Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Vapaapäivät on nyt menneet kokonaisuudessaan erinäisten keskusteluketjujen lukemiseen, joten päätin rekisteröityä ja kertoa omankin tilanteeni: Ikää 28 ja elämäntilanne viimenkin sellainen, jotta päästiin aloittamaan tositouhut perheenlisäyksen saralla :)
Kierto ollut aina pitkä ja epäsäännöllinen. Kerran elämässä kierto ollut alle 30 päivää (29). Normaalisti 30-32 päivää, mutta pienikin stressi tai elämäntilanteen muutokset saattavat heittää kierron jopa 2 kk pidemmäksi. Olen luovuttanut munasoluja, jolloin hyvinkin yksityiskohtaisesti on tutkittu, että ovulaatio kyllä tapahtuu, mutta ei samaan aikaan joka kuukausi ja tästä systä kiertokin vaihtelee. Munasarjat siis toimivat, mutta hormonit saattavat heitellä elämäntilanteen mukaan. Hormonaalisesta ehkäisystä luovuin 1,5 vuotta sitten ja siitä lähtien käytössä kondomit ja päivien laskeminen (suojaamatonta seksiä siis vain 1 viikko menkoista, toiminut pitkässä kierrossa hyvin).
Nyt siis menossa ensimmäinen oikea yrityskerta. Ehkä hassua myöntää, mutta kävin jopa akupunktiossa tarkoituksena stressin lievitys ja sitä myötä myös kierron stabiloiminen :) Clearbluen testeillä testailin ovista n. kp 12 lähtien ja hymynaama pamahtikin jo vappupäivänä eli niin aikaisin kuin kp 15 :D! Edellinen testi vappuaaton aamuna nega ja tuo vapun hymynaama oli keskellä päivää otettu, joten en tiedä milloin lh-huippu oli. Vappupäivän iltana hymy oli jo sitten kadonnut :( Samoin seuraavina 2 aamuna. En sitten enää testaillut. Eli aika lyhyt huippu oli kyseessä... (kai?). Yritys oli sitten tuon viikonlopun ajan oikein kova ja sen jälkeenkin 2-3 päivän välein olemme puuhailleet. Kp 14 ja 17 tunsin vähäistä nippailua ja kuplintaa vatsassa, joka jatkui seuraavankin viikon. Tosin varsinaisia ovisvuotoja en havainnut. Sitten kp 24-25 (eli dpo 9-10?) tuli ovisvuodon kaltainen vaalea vuoto (ei lainkaan verinen). Työkiireiden takia hommailtiin vaan dpo 8 aamuna ja seuraavan kerran dpo 11 illalla. Olisiko tuo vuoto voinut olla kiinnittymisvuoto? Ja jos oli ovis niin menikö ajoitus nyt ihan pipariksi??
Oireita ihan alusta asti (tuon dpo 9-10 vuodon lisäksi) kuplinta ja nippailu alavatsassa. DPO 5 paikkeilla alkoi hajuaisti herkentymään ja se on voimistunut koko ajan. Viimeisten päivien aikana alaselkä ja kyljet kramppailevat kuten menkkojen alkaessa, mutta voimakkaammin. Tänään alaselkä tosi krampissa, mutta voi kyllä johtua viimeöisestä yrittämisestäkin :D Väsymys on todella voimakas. Muutaman tunnein välein olen nyt vapaapäivinä ottanut nokoset. Mieliala vaihtelee tavallista kiertoa voimakkaammin. Rinnat on ihan normaalit, mutten kyllä yleensäkään tunne niissä hormonivaihteluja lainkaan. Muilta osin havaitsen kyllä muutokset kehossa tosi selkeästi ja nyt on vaan vapusta alkaen ollut sellainen fiilis, että raskaana olllaan.
