Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?
Kommentit (621)
Maltti on valttia rokotuksen hankkimisessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Että ihmiset ovat erittäin itsekkäitä......
Minä ja minun oikeudet on tärkeämpi kuin mikään muu.Juuri näin. Koko pandemia on ollut länsimaissa kokoaan isompi, koska meillä on iäkäs ja itsekäs väestö, jotka ovat hoksanneet, että voivatkin kuolla. Ensin hoidettiin eläkkeet kuntoon. Sitten pitää hoitaa hoitajamitoitus. Se on koko yhteiskunnan tärkein asia. Pelkäävät pian olevansa hoitokodeissa ja pitäähän sinne saada heitä hyysäämään tarpeeksi porukkaa. Ei ollut aiemmin ongelma. Nyt on, koska äänestämässä ja huutamassa on nämä samat eläke-etuja kahmineet porukat. Korona paljasti, että kiertävät kulkutauditkin voi tappaa vanhemmiten ja korona on absoluttisesti vanhoille vaarallinen. Lapsille ja nuorille on jopa influenssa tappavampi kuin korona. Silti koronahysteria ylittää kaiken. Pitäähän meidän uhrata koko tulevaisuutemme, jotta nämä itsekkäät ikäluokat varmistavat sen, että he varmasti pysyvät maksimaallisen kauan hengissä. Ettei pientäkään riskiä saa heille tulla elämässä. Nuoremmista viis, minä, minä.
Minusta eläkeläisille voisi laittaa raippaveron keräämään rahaa koronakuluihin. Heitähän tässä on suojeltu ja lasku jätetään muutenkin tästä hysteriasta kärsineiden lasten maksettavaksi. Siispä maksakoon oman osuutensa ne, joita tässä on "suojeltu".
Ruotsissahan tehtiin pikku siivous epidemian alussa.
Kuinka monta kertaa pitää toistaa? Ruotsissa on ollut vain hyvin pieni ylikuolleisuus ja Ruotsi ei taida olla edes keskitasoista eurooppalaista kastia per miljoona "koronakuollutta". Saksakin meni ohi jo. Eikös meidän pidä ihailla Saksaa? Kauheasti puuhastellaan, mutta niinpä häviävät Ruotsillekin jo heittämällä.... Lukekaa ulkolaisia lehtiä netistä. Tästä ei Suomessa puhuta, koska ei haluta horjuttaa uskoa näihin epätieteellisiin torjuntakeinoihin.Olisihan se hirveä myöntää, että Keski-Euroopasta kopioidut toimet ei toimikaan ja Ruotsi olikin oikeassa. Huomioiden kuolleiden määrän siellä ja muun paremman hyvinvoinnin, kun kaikkea ei ole uhrattu koronan alttarille -> Ruotsilla menee hyvin!
-
Ruotsissa kuoli vuonna 2020 enemmän ihmisiä kuin koskaan Ruotsin historian aikana. Vuoden 2020 kuolleisuus oli 9.145 suurempi kuin edellisenä vuonna ja tuhansia, tuhansia kuolleita enemmän kuin vuosikymmenen keskiarvo.
-
Ruotsin lisäkuolleisuuden näkee yhdellä silmäyksellä grafiikasta, ei tarvitse edes silmälaseja:
https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/
-
Ruotsista nyt ei ole esimerkiksi kenellekään. Ja onko tosiaan tuhansien ylikuolleisuus sinusta mitätöntä kun esimerkiksi Ruotsin liikenteessä samana vuonna kuoli ~250 henkeä eli mitätön murto-osa koronakuolleisiin nähden.
-
https://www.statista.com/statistics/529425/sweden-number-of-traffic-acc…
-
Sanoisin, että vähättelysi on varsin huteralla pohjalla.
Kuinka paljon ystävällisempiä ja kunnioittavampia tuntemattomat ihmiset ovat, esimerkiksi myyjät kun ruma vauvanaamani ei näy. Maski naamalla näytän viisikymppiseltä ukolta, mikä olenkin. Ilman maskia minuun suhtaudutaan kuin kolmevitoseen. Puheeseen tulee se lässyttävä, opettava nuotti. Kuule...
