Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Vavvakuume, tuo näyttää hyvältä :)
Itsekin googletin alussa tätä ryhmää mutta tajusin, että pysty laittaa pikakuvake työpöydälle. Puhelimella avasin tän ketjun mobiiliversion, ylhäältä kulmasta valitsin Add to Home screen.
Voi Vavvakuume92, tuon testin perusteella nyt turha huolet ja murheet ja testailut muutamaksi päiväksi pois :) Testaat vaikka parin päivän päästä vahvistuuko viiva tuosta. Itse en ole koskaan saanut PregCheckiin edes haamua, ellen ole oikeasti ollut raskaana, joten tuon testin perusteella raskaushormoonia kehossasi kyllä on. Lämpimät onnen toivoitukset :)
Hellou!
Haha hajosin äänen noille mies jutuille, täällä vähän sama homma, välillä oon avopuoliso välillä "äiti" :D Ei ne miehet siitä miksikään muutu & toisaalta ihan kiva niin voi itsekkin olla välillä vähän höpsö jos lapsettaa! Mie en mitään tosikkoa kestäisi :D Vaikka tosin aikuismainen käytös ei välillä olisi pahaksikaan!
Täällä elellään näitä niiiiin perseily päiviä, kp 2 & tuntuu siltä että vuodan kohta kuiviin tätä menoa :D Onneksi sentään pahimmat kivut hävisi! Kaks päivää enää jaksaa jaksaa.
Eilen illalla se "kaikki on päin persettä & vihaan kaikkea" itkukohtaus tuli, mutta sen jälkeen aloin tekemään itselleni ihan listaa mitä haluan & aijon kesällä tehdä. Kuulostaa hassulta, mutta mulle tuli parempi fiilis & se on semmonen mun oma tsemppi tapa.
Yritän nyt nauttia lämpimistä päivistä, nähdä ystäviä, pyöräillä/lenkkeillä paljon, lähteä mökkeilemään, uida, grillata & jos sitä pääsis johkin huvipuistoonkin tuon miekkosen kanssa :)
Lupasin itselleni pitää pään ylhäällä & ajatella jokaisesta asiasta jotain positiivista, meni yrityksessä sitten vielä vuosi tai enemmän, minähän sen nyytin saan, en vain vielä nyt heti! Nyt täytyy vain keskittyä tähän hetkeen & itsestä huolehtimiseen :)
Sitten! Jo valmiiksi kyselen kokeneemmilta ovistestaajilta, että millonka se testaaminen kannattaa aloittaa? Kerran päivässä suht samaan aikaan? Ei aamupissasta? Mun kierto on aikalailla aina se kp 33-35, niinkun nyt nämä kuukaudet ainakin. Aattelin vaan kysäistä, etten ainakaan liian myöhään sitten aloita testailuja & noita tikkujahan sitten kyllä riittää vaikka hieman aikaseen aloittaisikin :D!
Eipäs mulla sen ihmeempiä tänään,
päevän jatkot<3
Kikiii kp 2/30-35 yk 6
Hei Kikiii, kivaa tekstiä sinulta taas!
Hyvä asenne, nauti kesästä, ei sitä koskaan tiedä kauan yritys kestää ja sen takia ei kannata heittää elämänpäivät hukkaan.
Testaamisesta:
Kp30 - testaus kannattaa aloittaa kp14.
Kp31 - kp15
Kp32 - kp16
Kp33 - kp17
Ei aamupissasta. Ei välttämättä samaan aikaan, voit testata useita kertoja päivässä. Joillakin LH-huippu kestää vähän aikaa eli heidän täytyy metsästää sitä vahvinta viivaa monta kertaa päivässä.
Heippa kaikki :)
Ai niin, onnittelut kihloista Dimou! :)
Belime kovasti onnea plussasta!! Niin ja toivottavasti olet oikeassa niistä erityisen herkistä testeistä joita kokeilin.. Taitaa olla rahanhukkaa :D
Vierailija mites siellä sujuu? Toivotan plussaa enkä menkkoja :)
Täälläkin tapahtuu jotain :) Nimittäin sain lähetteen tutkimuksiin! Lääkäri piti hirveän kuulustelun mulle ennen lähetteen kirjoittamista, mutta kun vakuutin että menkat ovat lyhyet&epäsäännölliset ja epäilen ettei ovulaatioita tapahdu juuri koskaan enkä tosiaankaan ole _koskaan_ ollut raskaana, niin lähete napsahti. Jes! :) Vähän kauhistuttaa, etenkin kun olen lukenut noista aukiolotutkimuksista ym. Saan ajan varmaan vasta kesän jälkeen, mutta onneksi ollaan edes jonossa! Jos jollain on kokemusta, niin mitä ne tutkivat siellä ensin?
Nillis kp22/24-27, yk14
Ja Kikii aloita ihmeessä testailu hyvissä ajoin kiertoa! Itse aloitin lääkärin suosituksesta jo pv 7 :D Tässä kierrossa muistaakseni pv 9-10 alkoi ovistestissä näkymään haamua. Pv 12 oli vahvin viiva ja siitä alkoi haalistumaan pikkuhiljaa. :)
Testailun aloituspäivä riippuu kierron pituudesta. Lyhyessä kierrossa, kuten esimerkiksi Nilliksellä, 24-27, kannattaakin aloittaa hyvissä ajoin.
Saat säkin, Kikiii, aloittaa vaikka heti kun menkat loppuu mutta sulla menisi ihan hirveesti niitä testejä kun sulla pidempi kierto.
Mä oon kerran tehnyt silleen että testailin kp5-stä lähtien seuraaviin menkkoihin, kirjoitin tussilla kiertopäivän ja teippasin yhteen. Kivaa oli myöhemmin katsoa ja vertailla. Hailakat viivat on ollut kaikissa testeissä paitsi kierron keskellä. Ehkä sun pitäisikin tehdä niin jos et ole aikasemmin ovista tikuttellut.
Taulukko ohjeesta:
Kierron pituus - kierron päivä, jolloin testaus aloitetaan
kp21-kp5
22-6
23-7
24-8
25-9
26-10
27-11
28-12
29-13
30-14
31-15
32-16
33-17
34-18
35-19
36-20
37-21
jne
Anteeeksi omanapailu! :( En nyt kuitenkaan malttanut aamuun odottaa vaan tein digin äsken, eipä tästä kai voi enää erehtyä... <3
Vavvakuume92 22v kp30/27-29 yk2
Hei kaikki pitkästä aikaa! Tästä tulee romaani, pahoittelen jo etukäteen.
Ihanaa, että täällä on plussailtu! Paljon onnea, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja kyytiläiset pysyy matkassa mukana :)
Tsemppiä niille, jotka ovat joutuneet uuteen kiertoon :/ kyllä me täältä vielä noustaan tuonne plussalistalle. Itse yritän asennoitua niin että saan sen nyytin käsivarsilleni jossain vaiheessa vuonna 2016. Vaikka se menisi vuoden viimeiselle päivälle niin yritän pysyä positiivisena.
Itse olen pitänyt tarkoituksella hiljaiseloa, mutta kuitenkin käynyt lueskelemassa teidän muiden kuulumisia. Ajattelin, että jos ajatukset saisi siirrettyä tästä vauvantekopuuhista hieman muualle, mutta huonosti onnistuin. Olen myös työkiireiden ja sairastelujen vuoksi ollut hieman sivustaseuraaja.
ON: Viime kierrossahan kävin ultrattavana kun aloitin syömään clomeja ja tarkoitus oli yhdistää siihen sitten inseminaatio. Silloin lääkäri sanoi limakalvon olevan ohuehko, muttei este ja näytti siltä että ovuloisin siinä lähipäivinä. No tästä innostuneena, lähdin sitten ovulaatiotestien ostoon. Tein testejä kp12 lähtien ja mitään ei tapahtunut. Helatorstai läheni ja ajatukset inseminaatiosta kaikkosi jo siinä vaiheessa, sillä olin siihen varannut pienen reissun miehen kanssa. Olin jo heittämässä kirvestä kaivoon, etten kuitenkaan ovuloi vaikka lääkäri siihen uskoi. Niinhän siinä sitten kävi että helatorstain jälkeisenä perjantaina ja lauantaina sain melko tumman viivan ovulaatiotestiin! JIPII :) se ei ollut yhtä tumma kuin kontrolli, mutta tummin koskaan tähän mennessä saamani, ja hommailtiin sitten miehen kanssa useana päivänä perättäin.
