Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää uuden polven jouluruoat! Eli ei lanttulaatikoita ja kinkkuja, vaan jotain aivan muuta! Mitä pöydässä olisi?

Vierailija
23.12.2021 |

Minä söisin mielelläni jotain oikein ihanasti tehtyä hyvää kalaa. Ja alkupaloiksi sellaisia kiinalaisia katkarapulastuja. Jälkiruoaksi jotain lämmintä suklaafondantia ja vaniljajäätelöä. Muun muassa.

Mitä teille tulee mieleen?

Kommentit (253)

Vierailija
101/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain sushia, joulutorttuja vihreistä kuulista ja liharuoaksi jotain nyhtöpossua. Kasvisruoista en osaa sanoa kun perinteiset joululaatikot on jo aika tyylipuhtaasti kasvista. Ehkä jotain tofua eli uunissa kypsennettyä muovia lisäksi.

Vierailija
102/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tullut tavaksi tehdä jouluna paahtopaistia tai vastaavaa, perunoita jollakin tavalla ja iso, vähän erikoisempi salaatti. Tänä vuonna ostettiin valmiiksi marinoitu karitsanpaisti. Eli tehdään vaan himppasen verran parempi illallinen, mutta ei mitään super erityistä. Jälkiruuaksi suklaakakku, koska mies tykkää leipoa, itse olin jäätelön kannalla mutta näillä mennään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi polvi lie notkea joten jotain käsin kiinniotettua riistaa, niinku oravia voisi olla pöydässä

Mitäs meidän takapihalta löytyisikään, ainakin jänistä ja rusakkoa, erilaisia pikkulintuja. Oravia tietysti ja varmaan joku siilikin jostain. 

Vierailija
104/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtö-Kobe

Vierailija
105/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut äiti kirjoitti:

Ihan vaikka koiranpaskaa vois kakaroille syöttää, kun ei niille mikään muukaan kelpaa.

Sori, kun naurattaa, mutta onhan tää totta mutta harva sitä näin suoraan ilmaisee. Halit multakin!

Vierailija
106/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tofua, kik-herneitä, ituja, nyhtökauraa, linssejä, seitania ja soijaa.

Jälkkäriksi kofeiinitonta kahvia kaura aidolla.

Mitään aitoa tuossa ei ole.

Kik-herneet, idut ja linssit ovat ihan aitoja. Tosin monelle suomalaiselle ovat pelottavan ulkomaalaisen kuuloisia aineksia.

Tein töissä kerran Tomaattisen linssikeiton ja suurin osa asiakkaista kyseli, että mikä se linssi on. Kiittelivät jälkeenpäin, että olipa kiva kerrankin syödä erilaista ja kasvisruokaa. Siitä rohkistuneena aloin toisinaan valmistelemaan pavuista ja juurikin kik-herneistäkin ruokaa. Ottivat udellen vastaan.

Ituja ollaan kasvateltu itse ja niitä laitetaan myytävien voileipien väliin. Kyllä niitäkin ihmettelevät. Välillä täytyy ihmetellä, että kuinka tynnyrissä ihmiset oikein elää... mutta saahan näistä kivoja keskusteluita.

Hyvää ituhippi-joulua sulle!

Meillä kylmäsavulohta, perunoita omasta pellosta, salaattia, kinkkua, poron paistia, lanttulaatikkoa ja uunijuureksia.

Jälkkäriksi metsävadelmajäädykettä, (itse kerätyt vadelmat)

taatelikakkua, ja tottakai pipareita ja joulutorttuja ja vihreitä kuulia + konvehdit kuuluu asiaan.

Ehkä kuulostaa tylsältä ja liian perinteiseltä, mutta vuosi toisensa jälkeen on aina maistunut koko suvulle, jokaisella jotain 🙂

Vierailija
107/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulupöydässä oli aina myös poronkäristystä ja kunnon muussia, jossa esim olutta mukana. Parasta ikinä! 

Vierailija
108/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema tänään couscous-salaatti, kuorrutettu kukkakaali, tummaa leipää ja juustoja, graavilohta ja punaviiniä, jälkiruuaksi hunaja-vadelmajäätelöä ja kaffen kanssa pipareita. Odotan innolla. Kun lapset kasvavat ja muuttavat pois kotoa, parasta on heidän kauttaan muihin ihmisiin tutustuminen - ja uusiin tapoihin.

Hyvää joulua!

Vierailija
109/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lihaa ja kalaa pieninä annoksina pöydässä, kaikkea porosta siikaan. Syödään niitä vähän tapashenkisesti. Sitten laatikoiden sijaan on punajuuri-vuohenjuustovuokaa ja salaattia.

Vierailija
110/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee vaihteluksi joulukanaa uuniin huomenna ja perunabataattilaatikkoa, ei muita laatikoita. On myös lohta ja löytyy kyllä kinkkuakin..

Haudutin savipadassa joulukanaa kerran ja siitä tuli tosi hyvää. 

Vierailija
111/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kola kinkkua - hyvä on.

Vierailija
112/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sais tädin ohraan tekemiä piirakoita. Olin 20 kyn täti kuoli ja osasin niitä arvostaa , olen koettanut tehdä mutta en vaan osaa samanlaisia. Silloin kun täti oli vielä voimissaan en ymmärtänyt kysyä ohjetta ja oppia Jouluna niitä aina saatiin lahjaksi. Eli itse palaan takaisin päin. Pysyn nyt ajatuksessa jouluruuat, eli vanhat ainesosat, uusi tapa. Porkkanasta ja lantusta voisi ehkä tehdä tehdä pateen. Uuniperuna, täytteeksi mätiä ja smetanaa. Punahuuret paahdetaan pannulla. Jälkkärinä tiramisu, johon sekoitetaan piparkakkumausteita. Joskus oon syönyt sellaista riisipuuroa, mihin on sekoitettu savulohta, en muista missä, ehkä anoppivainaan tekemänä.

Vierailija
113/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku pizzaa

Sushia

Bataattipyöryköitä

Härkäpapu paistos

Pipari rahkaa

Glögi mutakakkua.

Vierailija
114/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tarkoitan, kun eivät syö siis mitään, en tarkoita pelkästään jouluruokia...

Vierailija
115/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin norjalaisen joulupossuun. Ribbe tai rippe tms. Porsaan kylki. Pienempi ja paljon parempi kuin kinkku. Mutta itselleni jouluun kuuluu perinneruuat ja muita perinteitä. En syö lanttulaatikkoa tai imelletettyä perunalaatikkoa muulloin.

Kinkun voin vaihtaa savilampaaseen tai tuohon norjalaiseen porsaanlihaan.

Vierailija
116/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen joulupöytä on jo täydellinen.

Vierailija
117/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halal, sitähän sä haet.

Vierailija
118/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosamunda-peruna jonka päälle oliiviöljyä ja mausteita maun mukaan sekä savustettua kirjolohta. Jälkiruuaksi kupillinen murukahvia ja omena. Söin juuri ja oli hyvää.15

Vierailija
119/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkalaa, soijarouhetta, tofua,seitania ja kasveksia! Juomaksi kerran käytetty suihkuvesi/pakastettu makarooninkeitinvesi.

120/253 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nocco ja Fafa`s Pita