Luulin aidosti näin netin aikakautena kansan kykenevän kriittiseen ajatteluun, mutta mikään ei ole muuttunut. Herran pelko elää tänäkin päivänä vahvasti. Rottakin oppii vaihtamaan suuntaa, jos samasta suunnasta tulee näpeillä yksi toisensa perään. Suomen kansa taas ei opi.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut, että jotkut ihmiset ovat taipuvaisempia uskomaan johonkin huuhaajuttuihin, kuin asiantuntijoihin. Että ihan oikeasti ihmiset lukevat jotain disinformaatiosivustoja ja ajattelevat, että valtiovallan virallinen tiedotus yrittää johdattaa heitä harhaan.
Että jotkut ajattelevat, että esim. rokotukset ovat jotenkin kokeellisia ja että niitä pitää pelätä. Mikään tiedotus ei muuta tätä ajattelua, vaan riittää, että joku jossain keksii väittää rokotetta kokeelliseksi, niin nämä vaan uskovat sen, vaikka myyntiluvat on saatu.
Mitä se kokeellinen tarkoittaa noin käytännössä, jää epäselväksi, että rokotteet on testattuko? No niinhän ne ovat.
Propaganda on ammattitaitoista ja sille alttiit ihmiset tiedetään tarkkaan. Tässä voidaan käyttää hyväksi ihmisten ylivertaisuusvinoumaa. Mitä huonompi ihminen on jossakin taidossa sitä enemmän hän yliarvioi omaa osaamistaan. Nämä "oman tutkimuksensa" tekijät eivät edes tiedä, miten tietoa kerätään kriittisesti. Heitä on helppo manipuloida, koska heille syötetään myös käsitystä siitä, että he ovat parempia kuin "lampaat".
''Vaikka pystyisitkin hetkittäin toivomaan parasta, varaudu siitä huolimatta pahimpaan.''
Olen ollut nämä koronavuodet se mikä olen muutenkin: tinkimätön realisti. Silloin kun yleisesti jo oli vallalla ajatus, että vapaus on koittanut ja covid voitettu kanta, en hyppinyt seinille enkä itse asiassa juuri seinien ulkopuolellekaan. Tuona lyhyenä hetkenä kun covid oli lievemmässä tasossaan, minun elämässäni ei muuttunut mikään.
''Pahin on vielä edessä.'' Niin kauan kuin ei tilannetta saada hallintaan rokotteiden tai lääkkeiden tms tieteellisen saavutuksen avulla, on realismi se mikä antaa ihmiselle edes jonkinlaisen mielenrauhan.
Virus tarttuu kontakteissa. Aiemmin riitti se, että piti kontaktit minimissään omalta osaltaan. Nyt on realismia se, että jokainen altistuu, jokainen sairastaa taudin jonkin muotoisena. Ihan kaikki eivät selviä. Selviänkö itse, selviääkö lähipiirini? Realismissa on myös epävarmuuden, epätiedon aspekti. Sen kanssa eletään.
Kannattaa ELÄÄ, eli mennä ja nauttia, kun siihen on pienikin mahdollisuus! Hetkessä voit taas kököttää neljän seinän sisällä pahimmillaan kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Maltti on valttia rokotuksen hankkimisessa
-
Kyllä, kun tarpeeksi malttaa, löytää itsensä teholta. Totta turiset!
Vierailija kirjoitti:
Että noin viidesosa kansalaisista on vajaaälyisiä.
Kyllä noita rokotefanatikkoja, jotka lammasmaisesti uskovat kaiken mitä poliitikot suoltavat, taitaa tosin olla paljon enemmän kuin arvioimasi viidesosa!
Saman asian kuin muinakin aikoina, ihmiset ovat itsekkäitä vänkääjiä joille oma napa ja mielipide on tärkein.
Korona on luonnonvalinta, joka yrittää vähentää planeetan pahinta virusta ja tuhoeläintä eli ihmistä täältä.
Niinkauan kuin hillitön lisääntyminen ja saastutus jatkuu, tulee vain uusia pahempia pandemioita. 🤷♀️
Vierailija kirjoitti:
Että niin iso osa nettiin avautuvista ihmisistä on aivan hulluja mielipiteineen. Kauheita itsepäisiä änkyröitä. Uskomatonta jauhamista ja mikrosirufoliohattusakkijuttua tulee joka tuutista ulos. Vähän niinkuin ääriuskontomielipiteet potenssiin sata ja kai nää jurnuttajat kuuluvatkin johonkin äärisakkiin viimeistään nyt Koronan tultua.
