Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Wishes, kuinka ohut se sun limakalvo oli ultrassa?
Tsemppiä taas jälleen niille joilla se niin tympiä mullekkin tuttu, uusi kierto on alkanut :(
Wishes // muaki kiinnostaa tietää kuinka ohut se limakalvo oli ? Mulla oli kp 15 nii 4mm... Mikä olis semmonen optimaalinen raskauden alkamiseen ?
Mä tiedän kans niitä surullisia esimerkkejä siitä, kun semmoset naiset jotka eivät lasta ansaitse/halua tulee raskaaksi vaan siitä että kattoo ees jonku mieshenkilön päälle. Rumasti sanottu ja katkeruus on suurta. Sitten ne tekee abortteja, saa itseaiheutettuja keskenmenoja jne... ja sitte on ne jotka synnyttävät lapsensa ja päätyvät ls asiakkaiksi, koska eivät pysty huolehtimaan itsestään saatika lapsestaan. Elämä on epäreilua.
Minä itse - Tänään on turvottanu aivan hulluna, väsyttää, pää kipeä.. argh ! Vähä meinaa itkustaakki ja rinnat alkaa olla pinkeät, vähä viälä aamusta asti jatkunu huono olo + nälkä yhdistelmä. Eikä tee ees mieli syyä mitään, mutta oon kaikki 3 ruokaa syöny iha normaalisti tähän mennessä, eli ravinnotta ei oo oltu. Alkopa menkkaoireet ajoissa, eli kp 23. En usko ovuloineeni tässä kierrossa. Mulla on nyt vahva usko että vasen munanjohdin tukossa. Epikriisi lääkäristä tuli ja oli ollut jotain sactotyylistä lokerointia, en tiiä kyllä että mitä edes tarkoittaa.
Epätoivon hetket alkaa olla käsillä, kun kuukautiset lähestyy. Suuria toiveita ei tälle kierrolle kyllä ole.
Kp 23/27-29 ya 2/14
Hei,
Täällä yks 5kk esikoista yrittänyt 31v nainen. Mitään tutkimuksia ei ole tehty. Tosin ajattelin mennä ultraan viimeistään kesällä, jos vauvaa ei ala kuulumaan. Kuumeisesti olen yrittänyt seurata esim. perhesuunnittelun sivuilta milloin ovulaatio osuisi kohdalle ja hieman ovistestejäkin tehty. Luulin aluksi ettei minulle koskaan mitään vauvakuumetta tule, kunnes luin jostakin että katkerat tunteet joita tunsin muita perheellisiä kohtaan ovatkin vauvakuumetta. (Kuulostaa älyttömältä, teidän) Yritin vain niin kovasti peittää tunteeni. Siinä olen erityisen hyvä. Nyt odotamme kovasti lasta.
Tilanne 8.5.
Tai89 (26v) kp 42/24-25 yk 4
Mindyh kp 38/27 yk 5
Tiinu89 (26v) kp 36/32 yk 1 (testi nega kp34)
Starling (40v) kp 33/33 yk 3
Mila Nnnnkkk (22v) kp 30/26-28 yk 5
Garnet (28v) kp 29/29-36 yk 1
Diamond11 kp 28/28-30 ya 2013
Miinuska15 (25v) kp 28/30-43 yk 2
Dindinden (26v) kp 26/35 yk 4
Melinah (23v) kp 24/30-32 yk 3
Dimou kp 24/? yk 8 (ya 7/14)
Supera (20v) kp 23/27-29 ya 2/14
Tinttu1989 kp 23/28-40 yk 4 (km 10/14 ja 3/15)
Minea92071 (25v) kp 22/26-31 yk 2 (2 tm 2/15)
Sunshine14 (31v) kp 21/24-27
Finest (27v) kp 21/26-28 yk 6
Nuuskiksentytär kp 21/28-30 yk 3
Hönttentönttiäinen (31v) kp 19/28 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Jannuli85 kp 18/25-30 yk 14 ya 03/14
Henzu kp 16/29 yk 2
Konttri (32v) kp 16/29-30 yk 13 (varh.km 11/14)
Viivitys (33v) kp 15/25-29 yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 15/30-31 yk 9
Lumilla kp 13/25-27 yk 6
Noorav kp 13/? yk 6
Aliisia (25v) kp 12/30-31 yk 2
Stardust (22v) kp 12/? yk 2
Wishes kp 11/34 ya 2013
Werus (30v) kp 10/27 ya loppuvuosi -12
Heta87 kp 10/27-28 ya 2/2014
Pioni1 (27v) kp 10/34 yk 3
Kikiii (20v) kp 8/30-35 yk 5
Minmar (30v) kp 8/30-35 yk 2
Uusio mamma (40+ v) kp 7/? yk 2
Legolatar (27v) kp 7/30 yk 12
Annma (33v) kp 7/29 yk 6
HennaS (21v) kp 6/34 yk 2
Vavvakuume92 (22v) kp 5/27-28 yk 2
Mamalukki (22v) kp 3/24-? yk 3
Vierailija (37v) kp 2/28 ya 2012
Kevättähti kp 2/25-32 yk 1
Maikku79 kp 2/28(-33) yk 12
Belime kp 1/28-29, yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2, Ambrosiaa (tm 3/15), Tirris yk1, Kapakala (39v) ya 6/14, EllieP (30v) yk1, , Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Tiukukoo (22v), Lechero, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Tiranu, Deneira (24v), RiikkaN85, Henttu89, Pia87 ya 12 (km rv12 2/14), Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (14 plussaa)
Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Finest 27v (yk5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Seuraavalle listalle pääsee uudet kuumeilijat: NK96, Maissi ja Laulurastas83.
Laittakaa kiertopäivä, kierron pituus ja yrityskerta.
Nyt paremmalla ajalla kirjoittamaan! :)
Jenniferia - pidän kovasti peukkuja plussan puolesta! Ja onpas sinulla hyvä itsekuri, itse olen aina vähän turhankin aikaisin testien kanssa koheltamassa :D Joskin se tietysti auttaa jos testejä ole valmiiksi ostettuna.
Tiinu - onpa erikoinen kierto! Pidän peukkuja että plussa tulisi vielä, vaikka ensimmäinen testi näyttikin negaa. Ja kiitos listan päivittämisestä, vaikuttaa sen verran kompleksilta hommalta etten itse taida uskaltaa edes kokeilla :D
Belime - pahoittelut uudesta kierrosta :/ Onneksi kierto on sentään säännöllinen ja toivottavasti onnistut tässä kierrossa tikuttamaan oviksen! :)
Kissanainen - voihan blaah, toivottavasti kierto selkeytyisi pian, tai tietenkin vielä parempana vaihtoehtona plussaat! :)
Finest - tuntuu ettei tässä hommassa voi luottaa mihinkään, milloin mikäkin "oire" ilmenee ilman sen kummempaa ennustettavuutta tai selkeää syy-seuraussuhdetta. Turhauttavaa. Tsemppiä ja pidän plussapeukkuja!! :)
Wishes - hoitoihin tai clomeihin en osaa ottaa kantaa, mutta suurehko rakkula kuulostaa ainakin hyvältä! Pidän teille peukkuja ja toivotaan että limakalvo paksuuntuu ja toivon teille niin kovasti onnistunutta hoitoa ja plussaa tässä kuussa!
Supera - Tiedän tunteen ja välillä pohdin ihan samaa, niin kauhean epäreilua että lapsia syntyy jatkuvasti huonoihin oloihin vanhemmille, joilla ei ole minkäänlaista elämänhallintaa tai kykyä huolehtia edes itsestään, saati pienestä ihmisestä. Samalla moni kaikintavoin valmis pariskunta joutuu odottamaan ja pettymään kuukausi kuukaudelta, kun ei omaa nyyttiä kuulu. Voi kun tämän epäkohdan voisi korjata :(
Maissi - tervetuloa mukaan! Itsekin kirjoittelin tänne ensimmäistä kertaa vasta vauvahaaveiden alettua, korvaamaaton paikka vertaistuelle etenkin itselleni kun ystäviä ei ole samassa elämäntilanteessa eikä miesraukkaa viitsi hukuttaa näihin panikointeihin ja spekulointeihin ;) Toivottavasti menkat pysyisivät pois ja tämä olisi kuin olisikin teidän plussakuukausi! Tiedätkö jo koska lääkäristä on tulossa tuloksia?
Laulurastas - Tervetuloa sinullekin mukaan :) Ja kovasti plussatuulia, toivottavasti hoitoihin asti ette ehtisi vaan kaivattu plussa saapuisi ennen niitä!
Aloin tässä kierrossa testailemaan ovulaatiota jo aikaisessa vaiheessa - ONNEKSI! Koska jo eilen sain testiin haalean viivan joka vahvistui tänään. Ovulaatiolaskureiden yms. mukaan oikea ajankohta olisi vasta ensi viikon lopussa, onneksi siis tuli ostettua tukkupakkaus testejä niin raaskin aloittaa testailun hyvissäajoin ;) Nyt ei siis muuta kuin loppukierto tiuhaa peittojen heilutusta ja toivottavasti kesäkuu alkaisi plussalla!
Pioni1 (27v.) kp 10/34, yk3
Finest - kiitos päivittämisestä! :)
No niin, lista ei siis olekaan sekaisin, vaan minä. Tuo puhelimen period tracker laskeekin tuon kierron näköjään keskiarvona. Eka kierto oli 31 päivää ja toka 33. Luulin sitten, että se alkaa laskea sitä tuon 33 mukaan, kun vielä merkitsin sen kierron pituudeksi. Eli ihan suotta olen odottanut vuotoa tänään, huomenna se alkaa. Oireet ainakin viittaa siihen. Voi mikä pettymys. Mikä lie kevätväsymys iski eilen. Nukkumaan menin yhdeksän aikaan ja nukuin kuin tukki. Silti olin tänään ihan poikki ja piti ottaa päikkärit. Päänsärky sentään helpotti melkein kokonaan.
Tuleeko teille muuten näppylöitä naamaan joskus ovulaation tienoilla? Musta tulee oikee rupikuono, tosin ei tässä kierrossa nin paljon kuin yleensä. Just kun pitäis olla hemaisevimmillaan houkuttelemassa urosta petipuuhiin, niin naama on kuin petolinnun perse. Ehkä se onkin jokin merkki uroksille, että pane tuota, se voipi tulla tiineeksi.
Vaikka ymmärränkin mitä ajetaan takaa sillä kun sanotaan että on epäreilua kuinka toiset lisääntyy vaikkeivät sitä ansaitsisikaan, niin tavallaan itse näen, että jokaisella lapsella on paikkansa. "Oma" lapseni on sellaisen naisen synnyttämä. Parin vuoden jälkeen ei jaksanut enää lapsi eikä omakaan hyvinvointi kiinnostaa, vaan jätti lapsen isälleen mistään ilmoittamatta. Ei tullut koskaan lasta hakemaan, ei vastannut yhteydenottoihin. Vuosia myöhemmin on kyllä yrittänyt jossain määrin palata kuvioon, mutta samalla tavalla jaksaa hetken ja sitten ottaa taas etäisyyttä.
Tästäkin kasvoi lapsi jolla on paikkansa tässä elämässä. Rakastettu, vilkas, fiksu ja hyväsydäminen pieni lapsi, eikä enää ihan pieni. Tilanne on oikeasti epäreilu vain lapsen itsensä kannalta - että hänen tarvitsee kantaa sitä sydämessään, että hänen oikea äitinsä lähti eikä huolehtinut hänestä...
Mutta jokaisella lapsella on paikkansa.
Starling, aaargh, joo! Just eilen naureskelin että kuinka viisas tää luonto onkaan, oviksen aikaan on niin liimatukkana, hikoilevana, finninaamana että vähemmästäkin lähtee miehet perään :D Mulla kun finnit eivät edes tule pelkästään naamaan, vaan myös selkään, hartioille, rintakehään, kaulaan, korviin, että välistä oikein hävettää näyttäytyä ilman vaatteita miehen edessä... Tosi otollista raskautumisen kannalta.
