Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Olen joutunut viettelemään hieman hiljaiseloa, mutta seuraillut melkein päivittäin kirjoituksianne, joten onneaonnea plussista toivottavasti kaikki menee hyvin! <3 Enpä nyt sitten enää muistakkaan mitä muuta piti kommentoida..
LEONA: Mulla ovis on yleensä poikkeuksetta tasantarkkaan puolvälissä kiertoa, en osaa oikein bongailla limoja, enkä tunne kohdunnapukassa eroa, ei ole nippailuja eikä mitään, joten siksi tikutan. Halutusta ehkä on, mutta voi olla että kuvittelen sen, koska olen muutenkin suhteellisen halukas ihan kierron vaiheesta riippumatta..:D
ON: Noh virtsatietulehus ei sitten ollutkaan kadonnut minnekkään ja oon taas antibiooteilla. Ovis oli ainaki tikun mukaan sunnuntaina ja sillon ei yksinkertaisesti riittänyt meillä aika, mutta lauantaina ja maanantaina tuli sitten kuitenkin puuhailtua. Toivottavasti se riitti ja toivottavasti kaikki nää mun jatkuvat tulehukset ja antibiootit ei vaikuttaisi negatiivisesti tähän yritykseen.
Onko täällä muuten muita tupakoitsijoita? Olen yrittänyt lopettaa ja siitäkään ei meinaa tulla mitään, kun lannistun aina uudesta negasta. Tiedän että saan lopetettua samalla sekunnilla kun plussa tulee, mutta sitä ennen tämä tuntuu ylitsepääsemättömältä.
Mia94 kp 18/26-28
Hei taas! Muutamaan päivään en ole täällä käynyt, kun olen kasaillut ajatuksiani. Maanantaina tein sen Clearbluen digitestin, ja ihan selvin sanoin se ilmoitti, että raskaana 2-3 viikkoa. :) Tällä hetkellä mennään siis viikoilla 4+5. Plussanneisiin saa siis laittaa minutkin.
Toivottavasti täällä tärppää muillakin mahdollisimman pian! <3
Mia94: Nostan häpeillen käteni ja ilmoittaudun tupakoitsijaksi. Plussa kun pärähtää testiin niin röökinpoltto loppuu. Niin kauan kuin en ole raskaana niin elän ennenkin, tietenkin olisi hyvä lopettaa jo yrityksen aikana. Mutta...
LEONA: täällä tunsin ensimmäisen kerran tässä kierrossa oviksen, tuntui kiristävältä alavatsassa ja vasenpuoli kipeä. Tässä kierrossa ensimmäisen kerran myös tikutin oviksen ja oli kp 16/28-31
Terrrrrve toverit! Tässä on nyt vierähtänyt melkein 3 viikkoa kun viimeksi olen tänne kirjoittanut. Ihanaa tsemppausta olen saanut, kiitos teille rakkaat kuumeilukaverit! Harmillista huomata, miten monella on omakohtaista kokemusta keskenmenosta. Yleistä se on, tiedossa se on ollut minullakin, mutta tulipa tehtyä itse tilastoon vielä yksi lisäksi, jospa se tarkoittaisi että muut täällä plussanneet olisivat nyt onnekkaampia!
Siitä päästäänkin onnittelemaan! Minea92071, Lise, Kikiii, Hattu, EK0025 ja 145 paljon onnea ja vauvaliimaa teille! Erityisen ihanaa aina, kun pidempään yrittäneillä tärppää. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, eikö olisi ihanaa sekin kun tärppi tulee nopeasti, tottakai on, muistakaa olla siitä kiitollisia! :)
Sipriinalle onnea kihlauksen johdosta!
