Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1041/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! 

Kaksi 22v leijonaa on saanut plussan!  :D Onnea, Vavvakuume ja Mamalukki!!!

Belime, joko oot tehnyt digitestin? 

1042/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Vavvakuume ja Mamalukki! <3

Vielä en ole digiin koskenut, tuli kyllä jo postissa. Tein aamulla liuskatestin, samanlainen haamu kuin eilenkin. Kuvassa viiva vielä haaleampi kuin livenä. Vasta la pitäisi olla menkkojen alkamispäivä joten en uskalla vielä intoilla liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1043/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, eihän tossa kuvassa meinaa näkyä enää mitään kun tänne latasin, mut on siinä :D

1044/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus yritys, vähän hailulta tääkin näyttää todelliseen verrattuna..

1045/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mamalukki!! :)

Ja kyllähän tuo Belimen testi haamua näyttää, nyt sormet ristiin että vahvistuu tuosta vielä :)

1046/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vou, onnea kaikille plussaneille. :) Täällä mennyt ajatukset vähän vuoristorataa. Välillä tuntuu että luovutan, antaa olla. Jos ei tuu ei tuu. Sitten taas jaksaa vähän toivoa. Mahassa ollut erikoista juilimista mutta saattaa olla normaaliakin koska näin on yleensä aina viikkoa ennen menkkoja. :(  Toivossa on silti hyvä elää.. Mieheni on leijona ;)

KP19/26-27 YK 6

1047/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu välillä, että olen kuvitellut koko raskauden, kun ei tää oikein tunnu missään. Paitsi, että raskausdiabetes iski taas täysillä kimppuun. Kävin hakemassa sokerimittarin ja varsinkin aamulukemat on aivan liian korkeita. Ens viikolla olis neuvola ja sitten varsin pian seulonnat. Mitä te olette ajatelleet sikiöseulonnoista? Kyselin jo aikaisemminkin, mutta kukaan ei vastannut.

Hauskaa, että muutama muukin on liittynyt raskautettujen joukkoon. Tulkaa muutkin perässä!

1048/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starling, oireeton raskaus on yleistä ja ihan normaalia :)
Vaikka sikiöseulonta on vapaaehtoinen, tekisin sen jokatapauksessa. Mulle on tosi tärkeä että lapsi on terve, vaikka normaalit seulontatulokset ei välttämättä takaa tervettä lasta. Ehkä ajattelen ilkeästi mutta jos minulla olisi kehitysvammainen lapsi, mun pitäisi luopua ihan kaikesta, luopua elämästä ja elää ikuisesti sen tiedon kanssa että lapsellani ei tule olemaan helppo.
Jotkut pärjäisi mutta minä en...

1049/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jonkun verran miettinyt sitä, mitä tekisin jos lapsi olisi kehitysvammainen ja se tiedettäisiin jo ennen lapsen syntymää. Onko itsekästä tuoda tähän maailmaan ihminen vaikka tietää että sen elämä tulee todennäköisesti olemaan vaikeampaa kuin ei kehitysvammaisella? Vai onko itsekästä, jos ei halua loppuelämänsä "uhrata" kehitysvammaisella lapselle. Varmasti kaikki lapset ovat ihania mutta loppujen lopuksi itse olen päätymässä siihen ajatukseen että itsekkäämpää olisi tuoda lapsi maailmaan.. Eli siis kyllä, ehottomasti aion sikiöseulontoihin osallistua, ensiksi pitäisi vaan saada se plussa tikkuun..

1050/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOOOH! Ihanan näköisiä noi digitestit Vavvakuume ja Mamalukki! Tosi paljon onnea ja vauvaliimaa! Ja Belime komea haamu myös sinulla! Digitestisi tulosta odotellessa ;) Vauvaliimaa ja onnea myös sinulle! Upea alku tällä kuulla, toivottavasti jatkuu! :D

Dimou onnea kihlautumisesta! Unohdin edellisessä viestissäni onnitella...

Starling silloin kun odotin esikoista, päätin että en halua mihinkään seulontoihin. Ilmoitin asian neuvolantädille ja sanoin, että minä haluan lapsen, vaikka olisi vammainen... Neuvolantäti sanoi, että suosittelee silti seulontaa, koska sitten on koko raskausaika aikaa totutella siihen kehitysvammaan eikä tule shokkina syntymän jälkeen. Päätin sitten kuitenkin osallistua seulontaan, kivaltahan se tuntui nähdä että se todennäköisyys oli todella pieni :) Terve lapsi syntyi. Sitä en tiedä, kuinka sitten toimitaan jos todennäköisyys on todella suuri. Siis että onko pakko sitten tehdä esim. lapsivesipunktio, että selviää kuinka vakavasta asiasta on kyse.

Vitsit kun täälä on taas niin kivasti turistu, että unohtaa mitä piti kellekin kirjoittaa. Anteeksi vain, mutta en jaksa uudelleen lukea :D Sori jos joku tärkeä asia jää kommentoimatta.

Pioni1 joo no en mäkään koskaan ennen ole mittaillut, Finest vinkkasi että voisi auttaa oviksen bongauksessa kun ovisliuskat loppu kesken juuri kun tuli melko tumma viiva enkä viitsinyt lähteä hakemaan uusia... Ajattelin, että mielenkiinnosta mittailen nyt loppukierron, kiinnostaa että lähteekö mulla lämpö laskuun ennenkuin menkat alkaa vai vasta sitten kun vuoto alkaa. Tarkoituksena siis, että jos lämpö laskee ennenkuin menkat alkaa niin pystyisi ehkä seuraavissa kierroissa säästelemään r-testejä aamulämmön mittauksen ansiosta. Nähtäväksi jää, toivottavasti laskee ennen vuodon alkua ;)

Täälä oli puhetta noista herkistä testeistä. Mä olen myös sitä mieltä, että ne ovat ihan takapuolesta! Siis esikoista yrittäessä mulle tuli niitä 2 raskauskeijulta kaupanpäällisenä kun tilasin ovistestejä ja niihin tuli ihan samanlainen haamu kuin apteekin testiinkin. Hehheh mulla on esikoisen plussatestit vieläkin tallella ja tätä varten kävin niitä nyt vähän ihastelemassa... :'D Testasin 3 eri päivänä, ensin herkällä ja sitten seuraavana päivänä apteekin omalla ja herkällä (en luottanut liuskatestiin) muutaman päivän päästä testasin vielä apteekin omaan vahvan plussan (mies ei uskonut kun tuli pelkkä haamu, mulle olis riittänyt se haamu apteekin omaan :D ). Eli ei ainakaan mulla näyttänyt yhtään aikaisemmin.

Hitsit kun mua alkaa jännittää teidän kaikkien loppukiertolaisten puolesta! Oliskohan tuo plussa-aalto temmannut teidätkin mukaansa? Plussatuulia!!

ON mulla on masistelu vähäsen helpottanut. Ärsyttävää kun näin aikasin pitää jo alkaa harmittaan menkat! Viimekierrossa mulla oli se hiton "olen raskaana" fiilis jo ennenkuin kiinnittyminenkään olisi ollut mahdollista ja nyt mulla on ollut sen tilalla menkka masistelu :D Heheh, toivottavasti seuraava kierto olisi jotain siltä väliltä :)

Mulla on aamulämpö jatkanut nousuaan, kävin mielenkiinnosta katselemassa Fertililty friendin sivuilla lämpökäyriä. Bongasin sieltä myös sellaisia, joissa lämpö on noussut oviksen jälkeen tosi hitaasti ja sitten sielä oli tietysti niitä isoja loikkia ja lämmönlaskua ovispäivänä ym. Mutta tosiaan, en tuota lämpöä ole mitannut kuin vasta lauantaista alkaen oikeaoppisesti niin vähän paha tietää, onko mulla ollut aluksi kova nousu vai ihan vaan tämmönen lievä kokoajan... Mutta saatan mielenkiinnosta mittailla tämän loppukierron lisäksi myös seuraavan kierron. Jotenkin tää on niin mielenkiintoista tämä itsensä tutkiminen :D Mä tuossa järkeilin mun ovista ja mietin, että se on ollut joko pe tai la. Perjantaina oli ihan hirveät olot, lauantaina oli aika normaalia, mutta silloin illalla mulla poltteli alamahaa vasemmalta. Sitten kun menin nukkumaan, niin yltyi niin kovaksi, että säteili nivusiin ja vasempaan reiteen niin ettei meinannut jalkaa saada hyvään asentoon. Onko kellään muulla ollut tällaista ovistuntemusta vai onkohan johtunut ihan jostain muusta? No jokatapauksessa tänään on dpo4 tai 5 ja odotan sillä perusteella tämän kierron pituudeksi 33-34 päivää.

Tiinu89 kp24/33-34 yk2

Vierailija
1051/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!
Täällä oli puhuttu tuosta kehitysvammaisuudesta.
Jotkut ehkä ajattelee, että on itsekästä luopua lapsen alusta, jos sillä todetaan noissa seulonnoissa jokin vamma.
No jokaisella saa & pitää olla ne mielipiteet asiaan, mutta itse näen asian päinvastoin.
Musta olisi itsekkäämpää antaa lapselle elämä, joka tulisi olemaan erittäinkin raskas. Sairaaloissa ravaaminen jatkuvasti, lääkitykset, "terapiat" tms, kiusaaminen (noh koska paska maailma), erityis sitä erityis tätä.
Mielestäni se ei ole oikeaa elämää, vaikka se lapsi ei muusta tiedäkkään. Ei se ole vanhemmillekkaan oikein, tai minä en ainakaan jaksaisi hoitaa erityis hoitoa tarvitsevaa lastani 24/7 loppuelämäni, ei se ole elämää minulle, vaikka joku muu sellaiseen pystyisikin.
On tosi karua puhua tällä tavalla, tiedän sen, mutta yritän ajatella myös tulevan lapsen parasta omasta näkökulmastani, koska noh minun lapsenihan se tulee sitten olemaan. Arvostan kyllä kovin niitä vanhempia, joilla ei ole täysin terve lapsi, heillä on varmasti todella haastavaa ainakin ajoittain.
Ei se helppoa tulisi olemaan, jos viimein sen plussan saisin & lapsi todettaisiin jo ennen alkujaan kehitysvammaiseksi. Vaikka päätös asiasta on jo "tehty" ennen plussausta, niin kyllä se siinä vaiheessa laittaisi vielä miettimään...
Mutta tähänkin asiaan on miljoonia erillaisia näkemyksiä, toivon ettei kukaan loukkaantunut tms tästä hieman tönköstä mielipiteestä :)
Kp 3 vasta menossa, joten eipä tässä mitään kerrottaa ole,
oikein hyvät päivän jatkot!
Kikiii kp 3/30-35 yk 6

1052/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinu89, mulla oli samanlainen ovistuntemus eilen illalla ennen nukkumaanmenoa. En yhtään osaa sanoa, oliko se nyt sitten ovulaatio tai johtuiko osteopaattihoidosta iltapäivällä, kun se osteopaatti paineli taas mun kohdun aluetta kun oli taas ollut vinossa.
Voi vitsi, että unohdin tänään mitata lämmön, ois halunnut tietää joko ovis on tapahtunut. Eilen aamulla olivat lämmöt vieläkin alhaalla. Jostain Clearbluen sivulta luin, että lämmöt nousee oviksesta noin 2-3 päivän kuluessa, luulin aina, et ne nousee heti oviksen jälkeen. Tai onko sekin yksilöllistä?
Mutta jokatapauksessa olen hukassa mun ovulaation takia.
Päivitän kohta listan.

1053/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jotenkin tosi huono osallistumaan tälläisiin keskusteluihin, mutta mulla on jännät paikat kun on kp 25/26-28 ja toivon niiiiiiin paljon, että olisi tärpännyt jo tästä ekasta yrityksestä... :) Ei mulla tosin mitään oireita taida olla, ainakaan sellaisia mitkä poikkeaisi normaalista olotilasta just ennen menkkoja... Ainoa erikoisempi tuntemus oli muutaman sekunnin kestäneet terävät vihlaisut alavatsassa eilen... 

Noh, jään odottelemaan, että alkaako menkat vai ei... tekis mieli testata, mutta oon sen verran pihi etten viitti huvikseni ostella niitä testejä, kun ei edes menkat ole vielä myöhässä :D

Onnea kaikille yritykseen tasapuolisesti :)

Vierailija
1054/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starling, neuvoisin osallistumaan seulontoihin, olipa vammaisen lapsen saamisesta mitä mieltä tahansa.

Ensinnäkin joissakin tapauksissa raskaus on yksiselitteisesti armeliainta päättää hyvissä ajoin, ja näitä tapauksia emme yleensä mieti kun pohdimme, pitäisimmekö vammaisen lapsen. Toiseksi, kuten yllä jo mainittiinkin, lapsen vammaan saa enemmän valmistautumisaikaa, jos siitä saa tietää jo raskauden alkuvaiheessa.

Itse olen keskeyttänyt ensimmäisen raskauteni downin syndrooman vuoksi, ja vaikka ikäni alkaa tulla hedelmällisten vuosien päätepisteeseen enkä ole vieläkään tervettä ja elävää lasta saanut (yksi keskenmeno keskeytyksen jälkeen), niin en kadu päätöstäni. Sen tekeminen ei kuitenkaan ollut helppoa ja yksinkertaista. Onneksi lopulta osasin muodostaa tilanteessa päätöksen, jonka takana pystyn seisomaan edelleen. Se, miten kukakin päättää, on yksilöllistä eikä oikeita ja vääriä ratkaisuja ole, mutta tieto on silti hyvä saada ajoissa, jotta ainakin on selvää, mistä tarkkaan ottaen ollaan päättämässä. Kehityshäiriöitä ja muita vikoja on hyvin paljon erilaisia, ja vaikka joku haluaisikin pitää esim. down-lapsen, hänkään ei välttämättä aivan kaikkia muita vaihtoehtoja purematta niele.

(Seulonnoista tulee silti muistaa, ettei niissäkään havaita kaikkea, eli puhtaat paperit niistä eivät silti välttämättä tarkoita tervettä ja normaalia vauvaa. Todennäköisyys kasvaa kuitenkin.)

Omasta tilanteestani sen verran, että en tunne olevani raskaana ja mielessä pyörivät vain parisuhdemurheet. Seuraava terapiakäynti on ensi viikon perjantaina, siihen asti mies taas ulkomailla joten paljon emme ehdi keskustella ennen terapiakäyntiä. Melkein jopa toivon, että en olisi raskaana, koska silloin periaatteessa olisimme tilanteessa jossa yritämme korjata huonoa suhdetta tekemällä lapsen. En ole ajatellut, että missään olosuhteissa toimisin noin. :/

Vierailija 37v. kp28/28 yk9 ya2012

1055/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 3.6.

EK0025 (40v) kp 41/? yk 1 

Noorav kp 39/? yk 6   

Aliisia (25v) kp 38/36-40 yk 2    

Pioni1 (27v) kp 36/34 yk 3     

Minmar (30v) kp 34/30-35 yk 2   

Uusio mamma (40+ v) kp 33/? yk 2 

Legolatar (27v) kp 33/30 yk 12   

HennaS (21v) kp 32/34 yk 2  

MilaNnnkkk kp 29/28 yk 6

Vierailija (37v) kp 28/28 ya 2012   

Kevättähti kp 28/25-32 yk 1 

Maikku79 kp 28/28(-33) yk 12   

Belime kp 27/28-29, yk 2 (testissä haamu kp 25)

Pumpuli87 kp 26/26-28 yk 1

Diamond11 kp 24/28-30 ya 2013

Tiinu89 kp 24/33-34 yk 2

Nillis (28v) kp 23/24-27, yk14

Supera (20v) kp 22/27-29 ya 2/14 

Laulurastas83 kp 19/26 yk 6

Finest (27v) kp 19/28 yk 7

Jannuli85 kp 19/24-28 yk15 (ya 3/2014)  

Dindinden (26v) kp 17/35 yk 5

Tinttu1989 kp 17/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)

Lumilla kp 16/25-27 yk 7

Konttri (32v) kp 16/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)

Hönttentönttiäinen (31v) kp 16/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)

Nuuskiksentytär kp 16/28-31 yk 4 

Havaiana81 (34v) kp 15/? yk 2

Dimou (26v) kp 14/? yk 9 (ya 7/14)

Stardust (22v) kp 13/26 yk 3

Viivitys (34v) kp 13/25-29 yk 5

Minea92071 (25v) kp 13/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)

Heta87 kp 11/27-28 ya 2/2014

Werus (30v) kp 10/26-27 ya loppuvuosi -12

Satuse (40v) kp 9/30-34 yk 1

Dreamer15 (28v) kp 8/30-40 yk 2

Annma (33v) kp 5/29 yk 7

Wishes kp 4/34 ya 2013

Kikiii (20v) kp 3/30-35 yk 6

Odottaa selkeyttä kiertoon:

Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu

TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)

HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)

Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9) 

MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)

Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)

HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)

Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)

Vavvakuume92 (leijona) 22v (yk2), Mamalukki (leijona) 22v (yk3)

Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.

1056/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan! Vitsit oon onnellinen teijan plussaajien puolesta! Toivon tulevani itse perässä :)

ON: täällä samat oireet jatkuu mutta nyt on jostain syystä herännyt pelko että jos ne menkat vaan alkaakin kun ei oo mitään haamuja näkynyt! Hirveesti tekis mieli tehä testi mutta en viitsis tuhlailla niitä kun lauantaina sit pitäis menkkojen alkaa ja sillon sit selvisi, että koitan nyt pari pv vielä malttaa!