Eihän tuosta mitään kuitenkaan tullut, vaan uusi kierto alkoi viikon kestäneellä tuhruttelulla/tiputtelulla ja nyt eletään kp 3/34. Aloitin uudestaan clomit, nyt puolikas tabletti päivässä. Varasin myös uuden follikkeliultran ja sain sen ensi viikon torstaille eli kp12 niin kuin viimeksi.
Kysyin puhelimessa edellisen ultrauskerran limakalvonpaksuutta ja kertoivat sen olleen 5,2mm. Nyt olen sitten hakenut tietoa tuosta paksuudesta, ja olen melko varma että ongelma on juuri tuo, ettei limakalvo ole tarpeeksi paksu alkion kiinnittymiselle vaikka ovuloinkin. Limakalvon ohuus selittäisi osaltaan tuota viikon kestävää tuhruttelua aina ennen menkkoja, koska se ei ole tarpeeksi paksu kiinnipysymiseen ja näin ollen lähtee valumaan ennen aikojaan ulos. Olen myös kiinnittänyt huomiota, että menkkani kestävät nykyään 2-3 päivää (2 päivää runsasta vuotoa) kun ennen nuorempana kesti hyvinkin 3-5 päivää kunnollisemmalla/tasaisemmalla vuodolla per päivä.
Tuon limakalvon vuoksi clomien annostuskin pienennettiin puolikkaaseen kun ekassa kierrossa se oli 1tabu/päivä. Sitten oli puhetta, että jos näyttää edelleen ohuelle ja en nyt raskaudu, harkitaan jotain muuta lääkitystä. Otin poppakonsteista käyttöön tuon vehnänalkioöljyn, jos sillä olisi vaikka suotuisia vaikutuksia. Samoin mulla olis tuolla maca-jauhetta, mutta se on niin järkyttävän makuista, että en tiedä pystyykö sitä tässä syömään kun ei tuo öljykään mitään herkkua ole :D Yksi kamaluus kerralla ja seuraavan kerran sitten kaikki jos ei tärppää. Olen kiinnittänty myös enemmän huomiota vitamiineihin ja ostin vitamiinilisän. Tähän mennessä olen syönyt vain D-vitamiinia ja foolihappoa.
Että tälläistä tänne, jos jaksoit lukea niin kiitos kovasti :)
T. Wishes kp 3/34 ya 2013
Jeeee, Vavvakuume! Nyt pidetään peukkuja että pysyisi kyydissä! Vaikka teitkin digitestin niin voit testata muutaman päivän päästä liuskatestillä, haluaisin tietää, vahvistuuko sun viiva tai haalenee. Mulla on joku typerä henkilökohtainen kemiallisten pelko, vaikkei se kaikille tapahdu mutta huolestuttaa silti.
Toivotaan parasta! Onnea!
Wishes,
jos olisit ottanut käyttöön kapselit öljyn sijaan, olisi vain yksi pahanmakuinen jäänyt - jauhe :)
Tsemppiä sulle!
Todella pidetään peukkuja ja niin kauan kun itsekin näen että mitä nyt tapahtuu niin päivittelen, säilytin pari liuskatestiä juurikin siksi että ennen viikonloppua teen taas uuden jne :) ja reilu viikon päästä uuden digin ynm.. Mä en jotenkin jaksa liikoja nyt stressata kun tässä on tätä koko kierto odotettu ja stressattu, oon vaan nyt tällä hetkellä ilonen siitä mitä on ja murehditaan sitten jos on sen aika... Toivotaan että niin ei käy! Pidän ajan tasalla kunnes asia itsellekin "selkenee", toivotaan parasta <3
Vavvakuume92 22v kp30/27-29
Finest, tilasin ovistestejä raskauskeijulta ja siihen tuli kaupan päälle kaksi One Step -testiä, herkkyys niissä 10. En suosittele niitä kenellekään kun eivät ainakaan mulla toimineet. Houkutus testata herkällä on suuri mutta kuitenkin tulee testattua vielä jollain muulla niin turha niitä on ostaa, tämä nyt vaan oma mielipide.