Testit on sitten se murheenkryyni :( Malttamattomana aloitin testailut jo DPO 8 eli äitienpäivänä. Netistä tilatuilla halvoilla 10-herkillä testeillä olen aamuisin negaillut :( Dpo 12 aamuvirtsasta clearbluen digitaalinen sanoi myös, että ei raskaana. DPO 12 kokeilin illalla myös herkkää ja sain testiajan jälkeen hyvin hyvin hyvin heikon viivan näkyviin, tosin olin jo sormellakin pyyhkinyt pölyjä siitä näytöstä. Tänään eli Dpo 13 auringonvalossa käänneltynä viivanpaikka näkyi, mutta ei väriä. Tänään siis kp 28 ja menkkojen pitäisi alkaa kp 30-32 aikaisintaan. jatkan testailua, kun ei nuo liuskat nyt niin kalliita ole. Pitäisikö ensi viikolla kuitenkin kokeilla ihan apteekin testejäkin? Yksi clearblue on myös vielä jäljellä, mutta se teksti siinä näytöllä vaan on niin masentavaa luettavaa, jos se sanoo, että ei raskaana :(
...ja vielä lisäyksenä, että viimeisimmän viikon olen juossut vessassa tunnin parin välein. Tällainen vessassa ravaaminen on aiemmin tapahtunut ainoastaan munasolujen luovutusten aikana piikitysten loppupäivien aikana. Voiko vessaravaamiset alkaa jo viikon 3 tietämillä? Kiitos jos joku jaksaa lukea viestini lävitse ja vastaamaan :)
Moikka kaikille pitkästä aikaa ja onnittelut tällä välin plussanneille.
Pidin hieman taukoa kaikista vauvasivustoista hetkeksi, alkoi ahdistaa ja turhauttaa. Tuulimunadiagnoosi muuttui keskeytyneeksi keskenmenoksi ja lääkkellisen hoidon jälkee sain pahan kohtutulehduksen, jonka takia jouduin sitten kaavintaan ja pitkälle antibioottikuurille. Tunteet on mennyt laidasta laitaan ja vaikka tiedostan, että näitä sattuu olen silti yrittänyt hakea syytä, että mitä tein väärin. Kamalin kokemus ikinä ja toivon että kukaan muu ei joudu kokemaan samaa.
Mutta nyt voin hieman huokaista helpoituksesta, koska täti tuli kylään! Jotenka pian ollaan taas mukana yrittämässä. Nyt vaan peukut pystyyn, että tärppäisi mahdollisimman pian.
Ambrosiaa kp4/?
Ambrosiaa; huh, onpas ollut koettelemus :( Onneksi pahin tuntuisi olevan ohi..ja sinä et ole tehnyt mitään väärää, näitä tilanteita tulee eteen ja vaikka kuinka yrittäisi miettiä että miksi ihmeessä niin syy ei selviä. Meillä oli varhainen km viime marraskuussa, ja kyllä se syö naista. Hienoa että uusi kierto pyörähti nyt käyntiin, ja pidetään peukkuja kovasti :) !
Dreamer15; kyllä nuo oireet todella lupaavilta kuulostaa! Mikä ehkäisy teillä oli käytössä ennen yrittämisen aloitusta? Meillä on kierrollisesti aika lailla samanlainen tilanne tällä hetkellä, siulla tosin H-hetki on hieman lähempänä. En ole vielä tarttunut testeihin mutta katsotaan ensi viikolla että mikä on tilanne. Nyt olen ollut huomaavinani tuttuja menkkaoireita kuten selän juiliminen ja mahan kourinta, toisaalta hieman erilaisia ja aikaisessa..blaah. Lisäksi on ollut oireita joita ei yleensä ole, pissatulehduksen kaltaisia tuntemuksia mutta lievempänä. Tiedä näistä nyt sitten mutta toivossa eletään :)
UPEAA Starling! Onnittelut ja paljon vauvaliimaa, että kaveri pysyy kyydissä! Pyrskähdin nauruun kun luin "vanha naaras on tiineenä" :D Huumorintajusi kohdillaan!
