Miksi et eroa vaikka elät "kuolleessa" liitossa?
xxx
Kommentit (42)
Sen takia, että mies on hyvä isä lapsille, ja ero vaikuttaisi negatiivisesti elintasooni.
Ei sitä noin vaan mihinkään lähdetä. Lapsilla on oma koulu ja kaverit, uusi asunto maksaa rahaa, edellisestä pitää eroon päästä. Tulot tippuu yhden henkilön kukkaroksi. Ja olethan lopulta yksin. Vaikka liitto olisi kuinka kuollut, pitää se surutyö siltin tehdä. Vierestä lähtee ihminen jota olet ainakin joskus rakastanut, lastesi isä/äiti ja ihminen jonka kanssa olet tottunut olemaan.
Mä elin monta vuotta kurjassa, seksittömässä suhteessa, kunnes viimein sain repaistua itseni siitä irti. Aivan ihana tunne, ja löysin miehen, joka on erilainen kuin exäni. Jos jotain tuosta pitkästä huonosta suhteesta oppi, niin sen, mitä merkitsee toisen arvostus ja läheisyys - ja sen puolesta pitää tehdä töitä, ei mikään huuma pitkälle kestä. Ja nimenomaan molempien pitää tehdä töitä, siinäkin suhteessa mies lupasi käydä lääkärillä seksihalujensa vähyyden takia, ym., mutta ei hän ikinä sinne mennyt. Olisi ollut kamalaa jäädä loppuelämäkseen kämppissuhteeseen ja miettiä hukattuja vuosia eläkeiässä.
Mutta mikäs siinä, jos jollekin sellainen sopii, pitäkää vain huolta, että se kämppissuhde on sitten sitä mitä molemmat haluavat. Meillä minua ja toiveitani ei kuunneltu, ei sellaista voi nimittää parisuhteeksi, tai edes ystävyyssuhteeksi.
Koska ei ole syytä erota. Kun toista kunnioittaa ja arvostaa, niin hyväksyy sen, että aina ei eletä ensirakkauden huumaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:48"]
Koska ei ole syytä erota. Kun toista kunnioittaa ja arvostaa, niin hyväksyy sen, että aina ei eletä ensirakkauden huumaa.
[/quote]Juuri näin. Meilläkin on hyvä ja tasapainoinen koti lapsille vaikka emme ehkä harrasta seksiä ja juttelemme vain arkeen liittyvistä asioista. Mitä vikaa tässä on?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:48"]
[/quote]Juuri näin. Meilläkin on hyvä ja tasapainoinen koti lapsille vaikka emme ehkä harrasta seksiä ja juttelemme vain arkeen liittyvistä asioista. Mitä vikaa tässä on?
[/quote]
olette kuin kuolleita kaloja virrassa mutta mikäs siinä...
Meillä oli 1,5vuotta kuollut avioliitto. Emme luovuttaneet ja nyt kaikki on taas hyvin.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:48"] Koska ei ole syytä erota. Kun toista kunnioittaa ja arvostaa, niin hyväksyy sen, että aina ei eletä ensirakkauden huumaa. [/quote]Juuri näin. Meilläkin on hyvä ja tasapainoinen koti lapsille vaikka emme ehkä harrasta seksiä ja juttelemme vain arkeen liittyvistä asioista. Mitä vikaa tässä on? [/quote] olette kuin kuolleita kaloja virrassa mutta mikäs siinä...
[/quote]
Joillekin se riittää, kunhan suhteessa ei ole väkivaltaa tai alkoholismia. Samahan se on miten elämänsä elää, jos on itse tyytyväinen. Minulle parisuhde tarkoittaa jotain muuta kuin yhteistaloutta ja kämppäkaveruutta.
Lähinnä ihmetyttää se, miten kukaan voi tilanteeseen tyytyväinen. Netin deittipalstat on muuten täynnä näitä kuolleissa liitoissa eläviä miehiä. Jotain heiltä tuntuu puuttuvan.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:48"]
[/quote]
Ei mitään huumaa tarvitsisi ollakaan mutta jotain yhteenkuuluvuutta, jutustelua ja mukavaa yhdessäoloa. Miksi muuten pysytellä yhdessä? Asua eri huoneissa, viettää vapaa-aika erillään yms.
Ei oo tarvinnut miettiä miksi erota tai milloin, ero on tullut yllättäen ja jälkeenpäin on pistänyt miettimään että miksiköhän ja syy on löytynyt.
Tuskin tässä aloituksessa tarkoitettiin sitä ensihuumaa vaan sitä ettei ole mitään muitakaan tunteita enää.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:59"]
Lähinnä ihmetyttää se, miten kukaan voi tilanteeseen tyytyväinen. Netin deittipalstat on muuten täynnä näitä kuolleissa liitoissa eläviä miehiä. Jotain heiltä tuntuu puuttuvan.
[/quote]Kuinkahan moni näistä todellisuudessa elää ns. kuolleessa liitossa?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:59"]
[/quote]
Liittoamme voisi sanoa kuolleeksi, koska olemme nykyään ystäviä emmekä rakastavaisia. Meillä on omat makuuhuoneet ("virallisesti" miehen kuorsaamisen takia). Miehellä on seksisuhde omalla tahollaan kuolleessa liitossa elävän naisen kanssa, heidän eroamattomuutensa syynä on miehen vakava sairaus. Minusta tilanne on nyt niin ihanteellinen kuin voi olla. Itse en kaipaa suhdetta, miehellä sellainen on. Lapsilla on ehjä koti ja perhe. Tiedämme molemmat missä mennään.
En tiedä. En vaan jaksa erotakaan. Se tarkoittaisi talon myymistä ja uuden asunnon etsintää -> hirveän iso homma ja vaikea täältä seudulta löytää sopivaa asuntoa. Väsyttää jo ajatuskin, että täytyisi alkaa tyhjentää tätä kämppää. Rahasta ei olisi kiinni. En myöskään varsinaisesti näe mitään hyötyä eroamisessa verrattuna nykytilanteeseen. Paitsi ehkä se että olisin vapaa löytämään uuden suhteen, mutta ei huvittaisi sellaisenkaan etsiminen, joten se on sitten ihan sama vaikka jäänkin tähän. Miehen mielestä missään ei ole vikaa, joten vaikea sellaista on korjata mikä on vain toisen mielestä rikki.
Ehkä tavallaan vielä vähän toivon, että tämä joskus vielä paranisi tästä. Näin on tosin mennyt jo noin neljä vuotta. Älkääkä sanoko että tee jotain parisuhteelle - arvatkaa vain kuinka paljon olen yrittänyt tehdä näiden vuosien aikana! Mutta olen huomannut että on helpompaa, kun vain antaa olla niin ei tarvitse pettyä päivä toisensa jälkeen. Nyt onkin jo helpompaa kun omatkin tunteet ovat hiipuneet.
Vähän samansuuntaisia ajaruksia itselläkun. Mä kaipaisin huomionosoituksia. Jos laittaudun mielestäni nätiksi ja pukeudun seksikkäästi esim juhliin, kaipaisin saatana sitä yhtä kehua edes siltä OMALTA mieheltä. Mutta ei. Vierailta miehiltä saan niitä ja täytyy sanoa että ne hivelee itsetuntoa. Olen laihduttanut...Ei mitään kommenttia mieheltäni. Töissä yksi kolleega kehui persettäni.
Me ollaan kämppiksiä. Ei ole syytä erota muttei kyllä mitään syytä olla yhdessäkään. Muuta kuin lapset ja asuntolaina. Kyllä minä silti ennemmin tätä kestän kuin asunnon myymisrumbaa,tappelemista lasten huoltajuudesta,sisko -ja velipuolia yms...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 11:12"]
Kukaan mamma ei tunnusta. Raha liimaa monen liiton.
[/quote]
Näin luulen minäkin. Hyvään elintasoon miehen kautta tottunut ei hevin luovu eduistaan. Ei siis minun mielestäni tarvitsekaan, mutta raha on varmaan monesti se todellinen syy. Tiedän tällaisia tapauksia.
[/quote]Ei meidän tuttavapiirissä tavalliset duunarimiehet ainakaan tienaa sen kummemmin kuin naisetkaan. Yksikään mies ei olisi yksinään pystynyt hankkimaan minkäänlaista omakotitaloa. Naiset ovat menneet töihin heti äitiysloman tai kodinhoitituen jälkeen koska perheet eivät ole muuten pärjänneet. Joten kyllä niitä naistenkin tuomia euroja sen perheen pyörittämiseen tarvitaan. Ei ne perheet elä vain miesten euroilla.Varmaan niitäkin perheitä on missä mies tienaa huomattavasti paremmin , mutta myös niitä joissa vaimo tienaa huomattavasti paremmin.