Leona: Mulla on pari edellistä kiertoa mennyt näin: valkovuoto muuttuu kirkkaaksi ja venyväksi ja lisääntyy mitä lähemmäs ovista mennään. Sitten yhtenä päivänä mulla on ihan vetämätön olo, tekis mieli vaan maata sohvalla ja tuntuu kuin oisin niellyt ilmapallon. Jommalla kummalla puolella alavatsassa tuntuu ajoittain lievää kipua. Siitä seuraavana päivänä on muuten normaali olo mutta jompaa kumpaa puolta alavatsalla kirvelee ja se kipu säteilee myös sitten nivusiin ja sen puolen reiteen. Viimekierrossa ovisplussa tuli sinä päivänä kuin oli se vetämätön olo, eli kai se ovis on sitten "kirvelypäivänä". mutta siis, kyllä mä viimekierrossa osasin sitä ovisplussaa odottaa, kun oireet oli niin vahvat.
Tämä mun kommentoiminen on nyt aika aneemista, en ole vielä lukenut kaikkia viestejä läpi mitä tänne on vajaassa kolmessa viikossa tullut. Älkää siis loukkaantuko, mikäli joku tärkeä asia nyt jää huomiotta :)
Mulle itselleni kuuluu nyt ihan hyvää. Pahinta oli ne supistukset. Olivat samanlaisia kuin muistan esikoisen synnytyksen jälkeisten suppareitten olleen. Joita tuli siis sen pari kolme päivää synnytyksen jälkeen aina imettäessä. Eli paha mieli tuli, kun nyt ei ollutkaan mitään imetettävää, ei olisi ollut vielä pitkään aikaan, mutta jotenkin se silti veti mielen matalaksi...
Kirjoitinkin aiemmin, että käskettiin pitää yksi kierto taukoa. Mua ärsytti koko ajatus kun neuvolan täti kertoi syyksi sen, että sitten on helpompi määrittää raskauden kesto. "Ei sitten mitään parempaa syytä ole vai? Senkö takia mun nyt täytyy pitää jotain taukoa nyt, kun olisin vaan heti halunnut uudestaan raskaaksi, että teidän elämä helpottuisi? Prkl" sellaista mietin silloin. Huomenna olis ollut alkuperäisen suunnitelman mukaan ensimäinen hcg kontrolli. Kun se kuulemma monta viikkoa pysyy koholla. Ihmettelin silloin, että pysyykö myös kemiallisessa raskaudessa, mutta en sitten kyseenalaistanut neuvolan ammattitaitoa. Seuraavana päivänä mulle soitettiin, että pitääkin mennä heti seuraavana aamuna, että olisi joku vertailuarvo, että näkee onko laskenut. No, se oli silloin jo laskenut normaaliin, eli mitään uutta verikoetta ei edes tarvittu. Tuli niin helpottunut olo silloin kun se selvisi, jes saa unohtaa koko asia.
Sitten tosiaan se tauon pitäminen... Sehän on sujunut joo ihan hyvin. En oo muistanut koko vauva-asiaa, en oo tarkkaillut mitään oireita eikä kyllä oo ollu seksiäkään... Paitsi eilen... Arvatkaa muistettiinko kaivaa kondomi esiin? No ei muistettu... Hehheh. No siinä sitten miehen kanssa analysoitiin asiaa ja todettiin, että taisi olla aika lailla nappisuoritus kun oli niin liukastakin. Että tais olla ovislimat sielä odottelemassa siimahäntiä... Mietin että on alavatsallakin tuntunut sellaista kipuilua, että saattaa se ovis olla ihan näillä näppäimillä. Todettiin, että mitä se kellekään kuuluu, pidetäänkö taukoa vai ei. Puhelimesta kaivoin period trackerin esiin ja ihan meikäläiselle normi aikaan olis ovis tulossa jos se nyt sitten on tulossa. Todettiin, että ei pitäis olla hankalampi määrittää raskautta kuin mun normikierrossakaan. Jos vaikka meille tuliskin vahinkovauva ;) No päätin tänään sitten tehdä ovulaatiotestin kun niitä on vielä kivasti jäljellä. Olis sitten helpompi tietää koska menkat alkaa, ei tarttisi niitä niin odotella. Lisäksi testasin senkin takia että onko mulla mitään hajua ovuloinnistani, voisko sen tikuttelun jo jatkossa unohtaa ja mennä vaan omilla tuntemuksilla. Plussa pärähti. Tiedättekö, siihen karisi meikäläisen vähäisetkin ajatukset pitää tämä kierto taukoa. Mikäli menee niinkuin viimekierrossa, niin huomenna tulee vielä vahvempi plussa ja aika epämukava olokin on sitten koko päivän... Saamari, ei ois pitänyt tehä sitä ovistestiä :D en tiedä muistetaankohan sitä kondomia tänäänkään...........