Onnea Wishes oviksen bongaamisesta ja peukkuja tähän kiertoon. Kyllähän tuo jo kuulostaa siltä, että parempaan ollaan menossa.
Peukkuja myös Nillikselle tutkimuksiin :)
Täällä samat olot jatkuu, aaltoilevaa kuvotusta pitkin päivää... Pari kertaa olen jo pelännyt, että menee oksentamiseksi, mutta ei ainakaan vielä. Joko se on tämä (vihdoin ohi) oleva tenttistressi, tai - jotain muuta. Lämmöt edelleen niin korkealla, että tuskin vielä huomennakaan kannattaa odotella menkkoja... Ainakin kun kierto on edennyt näin pitkälle, niin voisi kuvitella, että ovulaatio tuskin on tapahtunut ennen kp 14, jolloin päästiin tässä kierrossa ekaa kertaa hommiin. Ajoitus siis lienee osunut kohdalleen (...) kun tuosta eteenpäin hommailtiin yli viikko päivittäin.
- Kevättähti, kp 27/25-32, yk 1 -
Wishes, voisiko tuo tuhruttelu ennen menkkoja johtua keltarauhasen vajaatoiminnasta? Minulla sitä oli viime vuonna ja juuri niin että tuhruttelu alkoi noin viikkoa ennen menkkojen alkua ja menkat kesti vaan sen pari päivää. Söin siihen kp 15-24 keltarauhashormonia neljän kierron ajan ja sitten olin yhden kierron ilman. Menkat oli runsaat ja kesti sen 4-5 päivää niinkuin joskus ennen e-pillereitä 13 vuotta sitten. Seuraavasta kierrosta sitten raskauduinkin joka kylläkin meni kesken. Mutta tosiaan jos kohdun limakalvo on jo valmiiksi ohuehko ja sen lisäksi keltarauhanen ei toimi kunnolla, ei kiinnittyminenkään kovin helppoa ole..
Huomenia!
Vavvakuume, onnea hurjasti :)!!!! Kevättähden meno kuulostaa myös erittäin lupaavalta :)
Wishes; kyllä myö täältä noustaan vielä :)
Vihdoista viimein eilen tuli ovulaatiotestiin lähes kontrolliviivan veroinen viiva, voipi olla että ei kuitenkaan vielä ollut ihan huipussaan. Ainakin parin viime kuukauden ajan se ovisplussa on ollut vahvempi kuin kontrolli, joten testailen vielä tänään. Olen tilaillut testejä raskauskeijusta ja mammaksi.fi;stä. Kumpaankin olen ollut tyytyväinen, niin toimituksien kuin testienkin puolesta :) Testi kannattaa tehdä 10-20 välillä, silloin hormonia on eniten elimistössä. Ja Finest tosiaan rustailikin ne testauspäivät tuolla ylempänä. Testeissä on myös mukana hyvät ohjeet :)
Konttri kp 16/27-28, yk ihanliianmonta..
Masentaa, masentaa... Mietin tässä kokoajan mun ovulaatiota, kun se oli vähän myöhässä. Pelkään että siittiöt eivät elää niin kauan kun pitäisi. Pelkään, että siittiöt eivät ehtineet perille... Sunnuntai ilta oli viimeinen talletusilta ja pelkään että ovis oli eilen. Eilen tunsin vasemmalla puolella kipua, jomotusta, taisi munasolu visiin irtoa.
Ja kun mies on tullut kotiin niin myöhään että mä olen jo nukkumassa niin....tuntuu, että menee koko yritys pieleen. Ja mies tiesi, että ovis oli lauantaina :/
Nyt täytyy seurata muutoksia, jos rupee tulemaan finnejä naamaan, maha turpoaa, vituttaa jatkuvasti, ruokahimo kasvaa, niin tiedän että kuukautiset on tulossa...
Pakko kai se on uskoa, tänään aamupissasta tehty digi :) aika epätodelliset fiilikset kyllä tällä hetkellä!
Mamalukki 22v. Rv 4+ yk3
En taas kestä, minä ja mun älykkyysosamäärä... Löysin siis nyt kuinka nämä ryhmä jutut sun muut toimii, löysin ryhmät joihin olin huomaamattani liittynyt jne. :D