Miksi amikset on niin tyhmiä ja juntteja?
Kommentit (73)
en ole amis enkä muukaan vaan erikoialojen taitaja joita Suomessa ehkä alle 100 enkä silti pidä amiksia ja muitakaan tyhminä miksi ap:tä noin korventaa????
Kun ovat duunareita. Ei ole kehittynyt itsensä kehittämisen taito, ei pitkäjänteisyyden taito, ei yleissivistys, ei laajakatseisuus, ymmärtäväisyys. Oman itsen ja pienten piirien keskellä eletään. Täysin tyytyväisenä omaan itseen!!! Siis siihen että mitään ei ikinä tapahtuisi.
että on ihan selvä ero amisten ja lukiolaisten välillä. Ei siitä pääse mihinkään, vaikka kuinka huutelisi siitä, miten amikset tienaavat enemmän.
Mielestäni lukiolaiset sisäistävät paremmin, että se homma on otettava vakavasti. Amiksessa näki selvästi, että oli paljon enemmän niitä tyyppejä, joita ei " huvittanut " tulla kouluun aina mistäkin syystä eikä annettuja tehtäviä tehty kunnolla. Älkää käsittäkö toki väärin, oli sielläkin ihan fiksuja ja asiallisia opiskelijoita. Silti vain niin paljon vähemmän kuin lukiossa. Ei se mitenkään ole eikä voikaan olla tuulesta temmattua, että ne vähän fiksummat menevät lukioon. Tosin itse olisin kyllä ihan hyvin selvinnyt ilman lukiosta saatua tietoa
Tyhmä ei ole missään nimessä ja kaukana juntistakin.
Vai pitääkö vielä ap:lle vääntää rautalangasta?
Jotkut lukiolaiset ilmeisesti ajattelevat lukioon mennessään, että nyt olen todistanut olevani viisas ja parempi ihminen kuin esim. ammattikoulun käynyt. Onhan tuo aika surullista ja kertoo palljon siitä, miten sivistymätöntä ja ääliötä porukkaa lukioon menee. Nykypäivänä lukion suorittamisella ei todellakaan kannattaisi ylpeillä.
Ei vaan ollut mitään järkeä sinne lähteä istumaan. Mulla oli ihan selvät kuviot jo silloin. Pääsin ammattikoulun kosmetologi-linjalle, eli juuri sinne minne halusinkin. Nyt mulla on ollut kaverini kanssa jo monta vuotta yhteinen yritys, ja ihan hyvin menee.
Tyhmää olis ollut kuluttaa 3 vuotta koulunpenkillä turhan takia. Ja jos mä oon jonkun mielestä juntti, niin sitten oon..ei pahemmin heilauta! kun tiedän olevani jotain ihan muuta!
Työpaikkallani on muutama insinööri, joista osa on ammattikoulupohjaisia ja osa lukiopohjaisia. Arvatkaapa, kumpia arvostetaan enemmän?
Oikein! Ammatikoulupohjaisia arvostetaan enemmän, koska heillä on käsitys myös siitä, miten homma tehdään käytännössä.
Mutta me rakastetaankin toisiamme! Ja toivon että, tyttärenikin valmistuisi kosmetologiksi tai parturi-kampaajaksi. Voitais sitten tehdä yrityksessä yhdessä töitä ja näin saisin itselleni jatkajan, mutta jos ei, niin ei se mitään. Lapsi saa itse valita haluamansa uran. Häpeää en tule tuntemaan!
Mä olen käynyt lukion ja ammattikoulun. Ja talouskoulunkin vielä. Ja mulla on koulutus sekä kätilöksi, sairaanhoitajaksi että lääkäriksi. Niputtakaa nyt sitten mutkin jonnekin, kun en tiedä pitäisikö olla sivistynyt vai juntti. Vai sivistynyt juntti.
Omistan muuten kyllä tuulipuvun ja käyn joskus Mäkkärissä ja on vielä kaksi kiloa ylipainoakin...
