Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Nillis, suoraan sanottuna vähän humpuukilta kuulostaa, että voisi jo kuusi päivää ennen näyttää... Yleisimmin hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy vasta dpo 9:n tienoilla, ja jos luteaalivaihe on 14 päivää niin kuusi päivää ennen oletettua menkkojen alkua mitään ei ole vielä edes kiinnittynyt :) Lukeeko noissa testeissä mikä herkkyystaso niissä on? Herkimmät testit mitä minä olen nähnyt ovat 10 ja yleisimmin herkkyys on 25. Nuo erityisherkätkin lupailevat että näyttäisivät neljä päivää ennen menkkojen alkua, mutta yksilöllistähän se aina on, miten se hormonitaso nousee.
Oii ihanaa haamu-plussia :) Onnea ja kyllä se viiva siitä vahvistuu :) Onnea kihlauksesta Dimou! Tsemppiä suhdekiemuroissa pyöriville, meillä mies myös työn takia poissa kotoa välillä pitkiäkin aikoja. Kun saan hoitaa asiat kuukaudenkin omalla tavallani ja rytmilläni, niin sitten helposti otetaan yhteen, kun hän tulee kotiin "sotkemaan" kuvioita :) Mutta aika nopeasti päästään taas balanssiin, kun kuitenkin on kaivannut sitä toista.
Odotus on kyllä täynnä pelkoja ja sen jälkeen kun lapsi syntyy, niin niitä tulee taas uusia tukuittain lisää. Silti oman lapsen toive on niin kova, että pusketaan pelkojen läpi - ollaan me naiset kovia tyyppejä :) Mun yks tuttava joutui käymään läpi kohtukuoleman ja se kyllä rikkoo ihmisen pysyvästi. Vaikka ovat nyt saaneet toisen lapsen, ei kaipuu kuollutta lasta kohtaan lopu koskaan. Niin kauheeta :( Ja sitten on näitä vauvamurhaaja, joille vaan syntyy ihania, viattomia lapsia, eivätkä todellakaan ansaitsisi yhtään. EPÄREILUA!!!
Mutta ei synkistellä enempää, alkaa itkettää ja kiukuttaa! Mä olen niin laiska lämpöjen mittailija ja muidenkin ovismerkkien tunnustelija, että turvaudun CB:n digitaaliseen testiin. Jestas oli hinta noussut parissa vuodessa jonkun 15€ :o Mutta hyvään tarkoitukseen! Nyt vaan odotellaan, että voi alkaa testailla, jänskää! Meillä kyllä tää kierto voi mennä hieman harakoille, kun mies on ens viikonlopun reissussa ja oviksen todennäköisyys on silloin aikas suuri.. mutta toivotaan tästä taas pitkää kiertoa, vaikka ne muuten ovatkin syvältä.
Kivaa viikkoa!
satu kp7/30-34 yk1
Joku täällä aikasemmin sanoi että herkät testit on saatanasta. Ne on! Ihan oikeasti, yhtä hölynpölyä kuin ostoskanavien tuotteet.
FINEST ja DIMOU: Tämä testi oli olevinaan juuri "erityisen herkkä", ilmeisesti herkkyydeltään 10. Niin sitä mainostettiin myyntisivulla ja kehuttiin joillain muilla foorumeilla. Halusin testailla aikaisessa vaiheessa sen takia, että nyt on paljon kaikenlaisia pippaloita ja kissanristiäisiä enkä halunnut ottaa minkäänlaista riskiä juomalla liikaa alkomahoolia. Vaikka monet sanovatkin, ettei tässä vaiheessa (dpo8) ole haittaa alkiolle, vaikka hieman ottaisikin. Tästäkään mulla ei ole satavarmaa tietoa, toisaalta onko kenelläkään kun näitä tutkimustuloksia lukee.
VIERAILIJA: Harmittavaa kuulla mitä olet joutunut käymään läpi. Ymmärrän kyllä tuon, ettei jaksa liikaa testailla. Itse innostun välillä näistä muka-oireista ja testailen jatkuvasti, yleensä ei jaksa ollenkaan toivoa liikoja ja parempi jättää testit väliin.
Superisti onnea plussanneille ja haamuilijoille :) tarrasukkia matkaan! Ja tsempit kaikille masistelijoille, erityisen aurinkoisia päiviä teille!
