Keksikää uuden polven jouluruoat! Eli ei lanttulaatikoita ja kinkkuja, vaan jotain aivan muuta! Mitä pöydässä olisi?
Minä söisin mielelläni jotain oikein ihanasti tehtyä hyvää kalaa. Ja alkupaloiksi sellaisia kiinalaisia katkarapulastuja. Jälkiruoaksi jotain lämmintä suklaafondantia ja vaniljajäätelöä. Muun muassa.
Mitä teille tulee mieleen?
Kommentit (253)
Meillä tänään.valkosipulihaa naudan sisäpaistista, rapeita valkosipuli-tilliperunoita, savuporoa, kana-caesarsalattia, rucola-granaattisiemensalattia.Lisänä kinkkua ja porkkana- ja lanttulaatikkoa.Kaikki alusta alkaen itse tehtyä. Itse graavattua lohta ja savulohta.Osa tykkää jouluruuista ja osa ei niin kaikille jotain hyvää.jälkkärinä puolukkajäädykettä ja valkosuklaa-pannacottaa.
Huomenna poronkäristystä muusilla ja tapanina karitsanfileetä ja valkosipuliperunat.
Joulupöytä ihan vegenä. Siinä on tulevaisuus. Eikä enää kärvistelyä sellaisten perinneruokien äärellä joita nyt vaan ”kuuluu syödä”.
Täähän se ois. Sitten illaksi candy kingin irtomässyjä päälle.
AV-mammojen herkku, mustamakkara, sopisi joulupöytään.
Vierailija kirjoitti:
Tofua, kik-herneitä, ituja, nyhtökauraa, linssejä, seitania ja soijaa.
Jälkkäriksi kofeiinitonta kahvia kaura aidolla.
Mahtaa peräpää soitella kovaäänisiä fanfaareja pöntöllä noiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joulupöytä ihan vegenä. Siinä on tulevaisuus. Eikä enää kärvistelyä sellaisten perinneruokien äärellä joita nyt vaan ”kuuluu syödä”.
Anna mennä vain. Kukaan ei sinua estä.
Paistettua siikaa sitruuna-voi-kapriskastikkeessa.
Blini ja muikunmäti.
Siinä se.
Mä laitoin kaupan lasagnea lanttulaatikkoa porkkanalaatikkoa, niin ei tarvinnut stressata.
En keksi uutta tässä on Kenian joulupäivän aamu herkku , mandaasi-munkki, chapatileipää, ja kanaa ja riisiä ruokasi ja kasvishöysyöjä.
Israelissa oli röstiperunan tapaiset perunat, Japanissa herkutellaan kermakakuilla, Viron laivalla törmäsin graavattuun naudan lihaan eli jos raskisi ostaa tuoretta poron lihaa niin , voisi graaavata poroa no mikä ettei jos kerrankin saisi poron paistia.
.
Se olisi meikäläiselle uutta kun se on kallista ja ai että jos sais metsopaistia
Niin sitä herrojen herkkua kalamätiä kaviaaria maistaa.
Presidentti saa aina hauen , no itse kyllä sitä kesällä kalastan,
Nyt maistoin työpaikallani tervasilliä oli kyllä erikoinen maku.
Eli jos eri maista katsois mitä siellä syödään jouluna .
Kuten sanoin poron ja metsopaisti olisi uutta ja se kaviaari.
Mutta erilliselle pienelle lautaselle laittaisin kaviaaria jos se ei olisikaan hyvää.
Jorma Uotinen keittää shamppanja keittoa se on hernekeittoa johon on loraitettu shsmppanjaa taisi vielä olla hänen uuden vuoden Ravuuri.
Pekingin ankkaa
Hienoja viinejä , vettä kotiksljaa limonaadia ruoka juomaksi .
Kontuisnauriit, ne vasta hyviä onkin!
Vierailija kirjoitti:
Joulupöytähän on suurimmaksi osaksi vegeä jo nyt. Jos on niin uusavuton, ettei pysty olemaan syömättä jotain, jos sitä pöydässä on, niin on tosiaan parempi sitten olla laittamatta sitä siihen pöytään.
4 kiloa kebablihaa. Pari perhepizzaa 5:llä täytteellä.
Vierailija kirjoitti:
4 kiloa kebablihaa. Pari perhepizzaa 5:llä täytteellä.
Mitä? Ei kastiketta kebabille?
Joulupuuron voi korvata suheilla
Luin tänään lehdestä porkkalasta eli porkkana lohesta - joka on kokonaan kasvisruokaa. Vaikutti hyvältä, täytyy joskus kokeilla itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi polvi lie notkea joten jotain käsin kiinniotettua riistaa, niinku oravia voisi olla pöydässä
Mitäs meidän takapihalta löytyisikään, ainakin jänistä ja rusakkoa, erilaisia pikkulintuja. Oravia tietysti ja varmaan joku siilikin jostain.
Vanhempien nuoruudessa oli metsästetty oravia turkin vuoksi. Kertoivat ettei orava ruokana ole kaksista. Toki jos muuta ei ole niin sitten.
Päivällä söin pakastepizzan ja illalla kalapuikkoja ranskanperunoiden kanssa. Olen juonit suklaata ja juonut energiajuoma.
Sous videllä haudutin kinkun. Nyt se on lepäämässä. Kohta viiltelen sen pintaan syvät viillot ja käytän sen kuumassa hiiligrillissä. Sivelen runsaasti cherrycola-kastiketta grillauksen aikana. Sopivan erilainen kinkku, yleensä tälkaisesta ei jää mitään tähteeksi.