Jenniferia sä olet kyllä viileä tapaus! Peukut pystyssä täällä! Koitas nyt tulla sieltä kaupasta!! :'D
Hennas kuten Konttri sanoi, kannattaa varmaan niitä talletuksia alkaa tekemään. Omalla kohdallani tuo ei olisi vielä ovisplussa, mutta riippuu tietysti ihmisestä ja varmaan testien herkkyydestäkin.
Dreamer15 mä suosittelisin, että ootat siihen kun menkkojen pitäisi alkaa ja testaat vasta sitten. Jos sut saa masentumaan se clearbluen digin "ei raskaana" niin säästä sitä ja teet sen vasta sitten kun muut r-testit näyttää positiivista :) Tai niin mä varmaan tekisin :D Mun oli tarkotus kanssa ostaa tollanen digitesti sitten kun menkat on myöhässä, kun ärsyttää kyylätä, että onko viivaa vai ei. En sitten kuitenkaan raaskinut, kun oli niin kallis ja hyvä niin: "ei raskaana" sieläkin olisi lukenut... Ja sit noista oireista, mä just tänäaamuna kun tulin keittiöön aattelin, että onko mun hajuaisti herkistyny kun tiskit altaassa otti niin nenään. Kiitin luojaani, että on meneillään alkukierto koska jos nyt olisi loppukierto niin sehän olisi ollut SELKEÄ raskausoire (vaikka edellisessä raskaudessa ei mulle mielestäni tullut mitään superhajuaistia, niin silti!) :D en nyt tarkoita, että olisi typerää miettiä oireita (tai onhan se vähän tyhmää, mutta minkäs sille voi, ite ainakin kyttään omia oireitani ja vetelen niistä johtopäätöksiä :D kaiketi kuuluu tähän pelin henkeen) Tarkoitan, että jos et olekaan raskaana, niin älä suutu itsellesi että olet "kuvitellut" oireita. Ne oireet voivat olla ihan oikeita oireita, mutta johtuvat vain jostain muusta. Ja tuohon vessassa ravaamiseen, niin miksei. Kai se voi alkaa jo rv3 jos munasolu on kiinnittynyt. Nää kaikki jutut on niin yksilöllisiä, toiset esim. on tiputuksessa sen takia kun oksentaa niin kamalasti ja toisilla ei oo minkäänlaisia oireita. Toisaalta vessassa ravaamiseen voi olla joku muukin looginen selitys, mitä ei vain halua nähdä niiden vauvahaaveiden takia :) Peukut pystyssä, toivottavasti ovat raskausoireita eivätkä esim. menkkaoireita!! ;)
Voi hirvitys Ambrosiaa mitä olet joutunut kokemaan! Hyvä, että täti tuli ja sait uuden kierron käyntiin!
Miks se muuten on niin, että toisia osaa neuvoa, mutta kun kyseessä on oma kierto, oma ovis, omat testailut, sekstailut, omat oireet, omat menkat ja plaaplaaplaa niin sitten on niinku tyyliin "en mää tiä näistä asioista mitään" ja tekee jotain naurettavia virheitä tai päätelmiä tai jotain mitkä sitten suurinpiirtein hävettää jälkikäteen? Huoh.... Naiset :'DDD Onneks on tää sivusto missä voi vastata muiden kysymyksiin ja samalla tajuta, että "hei näinhän se mulla meneekin, miksen aiemmin tajunnut"
Eilinen kiekkopeli oli kyllä jännittävä ja tiukka. Harmi että tässä kävi näin. Onneksi se Jagr kuulemma lopettaa uransa nyt tähän turnaukseen! :D Menin siinä sitte "ruokoilemaan" että jos tuun tämän vuoden puolella raskaaksi niin leijonat tasoittaa! Voi vitsi ois varmaan pitäny aatella, että jos tuun tässä kuussa raskaaksi, kiva nyt sitten!! :'D
Tiinu89 kp joku/32
Hormonit ja minä olemme aina eläneet viha/rakkaussuhteessa ja olenkin kokeillut 10 vuoden aikana lähes kaikki mahdolliset ehkäisyt tässä järjestyksessä: Yhdistelmät, nuvaring, kuparikierukka (oli muuten hyvä, mutta menkkakivut synnyttämättömällä sietämättömät), minit, ehkäisykapseli, jonka jälkeen siirryttiin kondomeihin ja "varmoihin päiviin", koska vauvakuume alkoi 1,5 vuotta sitten iskemään. Itselläni kuitenkin opinnot tuolloin kesken, joten pitkän pohdinnan jälkeen päätettiin, että mennään tuolla varmalla viikolla ja muuten kondomilla. Sain vakipaikan vuoden alussa, jolloin tehtiin päätös, että kevätvauvaa 2016 yritetään. Tosin kondomikin alkoi "unohtumaan" myös tuon yhden varman viikon lisäksi muulloinkin.
En nyt vaan jaksaisi odottaa. Tyhmänä ajattelin kuinka mukava miniloma tässä olisi, jos testi olisi näyttänyt plussaa jo alkuviikosta, mutta nyt näyttää siltä, että ennen odotettuja menkkoja ei ainakaan tapahdu mitään testirintamalla :/ Ja jos ovis olikin vasta tuolloin kp 24-25 niin nyt olisi sitten vasta DPO 4/5 :(. Muuten nämä oireet voisi laittaa korvien välisiksi (ja selkäkivut kovasta yrityksestä johtuviksi :D ), mutta nuo vessakäynnit on kyllä jotain, mikä on täysin normaalista poikkevaa. Samoin lämmönvaihtelut kropassa. Yleensä kestän esimerkiksi saunassa vaan hetken, mutta eilen istuin löylynheittäjänä ja mies kärvisteli jo kaksinkerroin vieressä, kun itselläni alkoi vasta löylyt tuntumaan. No, mene ja tiedä nyt tuostakin "oireesta" :)
Konttri: Ilmoittele, kun saat testituloksia! Eihän noista hormoneista koskaan tiedä. Luovutetaan vasta kun uutta kiertoa pukkaa päälle! ;)
Kai tuo testi antaa ihan luotettavan tuloksen tälleen päivälläki, clearblue digital kyseessä. Mietein vaan että teenkö seuraavan vessa käynnin yhteydessä vai ootanko aamuun. Nyt ku se testi on jo tuosa käsisä asti niin eihän sitä enää malttais olla tekemättä. :D
No niin, digitesti tehty ja niinhän sinne ilmesty teksti raskaana +3 :) Nyt toivotaan että pikkunen pysyy matkassa mukana!
Jenniferia kp 41/30 yk2 ja plussattu kp 41 :)
Paljon onnea! :)
Hölmö kun olen, tein testin (vaikka siis kierron 17 päivä) kun niitä yksi kaapista löytyi... Eipähän tarvitse mennä ostamaan lisää, en siis usko että tässä kierrossa mitään tapahtuu vaikka näitä "oireita" on virtsaamistiheyden kasvusta, suun kuivumiseen, jota etenkin aamuisin... :(
Finest - kiitos jälleen listan päivittämisestä, voi kun päivät kuluisi nopeammin ja pääsisin jo kierron loppuun :D
Hennas - mun ovistestit näyttävät juurikin tuolta, paksumpia viivoja en ole koskaan saanut. Kaiken varalta täällä ainakin tulkitaan noi läheneväksi ovikseksi ja hommaillaan sen mukaisesti makkarissa :D
Jenniferia - ONNEA KOVASTI! Odottelinkin jo koska käyt testin ostamassa, ihana kuulla iloisia uutisia ja paljon tarrasukkia matkaan!
Dreamer - tervetuloa mukaan kuumeilemaan. Itsekin tuskailen ovistestien kanssa, tuntuu etten saa niistä tai kropan omista viesteistä mitään selvää! Ja niin kuin muutkin taisi suositella, kannattaa varmaan ottaa clearblue käyttöön vasta jos saat haamuviivan toiseen testiin, varmistusta voi sitten hakea kalliimmalla testillä :)
Ambrosiaa - voi kauhea mitä kaikkea olet joutunut kestämään, tosi ikävä kuulla :( Toivottavasti nyt on koettelemukset takana ja pääset aloittamaan kesää positiivissa (kirjaimellisesti) merkeissä!
Tiinu - Olen miettinyt samaa, toisten asioihin osaa suhtautua viisaan rationaalisesti ja antaa sen mukaisia fiksuja vinkkejä, omien juttujen kanssa on aina aivan sekaisin eikä järki pelaa ollenkaan :'D Mutta kuten sanoit, onneksi meitä varten on tällainen palsta :P Ja eilinen peli harmittaa vieläkin ihan kauheasti. Mur!
Konttirille myös plussatuulia, tulethan kertomaan kun pääset testeihin asti? :)
Heta - ei kannata vielä luovuttaa, testejähän suositellaan käytettäväksi aikaisintaan kun kuukautiset jää pois, eikä sekään ole kaikilla tarpeeksi myöhään :) Pidän peukkuja että saat plussan kaikesta huolimatta!
Itse tuskailen yhä kummittelevien haamuovistestien kanssa :D Annan ehkä niiden jäädä omaan arvoonsa ja jatketaan tällä 2-3 päivän välin petipuuhilla, sanoi testit mitä hyvänsä. Kummia tuntemuksia ollut alavatsassa jo muutamia päiviä, voisivat melkein sopia ovulaatiokipuun, mutta mene ja tiedä, mitään limoja ei ainakaan näy. Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Kiitos kannustavista sanoista Pioni1. :) Sitä ei vaan "järki" näissä omissa asioissa leikkaa, ei vaan uskalla toivoa parasta kun niin kauan sitä on toivonut, turhaan... Tämäkin oli eka kerta kun testasin näin aikasin tai ylipäätänsä ollenkaan, känkkäränkkäviikot on aina saapuneet ajallaan... Siksi ei esimerkiksi uskalla näistä "oireista", joita ei ikinä aikaisemmin ole ollut, toivoa mitään...
On tämäkin yhtä odottamista ennen sitä tulevaisuuden varsinaista odotusta... ;)
Onko teillä naiset muuten mitään himon kohteita (ruoka, juoma yms.)? :) Itsellä on jo jonkun aikaa ollut cashew-pähkinät ja punainen sitrus-mehu, sekä coca-cola on yksi pahe suorastaan... :)
Nyt onkin taas tullut hurjasti juttua!! Olin hetken mökillä ja täällä on hirveesti juttua, hyvä, että perässä pysyy!! ;)
Ja sorry, nyt ei taida kappalejakoja tulla, kun puhelimella rustaan Tekstiä.
Pioni: Mulla tosiaan oli tässä kierrossa kaksi selvää ovis plussaa. Enkä vieläkään tiedä, mitä niistä nyt olisi pitänyt ajatella. :O (Mutta täältä tuli kyllä hyviä neuvoja/vastauksia niihin positiivisiin testeihin liittyen.)
Ambrosiaa: Oon tosi surullinen puolestasi! Toivottavasti pääsette nyt heti aloittamaan yrityksen uudelleen ja saatte plussa-uutisia nopeasti!!
Noista himoista sen verran, että jäätelöä jimoitsen paljon!! Ja aina!! ;) Maitokaakao on myös ihanaa!! Ja sipsit toki. Siinä min paheet!! Mulla vähän rajoittaa noi maitotuotteet, kun olen laktoosittomalla ruokavaliolla ja aikoinaan oli niin paha, että vain täysin maidoton sai ruuan pysymään sisällä. Mutta nyt sentään laktoositon käy!! :)
Ja voi hitai siyä Suomen peliä!!! :/ Miten siinä nyt niin kävi. Kyllä oli pettymys suuri. :(
Ja loppuun hurjasti onnea plussanneille!!! :)
Aliisia kp19/30-31
tuossa kuva keskiviikkoisesta ov-testistä..värit haalentunu oli kaksi tummaa viivaa (ois pitäny heti ottaa kuva mut ku en älynny)
Onnittelut JENNIFERIA!! :) vauvaliimaa myös sulle!