Mutta ovis nyt hyvin pitkälti ohi, josko nää tästä alkaisi taas laskeutua (vain palatakseen takaisin kahden viikon päästä, ah!)
Supera, havaittiinko tuo tukkeutunut munanjohdin ultrassa? Mää olin siis tosiaan maanantaina ultrassa, jonka perusteella lääkäri epäili mullakin olevan tukkeutuneen munatorven. Lopullista diagnoosia siitä en vielä saanut, mutta lähetteen aukkariin kyllä. Tuli vain mieleen kun lääkäri mulle sitä ultrakuvaa näytti, että lokerointi siitä todellakin tuli mieleen, ihan kuin sellainen apteekkarin senkki täynnä pieniä lokeroita. Mutta en siis todellakaan ole mikään ekspertti, eikä tästä taida minkäänlaista apua sulle olla, mutta tulipahan mieleen :D Saatoit tämän jo kertoakin, anteeksi jos minulta meni ohi, mutta lähdetäänkö tuota sun munanjohdinta yrittämään auki jollain tavalla?
Ja tsempit vielä, mulle lääkäri sanoi että jos kaikki muuten on kunnossa niin yhdellä munanjohtimella kyllä pärjää, se aukioleva kun voi napata myös toiselta puolelta tulevat munasolut :)
Dimou kp 24/~38 yk 8
Pioni1 - Tsemppiä sinne ja toivotaan, että onni kävisi ja saisit plussattua tästä kierrosta. :) Hyvä keino välttää turhaa testailua, kun ei ole testejä valmiina. Varmasti olisin jo testaillut muutama päivä sitten, jos kaapissa testi olisi. :D
Viime kuusa intoilin testin ostamaan päivää ennenku kuukautiset alkoi ja negahan sieltä tuli ja kuukautiset alkoi täsmällisesti sinä aamuna ku pitiki. :) Ajattelin nyt sitte etten ainakaan hätäile heti ostamaan.
Ja niinhän se testi jäi tänäänki ostamatta vaikka aioin käydä. Ei kerennyt apteekkiin ja meidän marketeista en oo semmosia löytäny. Enkä kyllä ehkä marketista halua ostaakaan vaikka löytyisi, kun jokaisessa on joku tuttu töisä ku on niin pieni paikkakunta. :)
Kevättähti - ehdottomasti! Jokaiselle on paikkansa eikä ulkopuolelta katsoessa pysty toisten tilanteesta tietämään kovinkaan paljoa. Ei ole tarkoitus tuomita ketään, mitään tai pitää muita vähemmän oikeutettuna perheonneen! :) Ja jokainen lapsi on tietysti yhtä tärkeä ja rakastettu. Mutta ymmärrän myös miten synkkinä hetkinä voi maailman epäreiluus itseä kohtaa masentaa ja paljon.
Jaahas täällä valmistaudutaan ovuloimaan lähiaikoina... Tämän päivän testissä jo selkeä viiva verrattuna eilisen haamuun.
En tiedä uskallanko toivoa parasta, koska jostain syystä tässä kierrossa olen luopunut täysin toivosta luomuna raskautumiseen...
Nyt on pakko tulla itsekkin vähän kirjoittelemaan. Itselläkin vain oviksen odottelua. Tai niin luulin. Päätimpä toissapäivänä kp10 aloitella ovistestejen tekoa. Tuli heti haalea viiva ja seuraavana päivänä kp11 vahvat viivat. Olin, että mitäs hittoa tämä nyt oikein on??! Mulla aina ennen (yleensä) ovistestit näytteneet plussaa kp15-18. Miten se nyt näin aikaisin voi olla?? Ei mitään oireitakaan. Yleensä limaa kyllä irtoaa, eikä niin vähää, vaan aikas paljonkin. Testasin silloin kp11 vielä illalla uudestaan, kun en meinannut uskoa viivoja todeksi. Kyllä ne vaan oli illalla yhtä vahvat. Eikös Pioni1:llä ollut ihan sama juttu nyt?? Ihmeen aikainen ovulaatio siis? :) Kai ne testit paikkansa pitää?? Sitten huonommat uutiset: Mies ei ole kotosalla tänään ollenkaan, taitaa jäädä hyödyntämättä tämä kierto. :(
Finneistäkin sen verran, että tässä illalla huomasin, että otsaan on ilmestymässä peräti kaksin kappalein näppyjä! (Eikä mulla yleensä paljoa finnejä ole.) Oli mulle ihan uusi juttu, kun kerroitte, että finnit voi olla merkki oviksesta. :O
Tälläisiä mietteitä tänään.
Aliisia kp12/30-31
Aliisia - Joo! Eilen testasin tosi haalean plussan ja tänään oli pakko tarkastaa, aivan selkeä ovisplussa?? Viime kierrossa en onnistunut bongaamaan ovista lainkaan, joskin testailin vähän miten sattuu ja enimmäkseen laskureiden kehottamilla päivillä, omaan kiertoon siis ilmeisesti auttamattoman myöhään? Ja en tiedä, voihan oviksen ajankohta muuttuakin eri kierroissa, niin kuin sulla on ilmeisesti tapahtunut? Ihmeellinen tämä naisen kroppa kaikkine kummallisuuksineen :) Ja harmi että mies on juuri nyt kotoa pois, ehkä ehditte vielä heti kotiinpaluun jälkeen? :)
Mulle tulee finnejä yleensä vasta vähän ennen menkkojen alkua, mutta tänään on jostain ilmestynyt otsaan oikein iso näppy, ehkä teoria finnien ja ovuloinnin välisestä yhteydestä siis pitää paikkansa :D
Ja Heta87 - onnea ovisplussasta!! :) Täällähän on moni ovuloimassa samaan aikaan!
Ja Jenniferia, kiitos! :) Joskin vahinko on jo tapahtunut ja kaapit täynnä testejä - tiedän että viimeistään kp 32/34 alkaa sormet syyhyämään ja olisi pakko päästä tekemään r-testi :D Ehkä pitää pyytää miestä piilottamaan ne ;) :D
Tule kertomaan kuulumisia kun saat testin hankittua ja tehtyä, jännään täällä sun kanssa! :)
Pioni1: Kiitos. :) Yritän silti vielä hillitä tunteitani ja toiveitani raskautumisen suhteen, niin monta pettymystä on tässä jo takana. :)
Onnea minunkin puolesta kaikille plussanneille, niin ovis- kuin raskaustestanneille. :)
Pioni1: Veit sanat suustani, kyllä se naisen keho on niin mystinen asia, kuin olla voi. :D Itsellä ei nyt kovin hyvät mahikset raskauteen ole. (Valitettavasti.) Jos eilen näytti ovistesti positiivista ja tänään ei voi hyödyntää, vasta huomen illalla (itseasiassa myöhään yöllä) olisi mahikset, niin taitaa olla liian myöhäistä. No pitää heittää lantti kaivoon ja toivoa ihmettä!! ;)
Ja hurjan paljon onnea nyt kaikille piinailijoille!! Käyn täällä ainakin pari kertaa päivässä kurkkaamassa teidän kaikkien päivityksiä!! :D Ja toivottavasti ovisplussien saajat saavat ihastella kahta viivaa testissä sitten myös parin viikon päästä!!! ;) Ja tietty myös ne ketkä ei ovistestäjä ole edes tarvinneet! :D
Niin, enhän minä tuota limakalvon paksuutta itse ymmärtänyt kysyä eikä lääkäri sitä sanonut. Sanoi tosiaan vain että on melko ohut. Jotenkin sitä aina menee vähän hämilleen tuolla vastaanotolla ja jää tärkeitä asioita kysymättä. Sitten muistan ja tajuan jälkeenpäin että sitä ja tätä olisi pitänyt kysyä. Pitäisi vissiin kirjoittaa kaikki paperille heti kun tulee joku mieltä askarruttava asia mieleen. Jos tässä keritään ja päädytään inseminaatioon, niin kysyn sitä paksuutta sitten silloin. Onko teillä muilla mitään tietoa noista paksuuksista? Tai mikä olisi sellainen ihanteellinen kiinnittymiseen?
Wishes kp 12/34
Minea92071 kp22/26-31 puuttuu listalta kokonaan