Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Graavilohi jouluksi. Olen aina pakastanut lohen ja pari päivää ennen joulua graavannut. Kumpi on parempi tapa mielestäsi graavata ja pakasta

Vierailija
08.11.2025 |

vai jälkeenpäin? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavaisin ihan tuoreen lohen, enkä pakastaisi missään kohtaa.

Vierailija
2/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo kylmäsavulohet jouluksi, joten ihan sama. Nyt suolaamalla tulee taatusti tasainen suola. Hienoa merisuolaa pinnalle 3% fileen painosta ja vakuumiin. Jääkaappiin pariksi päiväksi jotta suola imeytyy nopeammin ja pakastimeen. Jouluna sulatus ja siivuiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii kiittää. Tietenkään.

Vierailija
4/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä pitää kiittää? Yksi sanoo ettei pakasta mitään ja toinen horisee kylmäsavulohesta kun kysymys koskee graavilohta. 

Vierailija
5/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pitää kiittää? Yksi sanoo ettei pakasta mitään ja toinen horisee kylmäsavulohesta kun kysymys koskee graavilohta. 

Haistasinävesipäävittu.

Vierailija
6/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain ihan oikeita neuvoja tai ideoita tämän idiootin horinoiden sijaan? Tai antaa olla. 

Vierailija
7/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäsvatipää kuvittelet kylmäsavun olevan? Olisko savustettua graavia? 3% hyvä alku, siitä voi säätää omaan makuun.

Vierailija
8/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jollain ihan oikeita neuvoja tai ideoita tämän idiootin horinoiden sijaan? Tai antaa olla. 

Spermasilmähän siellä taas. Mitä jos lipsuttelisit äitiäs homo.

Vierailija
9/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakko pakastaa niin suola ja sokeri tuoreen fileen pintaan, tiukkaan pakettiin ja pakkaseen. Pakkasesta jääkaappiin sulamaan 22.12 tai 23.12 riippuen fileen koosta.

Itse toimin näin siian kanssa kun sitä voi olla vaikea löytää tuoreena enää pari päivää ennen aattoa. Lohen graavaan itse aina tuoreena. 

Vierailija
10/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäsvatipää kuvittelet kylmäsavun olevan? Olisko savustettua graavia? 3% hyvä alku, siitä voi säätää omaan makuun.

Laitetaan ensimmäiseksi se korkki kiinni ja palataan asiaan kun tajuat mistä puhut. Ok? Toivottavasti et herää. 

Vierailija
11/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan ensimmäiseksi se korkki kiinni ja palataan asiaan kun tajuat mistä puhut. Ok? Toivottavasti et herää. 

Tulepa käymään niin laitellaan kuula kalloon lesbo.

Vierailija
12/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pakko pakastaa niin suola ja sokeri tuoreen fileen pintaan, tiukkaan pakettiin ja pakkaseen. Pakkasesta jääkaappiin sulamaan 22.12 tai 23.12 riippuen fileen koosta.

Itse toimin näin siian kanssa kun sitä voi olla vaikea löytää tuoreena enää pari päivää ennen aattoa. Lohen graavaan itse aina tuoreena. 

Sivusta sanon että sanotaan että olisi hyvä pakastaa mutta en itsekään niin aina tee. Joulun alla vaan on niin paljon tehtävää että mietin kuinka säästää aikaa. Mutta kiitos. Edes yksi järkevä kommentti. 

Vierailija
13/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepa käymään niin laitellaan kuula kalloon lesbo.

Mikä sua vaivaa? Huumeet loppu? Hirtä itsesi, kiitos  

Vierailija
14/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta sanon että sanotaan että olisi hyvä pakastaa mutta en itsekään niin aina tee. Joulun alla vaan on niin paljon tehtävää että mietin kuinka säästää aikaa. Mutta kiitos. Edes yksi järkevä kommentti. 

Kukaan järkevä ei laita graaviin sokeria mutta ilmoittaa suolapitoisuuden prosentteina. Joten siinäpä mietiskeltävää kuka täällä jotain tietää.

Vierailija
15/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastukseen EI riitä normaali lämpötila pakastimessa, vaan pitää olla kylmempää. Ohjeita löytyy. Jos haluaa loisista vapaaksi kalan. Ja muu käsittely.

Vierailija
16/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastukseen EI riitä normaali lämpötila pakastimessa, vaan pitää olla kylmempää. Ohjeita löytyy. Jos haluaa loisista vapaaksi kalan. Ja muu käsittely.

Lopeta paskanjauhanta ja mene minnesotahoitoon.

Vierailija
17/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreessa lohessa voi olla loisia niin pitää pakastaa ennen graavausta, eikö?

Vierailija
18/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoreessa lohessa voi olla loisia niin pitää pakastaa ennen graavausta, eikö?

Eikö, eikö, eikö, novittu ei.

Vierailija
19/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi on pahaa, ällöttävän niljakas suutuntuma.

Vierailija
20/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graavilohi on pahaa, ällöttävän niljakas suutuntuma.

Vähän ku pillullas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi