en oikeastaan koskaan käytä ruuassa kermaa, mihin te sitä käytätte?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tekee kastikkeesta oikein muhevaa. Muuhun en käytä. Ex-työkaveri leipoi pullan kermaan, ei ollut mun makuuni.
mikä kastike?
Ensin annan naudan paistin ja hillittömän läjän sipulia muhia pitkään liedellä, sitten lisään dijon-sinappia ja kermaa, kiehautan ja siinä on paras kastike tummalle lihalle. Muuten en pahemmin kermaa käytä.
Esim. broilerille. Ei nyt mitään isoa määrää kuohukermaa, ruokakerma riittää hyvin. Tekee myös vaikkapa lohisopasta herkullista. Myös jauhelihakastikkeseen sopii mainiosti.
Esim. sosekeittoihin, joihinkin kastikkeisiin, perunamuusiin joskus, sienisalaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Esim. sosekeittoihin, joihinkin kastikkeisiin, perunamuusiin joskus, sienisalaattiin.
Joihinkin pastoihin myös ja kiusauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kebabkiusaukseen ja kanakastikkeeseen.
Ai niin, ja lohikeittoon tietty.
Käytän 10-15 prosenttista kermaa.
Puolison kiusauksiin käytän maustettuja kermoja (lohi-, kinkku- ja makkarakiusaukseen). Omat kiusaukseni (tofu-, BeanIt-) teen kaurakermaan.
Nojuu, en pahemmin kiusauksia tee. Maitoon lohikeiton. Kastikkeet on aina tomaattipohjaisia tai esim. punaviini. Kanalle joskus kookoskerma, kun tekee curryja.
ap
Kastikepohjana (esim. pinaatti-fetakastike) ja kastikkeen täyteläistäjänä (esim. bolognese) sekä uuniruuissa. Käytän täysrasvaista kauraruokakermaa, joka ei "haihdu" vaan on mukana valmiissakin ruuassa
Mä käytän kermaa muutaman kerran vuodessa. Ei sitä joka paikkaan tarvitse laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kastikepohjana (esim. pinaatti-fetakastike) ja kastikkeen täyteläistäjänä (esim. bolognese) sekä uuniruuissa. Käytän täysrasvaista kauraruokakermaa, joka ei "haihdu" vaan on mukana valmiissakin ruuassa
Niin ja makaronilaatikossa käytän myös!
Vierailija kirjoitti:
Täysrasvainen kaura? Mitähän rasvaa se on täynnä? Palmuöljyä?
Tekee kastikkeesta oikein muhevaa. Muuhun en käytä. Ex-työkaveri leipoi pullan kermaan, ei ollut mun makuuni.