Ja Dimou, lämpimät onnittelut! <3
Nillis, mä myös tilasin noita samoja First response -testejä. Herkkyys niissä on 6,5 mikä kuulostaa ensin hyvältä mut todellisuudessa on niin lähellä sitä kymppiä että ero ei ole suuri. Onnistuin siis itse testaamaan noilla pelkät negat, sehän siinä onkin riski että tulee sit testattua ihan liian aikaisin, jopa noiden testien mittakaavassa.
Yritin hillitä itseäni, että kirjoittelisin tänne vasta kun tiedä, miten tässä kierrossa on käynyt, mutta näinhän tässä taas kävi.. Omaa napaa siis. Tällä hetkellä oireina lähinnä kevyttä etovaa oloa (sen saan kyllä aikaan pelkällä jännityksellä), rinnat turvonneet, alavatsaa tuikkii/jomottelee ja jatkuva pissahädän tunne. Pe oli jonkinlaista aamupahoinvointia, en oksentanut mutta ei se kaukana ollut. Edellisenä iltana join puoli lasia skumppaa, ajattelin että voiskohan se liittyä kiinnittymiseen. Miehelle olin sanonut että "en testaa ennen torstaita", voitte varmaan arvata miten siinä kävi. Siispä. Tänään mielenkiinnosta kokeilin mitä ovistesti näyttää ja yllätykseksi siihen piirtyi hieman kontrollia haaleampi viiva. Siitä innostuneena samasta pissasta heti perään herkkä r-testi ja tietysti puhdas nega. Noh en nyt keksi miksi näin kävi mutta tulipahan testattua. Olen pe lähdössä ystävän kanssa reissun ja la alkais menkat jos alkaa, että vähän kutkuttaa miten käy ja tarviiko mitään kertoa..
Belime kp25/28-29, yk2
ON: Lämmöt edelleen niin korkealla, että tuskinpa huomennakaan kannattaa vielä odottaa menkkoja saapuviksi... :)
KÄÄKS! Helposti havaittava haamu pregcheckissä! :D
Pakko kyllä tähän todeta että noi One Step -liuskat on ihan susia, tein samasta näytteestä myös One stepin testin eikä näyttänyt mitään, ihan niin kuin eilen. Tänään pitäis tulla postissa CB:n testit, normi ja digi, ehkä teen ne pe ennen reissua :)
Kylläpäs täällä onkin tapahtunut ja plussiakin vihdoin alkanut satelemaan. :) Toivottavasti jatkuu vähintään yhtä vilkkaana koko kesän. :) Lämpimät onnentoivotukset kaikille plussanneille, paljon tarrasukkia haamuilijoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.
Itse taisin viimeksi kirjoitella joskus toukokuun puolivälissä ja kertoa, että olemme varanneet ajan lapsettomuushoitojen alkuhaastatteluun. Sen piti olla tänä aamuna, mutta sunnuntai iltana tuli sellainen tunne, että jos me nyt vielä odotettaisiin kesän yli ja katsottaisiin mitä tapahtuu ja peruin eilen aamulla tuon ajan. Nyt on menossa kp 24/27-29, ovista en tikutellut, mutta laskureiden ja tuntemusten mukaan tänään on dpo 10 tai 11. Menkkojen pitäisi siis saapua tulevana viikonloppuna, mutta eilen jo ehdin säikähtää että mitä hittoa, nytkö ne jo alkaa kun vessassa käydessä bongasin reilusti ruskeaa vuotoa. Sitä tuli ehkä n. teelusikallisen verran eilisen aikana ja nyt se on kokonaan loppu (ainakin toistaiseksi). Ilmeisesti menkat ei siis vielä ala, joten jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa: joko viime vuoden ongelma keltarauhasen vajaatoiminnasta on palaamassa tai sitten toi oli sitä paljon puhuttua kiinnittymisvuotoa. Eli täällä todellakin jänniä päiviä nyt elellään...
EICH kp 24/27-29, ya 06/2013 (kkm 2/2015 rv 11+4)
Hyvä juttu Belime! Onko One Step joku herkkä testi?
Pregcheck testit on tosi hyviä, itse sain haamun 4 päivää ennen menkkojen alkamispäivää. Että mun mielestä niissä herkissä testeissä ei ole mitään järkeä kun tavalliset ruokakaupan testit tekee saman homman.
Nillis, jos olisin sä, kuvittelisin että mulla ei ole mitään vauvantekoa meneillään vaan tulee-jos-on-tullakseen meininki. Ennen menkkoja on turha ajatella mitään raskautta varsinkin kun alkio ei ole edes kiinnittynyt. Suurin osa naisista ei tiedä raskaudesta ennen kun kuukautiset ovat myöhässä, ennen sitä he elävät ihan tavallista elämää.
