Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää uuden polven jouluruoat! Eli ei lanttulaatikoita ja kinkkuja, vaan jotain aivan muuta! Mitä pöydässä olisi?

Vierailija
23.12.2021 |

Minä söisin mielelläni jotain oikein ihanasti tehtyä hyvää kalaa. Ja alkupaloiksi sellaisia kiinalaisia katkarapulastuja. Jälkiruoaksi jotain lämmintä suklaafondantia ja vaniljajäätelöä. Muun muassa.

Mitä teille tulee mieleen?

Kommentit (253)

Vierailija
241/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena kalkkunaa kinkun tilalla, setä kasvatti niitä yhtenä vuonna, sieltä tuli iso kalkkuna jouluksi. Itse olen tehnyt uunikalaa, lohta kermassa ja kasvigratiinia, siihen lisäksi itse tehdyt lihapullat koskenlaskijaa sisällään.

Vierailija
242/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä perunoita, lohta, etikkakurkkuja, punajuurisalaatista, hienostuneempi versio. Lantturaastetta ja porkkanaraastetta, majoneesikastiketta päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne muualla maailmalla syö jouluna. Onkohan noi laatikot ihan suomi juttuja.Mä en tiedä kun sen saksalaisen joulupullan jota haloksikin sanotaan. Vois kokeilla tehdä lootia muistakin juureksista kun noista samoista tai yhdistellä niitä.

Vierailija
244/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on aina jouluna kalaa kasviksia ja erilaisia paisteja ja silliä lohta porkkanalaatikko on terveellistä. On olutta on kotikaljaa juustoja omenaa. Aina suklaata ja viiniä.Joku täällä on niin jouluvihaaja että näkee joulun olevan pelkkä sika 🐷. Kyllä saatana löi JOBIIN paiseita vaikka se ei sikaa syönyt. Synneistä on kiinni eikä siitä mitä syö tai ei syö.HYVÄÄ JOULUA. Ja se täytekakku mikä kuuluu olla myös.

Vierailija
245/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkuna on kinkkua parempi  vaikkakin kalliimpi.Kalkkunaa syödään ainakin jenkeissä. 

Vierailija
246/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monet syö jouluna valmiissa pöydässä. Tai sitten on itse tehtyä kuten paistit hillot hirvenpaisti ja juustot.Riisipuuron päälle kun kaataa mustikkakeittoa tai sekameteli soppaa on jo saanut hyvän mielen.Siis joulun idea on muistaa Jeesuksen syntymää ja lahjaa sekä antaa pieniä lahjoja perheelle.Muistamme että elämä on lahja ja lyhyt sekä kiitämme siitä.Vähän harras tunnelma ja kynttilän valo tuo tunnelmaa.Tarkoitus on hiljentyä kuulemaan evankeliumi ja rauhoittua.Lanttua syödään talvella koska se on yhtä hyvää kuin peruna.Siihen on lisätty siirappia mikä antaa makean maun. No itse leivottu kakku tai pulla 🍰🍰on aina hyvää.Joulupiparit maistuu kastamalla mehuun tai päällä kermajuustoa,homejuustoa.Jos leivot itse pipareita voit kirjoittaa ystävien tai perheen nimiä niihin.Paistissa on aina nautaa myös ja monella hirven lihaa sen kanssa keitetyt perunat ja punajuuret.Sokerittomat punajuuret saa kun ostaa punajuuret ja keittää ne sitten kuorii.

Vierailija
247/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitan.kinkkua

Porkkalaa

Ohrattoa luumukeitolla

agavesiirapilla imelletty perunalaatikko

Silkkitofu-rosolli

Pulled beanit

Gluteenittomat ja munattomat piparit

Chai-glögiä

Okra-laatikkoa

Vierailija
248/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo vuosikaudet yhdessä päätetty että mitä parempaa halutaan syödä jouluna. Ei ikinä jouluruokia, koska kukaan ei niistä pidä.

Kalat ja mädit alkuun aina tietysti, koska kaikki tykkäävät niistä. Pääruokana ollut pippuripihviä, fajitaksia, ankkaa jne. Jälkiruokana kakkua, jäätelöannoksia, ihan mitä tahansa halutaan ja juustoja ja viinejä illaksi. Ihana joulu <3

Vierailija
249/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kalatiskiltä saa valmiiksi savustettua siikaa kuhafileitä ahven fileitä mitä voi paistaa.Joulukirkko ja joulumusiikki tietysti. Ja kalkkunasta kannattaa katsoa miten ruma lisko se on.Jos haluaa erottua joukosta voi ottaa Indonesian mallin grillattu apina tai Vietnamista grillattu koira.Afrikasta grillattu krokotiili.Leipää voi tehdä itse vaikka rieskaa.Kannattaa ostaa peuran lihaa jos muu ei maistu.K market toiset myy kaneja.Hevosen lihaa.Ihminen ei saastu jos se syö jotain mutta sairastua voi kyllä.Yhtä paljon voi vesi olla saastunutta mutta ihminen ei saastu vaan voi sairastua.

Vierailija
250/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutacot!

Vierailija
251/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, jouluruuat on niin hyviä!

Vierailija
252/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, maksalaatikko, imelletty perunalaatikko. Rosolli ja lasimestarin silli jne.

Riispuuro ja sekahedelmäsoppa jne.

Piparit jne.

Riitääkö?

Vierailija
253/253 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepas nälkä!

Mun alkoi hirveästi nyt tekemään mieli jtn. hirven/lampaan lihasta tehtyjä lihapullia. Ei ole ikinä aikaa niitä pyöritellä ja tehdä huolelllisesti, joten katsoisin ne juhlaruuaksi meillä.

Että lihapullatko juhla-ateriaksi jouluna sitten... Mutta eikös kaikki ole juhlavaa, jos on pöytäliina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme