Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ihan loppu näihin joulun valmisteluihin…

Vierailija
22.12.2021 |

Vaikka joulua vietetään vain perheen kesken. Lahjan hankinnat jääneet viime tippaan. Äsken laitoin lohen graaviin. Kaupassa juossut monta päivää. Eilen tein joulupullat. En ymmärrä miten te muut jaksatte vielä väsätä laatikot ja kaikki itse. Tänään siivosin. Mä oon ihan poikki. Mukavasti sujuu nämä ”lomapäivät”. Töissä pääsis helpommalla. Onko muita jouluun uupuneita?

Kommentit (306)

Vierailija
181/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en ymmärrä näitä joulusta valittajia. 

Joulu on lähinnä lasten juhla. Aikusten sekoilu on iah turhaa. 

No siksihän sitä raadetaan niska limassa valmisteluja, jotta lapsilla olisi sitten kivaa.

Vierailija
182/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää oppia olemaan stressaamatta joulusta. Hermokimppu on raskasta seuraa perheellekin. Meillä kävi siivooja keskiviikkona. Jotain mulle tärkeitä jouluruokia tein viime viikonloppuna valmiiksi kun oli jaksamista. Muut ostetaan, ei kaikkea tarvitse tehdä itse. Lahjat hankin lähinnä miehelle ja lapselle ja nekin jo joulukuun alkupuolella. Ihan vain parille tärkeimmälle läheiselle askarreltiin kortit lapsen kanssa yhtenä arki-iltana. Kävin ruokaostoksilla, mutta sekin olisi hoitunut tarvittaessa myös netin kautta tilaten. Näistä aineksista syntyy mun stressitön joulu. Tosin olen niin raskauspahoinvoiva ja -väsynyt että muuta en olisi nyt jaksanutkaan. Tsemppiä kaikki väsyneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Käydään töissä ja priorisoidaan elämää helpottavat palvelut.

Itsellä periaate että jos en pysty, ehdi, kykene kotihommia tekemään lumityöt, nurmikonleikkuu, siivoukset niin sitten lähtee ok talo ja rivitaloon tai vaivaistaloon.

Vierailija
184/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin myös prismasta jouluruoat ennakkoon, kuten moni on tehnyt. Tein tilauksen jo alkukuusta, että saa varmasti kuljetuksen ja vältyn kaupoissa jouluruuhkissa juoksemiselta. No tänään tilaus tuli, mut tilauksessa oli ehkä 1/3 osa siitä, mitä tilasin. Yritin säästyä ostostressiltä, mutta kiitos prisman, joudun lähteä viime hetken ruokaostoksille. Enkä varmasti asioi enää kyseisessä kaupassa. Toivottavasti muilla on mennyt putkeen nämä rentoon jouluun tähtäävät valmistelut.

Vierailija
185/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kirjoittaja on nainen. Näin miehenä en käsitä sinua. Mikään mahti maailmassa ei pakota sinua tekemään yhtään mitään. Kaikki stressi tulee sinun itsesi halusta. Jos et jaksa, niin minkä vuoksi teet yhtään mitään. Olisiko joulu täysin pilalla, jos tekisit vain puolet tästä, mitä nyt olet tehnyt? Minkä ihmeen vuoksi jouluna on näännytettävä itsensä? Miksi niin monet naiset siivoaa keskellä yötä? Itkee ja siivoaa. Takuulla aviomiehenne ei ole tätä vaatineet!

Olen kuullut ihan samaa joskun toisenkin miehen suusta, mutta silti hän tuntui tykkäävän joulusta. Teki mieli kysyä, että mitä tykkäät, jos vaimosi ihan oikeasti alkaa noudattaa sinun neuvoja. Kun aattona miehelle tulee nälkä, niin vaimo sanoo, että siellä kaapissa on pikapuuripusseja, tee itse sellaien ruuaksesi.

No miksi ne vaimot passaa?

Mun mies laittoi joulua, itse en tehnyt mitään asian eteen, menin kyllä valmiiseen pöytään. Mutta jos mies ei olisi kokannut ym, se olis ollut ihan ok.

Minä olen johtavassa asemassa työelämässä. Ei tuota mitään vaikeuksia delegoida hommia. Tietenkään kaikki ei ole ollut aina niin hyvin ja hienosti, kuin olisin itse tehnyt.

Koskaan en kuitenkaan ole haukkunut tai moittinut, enkä ole korjannut.. Se mitä on tehty, niin sillä on menty. Yhtenä vuonna oli muuten mielettömän huonosti koristeltu kuosi.