STARLING: onnittelut plussasta! <3 nyt vaan levollisin mielin nautit vaikka vaikealta saattaa tuntua :)
HETA87: Paheena täältä löytyy myös suuuurimpana Coca Cola! Tosin nyt olen päässyt vähän irrottautumaan siitä Vichyn avulla :D
Täällä myös yksi nimien miettijä. Mä oon aina halunnut vähän eksoottisen nimen mun lapselle, mutta toi toinen puolisko ei oo asiasta ihan samaa mieltä.. Ehkä päästään vielä yhteisymmärrykseen; en jousta :D
Me pupuillaan joka päivä oviksen aikaan noin viikon verran :D Tämän jälkeen ei niin "välttämätöntä" tuo jokapäiväinen pupuilu mun osalta haha, sit vaan odotellaan :D vaikka en mä hanttiinkaan laita..... *sarvipäinen enkeli*
Oletteko muuten miten "uskaltaneet" juoda alkoholia ovulaation aikaan/jälkeen ennen kuukautisia? Itse olen pohtinut tätä, ja pari päivää sitten meillä oli ystäväni synttärit, jossa tuli litkittyä skumppapullo, ovis tällä hetkellä käsillä (tänään,huomenna,ylihuomenna..?). Tää taas on niin tyhmä kysymys mutta sitä tulee vähän kaikennäköistä tyhmää ylimääräistä mietittyä näin vauvakuumeillessa :D
VAVVAKUUME92 kp13/27-29 yk2
Onnea Jenniferia! :)
Menin taas tekemään liuskatestin ja negaa näytti kp 29/30-32 ja dpo 14. Teen huomenna vielä yhden ja jos sekin nega niin lasken ovulaatioksi vasta tuon vuodon kp 24-25. (Siis jos ei menkat ala). Tuntuikin, että toi CB:n ovisplussa olIsi ollut ihan liian aikanen. Tämäkin kierto siis taas 40 päivää... Sänkypuuhia oli siis tuon myöhemmän ajankohdan aikaan vaan kp 23 aamu ja kp 26 ilta. Toivottavasti tärppäs niistä!
Alkoholia en ole oletetun oviksen jälkeen juonut kuin maks. lasillisen. Vappuaattona tuli kyllä juhlittua kunnolla ja juotua ja olenkin epäillyt olisiko se voinut vaikuttaa lh-tasoon vappupäivän aamuna? Olen joskus aiemmin testannu ovista liuskoilla ja huomannut, että mulle tulee aina haalea viiva niihin, vaikka kierto oisi missä vaiheessa. Ei ole monirakkulaisuutta, joen ilmeisesti lh-taso on vaan normaalistikin korkea.
Hurjan paljon onnea Jenniferia! Paljon tarrasukkia tuleville viikolle <3
Vavvakuume, mä oon miettiny myös tuota alkoholin vaikutusta ovulaatioon. Jostain luin että kohtuukäytöllä ei pitäisi olla vaikutusta, muuhun siinä ei sitten otettu kantaa. Vois ainakin veikata että hedelmällisyys saattaa heikentyä jos juo enempi, mutta jokaisen osalta sekin on yksilöllistä missä se raja menee. Ei taida tähänkään olla yhtä oikeaa vastausta :/
Oma napa: Ovistestit aloitettu, hentoinen viiva havaittavissa. Laskureiden mukaan viikon päästä vasta olis h-hetki joten pitää varmaan vielä hetki testailla.
Hennas; kehottaisin jo ryhtymään toimeen vaikka luulenkin että tuo ei omien kokemusten perusteella ihan vielä ovisplussa ole :)
Jenniferia; oi miten jännää!!! Toivotaan iloisia uutisia sieltä suunnalta. Kärsivällisesti olet jaksanut odottaa, itseltä ei varmaan moinen onnistuisi :)