Hennas kp32/34 yk2

Vierailija
1057/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

1058/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest: Niitä vehnänalkiokapseleita oli tarkoitus ensin ostaa, mutten kerinnyt mihinkään luontaistuotekauppaan niitä etsimään ja tuo öljypullo sattui olemaan Prisman luontaistuotehyllyssä sopivasti tyrkyllä kun muita tuotteita sieltä etsiskelin. En tiedä onko siihen makuun jopa tässä muutaman päivän aikana jo tottunut kun ei se niin kamalaa ollut tänään vai johtuiko muuten vaan kamalasta nälästä että öljykin maistui hyvältä :P

Kevättähti: Kiitos :) kyllä voi ihmismieli olla ihmeellinen kun ensin meinaa usko loppua ja sitten seuraavaksi riemuitsee kun saa bongattua ovulaation :D On tää sellaista vuoristorataa että huh!

Eich: olen itsekin miettinyt tuota keltarauhashormonia ja ajattelinkin nyt ottaa siellä follikkeliultrassa tuon tuhruttelun kunnolla esille. Olen siitä kyllä aina sanonut ja maininnut, mutta sitä ei ole oikein noteerattu mitenkään. Tämä johtuu ehkä osittain siitä, että multa on kyllä otettu kaikki testit yms. syksyn/kevään aikana ja niistä ei löytynyt mitään ja kaikki arvot pitäisi olla kohdillaan. Tuhruttelu on kuitenkin alkanut jo vuosi sitten, että kaipa se olisi testeissä jossain näkynyt jos keltarauhashormonissa on häikkää, tai en minä tiedä. Mutta vakaasti kuitenkin uskon, että kiinnittymisen ja sen limakalvon kanssa on ongelmia.

Tällä hetkellä ajatukset ovat aika seesteiset tämän vauvakuumeilun kanssa. Mulla on niin paljon kaikkea muuta ajateltavaa ja tekemistä, kun ostettiin miehen kanssa asunto ja ollaan sitä nyt vähän remppailtu. Muutenkin olen jotenkin positiivisemmalla mielellä kun on kesä ja kohta vähän lomaa jne. Koko ajan oma vauva on toiveissa ja ajatuksissa, mutta jotenkin sen saamisvaikeudet eivät ole niin stressaavia juuri nyt. Ehkä se on tämä valoisuus ym. joka saa mielen iloisemmaksi :)

Wishes kp 4/34 ya 2013

Vierailija
1059/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Äsken iski taas hetkeksi ihan kunnon pahoinvointikohtaus, ei onneksi kuitenkaan tule oksennusta (toisaalta jos se auttaisi, en edes tiedä pistäisinkö pahakseni... :P). Aamupäivä meni melkolailla ilman mitään oireita. Nyt olen sentään nukkunutkin kunnolla ja ollut kävelyä lukuunottamatta rauhassa kotosalla, joten tälle ololle ei pitäisi olla yhtään mitään syytä. Lämmötkin edelleen reilusti koholla, joten eipä ne menkatkaan tunnu kolkuttelevan ovella. Juuri nyt on sellainen olo, että voisin vaikka pistää pääni pantiksi että olen raskaana, vaikka en toisaalta millään voi sitä uskoa... Olin luvannut odottaa testin kanssa maanantaille, mutta jos nämä oireet jatkuvat tällaisina niin pitäisi ehkä harkita aikaistamista.

Toisaalta ihan sellainen "mitä ihmettä!?"-olo, että voiko se raskausajan kuvotus muka oikeasti alkaa jo kp 24, jolloin nämä olot mulla alkoi... Etenkin kun ollaan menty ennen tätä lähes puolitoista vuotta käyttäen niinkin epävarmoja ehkäisymenetelmiä kuin keskeytettyä yhdyntää ja varmoja päiviä, ilman vahinkoja, niin voiko oikeasti sitten raskautua ekalla yrittämällä? Se tuntuu niin epätodennäköistä, että pakkohan tämän olisi jostain muusta johtua... Ehkä olen vaan täysin erehtynyt näistä oloista.

- Kevättähti, kp 28/25-31, yk 1 - 

1060/2455 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kommentit :)

Ihan hurjasti onnea kaikille plussaajille!! Onpa tällä kuulla ollut loistava alku!

Täällä kp 2/34 - menkat siis alkoi niin kuin arvelinkin. Harmitus potenssiin sata. Tämä kuu otetaan tosi rennosti eikä ole kovin suuria odotuksia että tärppäis ovisajankohdan matkustelujen vuoksi. Jos positiviisia puolia haetaan niin saapa nauttia kesän ensimmäisistä terassisäistä siiderin kanssa ;)