Aina olen kovasti kehunut ja saattanut ainoastaan sivulauseessa ehdottaa jotain. Hyvin on toiminut ja suoritukset paranee.

Meilläkin on vietetty joulu mun miehen asettelemissa tuikuissa. Olihan ne nyt ihan päin peetä, mutta, jos ne oli sen mielestä hyvät, niin ei kai siinä mitään.

Itse istahdin sohvalle lukemaan kirjaa ja siemailemaan viskiä.

Miten tuikut voi asetella väärin? (Jos ei kyse paloturvallisuudesta, mihin olisi kannattanut puuttua). Tai joo, tiedän ihmisiä, jotka uskoo, että heillä on erehtymätön maku. Se väärä asettelu on heidän päässään oleva vika.

Vierailija
186/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmeessä ihmisillä on varaa joihinkin siivoojiin ja kaupan kotiinkuljetus palveluihin..

Mulla ei ole varaa alkoholiin, mutta kylläkin ruuan kotiinkuljetukseen.

Et voi olla noin tyhmä. Alkoholia voi tehdä itse.

Vierailija
187/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kaupassa ja ostin kaiken tarvittavan valmiina eli en kokkaa muuta kuin joulupuuron huomenna. Siivous oli kevyt siistiminen kun sunnuntaina oli siivottu, joten ei ollut kovin sotkuista vielä. Ei mitään stressiä joulusta.

Vierailija
188/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten uuvutat itsesi? Outo olet.

Kyllä itse tehtynä hyvistä raaka-aineista saa paljon parempaa, kuin esim. se kaupan vetinen porkkanalaatikko, palmuyöljyiset joulutortut

Ei parane sitten valittaa uupumusta jos se on sen arvoista.

Vierailija
189/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nio sanutaan sitten tämä nätisti

Vierailija
190/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko ihana huimaus yöllä joten hauska joulu tiedossa.

Vierailija
191/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää en ymmärrä näitä joulusta valittajia. 

Joulu on lähinnä lasten juhla. Aikusten sekoilu on iah turhaa. 

No siksihän sitä raadetaan niska limassa valmisteluja, jotta lapsilla olisi sitten kivaa.

Spoiler: lapsilla on ihan yhtä kivaa vaikka ei olisi jouluruokia, kynttilöitä, siistiä ym. Lapsilla olisi kivempaa jos he saisivat syödä pizzaa.

Sinulla on kivempaa kun raadat, ei lapsilla. Tosiasiassa lapset jopa kärsii aikuisten joulustressistä, koska silloin aikuiset ei ehdi ja ole läsnä.

Mutta saat uskotella itsellesi, että sinun täydellinen joulu on lapsillekkin se ainoa oikea.

Vierailija
192/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä konsti säästyä liioilta jouluvalmisteluilta on köyhyys.

Ei yhtään tarvitse juosta montaa päivää kaupoissa ja kantaa selkä vääränä tarvikkeita kotiin. Ei läittaa seuitsemää sorttia ruokaa ja herkkuja.

Itse tässä odottelen iltaa, että tulee laputetut tuotteet lähikauppaan.

Haen sieltä ne tuotteet, joihin on varaa ja vain harvoja herkkuja.

Jotain lohta ostan hiukan jos on alennettuna. Muutaman kinkun siivun jos on laputettua. Yhden pienen perunalaatikon.

Suklaata jos on alennettuna.

Juustoa on kotona kun ystävä toi kun tiesi, että tykkään.

Sämpylöitä leivon itse. Kuivahiivaa ja jauhoja on kotona.

Kun kukkaro ja tili on liki tyhjä niin ei ole pahemmin ko. stressiä.

Pakko sanoa että  herahti vesi kielelle...ah, kinkkua, lohta, perunalaatikkoa, juustoa, uunituoreita sämpylöitä, hiukan suklaata. Tuossahan on mun koko joulun herkkulista!

Vierailija
193/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käydään töissä ja priorisoidaan elämää helpottavat palvelut.

Itsellä periaate että jos en pysty, ehdi, kykene kotihommia tekemään lumityöt, nurmikonleikkuu, siivoukset niin sitten lähtee ok talo ja rivitaloon tai vaivaistaloon.

Aivan ihme periaate. Miksi tuollainen? Outo historiallinen jäänne.

Vierailija
194/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatajat ja stressaajat ei varmaan arvosta Joulumaan sanomaa, kun Joulu on raatamisen (uhriutumisen) aikaa.

Vierailija
195/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten uuvutat itsesi? Outo olet.

Kyllä itse tehtynä hyvistä raaka-aineista saa paljon parempaa, kuin esim. se kaupan vetinen porkkanalaatikko, palmuyöljyiset joulutortut

Ei parane sitten valittaa uupumusta jos se on sen arvoista.

Upeat ja maistuvat tarjoilut menee ihan hukkaan jos isäntäväki on kireää ja uupunutta.

Vierailija
196/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kirjoittaja on nainen. Näin miehenä en käsitä sinua. Mikään mahti maailmassa ei pakota sinua tekemään yhtään mitään. Kaikki stressi tulee sinun itsesi halusta. Jos et jaksa, niin minkä vuoksi teet yhtään mitään. Olisiko joulu täysin pilalla, jos tekisit vain puolet tästä, mitä nyt olet tehnyt? Minkä ihmeen vuoksi jouluna on näännytettävä itsensä? Miksi niin monet naiset siivoaa keskellä yötä? Itkee ja siivoaa. Takuulla aviomiehenne ei ole tätä vaatineet!

Olen kuullut ihan samaa joskun toisenkin miehen suusta, mutta silti hän tuntui tykkäävän joulusta. Teki mieli kysyä, että mitä tykkäät, jos vaimosi ihan oikeasti alkaa noudattaa sinun neuvoja. Kun aattona miehelle tulee nälkä, niin vaimo sanoo, että siellä kaapissa on pikapuuripusseja, tee itse sellaien ruuaksesi.

No miksi ne vaimot passaa?

Mun mies laittoi joulua, itse en tehnyt mitään asian eteen, menin kyllä valmiiseen pöytään. Mutta jos mies ei olisi kokannut ym, se olis ollut ihan ok.

Minä olen johtavassa asemassa työelämässä. Ei tuota mitään vaikeuksia delegoida hommia. Tietenkään kaikki ei ole ollut aina niin hyvin ja hienosti, kuin olisin itse tehnyt.

Koskaan en kuitenkaan ole haukkunut tai moittinut, enkä ole korjannut.. Se mitä on tehty, niin sillä on menty. Yhtenä vuonna oli muuten mielettömän huonosti koristeltu kuosi.

Aina olen kovasti kehunut ja saattanut ainoastaan sivulauseessa ehdottaa jotain. Hyvin on toiminut ja suoritukset paranee.

Meilläkin on vietetty joulu mun miehen asettelemissa tuikuissa. Olihan ne nyt ihan päin peetä, mutta, jos ne oli sen mielestä hyvät, niin ei kai siinä mitään.

Itse istahdin sohvalle lukemaan kirjaa ja siemailemaan viskiä.

Miten tuikut voi asetella väärin? (Jos ei kyse paloturvallisuudesta, mihin olisi kannattanut puuttua). Tai joo, tiedän ihmisiä, jotka uskoo, että heillä on erehtymätön maku. Se väärä asettelu on heidän päässään oleva vika.

Tämä saattaa olla naisille hankalaa, mutta miehiltä tämä onnistuu. Naiset voisi harjoitella isolla porukalla, se vois tuottaa tulosta.

Vierailija
197/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmallisuudella se hoituu. Istutaan jo lokakuussa alas koko perheen voimin ja kirjataan kaikkien joulutoiveet (esim. ruoka). Lahjoja lapset nyt kinuaa jo aikaisemmin, eli niitä voi haalia hyvissä ajoin. Ruokia valmistellaan etukäteen se mitä voi, esim. porkkanalaatikkoa meillä aina halutaan niin sen voi tehdä paistovalmiiksi ja pakastaa joku päivä jo vaikka marraskuussa. Marraskuussa myös käy siivooja tekemässä isomman siivouksen. Muu perhe saa hoitaa koristelut mielensä mukaan, niihin en puutu. Lapset tykkää tehdä pipareita ja torttuja. Kalat ja salaatit laittelen muutamana päivänä ennen aattoa, aamulla riisipuuro hautumaan. Mies siivoaa mitä sotkua vielä tulee, ja hoitaa myös kauppa-asioinnit.

Vierailija
198/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alko ihana huimaus yöllä joten hauska joulu tiedossa.

alkosta saa ihanan huimauksen, mutta otit varaslähdön ja se ei tiedä hauskaa joulua. Nyt on tilanne se että huomenna saat olla kuin parahin nuorallatanssija jonka nuora on kauttaaltaan seitin ohut. Jos seitti katkeaa alla on kamala rotko.

Vierailija
199/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on täytetyt kananmunat?

Vierailija
200/306 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kavereitten kanssa, yks tekee lanttulaatikoita kaikille, toinen paistaa torttuja jne. Ei kai stressi vähene kun pitää tehdä useille mut kustannukset ehkä. Muuten joulusiivouksi riittää perussiivous.