Mun paras kaveri sai raskaudesta tietää silloin kun menkat olivat kuukauden myöhässä (oli muutenkin epäsäännölliset kierrot), ja ennen sitä oli juonut alkoholia juhlissa. Lapsi on nyt 4-vuotias ja terve.
Mutta jokainen tekee päätökset itse :)
Mahtavaa kuhinaa täällä :D
Toivotaan vahvistuksia haamuille <3
Eipä näkynyt ovulaatiotestissä kunnon viivaa vielä eilenkään. Nyt on aamusta lähtien jomottanut ja juilinut huolella, eli jokohan se ovulaatio kohta olisi käsillä. Blaah. Olen niin kärsimätön tyyppi että ei ole yhtään kivaa tämä :D Jos pitäisi mistään mitään tietämättä arvata että mikä vaihe kiertoa on menossa, niin sanoisin että menkat ovat alkamassa; maha on turvonnut ja jomottelee. Jäämme tarkkailemaan tilannetta.
Onnea Belime, toivotaan että meidän haamuilijoiden haamut muuttuisivat pikaseen plussiksi, paljon tarrasukkia <3
Täällä on taas sotakirves esillä miehen kanssa -.- Välillä tuntuu että tässä on jo yksi lapsi holhottavana... hahaha! :D Noo näinkin positiivisiin tunnelmiin :D Yöllä ravattu 2-3 kertaa vessassa ja tein RFSU testin äsken herätessäni, n. 3 pisu"säilyttämisellä", RFSU:n testit on susia?! Antoi vielä hailakamman viivan , MITÄ ?
Kenelläkään kokemuksia RFSU liuskatesteistä? Meni kyllä luotto niihin, PregCheck nimittäin antaa yhtä punertavan viivan kuin kontrolliviiva, hailakamman vaan..
Vavvakuume92 22v, kp30/27-29 yk2.
n. 3 TUNNIN PISU"säilyttämisellä" :D
En malta olla kirjoittamatta tänne, vaikka mitään uutta kerrottavaa ei olekaan. Huomenna olisi siis kp28/28. Edellisessä kierrossa menkat alkoivat kp29, eli siihen nähden vielä keskiviikkonakaan ei välttämättä ala vaikka en olisikaan raskaana. Menkkaoireita ei ole tänään yhtä selvinä kuin eilen oli. Mutta muistaakseni minulla onkin niin, että pms-fiilikset tulevat ensin, sitten tulee päivän normaaliolotila minkä jälkeen tulevat ne menkat. Eli tänään voisi olla tuo välipäivä, jonka jälkeen sitten vuoto alkaa.
Belimelle kovasti onnea, toivottavasti viiva vahvistuu pian! Ja EICH:lle onnea matkaan myös. Kiitos Nillis myötätunnosta. Tsemppiä ja hyvää onnea myös sinulle. Odotan jännityksellä kaikkien muidenkin loppukiertolaisten uutisia!
Vierailija (37 v.) kp27/28 yk9 ya2012
Hitto, oikein jännittää siun puolesta, Vavvakuume :D
Pakko tarttua tuohon että mies käyttäytyy kuin lapsi. Siis miun analyysi aiheesta on se että miehet on tietyllä tavalla ikuisesti pikkukakaroita joiden maailma pyörii heidän ympärillään. Eikä tämä ole kiukulla tai vihalla sanottu, vaan fakta :D Välillä se lapsellisuus saa raivon partaalle mutta välillä, kuten eilen, se kävi naurattamaan. Oltiin saunassa, ja mies huikkasi yhtäkkiä suihkun puolelta innoissaan "Tuu katsomaan, tuu äkkiä!". Säikähdin tietty että hylly on tippumassa tai pesukone lahonnut tms. Noh, asia oli että "Kato kun mä pissaan." :D :D :D Ei jumalauta sentään..
Oijoijoi, paljon plussia ja haamuja ilmaantunut teille! Suuret onnittelut jokaiselle plussanneelle ja toivon haamujen vahvistuvan! <3
Täällä elellään "stressitöntä" aikaa. Kiertopäivästä ei oo hajuakaan, enkä sitä velä täältä tarkistakkaan, hyppään vaan päivitettyjen tietojen ohitse :) sen tiedän että pitäisi menkkojen alkaa lomani aikana jossain vaiheessa, matkalaukkuun en aio pakata testejä ;) testailen sitten tarvittaessa kotiin palattua :D
Ekat kierrot meni stressatessa ja aina tuli ne pettymykset kun menkat alkoivatkin, nyt yritetään "unohtaa" yrittäminen. Tärppää kun on sen aika :)
En ole tänne kirjoitellut piiiitkiin aikoihin, lukenut olen teidän ihanien naisten kirjoituksia toki!
Nuuskiksentytär yk 4? :D
Konttri haha joo alkaa olemaan jännät paikat, menkkoja ei näy/ei kuulu, aina ollut säännölliset ja nyt tilanne tämä, alkaa jo stressaamaan että mikähän siellä sit todellisuudessa on vikana kun testitkään (pahamaineinen RFSU siis) eivät oikeen anna mitään ja tosiaan aina ollut kiero säännöllinen... Seuraavaksi testaan taas PregCheckeillä. Ei auta kun odotella, meen uuden testin tekemään kunhan tulee jotain mistä testata! Ja tänne tottakai heti ensimmäisenä taas infoamaan tilannekatsaus! :D
Haahahah nauratti tuo esimerkki, niin hyvä! :D tommosia ne miehet just on; ikuisia lapsia :D
Vavvakuume92 22v kp30/27-29 yk2
Anteeksi, että tulen tänne huutelemaan, mutta pakko sinulle Vavvakuume92 kommentoida kun olit liittynyt jo tuohon syksy/ talvi odottajat ryhmään mutta kirjoittelet täällä, että itsellä oli juuri menkkojen alkamispäivänä samanlainen viiva testissä. Tuntui, ettei ne viivat siitä lähde tummumaan ja menin sitten yhden rfsun testin tekemään seuraavana päivänä plussasta niin, että olin juonut 0,5 l vichypullon ja virtsa ollut alle 1 h rakossa ja itkuhan siinä tuli kun plussan jälkeen ei tuossa ko rfsun testissä viivaa ollutkaan. Yöllä sitten tein yli 3 h rakossa olleesta virtsasta clearbluen diginäytöllisen johon tuli 2-3 vk raskaana.
viikon päästä siitä halusin vielä toisella digillä varmistaa onko raskaushormoonit alkaneet nousta ja sieltä pärähti sitten se 3+ raskaana. Joten siis ajatuksena vain sinulle on, että eri testit näyttävät todellakin eriä ja huomasin että myös jo eri merkkisten saman vahvuisetkin (herkkyys se 10 jotain) näyttivät eri hailakkaa viivaa:) ja tuo clearbluen digi vain on kyllä ihan ykkönen vaikka hinta kirpaiseekin;)
joten ole vain huoleti ja selvä plussa tuossa sinun yhdessä liuskassasi oli:)
onnea myös muille haamun/plussan saaneille ja tarrasukkia matkaan reippaasti<3
maryy 16+2
Voi ihana Maryy, kiitos piristävistä sanoistasi, kivi vierähti sydämeltä :) ei siis ole ihan menetetty tapaus <3
Todella pyysin liittyä syksy/talvi odottajat-ryhmään mutta oon aika käsi näissä jutuissa, mitenhän tuo taas toimii.. Ensimmäisiä kertoja pyörii täällä palstoilla niin vähän hakusessa tää käyttö! Tämänkin ryhmän aina erikseen googlaan ja sitä kautta tulen tänne monta kertaa päivässä kirjoittelemaan.. :D Osaako kukaan kertoa kuinka näitä ryhmiä pystyy alkamaan ns "seurailemaan" vai pystyykö :D
Toisekseen tein nyt PregCheckin testin (olin tunnin käymättä vessassa) ja nyt tuli tämmönen, viiva näyttää vahvistuneen ja tulikin näkyviin jo n. minuutissa.. <3 Mitäs muut ovat mieltä tästä haamuilusta:)
Vavvakuume92 22v kp30/27-29 yk2
Nillis, ensimmäistä yritetään joo. Kaksi raskautta päättynyt jo huonosti, kolmas yritys siis nyt käynnissä.
Enpä ole kuullutkaan moisista testeistä, joita olet tilannut. Yritän itse olla testailematta vielä, jostain syystä fiilis on nyt sellainen että tulen kuitenkin pettymään niin parempi on pettyä riittävän myöhäisessä vaiheessa niin, että asiasta voi olla jo aivan varma.