Eli ei tämä kierto tainnutkaan olla mikään taukokierto... Vähän ärsyttää, että kuinka malttamaton sitä ihmisen pitää ollakaan...
Tiinu89 kp19/? ja yk4 sitten vissiin :p
Juu mä poltan kans mut oon saanu vähennettyä aika paljon ettei tuu vierotus oireet sit ihan shokkina. ennen ku aloin esikoista odottaa niin sain lopetettua polttamisen sähkötupakan avulla. Mut jotenkin retkahdin uudestaan ku esikko synty :/
TIINU89 ihanaa kuulla susta taas tauon jälkeen<3 ja pahoittelut keskenmenosta :( jos nyt sit olis tärpänny ku et oo miettiny kuumeilua ja vauva juttuja :)
Sipriina kp 27/29-31
Enpä sitten malttanut odottaa ja testasin herkällä testillä jo nyt dpo8. Negaahan se näytti. Plaah, että voikin mennä hitaasti aika... primot loppui eilen joten huomenna tai ylihuomenna pitäs menkat alkaa jos ei tärpännyt.
Tosiaan mä testasin kans tänää aamulla ku en malttanu odottaa :D mut negahan sieltä tuli. mut menkat alkaa aikasintaan pe ja viimeistään su et en tiedä oliko vähän turhan aikasta testailla?
ON: Oviksesta asti alavatsa ollut kipeä, eilen myös vatsa sekaisin. (En muista että IKINÄ olisi vatsa ollut sekaisin) Rinnat kipeänä.. Varmasti kuvittelen oireet mutta..
Mitäs muille kuuluu?
Tänään on ollut kuvotusta mut ei oo onneks tarvinnu oksentaa :/ vähä niinku olis jonkin sortin rapula. veto pois...toivottavasti ei oo mitään mahatautia :/
Onnea Sipriina kihloihin menosta! :) toivottavasti teille on ihana kihlajailahja kasvamassa ;)
Ja toivottavasti Dreamerillä ja muillakin piinailijoilla tämä on Se Kierto!
ON: Oon pysyny vähän taustalla ja sillon tällön käyny täällä lukemassa, kun on ollu vielä tätä tylsää vaihetta. Mutta nyt oli pakko tulla purkamaan ärtymystä. Mulla tais olla ovis jo eilen, kp 11, niin kuin ekassa kierrossa :o munista nipisteli illalla ja halut on ollu katossa viime päivät ja varsinkin näköjään vielä tänäänkin, mutta myös eilen ja toissa päivänä. Mutta... se mikä ärsyttää nyt paljon, on se että tehtiin talletuksia vaan kp 10! Mies ei halunnu sitä ennen ja eilen kun ehdottelin niin taaskaan halunnu. Sanoin sitten että "huomenna illalla (eli tänään) voi olla sitten jo liian myöhästä" (jos munasolu elää 12-24 tuntia) ja että "ihan syystäkin haluttaa näin paljon ja sillä on tarkotuksensa" kun limat alko olla aika lähellä ovismaisia, mutta kuulemma väsytti. Ja kun munista rupes sitten vihlomaan, sanoin että ilmeisesti on nyt oviksesta kyse kun ne kivut vaan tuli ja meni ja koski sen verran. Mutta sekään ei muuttanu sitten myöhemmin mieltä. Nyt on sitten limat vähenemään ja "valkaistumaan" päin, mutta haluja olis... tuntuu niin turhauttavalta kun haluis niin paljon, ettei oikein muuta pysty aattelemaan ja ei saa helpotusta ja sen lisäks vielä se, että kun tässä lasta yritetään niin ois hyvä antaa kaikkensa eikä saakeli saada menkkoja sen takia kun ei edes oikein yritä! Toki siinä oli se yks kerta sopivaan aikaan ja kertakin voi riittää, mutta öhöm, kasseja ei oltu tyhjennelty aikoihin joten uimarit ei ollu parhaimmassa kunnossa ja sylki kun tappaa jonkin verran uimareita ja suuhommia oli puolin ja toisin niin paljon ennen että... hmph, tää ei muuten aita tähän himottamiseen ollenkaan :D pelottaa aina kun rupee kirjottamaan vähän yksityiskohtasesti jotain, että joku jonka vielä tämmösiä ei pitäs lukee, lulee kuitenkin joten tuntuu että pitää sensuroida paljon :p mutta jokatapauksessa, nyt tuntuu että tää kierto on vähän hukkaan heitetty. Mies ei kuitenkaan haluu tässä päivällä hommailla jos edes haluaa, joten se menee iltaan ja sitten alkaakin olla jo se 24 tuntia niistä muniskivuista... ja jos tuon ilmi että ärsyttää tää asia, ei taatusti tuu mitään helpotuksia tai varmistuksia asiaan. Onneks tänne sentään voi tätä ärtymystä suoltaa...
Taasko perhana soikoon iskee flunssa :/ nenä tukossa ja aivastuttaa ihan jatkuvasti. Eilinen testi ku oli negatiivinen niin en kyl viitti testata vasta ku la-su. Vai oisko järkevämpää odotella ens viikkoon?!?!tietenkin on se mahdollisuus et täti tulee moikkailee mua :/ ehkä jo huomenna. on niin ristiriitanen olo et huh huh...
No nyt sitten vihdoin sambataan, kun kunnon vuoto suvaitsi viimeinkin alkaa :) Eipä ole ennen ollut näin pitkää tiputtelua, tartteekohan tässä pian jo keltsejäkin tukemaan kiertoa... Ikuisena optimistina ostin clomeja vain yhden kuukauden tarpeisiin, josko enempää ei vaikka tarvitsisi.
Tänään san myös tietää että entinen työkaverini tulee pian isäksi. Yllätyksekseni huomasin olevani ihan vain iloinen hänen puolestaan.
Noista oireista muuten, hassua miten niin monet luulevat vain kuvittelevansa niitä. Ei kai se tarkoita ettei oireita ole, vaikkei raskaana olisikaan? Monet oireet kun sopivat myös menkkoihin, tai jos on kipeänä, tai mitä vaan. Minulla on parissa kierrossa tullut maitoa vaikken raskaana ole ollut, enkä varmasti ole kuvitellut kunmies sen on aina huomannut :) Moni täällä myös on vasta hiljan lopettanut hormonaalisen ehkäisyn, totta kai sen jälkeen tuntemuksia on enemmän kun oma hormonitoiminta taas heräilee. Erilaiset alamahanippailut ja rintojen/nännien kipeytyminen, ruokahalun kasvaminen jne ovat ihan normaaleja loppukierron tuntemuksia, ette te niitä kuvittele :)
Dimou kp 1 yk 11 (clomi-yk 1)
Hei pitkästä aikaa! On tullut viestejä lueskeltua, mutta on ollut tää oma tilanne vähän tylsä, joten en ole sitten saanut kirjoiteltua. Tosiaan, nyt on jo kiertopäivä 28/28, ja aloin olla jo optimistinen kunnes tossa alkuillasta rupes tuttuun tapaan mahaa kipristelemään. :( Meidän poika oli oksutaudissa viime viikolla ja minä ja mun mies tällä vkolla, joten toki tuo maha on muutenkin vähän hellänä. Mutta katsotaanpas nyt...
