Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei ihmiset!

16.09.2006 |

Eikö ketään kiinnosta puhua vauvoista ja vauvanvaatteista ym? Minkälaisista vaunuista tykkäätte? Ihan vaikea olla kurkkimatta ihmisten vaunuihin, että minkälaisia murusia niissä pötköttelee. : )

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limajutut kuuluuvat lääkäripalstoille. : )

Vierailija
2/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen nyt muutaman viikon seurannut tätä palstaa n. kolmen vuoden tauon jälkeen ja olen vähän ihmetellyt aihepiiriä. Melkein kaikissa keskusteluissa mietitään vain Kp päiviä ja raskausoireita ja herkintä testiä...

Yritän itse pitää vauvakuumeeni kanssa jalat maassa. Siis yritys toki aloitettiin viime kuukautisten jälkeen, kun vihdoin mies antoi luvat kierukan poisottamiselle, mutta yritän olla ajattelematta asiaa sen enempää. (tosin ei se aina onnistu).

On aika " vaarallista" vain seurata olotilaansa ja laskeskella päiviä ja miettiä milloin voisi testata. Herkästi vain pahoittaa mielensä, kun on ensin testannut pari päivää ennen kuukautisten alkua haamun ja kuukautiset alkaa kuitenkin pari päivää myöhässä osoittaen alkuraskauden keskenmenon. Keskenmenoja on kuitenkin alkuraskaudessa tosi paljon.

Hyödyllistä ja kivaa olisi keskustella vaikka siitä, millaista vauvan kanssa eläminen oikeastaan on. Huomasin itse esikoisen syntymän jälkeen, etten ollut oikeasti ollenkaan varautunut siihen tavalliseen arkeen. Toki kaikki tarpeellinen oli hankittu ja laitettu valmiiksi, mutta silti. Ehkä joku muukin on kokenut saman.

Lisäksi voisi vaikka pohtia, miksi haluaa lapsen tai toisen tai kolmannen. Etenkin jos mies on sitä vastustanut, kuten aikamonen kohdalla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajoin on muitakin juttuja kuin raskaustesteistä, kiertopäivistä tai oireista, mutta harvoin niistä kuitenkaan kummempaa keskustelua saadaan aikaan.

Mitä se sitten kertoo? No varmaan mikäli täällä olisi tällaisia kuumeilijoita, olisi olisi myös monipuolisempaa keskustelua.

Itse en ainakan jaksa näihin yleisempiin aloituksiin yleensä vastata, kun kun mulla on aivan ihania kuumeilukamuja tuolla Ensikoissa, joiden kanssa voidaan limajuttujen lisäksi jutella " vakavammistakin" aiheista. Lisäksi kun väki on tuttua, on mun mielestä niistä kivempi jutella, kun tietää ja tuntee kavereita ja niiden taustoja vähän tarkemmin.

Mä en lähtisi tuomitsemaan ketään sen perusteella miten he haluavat kuumeilla. Jos jotain kiinnostaa nippailujen seuraaminen tai testaaminen, niin eikö hänen voisi antaa niin kuumeilla. Lisäksi varmaan jos yritys jatkuu tuloksetta, niin jossain vaiheessa tulee tilanne, ettei niin vakavasti jaksa kaikkea ottaa (nimim. " kokemusta on" ).

Tänne mahtuu hyvin myös teikäläiset, joita ei em asiat ja pinoutuminen tietyssä porukassa kiinnosta. Puhukaa vauvoista ja vaunuista, mutta antakaa meidän puhua asioista, jotka meitä kiinnostavat. Eihän teidän ole mikään pakko meidän keskustelujamme lukea.

Ja vielä alkuperäisiin kysymyksiin: ei, ei kiinnosta puhua vauvoista, kun omaa ei vielä näköpiirissä ja ei, ei kiinnosta vaunuasiat vielä tässä vaiheessa kun ihan mahdotonta sanoa minkälaisista tykkää kun ei omia koskaan ole päässyt työntelemään ja vielä ei, en halua kurkkia ihmisten vaunuihin vauveleita, kun ahdistaa muutenkin riittävästi, kun omaa ei aktiivisesta ja vähemmän aktiivisesta yrityksestä huolimatta kuulu.

