Onko muilla tämmöstä: En nolostu mistään, enkä oikeen häpeä mitään
Siis periaaatteessa voin tehä/sanoa mitä vaan missä vaan, enkä nolostu. Tänikäset naiset on usein vielä herkkiä nolostumaan, mä en. Onko kyse vaan siitä että on niin vankka itsetunto...Ja juuri nimenomaan itsetunto joka ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan ajatusmaailmaan. Ei tule kenenkään sanoista esim (päinvastoin, mua haukutaan usein).
Kommentit (45)
Jaa, no mä sit varmaan häpeen sun ja kaikkien muidenkin puolesta.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:27"]
Veikkaan tietyntyyppistä luonnetta. Jos olet sosiaalisesti hieman kömpelö etkä aina ymmärrä ihmisten tarkoitusperiä niin homma on pläkki. Toinen vaihtoehto on kasvun kautta tullut hyvä itsetunto, mutta se vaatii toisenlaista tiedostamista.
[/quote]Kyllä yleensä ymmärrän. Itse veikkaisin tuota toista nimenomaan, kasvua. Nimittäin mun itsetunto on ollut myös tosi huono. Ei tosin enää muutamaan vuoteen. Välillä tuntuu että olen ihan hybridi, uus laji-ap
No mun äiti. Ja se on noloa muille vaikka ei sulle
Tai no tarkemmin ajateltuna, ei ole ollut huonoa itsetuntoa, mutta pirun ujo joskus ollut. -ap
Viittaa siihen, että sulla on persoonallisuushäiriö. Sua ei ole rakastettu lapsena, eikä omatuntosi ole kehittynyt. Et erota oikeaa väärästä?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:34"]
Viittaa siihen, että sulla on persoonallisuushäiriö. Sua ei ole rakastettu lapsena, eikä omatuntosi ole kehittynyt. Et erota oikeaa väärästä?
[/quote]Ei pidä paikkansa En mä mikään sosiopaatti ole-ap
Veikkaan tietyntyyppistä luonnetta. Jos olet sosiaalisesti hieman kömpelö etkä aina ymmärrä ihmisten tarkoitusperiä niin homma on pläkki. Toinen vaihtoehto on kasvun kautta tullut hyvä itsetunto, mutta se vaatii toisenlaista tiedostamista.
[/quote]
Niin millä tavalla pläkki, arpergeriksikö veikkailet? Minä olen tuollainen sosiaalisesti kömpelö ja ymmärrän ihmisten todellisen agendan joskus heti, joskus myöhässä ja välillä en koskaan. Elelen jotenkin niin omassa kuplassani, että minulle on se ja sama mitä muut minusta ajattelevat. En koe, että itsetuntoni olisi hyvä, mutta melkein kaikilla ihmisillä on aivan olematon vaikutus omaan elämääni. Jos pitävät outona, nolona tai epämiellyttävänä, sillä ei oikein ole mitään merkitystä.
Minkä ikäinen siis olet ja millaisia ovat ne temput, joita sinä olet tehnyt nolostumatta ja joista muut mahdollisesti nolostuisivat?
Noita sanomisia ja tekoja on niin monta lajia, että tietämättä tarkemmin on ihan mahdotonta arvella, mistä nolostumattomuutesi johtuu.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:34"]
[/quote]Ei pidä paikkansa En mä mikään sosiopaatti ole-ap
[/quote]
No kyllä olet jos voisit sanoa vaikka mitä ilkeää ja mitä paskaa vaan etkä nolostuisi mitenkään. Aika erikoista.
Kasvun kautta tullut hyvä itsetunto... Joo, sopii minuun!
t. N40, takana rankka menneisyys ja piiitkä kognitiivinen terapia
No jos et ketään itse hauku, etkä ole pisteliäs muita kohtaan tai epäile muiden tarkoitusperiä niin ehkä sulla sitten on vaan hyvä itsetunto?
Olet ihan perus amerikkalainen :)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:39"]No jos et ketään itse hauku, etkä ole pisteliäs muita kohtaan tai epäile muiden tarkoitusperiä niin ehkä sulla sitten on vaan hyvä itsetunto?
[/quote]
Mutta hän sanoi, että voi sanoa ja tehdä ihan mitä vain eikä nolostu. Siihen kuuluu siis myös ilkeilyt ja muut perseilyt joten ei liene kasvusta kysymys.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:39"]No jos et ketään itse hauku, etkä ole pisteliäs muita kohtaan tai epäile muiden tarkoitusperiä niin ehkä sulla sitten on vaan hyvä itsetunto? [/quote] Mutta hän sanoi, että voi sanoa ja tehdä ihan mitä vain eikä nolostu. Siihen kuuluu siis myös ilkeilyt ja muut perseilyt joten ei liene kasvusta kysymys.