Niin, ja onnea plussaneille! <3
Heipparallaa! :)
Olen tovin aikaa seurannut keskustelua ja päätin nyt sitten liittyä vauva.fi mukaan että pääsen keskusteluihinne :)
Ihanaa kuinka täällä saa kannustuksia,innostuksia, myötätuntoa, empatiaa, tsemppejä...paljon kaikkea mitä kukin juuri sille hetkelle mikä on tarvitsee :)
Tietoa itsestä; Olen kolmen lapsen äiti, tytöt 8,6 ja 1,5-vuotiaat ja nyt olisi neljäs lapsi tervetullut :)
Kaksi isompaa tyttöä on edellisestä liitostani ja nuorin tyttö nykyisestä.
Hormoonikierukan poistatin 3.7.2015 joka oli kerinnyt olla vajaan vuoden.
Hormoonikierukan aikana kuukautisia ei tullut ollenkaan MUTTA 26.6 yllättäen tuli kuukautiset kierukan aikana. Kesto oli kolme päivää.
Heti kierukan poiston jälkeen tiputteli verta n.3päivää (3-6.7) ja heti 11.7 pongasin ovistikulla ovulaation.
Ovulaatio tikut ovat tuttuja entuudestaan.
Uudet kuukautiset alkoi 20.7 kovempana kuin koskaan ja kestivät runsaina 5päivää!
Eli kierto jäi aika lyhyeksi 25päivää mutta toki kierukan poisto vaikutti tähän.
No uudelleen sitten ovulaatiolaskurista laskemaan seuraavaa mahollista tärppiä ja kalenteri antoi päivät 31.7, 1-2.8 ja ne hyödynnettiin vaikka ovulaatiotikut eivät kyllä kertoneet mitään.
Sunnuntai iltana 2.8 kesti jotain tunnin verran alamaha särkyä, sellaista sisäistä "tärinää" ja juilimista ettei voinut kuin istua tai makoilla..ovulaatio tuntemus?
Ihan harmittaa kun ostin raskaukeijulta ovulaatioLIUSKOJA tähän kiertoon, ei hyvä! :/
Niistä oli tosi vaikea nähdä milloin tummuu viivat kuin puikoista.
No sitten odoteltiin taas ja perjantaina 7.8 oli juuri ovulaatio-olo ja tein testin, selkeät tummat viivat jopa siitä liuskasta näki sen... voiko tosiaan olla niinkin myöhäin lyhyessäkin kierrossa? KP18?
No oli miten vaan, se hyödynnettiin :)
Samaisella vikolla 6-9.8 (kp18-21, mahdollisesti DPO 5-7?) oli minulle hyvin hyvin outoa päänsärkyä, tosissaan niin kovaa päänsärkyä että piti särkylääkettä ottaa. Alamahaa juili kyseiset päivät ja alaselkä oli ihan tulessa ja kipeä että haittasi ylös nousua ja kävelyä. En ole moista tuntenut ihan äskettäin, mitä luulette että se olis voinut olla?
Tämän viikon maanantaina ei mitään, kaikki loppui sunnuntaina 9.8. Eikä edelleenkään tuntemuksia.
Tietty hätähousuna olen pari raskaustestiä tehnyt ja negatiiviset saanut DPO 10 ja tänään DPO11 siis jos ovulaatio on ollut tuolloin 2.8.
Onko teistä moni jolla on ollut hormoonikierukka?
Oooooolipa pitkä sepustus ja varmaan tosi selkeä semmonen :D
Rauhallista loppu iltaa kaikille! :)
Piivi KP 25/(25-28) ?
Tervetuloa Piivi!