Ei täällä kukaan olekaan mitään lukiolaisten paremmuudesta väittänyt, lukioihin menee nykyään paljon ihan amistasoista porukkaa.
Vanhemmat eivät ole kehdanneet kertoa sinulle..
Siihen en nyt ota kantaa onko se sitten oikein...
Vierailija:
Ja musta nämä ihmiset, jotka täällä laittaa näitä ketjuja " amikset on juntteja" tai " tradenomit on pellejä" , niin ovat varmaan juuri aloittaneita yliopisto-opiskelijoita, joilla vielä kovin suuri ego ja itsetunto. Odottakaapas vain, kun (jos) pääsette työelämään, ei siellä pärjää pelkällä tutkintotodistuksella vaan kolahtaa alas ja lujaa jos luulee saavansa huippupaikan vain tutkintonsa perusteella.t. amiksessakin työskennellyt FM
Sulla ei luultavasti ole vanhempia ollenkaan? tai et, itse ole vanhempi. Silloin tietäisit mitä tarkoittaa se kun oikeasti haluaa toiselle vaan pelkkää hyvää ja onnellisuutta.
Ja jos nyt haluat luulla että, vanhempani ovat hävenneet minua, niin siitä vaan, suon sen sulle, että ei mee yösi pilalle.
Ja nyt mulla ei oo enää aikaa kaltaisellesi luuserille, vaan mä lähden painamaan näitä " juntti" töitäni, ja tekemään ehkä sinunkin kaltaisestasi idiootista vähän siedettävämmän näköisen!
arveletteko että mä olin ensin hyvin käyttäytyvä, asiallinen ja päättäväinen ja sitten muutuin bussin lattialle räkiväksi pissis-teiniksi?
meidän luokalla siellä " amiksessa" oli tasan yksi alaikäinen, muut olimme suunnilleen 22-45 vuotiaita, taisipa yksi vielä vanhempikin rouva aloittaa mutta vaihtoi alaa varhaisessa vaiheessa.
en mä koe että mun ammatti ois mitään aivot narikkaan-hommaa, vaikkei se nyt toki aivokirurgiaakaan ole. olen huonekalurestauroija, ja aika tavalla saa kunkin työn alle tulevan kapineen kanssa pohtia ja miettiä mikä olisi juuri sen työn kannalta paras lähestymistapa. työhön kuuluu kulttuurihistorian tuntemusta, tietoa huonekalutyyleistä useammalta vuosisadalta, eri materiaalien laajaa tuntemista, luovuutta, kädentaitoja jne.
olen sikäli röyhkeä että aion opiskella itselleni vielä toisenkin amis-ammatin. siinä vaiheessa musta tulee varmaan kaikkien amisten äiti, tupla-amis, ja kaikki lukioaikaiset järkevyyden rippeet viimeistään haihtuu.
Niin, meilläkin nuo amiksesta tutkintonsa saaneet lääkärit ja asianajat tienaa enemmän:)
Ammattikoulun suosituimmille linjoille pitää kyllä 8 keskiarvo ylittyä jos meinaa päästä.
Vierailija:
Ei täällä kukaan olekaan mitään lukiolaisten paremmuudesta väittänyt, lukioihin menee nykyään paljon ihan amistasoista porukkaa.
Tietääkseni amiksesta ei valmistu lääkäreitä ;)
Vierailija:
Niin, meilläkin nuo amiksesta tutkintonsa saaneet lääkärit ja asianajat tienaa enemmän:)
Miksi te menette näihin provoihin? Luultavasti yksi tai kaksi elämäänsä kyllästynyttä luuseria tekee näitä aloituksia, vastailee niihin itse ja sitten naureskelee itsekseen. Herätys!
Jos tuollainen kielenkäyttö ja ihmisten mollaaminen on sivistynyttä korkeasti koulutetuilla, niin mielummin olen sitten se juntti ja amis, ja samoin lapsenikin.