[/quote]voida on eri asia kuin toimia. -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:39"]No jos et ketään itse hauku, etkä ole pisteliäs muita kohtaan tai epäile muiden tarkoitusperiä niin ehkä sulla sitten on vaan hyvä itsetunto? [/quote] Mutta hän sanoi, että voi sanoa ja tehdä ihan mitä vain eikä nolostu. Siihen kuuluu siis myös ilkeilyt ja muut perseilyt joten ei liene kasvusta kysymys.
[/quote]voida on eri asia kuin toimia. -ap
[/quote]
Kyllä on, mutta jos mielessäsi tiedät, että voisit tehdä ja sanoa mitä vaan nolostumatta tai häpeämättä, niin kyse ei ole kasvusta.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:35"]
[/quote]
Niin millä tavalla pläkki, arpergeriksikö veikkailet? Minä olen tuollainen sosiaalisesti kömpelö ja ymmärrän ihmisten todellisen agendan joskus heti, joskus myöhässä ja välillä en koskaan. Elelen jotenkin niin omassa kuplassani, että minulle on se ja sama mitä muut minusta ajattelevat. En koe, että itsetuntoni olisi hyvä, mutta melkein kaikilla ihmisillä on aivan olematon vaikutus omaan elämääni. Jos pitävät outona, nolona tai epämiellyttävänä, sillä ei oikein ole mitään merkitystä.
[/quote]
Asperger-piirteinen voi olla toki hyvä kuvaus, mutta nimenomaan tuli mieleen sellainen, joka elelee vähän omassa maailmassaan. Kaikesta huolimatta voisin pitää heitä jopa ripauksen mukavempina ihmisinä, kuin suurintaa osaa ihmisistä, jotka usein kääntävät ja vääntävät ulkopäin tulevat viestit omien kokemusten suodattamana joksinkin ihan muuksi. Neutraalit asiat muuttuvat pelottaviksi ja sutkautukset henkilökohtaisiksi loukkauksiksi. Muutenkin jos toinen sanoo jotain ilkeää vahingossa, ymmärtämättömyyttään tai sosiaalista kömpelyyttään, niin se on aivan eri tarina kuin tarkoituksella sanottu asia.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:39"]No jos et ketään itse hauku, etkä ole pisteliäs muita kohtaan tai epäile muiden tarkoitusperiä niin ehkä sulla sitten on vaan hyvä itsetunto?
[/quote]
Mutta hän sanoi, että voi sanoa ja tehdä ihan mitä vain eikä nolostu. Siihen kuuluu siis myös ilkeilyt ja muut perseilyt joten ei liene kasvusta kysymys.
[/quote]
En ole ap, mutta minäkin voin sanoa ja tehdä ihan mitä vain nolostumatta. En kuitenkaan halua ilkeillä, perseillä jne, joten en tee sitä. Vaikka voisin. Jos ap on samanlainen?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:43"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:39"]No jos et ketään itse hauku, etkä ole pisteliäs muita kohtaan tai epäile muiden tarkoitusperiä niin ehkä sulla sitten on vaan hyvä itsetunto? [/quote] Mutta hän sanoi, että voi sanoa ja tehdä ihan mitä vain eikä nolostu. Siihen kuuluu siis myös ilkeilyt ja muut perseilyt joten ei liene kasvusta kysymys. [/quote]voida on eri asia kuin toimia. -ap [/quote] Kyllä on, mutta jos mielessäsi tiedät, että voisit tehdä ja sanoa mitä vaan nolostumatta tai häpeämättä, niin kyse ei ole kasvusta.
[/quote]
Kyllä voi sanoa asioita nolostumatta tai häpeämättä. Se tarkoittaa että hyväksyy oman inhimmillisyytensä ja virheensä sekä antaa itselleen kasvu varaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:43"]
[/quote]
No ei voi tuon aloituksen perusteella tietää minkälaisiin asioihin ja sanomisiin aloittaja viittaa. Oon mäkin huomannu että jotkut tämänkin ikäiset vielä miettii ja nolostelee asioita joita mä en enää mieti.
Mä olen kyllä yleensä kova häpeämään mutta jotain kasvua on jo tapahtunu selvästi.