Täällä kanssa Dpo 10 ja negaa näyttää testi. Eilen alkoi kramppailu ja menkkoja odotan alkavaksi tänään. Taas tulee tippuminen korkealta, miksei meillä voi onnistua, en ymmärrä :( :(
Tervetuloa mukaan kuumeileen PIIVI :)
täällä kans odotellaan menkkojen alkavan tänää tai viimeistään la-su. Kohta pitäs lähtee esikon 2v neuvolaan. Hirvittää koko reissu :/
Heippa,
Uusi odotusta odottava kanssasisar löysi keskustelusta tarvitsemaansa infoa sekä vertaistukea ja liittyi joukkoon hilpeään. Neljä päivää sitten olin 105 prosenttisesti raskaana. Miehelle ilmaisin vähän ohimennen varman huolettomasti, että 95 prosenttisen varmasti on nyt bebe matkassa. Lähdin etsimään netistä alkuraskauden oireita ja päädyin lukemaan teidän keskusteluanne. "Satavarman" raskauden oireina oli muunmuassa tuskaisen kipeät rinnat (pyörällä ajo töyssystä oli kuin puukonisku tissiin), oksentelutasolle edennyt aamupahoinvointi ja yleinen etovuus sekä totaalinen väsymys. Ihan näin muutama mainitakseni. Laskettu aika oli jo tiedossa ja ristiäispäivääkin valikoin, ettei vain menisi juhannuksen kanssa päällekkäin. Kuitenkin eilen, kiertopäivänä 23/24, dpo 16, alkoi satavarman raskauden merkit hälvetä ja rusehtava vuoto tuli kylään. Nopeasti kävi ilmi, ettei tämä ollut kiinnitysvuotoa ja tänään aloitettiin tätimäisissä merkeissä uusi kierto sekä yrityskierros 6.
Nimimerkin takana on 30-vuotias, toivottavasti piakkoin ensiodottaja, sekä siittäjänä toimii niinikään 30-v ensikertalainen. Yrityskierroksia on takana 5, kuudes alkoi juuri. Ehkäisy on jätetty kuitenkin pois jo 1/2015. Minulla on diagnosoitu jo vuosia sitten "vahva endometrioosiepäily". Mikäli kuudennella kierroksella ei tärppää, on aika ottaa yhteyttä johonkin tahoon lapsettomuustutkimusten ja -hoitojen merkeissä. Sitäpä spekuloidaan varmatenkin 25 päivän päästä.
Meihin pätee hienosti sananparsi, "ei kannata odottaa niin pitkään, että puitteet lapsen hankinnalle on kunnossa." Jälkiviisaus on parasta viisautta, eikö? Läheinen ystävä päätti hiljan täräyttää näin kun itse odottaa juuri toistaan ja kerroin hänelle mitä käydään parhaillaan läpi. Puukko osui ja sattuu edelleen.
Tässä sitä nyt ollaan, liittyneenä vauvapalstalle. Jokainen uusi kierto on hetkellinen maailmanloppu ja jatkuva painajainen. Ehdin lukea suurimman osan 92 sivullisesta keskustelua. Kirjoittamanne tuntemukset olivat kuin omasta mielestäni ja täältä saa sitä tarvitsemaansa voimaa ja tukea jaksaa aina uuteen yrityskierrokseen. Kaikille jo odottaville iso tsemppi ja onnittelu, sekä kaikille meille vielä odotusta odottaville voimaa ja toivoa paremmasta <3
Helmuri 30v, kp1/24, yk6
Tervetuloa myös HELMURI kuumeileen meidän kans :)
HELMURI Tervetuloa tänne mutta saat tulla myös suljettuun ryhmään, kuumeilevat kolmekymppiset, jos tahdot. Laita pyyntö niin pääset mukaan :) Pahoittelut keskenmenosta, on varmasti ihan hirveää :(
PILVI tervetuloa mukaan sinäkin. Oletpa onnekas että olet jo noin monta lasta saanut :)
Tosi huonosti olen nyt jaksanut lueskella ja olla mukana täällä, vähän väsynyt ja flunssainen olo. Mikälie syysflunssa! Tilasin clearbluen digitaalisia ovistestejä ja ainakaan vielä ei ole hymynaamoja näkynyt. Hirvee pettymys on muuten tuokin, ihan kuin tekisi raskaustestin joka olisi nega! :O
LEONA: ovislimat ja halukkuus on hyvä merkki. Ite en oo koskaan tikuttanu ovista. Itellä halukkuus limat ja munasarjojen kohdalta kipuilu tietää ovista. oviksen ajankohta vaihtelee ainakin mulla. Nainen ei ovuloi välttämättä joka kuukausi.