Toivottavasti kukaan ei nyt ota nokkiinsa tästä, tämä palsta on vaan mulle pitkän yrityksen aikana ollut todellinen tuki ja turva kivoine kuumeilijoineen, joten toivon että jatkossakin sama meno jatkuu.

Killa

Vierailija
4/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia sitten lievästi hyökkäävä asenne niitä kohtaa, jotka vauvakuumepalstalla haluavat puhua vauvoista? Jokainen tarkkailkoon omaa asennettaan, niin ettei ketään savusteta ulos. Minulla on vauvakuume, joten luonnollisesti olen kiinnostunut vauvoista, vauvantavaroista ym. Katselen kadehtien raskaana olevien isoja mahoja. Yritän kovasti ymmärtää, miksi joku puhuu vauvakuumepalstalla limoista ja tikuista. Mutta ihan oikeasti yritän.

Vierailija
5/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nykyään on aika paljon kaikenlaisia pinoja, ja kannattaa lukea useampaa pinoa ja miettiä mistä löytyisi omanlainen porukka. Monet meistä kirjoittelee useampaan pinoon. Ensikoiden pinoista löytyy esikoisesta haaveilijoita ja toisessa ääripäässä on sitten suurperhekuumeilijat, joilla lapsia on jo useampia. Ainakin tuolla suurperheilijöissä puhutaan paljon muustakin kuin limoista ja kp.stä. On oma pino keskenmenon kokeneille tai niille, joilla apuna on clomifen-lääkitys, myös niille joilla on pitkät kuukautiskierrot omansa. Jokainen voi hakea sellaisen ryhmän/porukan, joka hyvältä tuntuu. Sitten on nuo kuukausipinot, joissa enemmänkin seurataan oireita ja jos se omalta tunnu niin ei niissä tarvitse pyöriä.

Noista pinojen määrästä jo huomaa, että täällä pyörii varsin heterogeenistä porukkaa ja kuumeilua on monenlaista, toiset ovat kiinnostuneita oireistansa ja testailevat ennen kuukautisten poisjääntiä. Kyseessähän ei ole mitkään kuolemanvakavat asiat, jos joku niin haluaa tehdä tehköön. Mun mielestä ihan yhtä paljon voidaan keskustella vauvoista ja ihanista mahoista, kukin tyylillään.

Ihmiset kun ovat erilaisia ja jokaisella se vauvan haluaminen, raskautuminen tuo esiin erilaisia ajatuksia. Omalla kohdalla ajatuksia tällä hetkellä herättää hankalien raskauksien jälkeen ajatukset tulevasta mahdollisesta raskaudesta ja sen sujumisesta. Toisaalta en koe kauhean mielekkääksi keskustella arjesta pienen vauvan kanssa, koska kolmen äitinä tiedän kyllä millaista se on. En ole tuota ensikoiden pinoa katsellut, mutta ehkä siellä mietitään näitä asioita enemmän.

Eli pitkäksihän tämä höpötys venähti, mutta pointti taisi olla se, että antaa kaikkien kukkien kukkia, kukin tyylillään, kun ei muita loukkaa!

Vierailija
6/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varmasti tarkoitukseni ole nyt eikä koskaan ole ollut kenenkään savustaminen ulos. Pahoittelen jos viestistäni sai sen käsityksen. Päin vastoin tapanani on ollut toivottaa kaikenlaiset kuumeilijat tervetulleiksi.

Kirjoitin edellistä kiireellä joten joku asia saattui tulla tylymmin ilmaistua kuin tarkoitus oli, enkä jaksanut käytää hymiöitä. Tarkoitus ei ollut hyökätä ketään kohtaan lievästi eikä muuten. Koitin lukea tuota viestä, enkä itse siitä viitteitä tästä löytänyt. Pahoittelut siis niille, jotka tästä mielensä pahoittivat.

Lähinnä halusin tuoda esiin sen ajatuksen, että ilmeisesti täällä ei riitä väkeä vastailemaan näihin yleisiin aloituksiin vauvojen tuoksusta jne, koska olen huomannut kohta puolitoista vuotta täällä pyörittyäni, että tämän tyyppiset aloitukset eivät juurikaan vastauksia saa. Ettei tarvitsisi ihmetellä miksei aloituksiin saa vastauksia.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että aloittakaa ihmeessä keskusteluja aiheesta joka teitä kiinnostaa. Koskaan ei tiedä olisiko linjoilla joku jota kiinnostaa.

Vauvakuumepuolelle mielestäni kuuluvat kaikenlaiset kuumeiluun liittyvät asiat, myös keskustelut limoista, jos ne jotakuta kiinnostavat. Ne eivät siis mun nähdäkseni kuulu vain lääkäripalstalle.

K.

Vierailija
7/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpa vielä tähän laittaa, että tervetuloa vaan Ensikoihin kaikenlaiset ekaa lastaan kuumeilevat kuumeilijat! Vanhoja siirtyy tasaiseen tahtiin o-puolelle ja väki alkaa käydä vähiin. Meillä puhutaan testien, nippailujen, limojen ja muiden oireiden lisäksi kaikenlaista asiaa vauvoista, kuumeilusta, toiveista, pettymyksistä sekä asiaa ihan vauvakuumeilun ulkopuolelta. Mukaan mahtuu monenlaiset kuumeilijat! :)

Vierailija
8/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap viestin kirjoittaja koskaan miettinyt miltä tuntuu sellaisista ihmisistä jotka ovat lasta yrittäneet jo pidemmän aikaa. En ainakaan viestistäsi huomannu sellaista vai jätitkö vain mainitsematta?

Joka tapauksessa meillä on yritystä takana nyt yli kaksi vuotta joten ensimmäisenä on kyllä mielessä nuo lima ja ovistikuttelut ym. Toki minua kiinnostaa vauvantarvikkeet jakaikkimuukin, itse jopa tiedän minkälaiset vaunut ostan vauvalleni joskus sitten kun raskaaksi tulen. Mutta on se aika raskasta jutella nyt sellaisista asioista kun ei ole edes vauvaa tulossa joten nämä limat ym. on paljon lähempänä tämän hetkistä tilannetta. Niistä vaatteista ja muista kerkeää sitten keskustella kun on raskaana ja kyllä siinä 9kk aikana kerkeää ihan tarpeeksi niitä jutella. Itse ostan aina vauva-lehden ja imen sieltä kaikki tiedon, mutta turha niistä nyt on puhua kun ei ole edes lasta tulossa.

Jokainen kuumeileee erilailla, sinä voit puhua vaatteista ja me muut sitten eri asioista eikä tällä palstalla ole kielletty limoista puhumiset. Ja se että kuuluisi lääkäripalstalle ei tosiaankaan pidä paikkaansa, mun mielestä se kuuluu ihan yhtälailla kuumeilemiseen.

Tiedän kuulkaas varsin hyvin miltä tuntuu pettyä kahden vuoden ajan kun ei raskaaksi tule, toiset saa yrittää seittemän vuottaa ennen kuin tärppää. Joten kyllä siinä sitten kiinnostaa monia ehkä enemmän se minkälaista limaa tulee milloinkin ja minkälaisia oireita. Se antaa tosi paljon toiveita ja jaksamista uuteen kiertoon.

Minä en sano että nuo on " oikeita" asioita mistä kirjoittaa niin älä sinäkään väitä omiasi " oikeiksi" . Ehkä vähän huono sanavalinta tuo oikeiksi mutta annetaan jokaisen kuumeilla miten haluaa.

Ja jos nyt loukkasin jotain niin en pyydä anteeksi, jokainen saa keskustella mistä lystää ja jos ei tykkää niin älä sitten lue sellasia ketjuja. Sillä mun mielestänämä kaikki asiat toisiaankin kuuluu kuumeiluun myös vaatehankinnat ja muut sellaiset.

Monilla kuumeilijoilla varmaan kuten minullakin joskus tulee vain paha mieli kun ajattelee että voi kun saisi pukea oman lapsen tuollaiseen vaatteeseen, ei se kuule helppoa ole. Asia kun ei välttämättä ole ajankohtainen vielä niin ei siitä huvita niin hirveetä melua siitä pitää vaikka asia kiinnostaakin.

Meillä yritetään ensimmäistä lasta, joten ne vaatteet ei nyt ole ihan ekana mielessä vaan juuri ne limat, jos tulee " oikeanlaista" niin mahdollista olisi et on raskaana.

Kirjoitetaan jokainen mistä halutaan ja jätetään lukematta jos ei kiinnosta tietää.

Vierailija
9/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokainen kirjoittakoon mistä tahansa, kunhan ei puhu vauvoista ja tavaroista ettei loukkaisi ketään... Hmmm tuota...vauvakuumepalstahan tämä kuitenkin on eikä lapsettomuuspalsta. Ei vaan.. suurin osa varmaankin on samaa mieltä, että kaikesta saa puhua. Se joka ei vauvakuumepalstalla kestä vauvajuttuja ei ole ihan oikeassa paikassa...ehkä. Minä kestän limajutut, mutta itse on omia intiimejä asioitani kerro kaikelle kansalle. Elämme siis sovussa.

Vierailija
10/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole puhunut, ettei saisi vauvajuttuja kirjoitella! Ensimmäinen pinoon vastannut, ainakin minä sain sen käsityksen, ei vastannut millään pahalla vaan hymyilevä hymiö perässä, että vauvaosastosta voisi löytyä vauvajutustelua. Eipä tuo ainakaan ollut mikään kielto keskustella tällä palstalla niistä asioista.

Tuo viimeinen kommenttisi, ilmeisesti hanna nimimerkille tarkoitettu, joka vastasi omasta perspektiivistään katsoen, miksi jotkut kirjoittelevat niistä limajutuistaan, jota sinun oli vaikea ymmärtää, ettei tämä ole mikään lapsettomuuspalsta antoi kyllä vähän sellaisen ikävän kuvan, että lyödään nyt lyötyä:(.... Hannahan oli sitä mieltä, että kaikenlaiset asiat, vauvasta limoihin kuuluu tälle palstalle, mutta puolustautui sitä vastaan, että sinun mielestäsi 2. viestissäsi sanoman mukaan limajutut eivät tälle palstalle kuulu.

Minä en ole mikään sanomaan, kuka tälle palstalle kuuluu, niinkuin aiemmin jo sanoin tämä joukko on varsin heterogeeninen, mutta olen kyllä sitä mieltä, että kyllä vauvakuumepalsta kuuluu myös niille, jotka vauvaa toivovat, mutta eivät sitä syystä tai toisesta saa.

Vierailija
11/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa olen samaa mieltä. Tottakai saapuhua mistä haluaa vaatteista tai mistä vain, mutta pääsia pitäisi olla se että jokainen kuumeilee eri tavalla. Toisilla se ilmenee limoista puhumisella ja toisilla vaatteista. Ja tokihan täällä on lapsettomuuspalsta erikeen mutta itse en jotenkain osaa ajatella kuuluvani heihin, alussa kun vasta ollaan hoidoissa. Mutta saa vauvakuume palstalle kirjoitella kuka vain haluaa olipa sitten lapseton tai ei.

Eikä täällä kukaan siitä loukkaannu jos joku kirjoittaa vaatteista vaikka itse ei onnistu raskautumaan.

Minä ymmärrä sinun kuumeilusi, vastasinhan siihen nuttu-viestiisi, joten yritä sinä ymmärtää se tapa mitenme muut kuumeilemme.

Vierailija
12/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua itse kertoa intiimejä asioitaan niin se on ihan ok ja ymmärrän sen. En minäkään aluksi kertonut limajutuistani, mutta nytpä olen siihenkin oppinut. Kokemuksia on kiva vaihtaa.

Enkä tarkoittanut tosiaankaan sitä ettenkö kestäisi kuulla vauvajuttuja, mielelläni kuuntelen. Mutta en välttämättä itse tahdo puhua niistä niin ankarasti kun eivät sillai vielä ole ajankohtaisia.

Minä ajattelen et ne on enemmän ajankohtaisia sitten kun on jo raskaana mutta en sano mulle ettei niistä saa puhua jos tahtovat ja toki kirjoittelen joskus sellaisiakin, kuten juuri nuo käsityöt. Mutta jokainen on eri meltä ja sinun mielestä kuumeilu on vauvajutuista ja -tarvikkeista kirjoittamista. Se on ihan ok.

Kuten sanoin jokainen kuumeilee omalla tavallaan, ei siis väheksytä toisten tapoja.

Vierailija
13/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aiemmin sanoi hieman syyttäen, että oletko miettinyt miltä tuntuu sellaisesta, joka on kauan yrittänyt. Mutta edelleenkin vauvakuumepalstalla kuuluu puhua vauvoista! Joten olemme edelleen kaikki samaa mieltä. En väheksy muiden juttuja eikä kukaan myöskään arvostele minun juttujani. Näin se menee.

Vierailija
14/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo kotona 2 lasta. Aikoinani olen pyörinyt vauvapalstalla, mutta nyt kun kuumeilen kolmatta ja kotona ei enään ihan vauvaikäistä pyöri niin vauvapalstan jutut ei minua kiinnosta. Siksi heitin kommenttini, ja se oli ihan ystävällisesti ja huumorilla varustettu.

En toki tarkoittanut, että pitäisi mennä vauva puolelle puhumaan vaunuasioita ja muita. Täällä saa minun puolestani puhua mistä vaan, vaikka säästä ;-).

Itseäni tällä hetkellä kiinnostaa vatsan nippailut ja muut ovis- ja raskausoireet ja vauva jutut vasta sitten kun on nyytti kainalossa. Kukin tavallaan ja antaa jokaisen puhua siitä mistä haluaa..

Mukavaa sunnuntai iltaa!

Vierailija
15/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyin että oletko ajatellut niitä jotka ovat kauan yrittäneet en tarkoittanut sitä että heille olisi kova paikka kuulla muita vauvajuttuja, ei ainakaan minulle.

Vaan juuri sitä, että kiva kun voi kysyä vaikka sitten niitä limajuttuja jospa niistä avun saa. Mulla ainakin toiveet herää kaikesta mikä vähän poikkeaa mun normaalista kierrosta niin on sit ihan normaalia kysyä muiden kokemuksia asiasta.

Onhan se kova paikka kun tutuilta kuulee vauvauutisia ja itse on saanut kauan yrittää mutta jos täällä joku mulle täysin tuntematon ihminen kirjoittaa vauvajutuista niin miksi siitä loukkaantua pitäisi.

Tuo mun kysymys et ootko miettinyt niitä jotka on kauan yrittänyt niin tarkoitti juuri sitä että yritä ymmärtää meidän muiden kuumeilutavat.

Melkein voin taata sen että aluksi aika moni varmaan miettiin yleisiä vauvajuttuja kuten minäkin olen kuumeiluni aloittanut ja se sitten ehkä jossain välissä muuttuu erilaiseksi mutta samat asiat kuitenkin kiinnostaa. Eli monella muulla voi olla sam juttu että se kuumeilutapa muuttuu ja myös asiat mitä siihen kuuluu.

Ja minä kerroin nimenomaan että miksi minua kiinnostaa nämä limajutut ja ajattelin sinun siten ymmärtävän nämä tälläiset ketjut.

Ainakin ketjussa mihin minä kirjoittelen puhutaan jokapäiväisistä asioista. Välttämättä ei omasta ketjusta löydy vastausta kysymykseen joten sitten laitetaan kaikkien nähtäville.

Vierailija
16/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää kuinka kauan yleensä odotellaan sitä nyyttiä. Onko täällä palstalla poikkeuksellisen kauan yrittäneitä? Mitä ihmiset yleensä tarkoittavat pitkällä ajalla tässä tapauksessa?

Vierailija
17/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken näköiset ja kokoiset kuumeilijat ovat varmasti tervetulleita!

