Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä elän eurooppalaisessa todellisuudessa

Vierailija
09.11.2025 |

Muutin jo nuorena pois Suomesta, vaikka rakastan kyllä Suomea yli kaiken. Halusin vain muutosta ja sille tielleni jäin.

Nyt mulla on ihana perhe eurooppalaisen suurkaupungin kupeessa ja ihana eurooppalainen suku, jossa illallispöydässä puhutaan kolmea kieltä. Ehkä myöhemmin kieliä tulee vielä lisääkin, kun paketti kasvavat ja tuovat omat rakkaansa mukaan.

Eilen kokkasin puoli päivää, että kaikki saisimme nauttia ihanasta ruoasta ja yhdessäolosta, ja istuimmekin sitten pöydässä melkein neljä tuntia.

Jotenkin nautin tästä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Autocorrect! Paketti= lapset

Ap

Vierailija
2/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän Suomessa eurooppalaisessa todellisuudessa. Eikö olekin jännä juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjailetko, ettei Suomi olisi Eurooppaa?

Vierailija
4/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, päinvastoin. Eurooppa on sekoitus eri kulttuureja. Suomi kuuluu tiiviisti siihen sekamelskaan. Ihana lisä.

Ap

Vierailija
5/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin puhutaan nykyään ruokapöydissä jo monia kieliä, ja lisääntyy vain vuosi vuodelta. On se niin ihanaa 🤗 Kiitos EU 💞

Vierailija
6/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli viestisi tarkoitus? Mitä haluat kertoa sillä?

Vierailija
7/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kertoa, miten ihanaa on, että olemme osa isompaa kokonaisuutta, miten ihanaa on sekoittua, miten ihanaa on erilaisena viettää aikaa yhdessä ja miten IHANAA on syödä!

Ap

Vierailija
8/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi haluan kertoa että olen hieman parempi ihminen kuin kaikki te muut. 

Ap

Vierailija
9/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä perusteella? Mikä sinun mielestäsi tuossa aloituksessa olisi perusteena omahyväisyydelle? Sekö, että asun ulkomailla? Minusta siinä ei ole mitään hienoa.

T. Oikea ap

Vierailija
10/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä perusteella? Mikä sinun mielestäsi tuossa aloituksessa olisi perusteena omahyväisyydelle? Sekö, että asun ulkomailla? Minusta siinä ei ole mitään hienoa.

T. Oikea ap

Viestistäsi ei välity onnellisuutesi vaan omakehu.

Vierailija
11/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Oikea ap

Älä kuule tuu tänne selittään omias, mä oon oikea ap. 

T. Ihan oikea ap 

Vierailija
12/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Oikea ap

Ai koska puhun itsestäni? Minusta tuossa ei ole mitään kehumisen aihetta. On vain hauskaa, kun ympärillä on erilaisia kulttuureja ja kieliä ja kun syödään hyvin. Minusta se on mielenkiintoista. Sen sijaan en todellakaan tajua, mitä kehuttavaa siinä olisi. 

Ap

Vierailija
13/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Oikea ap

Suomi, ankeuttajien maa.

Vierailija
14/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

T. Oikea ap

Ai koska puhun itsestäni? Minusta tuossa ei ole mitään kehumisen aihetta. On vain hauskaa, kun ympärillä on erilaisia kulttuureja ja kieliä ja kun syödään hyvin. Minusta se on mielenkiintoista. Sen sijaan en todellakaan tajua, mitä kehuttavaa siinä olisi. 

Ap

Jokainen tyylillään. Mun mielestä tossa ei olisi mitään ihanaa, enkä jaksaisi mitään isoja sukupäivällisiä, missä vielä solkotetaan montaa eri kieltä ja sitä pitäisi kuunnella monta tuntia.

Vierailija
15/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän laajemmassa kuin eurooppalaisessa todellisuudessa. Kaikkialla lähiympäristössäni raikaa lukuisia eri kieliä, suomen kieltä tosin aika vähän. Ihanat muiden maanosien ruokatuoksut tulevat jo ulko-ovella vastaan. Tylsät järjestyssäännöt hiljaisuusaikoineen on kumottu jo kauan sitten. Ja paljon muuta ihanaa kansainvälisyyttä.

Vierailija
16/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän laajemmassa kuin eurooppalaisessa todellisuudessa. Kaikkialla lähiympäristössäni raikaa lukuisia eri kieliä, suomen kieltä tosin aika vähän. Ihanat muiden maanosien ruokatuoksut tulevat jo ulko-ovella vastaan. Tylsät järjestyssäännöt hiljaisuusaikoineen on kumottu jo kauan sitten. Ja paljon muuta ihanaa kansainvälisyyttä.

Asutko Itä-Helsingissä?

Vierailija
17/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko Itä-Helsingissä?

En, vaan Helsingin luoteisessa kulmassa. 

Vierailija
18/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomihan on hyvin amerikkalainen maa. Kaukana euroopasta sekä henkisesti että aineellisesti.

Suomesta puuttuu kokonaan kulttuuria ja tavat. Juhlapäivinä Cittari mainostaa kanan siipiä ja sipsejä.

Vierailija
19/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan sivustakin huomaan että tämä ei ole AP.

Vierailija
20/25 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä tuota ap:n vihjailua, mutta leuhkia hän osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme