Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Mutta eihän aamulämmöistä voi päätellä mitään, vaikka joku sovellus sanoo lämpöjesi perusteella että oot raskaana niin eihän tuommoiseen voi uskoa, ei ole mikään sääntö että lämmöt on koholla aina kun oot raskaana. Ja eihän sovellus voi tietää mitä sun sisällä oikeasti tapahtuu. Ja jos se vaikka väittää että hops, munasolu on hedelmöittynyt niin ei se alkio välttämättä kiinnity.
Ja tiedän että teillä on hirveä vauvakuume mutta ehkä ei kannata tuhlata niin hirveesti rahaa sellaisiin juttuihin mitä saa ilmaiseksi. Playkaupat, Appstoret on täynnä erilaisia ja hyviä sovelluksia. Niissä pystyy tekemään kaikkia niitä samoja juttuja mitä maksullisissakin. Näyttää kierron pituudet, hedelmälliset päivät, ovulaation, saa merkata erilaiset olotilat, kivut, lämmöt, seksin ajankohdat, ruokahimot, vitutukset, ilot jne.
Heh, mähän sanoin että tässä kierrossa on jotain mätää... Mulla alkoi sitten menkat. Pienoinen yllätys, että lähes vuoden kestäneen hyvinkin tasaisen 28-31 kierron jälkeen pamahtaa tällainen 25 päivän kierto.
Ja vieläpä hyvin runsas vuoto kun muuten pillereiden lopettamisen jälkeen on ollut niukempi vuoto kuin ennen pillereitä. Sinänsä siis tuntuu lähes positiiviselta paluulta tiheämpiin ja runsaampiin menkkoihin, kun ennen pillereitä oli runsaat menkat noin 26 päivän kierrolla.
Harmittaa, että olen takas työreissulta vasta kahden viikon kuluttua, ja silloin saattaa olla jo myöhäistä. Joten ensimmäiselle yrityskierrolle ei suurempia odotuksia - päästään varmaan yrittämään juhannuksena uudestaan ;)
Kevättähti, kp 1/25-32, yk 1
Supera: Mulla sama homma tuon orgasmin kanssa... Mukamas tuntuu samalta kuin raskaana ollessa mutta taitaa olla toiveajattelua...
ON: Menkat ei oo alkanu, kipuja ja vuodon tunnetta on ollut aamuisin mutta toistaiseksi on ollut valkovuotoa. Alavatsa tuntuu edelleen erilaiselta ja nänninpihojen ympärystä tummunut lisää. En tiä mitä pitäis ajatella... Miehen kanssa sovittiin että sunnuntaina uus testi jos ei menkat ala. Silloin on sit 5 päivää myöhässä.
Wishes: Olen yrittänyt myös rauhoitella mieltäniajattelemalla että täytyy nauttia näistä hetkistä ja siitä mitä "luoja" on suonut. Meillä (tai miehellä) on tiistaina näytteen anto päivä ja silloin saan varattua myös itselleni viimeisen tutkimus ajan parin viikon päähän, pelottaa kyllä suuresti mikä on tuomio...
Tiinu89: Kyllä sitä on pyrkinyt ajattelemaan positiivisesti mutta nyt alkaa epätoivo piinata kun aikaa on kulunut niin paljon ehkäisyn jätöstä ja kaikenmaailman juomia, vitamiineja yms. on käytetty. Tosin on vielä tuo vehnänalkioöljy kokeilussa ja kuullut paljon siitä hyvää mutta tiedä häntä....
Vinkki muuten tuon öljyn kanssa läträäville, joita ei maku miellytä ja maidosta tykkää, niin kannattaa tuon öljy lusikan jälkeen juoda lasi maitoa, vie hyvin rasvaisen tunteen suusta ja pahan maunkin. :)
Joo,mitä mä sanoin,mitä täällä tänään teen, marisen alkaneita menkkoja..
yk 12 on siis tosi.. :/
Maikkoo ja kp1
Moi kaikille pienen hiljaiselon jälkeen! Järkyttävä kiire töissä ja sen verran "tylsä" kierron vaihe, ettei tunnu mitään päivitettävääkään olevan :) Ihana kuitenkin lukea teidän muiden kuulumisia! Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut negoista :/
Itselläni ei pitkän kierron vuoksi ole mahdollistakaan vielä toukokuussa plussata, mutta toivottavasti kesäkuun alussa sitten :) Greippimehua on jääkaapissa ja ovulaatiotikkujakin on hankittu, mutta mehuja en ole muistanut juoda ja tikkuja en ole muistanut käyttää :D
Taas pyörähti uus päivä käyntiin ilman menkkoja, eli nyt jo kp 34/30. Alkaa jo oikeesti perhosia vähä mahanpohjassa lenteleen, että mitä jos ne menkat ei ala ollenkaan. :) Tänään on ehkä pakko jo mennä se testi ostaan, että saa tietää mitä se näyttää.
Mehän ei olla ihan yrittämällä yritetty, eikä laskettu mitään ovulointi aikoja. Ehkäsy vaan jäi pois ja sovittiin että tulee jos tulee. :)
Noniin uusi kiertohan se sieltä tuli. Jotenkin hämmentävän helpottunut olo kaikesta jännäämisestä huolimatta. Ihan hyvällä mielellä siis ja alussahan tässä ollaan niin ei voinut juuri muuta olettaa. Positiivista kyllä että kierto on edelleen aika vakio. Tähän kiertoon ajattelin hommata ovistikkuja ja tarkkailla vähän enempi ovisoireita että onkohan niitä edes.
Belime kp1/28-29, yk2
mulla ei ole 2.5vuotee ollut menkkoja...siks outoa ilman pillereit ei ole menkkoja
08.06. on vihdoinkin lääkärin aika jos ei menkkoja kuulu. saa nähä alkaako kierto aiemmin. vaiko raskaus?
En tiedä yhtään, ovuloinko tällä kertaa tai en. Ovistikkuja ei ollut käytössä. Kalenterin mukaan se ois ollut 6 päivää sitten ja silloin oli seksiäkin ja pari päivää ennen sitä ja thats it, enää en ole jaksanut. Väsyttää niin helvetisti koko ajan. Mutta lämmöt nousi vasta eilen....?? Onko kroppani mennyt sekaisin kemiallisen raskauden jälkeen? Mutta oikeat ovislimat bongasin viikko sitten ja alaselkäkin oli kipeä. Mihin tällä kertaa voi luottaa, oireisiin tai lämpöihin?? Ois kyllä ihana tulla raskaaksi heti kemiallisen jälkeen mutta tšäänsit on aika pienet.
Finest 21/26-28 yk6
Pahoittelut menkoista! Kyllä ne on sellaset "kaverit" että niiden tapaamisesta ei kyllä ilahdu...
Jenniferia jännittävää, oletkohan sinä seuraavaksi siirtymässä plussanneiden iloiseen joukkoon? Plussatuulia!!
Kissanainen87 haluatko "odottaa selkeyttä kiertoon" listalle?
Mitäköhän muille "odottaa selkeyttä kiertoon" listalaisille kuuluu??
Tai89 ja Mindyh mitä teille kuuluu?
Nk96 haluatko, että sinut lisätään listaan?
Katsotaan nyt sitten onko kaikki yhdessä pötkössä vai miltä tämä lista tänään näyttää...
Tilanne 8.5.
Tai89 (26v) kp 42/24-25 yk 4
Mindyh kp 38/27 yk 5
Tiinu89 (26) kp 36/32 yk1 (testi nega kp34)
Starling (40v) kp 33/33 yk 3
Mila Nnnnkkk (22v) kp 30/26-28 yk 5
Garnet (28v) kp 29/29-36 yk1
Diamond11 kp 28/28-30 ya 2013
Miinuska15 (25v) kp 28/30-43 yk 2
Dindinden (26v) kp 26/35 yk 4
Melinah (23v) kp 24/30-32 yk 3
Dimou kp 24/? yk 8 (ya 7/14)
Tinttu1989 kp 23/28-40 yk 4 (km 10/14 ja 3/15
Supera (20v) kp 23/27-29 ya 2/14
Minea92071 (25v) kp 23/26-31 yk2 (2 tm 2/15)
Sunshine14 (31v) kp 21/24-2
Finest (27v) kp 21/26-28 yk 6
Nuuskiksentytär kp 21/28-30 yk 3
Hönttentönttiäinen (31v) kp 19/28 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Jannuli85 kp 18/25-30 yk 14 ya 03/14
Konttri (32v) kp 16/29-30 yk13 (varh.km 11/14)
Henzu kp 16/29 yk2
Viivitys (33v) kp 15/25-29 yk 4
Muskottipähkinä (25v) kp 15/30-31 yk 9
Lumilla kp 13/25-27 yk 6
Noorav kp 13/? yk 6
Aliisia (25v) kp 12/30-31 yk 2
Stardust (22v) kp 12/? yk2
Wishes kp 11/34 ya 2013
Werus (30v) kp 10/27 ya loppuvuosi -12
Pioni1 (27v) kp 10/34 yk 3
Heta87 kp10/27-28 ya 2/2014
Kikiii (20v) kp 8/30-35 yk 5
Minmar (30v) kp 8/30-35 yk2
Uusio mamma (40+ v) kp 7/? yk 2
Legolatar (27v) kp 7/30 yk 1
Annma (33v) kp 7/29 yk 6
HennaS (21v) kp 6/34 yk2
VAVVAKUUME92 (22v) kp5/27-28 yk2
Mamalukki (22v) kp3/kp24-? yk 3
Vierailija (37v) kp 2/28 ya 2012
Maikku79 kp 2/28(-33) yk 12
Kevättähti kp 2/25-32 yk1
Belime kp 1/28-29, yk 2
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Kalastajataas, Melita yk 13, Ciira (km 2/15), Lukka (27v), Alina yk1, Jassuu93 (22v) (km 3/15), Tiikerikuu (28v) yk 2 km jk (km11/14) ya 5/14, Tiitiläinen (31v) yk 4, Seepra87 yk2, Ambrosiaa (tm 3/15), Tirris yk1, Kapakala (39v) ya 6/14, EllieP (30v) yk1, , Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Tiukukoo (22v), Lechero, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Tiranu, Deneira (24v), RiikkaN85, Henttu89, Pia87 ya 12 (km rv12 2/14), Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v)
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Hönttentönttiäinen (yk 2), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (14 plussaa)
Malma 26v. (yk1), Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Finest 27v (yk5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Tuo lista ei oo kyllä mun kaveri, huoh... Toivottavasti puhelimella on paremmassa muodossa...
Oma napa meinasi unohtua mutta ei täälä mitään uutta kyllä ole tapahtunut... Menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut... Tänään ei ollut aamulla sitä "vuoto on alkanut" tunnetta, mutta seuranani oli taas se tahdosta riippumaton ponnistamisen tunne. En tiä sitten mitä on, mietin jo että onko sinne joku kiinnittynyt ja saman tien kuollut ja nyt kohtu yrittää siitä eroon mutta ei vaan irtoa? Että tällaisen teoria olen sitten kehitellyt. :'D On vähän sellainen neutraali fiilis. Raskauteen viittaavat tuntemukset eivät ole hävinneet, mutta vahva päänsisäinen tunne raskaana olosta koki sen verran kovan kolauksen negatiivisesta raskaustestisä että ei ole onneksi palannut - ainakaan vielä. On vähän sellainen 50/50 olo, tässä joko ollaan raskaana tai sitten ei. Odotukset eivät liitele pilvissä mutta toivoa kuitenkin löytyy. Toivottavasti sunnuntaina olisi testi positiivinen tai alkaisi edes ne menkat.
Tiinu89 kp36/32
tiinu kyl haluisin odottaa selkeyttä listaan..olin jo kerran siinä mut en enää
Moi kanssajännittäjät, haluaisin liittyä joukkoonne! En ole koskaan kirjoitellut millekään nettipalstoille, mutta nyt iski voimakas vertaistuen kaipuu, kun asia jonka pitäisi olla suuri onnen lähde, tuottaakin suurinta kipua ja pelkoa mitä elämässään on kokenut. Menossa siis yk8. Sitäkin ennen katsotaanmitätapahtuu-tyylistä leväperäisyyttä ehkäisyssä koska lasten hankinta on ollut itsestäänselvyys, mutta 8kk siis ihan tosissaan yrittämistä ovistikutuksineen ja muine poppaskonsteineen. Ikää yli 35, ja olen aina tiennyt haluavani oikein ison perheen.... Esikoinen nyt vasta leivonnassa, saa nähdä miten käy. Elämäntilanne on monilta osin sattumalta kovin kovin stressaava, kuten työkin. Onneksi on iloja ja ihaniakin asioita, kuten rakastava kumppani joka haluaa kovasti vauvaa myös.
Menkat juuri nyt myöhässä, ovulaatiostakin jo yli 14 päivää, en ole uskaltanut vielä testata kun nega on aina niin murskaava. Aloitettiin juuri yksityisellä tutkimukset, vaikkei siihen todellakaan varaa olisi, mutta tässä iässä pelottaa tuhlata enää yhtäkään kuukautta sokkona yrittäen, jos vaikka olisikin niin ettei ilman joitakin hoitoja ole edes mahdollista onnistua. Se, millaisen taloudellisen stressin yksityisellä ramppaaminen tuo vielä kaiken muun päälle voi tietysti huonontaa onnistumisen mahdollisuuksia sekin.. Mutta parempi silti näin.
Juuri nyt erittäin piinaava tilanne, odottelen kuumeisesti tuloksia hormonitesteistä... Eräänkin testin tulokset voivat olla kovinkin murskaavia. Ehkä yksi puhelinsoitto tekee suurimman haaveeni tyhjäksi ja joudun miettimään koko elämän uusiksi? Aika hurjaa.Pakko kirjoittaa tälle palstalle jo nyt, koska jos sieltä ilmaantuu jotain kammottavia tuloksia, en ehkä pysty ahdistukseltani kirjoittamaan. Taustatukia siis hakemaan jo täältä ennen tuloksia :)
Listalta puuttuu pari numeroa, Legolatarilla pitäisi olla yk12, ei 1. Ja Sunshine14 kierron pituus on 24-27. Mut ei hätää :) mä voin illalla päivittää uusiksi
Joo listalla on nyt päivät vähän sekaisin, taisivat jäädä jälkeen tuossa 4. päivän paikkeilla.
Mulla siis menossa joko kp 34/33 yk 3, jonka odotan muuttuvan tämän päivän aikana kp 1/33 yk 4:ksi. Jonkin sorttinen kuukautismigreeni on ja lisäksi maha sekaisin, ihan tyypillisiä menkkaoireita siis. Tuossa jo aamulla ajattelin, että alkais nyt se vuoto, niin ottaisin Buranaa. Nyt olen rämpinyt töissä Panadolin voimin. Ja suklaan...
Tervetuloa uudet tyypit! Toivottavasti ette viihdy tällä osastolla pitkään.
Tiinu89 en tietenkään loukkaantunut :) Toivon tosiaan, että nämä tuulet vielä kääntyvät niin minulle kuin sinullekin ja kaikille täällä olijoille. Sinänsä on erittäin ikävää, että meitä on niin paljon tälläisessä ryhmässä ja kuinka yleistä raskautumisen vaikeus on, oli tavoitteena esikoinen, kakkonen tai vaikka jo viides. Toisaalta on onni, että tälläinen ryhmä kuitenkin on, josta hakea vertaistukea, kun ei sitä oikein lähipiiristä löydy.
Lähinnä viittasin tällä "osaa arvostaa ihan toisella tavalla" kommentilla siihen joukkoon jotka tulevat erittäin helposti raskaaksi, jotka eivät sitä ehkä niin arvosta, esim. kaikki ei toivotut vahingot, huumehöperöt yms. ja jotka vielä päätyvät tekemään abortin. Tuntuu, että elämä on vain joskus niin epäreilua.
Omaa napaa: tänään käyty ultrassa. Clomeja siis olen nyt syönyt ja ultrassa näkyi melko suuri rakkula. Kohdun limakalvo on kuitenkin melko ohut. Inseminaatiota yritetään maanantaina tai alkuviikosta. Jos ovulaatio sattuu viikonlopulle niin sitten vain ajoitettua pupuilua. Jos tässä kierrossa ei tärppää niin jatketaan vielä clomeilla, mutta vähän eri annostuksella kuin nyt. Jos sittenkään ei toimenpiteet tuo toivottua tulosta, vaihdetaan varmaan lääkettä, jotta limakalvoihin saataisiin lisää paksuutta.
T. Wishes kp 12/34
No kiva että oon sekottanut listan. Koitin tossa pikaisesti tarkistaa ja näytti siltä, että kiertopäivät edes ovat ajan tasalla. Jokainen voi sen tietysti itse tarkistaa omalta kohdalta. Ehkä on parempi, että minä en enää päivitä tuota listaa, että ei mene enempää sekaisin... Ilmeisesti ei keskittyminen riitä siihen :D
HÖNTTENTÖNTTIÄINEN ; Mä oon tilannu joskus vuosi sitten sen Lady-comp baby version. Hemmetin kallis hankinta ja en tiiä tosiaan että kuinka paljon on apua, mutta siinä on kumminkin se aamulämpöjen mittaaminen jne... 250pv se vissii tallentaa tietoja ja ennustaa edellisten kiertojen perusteella 6pv päähän ja raskauden kertoo kans. Paha sanoo kuinka tarkasti sitte sen raskauden kertoo kun en oo ite ollu raskaanakaa :D http://www.lady-comp.fi/ladycomp-baby-p-776.html
Tää kierto tuntuu kestävän ikuisuuden ! :( ei varmasti oo tärpänny. Lääkärin mukaan ei estettä luomu raskautumiseen, mutta oon vähä pessimisti sen asian kans ja stressi on kadonnu kokonaan. Ens viikolla taas näkee mikä tuomio on :D petyn silti joka hemmetin kerta. Höh. Nyt on alkanu alavatsa kipuilla iha huolella ja orgasmiki tuntuu vähä inhottavalle. Johtunee varmaan loop-hoidosta, en kyllä sitte tiiä.
Supera 20v kp22/27-29 ya 2/14