Muiden vastauksissahan se tulikin jo hyvin esille :)

Itse olen kuumeillut näillä palstoilla jo viiden vuoden ajan! Se on muuten hurjan pitkä aika - ja kuumeilu on myös vaihtanut vuosien saatossa muotoaan, sen mukaan mikä on ollut kulloinkin elämän tilanne.

Aluksi vain haaveilin useamman vuoden, kun mies ei ollut vielä valmis.. Silloin huomasinkin kiinnostuvani enemmän vauvoihin liittyvistä aiheista. Kun taas aloimme lasta vihdoin yrittämään - aloin enemmän tutkailemaan itseäni joten keskustelin usein näistä lima ym. jutuista. Nyt kun vauvaa ei meinaakaan kuulua - en taas jaksakaan pohtia omaa kroppaani niin tiuhaan ja miettiä jokaista nippailua.

Näin se vaan on mennyt :) Kiinnostuksen aiheet vaihtuu.

Ja olen oppinut näistä palstoista sen, että on parempi seurailla myöskin muita palstoja esim. Vauva-puolella on paljon juttuja vaunuista, vaatteista ja vauva-arjesta!

Uskoisin että täällä Vauvakuume-puolella suurin osa keskustelijoista ovat niitä jotka yrittävät raskautua - joten aiheetkin useimmiten liittyy niihin.

Minä mielelläni ottaisin vastaan lisää keskusteluja joissa puhutaan myöskin ihan muista jutuista - ei siis pelkästään vauvoihin liittyvää :)

Juu, eipä tässä muuta. Kaikkea hyvää kaiken karvaisille kuumeilijoille :D

Vierailija
18/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilaterttu:

Olisi kiva tietää kuinka kauan yleensä odotellaan sitä nyyttiä. Onko täällä palstalla poikkeuksellisen kauan yrittäneitä? Mitä ihmiset yleensä tarkoittavat pitkällä ajalla tässä tapauksessa?

En luule, että täällä on poikkeuksellisen pitkään yrittäneitä enempää kuin muitakaan. Omasta kokemuksesta voisin sanoa (jokseenkin tarkkaan vuoden ajan samassa ryhmässä kirjoitelleena) huomanneeni, että toiset tulevat raskaaksi heti pillereiden lopettamisen/yrityksen aloittamisen jälkeen. Sitten on niitä jotka yrittävät muutamasta kuukaudesta useampaan ennen tärppiä. Tämän päälle ne, joille plussaa ei suoda vuodenkaan yrittämisen jälkeen.

Mitään faktalukuja palstailevien raskautumisesta en osaa sanoa (mutta seuraavasta linkistä voi jotain päätellä yleisellä tasolla pesu.come.to ja sieltä " raskauden alkaminen" , on tosin vähän vanha lähde).

Mielestäni pitkään on yrittänyt, jos yritystä alkaa olla takana vuosi tai lähellä sitä, sillä yleensä raskaus alkaa tuon ajan kuluessa, jos on alkaakseen. Näitäkin täällä riittää, ainakin Vilttiketjussa (jos en nyt väärin muista).

Meillä on yritystä takana reilu vuosi, enkä mikäkään osaa vielä oikein lapsettomuuspuolelle siirtyä, vaikka joidenkin kriteerien mukaan olemmekin " tahattomasti lapseton pari" . En vielä osaa/halua ajatella itseäni lapsettomana. Varsinkin kun sitten lukee vielä kurjempia kohtaloita ja pitempään yrittäneiden tilanteita (Hannalle kovasti paljon plussaonnea!) ja voi vaan todeta, että ei tämä meidän yritysaika ole mitään mitään verrattuna moneen muuhun.

Vierailija
19/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan Perhesuunnittelun sivuilta löytyy tuo mainitsemani taulukko.

Vierailija
20/29 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myöskin n. vuosi (aktiivista ja ei niin aktiivista) yritystä takana. (ehkäisy lopetettu keväällä 2005) Ja luokittelen itseni niihin jo vähän kauemmin yrittäneisiin.. Ehkä myöskin siksi että tuo vuosi on yleensä rajapyykkinä asian selvittämiseen lääkäreiden taholla..