensä listamuutostoiveet on merkitty lihavoinnilla. Muuten kokonaisten lauseiden lihavointia olisi hyvä _mielestäni_ välttää, sillä se vie huomioita muiden postauksilta. 

Finest, on kyllä yllättävää että sun oma kieli ei ole suomi! Kirjoitat selkeämmin kuin minä ja iso osa työtäni on kirjoittaminen :D Hyvä Finest. Multitalentti.

Nuuskiksentytär, aika lupaavalta kuulostaa! Mikäs sun horoskooppi olikaan? ;) 

Wishes, hyvä että paksuntunut limakalvo! Tiedätkö mikä se ideaali on? Tai voiko olla liian paksu? :D

MM11, joko olet testannut uudestaan? On kyllä selkeästi jotain tuossa testissä mutta voi olla viivanpaikkakin kun noin myöhään tuli. Ellei menkat ole alkanut parissa pvässä niin melkein itse ottaisin digitaalisen testin kauniiseen käteen koska onhan tuo ylimääräisiä sydämensykäyksiä aiheuttavaa kun jotain vähän testissä näkyy!

ON: Ei mitään. Aamulämmöt about 36,17-36,19 ollut nyt. Tässä kierrossa ollut muutekin aika lämmin :/ Yleensä ollut jotain 35,54 tai tuon suuntaista. Testasin uteliaisuudesta ovistestillä vielä tänään ja kuten edellispvänä (eilen jäi välistä kun en ehtinyt) niin hyyyyyyyvin hailakka oli. Eli ehkä se ovis oli siellä missä tuli selkeät viivat vaikka vähän toispuoleiset (ja tummimmat mitä olen ikinä edes saanut!). Pupuiltu on ihan kiitettävästi, mutta toki 24h jäänyt joidenkin kertojen väliin mutta toivotaan että miehen häntäläiset ovat selviytyvää sorttia!  Jos ovis olikin niin ei einakaan ole vielä tuulimunan tuomia heti oireita eli oviksesta lähtien nännit tosi arat. Mutta ei nyt heitetä sitä kirvestä vielä tässä vaiheessa kaivoon!

1276/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dreamer15, oisko sulla kuvaa niistä sun tikuista? Monenako päivänä se siis on näyttänyt putkeen samanvahvuisia? Jos oot kierron loppupuolella niin eikö se haikarauutisia voisi ennakoida?

1277/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär, milloin lähdette reissuun, huomenna? Saat sä tehdä, muttei se välttämättä vielä näytä mitään. Mutta jos kiertosi on tällä kertaa 28, voi tullakin haamu (mä sain haamun kp25/28). Ja jos saatkin negan, se voi vielä muuttua plussaksi. Ois aika kettumaista, jos r-testiin ilmestyy Ymmi Hinaaja ja sanoo: "Kuule Nuuskiksentytär, kun mä en voi sulle tässä nyt plussaksi muuttua" :D Mitä jos otat reissuun mukaan muutaman testin?

Dreamer, jos kiertosi on 40, ovulaatiota tapahtuu todennäköisesti kp 26 ja vahvat viivat ovistestiin tulee 1-3 päivää ennen sitä. Jos kiertosi on 30, ovulaatiota tapahtuu kp 16. Eli jos nyt et ole saanut positiivista ovistestiä, sinulla tulee pidempi kierto kuin 30. 

Jatka testailua, malttia ja onnea siihen hommaan! 

1278/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen Dreamer, ymmärsin vissiin väärin, onko testiviiva yhtä tumma kuin kontrolliviiva? Tai onko testiviivat joka päivä ollut samanvahvuisia niin että ei haalene eikä tummene ollenkaan?

1279/2455 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin joo, jään tänne vielä neljäksi viikoksi (ainakin) roikkumaan. Kp27 muuttui kp1-ksi. Mutta ei hätää, täällä on kiva olla :) 

Aion nauttia kesästä, auringosta, kylmästä oluesta, lomasta ja onneksi seuraava ovulaatio onkin loman aikana ja kuka tietää, ehkä ollaan silloin jossain etelän rannalla...tekemässä ihmeitä josta voi syntyä ihmeiden ihme ;) 

Finest kp1/26-28 yk 8 

1280/2455 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega.
Päätin että seuraavan testin teen vasta kotiin palattua jos vielä on aihetta epäillä raskautta. ( tiistaina lähetään viikoksi reissuun)
Aion nauttia lomasta enkä stressaa yhtään mistään muusta kuin että hiertääkö sandaalit vaiko ei :D