Yhtä ärsyttäväähän tuo on samallailla jos rokotettu sanoo, että rokottamattomien pitää itse maksaa sairaala kustannuksensa tai muuta pilkkaamista. Että kyllä se on ihan kumpaankin suuntaan, ei pelkästään niitä mikrosiruja.
Että ihmiset osaa olla täysiä pölöjiä. Jankataan jankkaamasta päästyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut, että jotkut ihmiset ovat taipuvaisempia uskomaan johonkin huuhaajuttuihin, kuin asiantuntijoihin. Että ihan oikeasti ihmiset lukevat jotain disinformaatiosivustoja ja ajattelevat, että valtiovallan virallinen tiedotus yrittää johdattaa heitä harhaan.
Että jotkut ajattelevat, että esim. rokotukset ovat jotenkin kokeellisia ja että niitä pitää pelätä. Mikään tiedotus ei muuta tätä ajattelua, vaan riittää, että joku jossain keksii väittää rokotetta kokeelliseksi, niin nämä vaan uskovat sen, vaikka myyntiluvat on saatu.
Mitä se kokeellinen tarkoittaa noin käytännössä, jää epäselväksi, että rokotteet on testattuko? No niinhän ne ovat.
Propaganda on ammattitaitoista ja sille alttiit ihmiset tiedetään tarkkaan. Tässä voidaan käyttää hyväksi ihmisten ylivertaisuusvinoumaa. Mitä huonompi ihminen on jossakin taidossa sitä enemmän hän yliarvioi omaa osaamistaan. Nämä "oman tutkimuksensa" tekijät eivät edes tiedä, miten tietoa kerätään kriittisesti. Heitä on helppo manipuloida, koska heille syötetään myös käsitystä siitä, että he ovat parempia kuin "lampaat".
Ja kun tämä koko propaganda on poliittisesti ohjattua aivan korkeinta tahoa myöten, niin että valtamedia on täysillä levittämisessa mukana, niin suurimpaan osaan kansalaisista on saatu iskostamaan halu lammasmaisesti totella, lainkaan kyseenalaistamatta mitään ylhäältä saneiltua! Lauma jonottaa kokeellisia rokotteita, joiden tehosta saati turvallisuudesta yksikään taho ei suostu ottamaan pienintäkään vastuuta, kaikkein vähiten valmistajat!
Lopeta vääräntiedon levittäminen. Rokote ei ole kokeellinen vaan Suomessa käytössä olevat rokotteet ovat Euroopan lääkeviraston (Ema) hyväksymiä, ja ennen hyväksyntää niitä on tutkittu samalla tavoin kuin muitakin lääkkeitä ja rokotteita. Niiden myyntiluvat ovat toistaiseksi ehdollisia, mutta se ei tarkoita sitä, että niiden tutkimuksessa olisi oikaistu.
RNA:han perustuvia rokotteita on kehitetty 1990-luvulta lähtien ja erityisesti ebolaepidemioiden siivittämänä. mRNA-rokotetta on tätä ennen tutkittu ja kehitetty vesikauhua eli rabiesta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tämä koko propaganda on poliittisesti ohjattua aivan korkeinta tahoa myöten, niin että valtamedia on täysillä levittämisessa mukana, niin suurimpaan osaan kansalaisista on saatu iskostamaan halu lammasmaisesti totella, lainkaan kyseenalaistamatta mitään ylhäältä saneiltua! Lauma jonottaa kokeellisia rokotteita, joiden tehosta saati turvallisuudesta yksikään taho ei suostu ottamaan pienintäkään vastuuta, kaikkein vähiten valmistajat!
Lopeta vääräntiedon levittäminen. Rokote ei ole kokeellinen vaan Suomessa käytössä olevat rokotteet ovat Euroopan lääkeviraston (Ema) hyväksymiä, ja ennen hyväksyntää niitä on tutkittu samalla tavoin kuin muitakin lääkkeitä ja rokotteita. Niiden myyntiluvat ovat toistaiseksi ehdollisia, mutta se ei tarkoita sitä, että niiden tutkimuksessa olisi oikaistu.
RNA:han perustuvia rokotteita on kehitetty 1990-luvulta lähtien ja erityisesti ebolaepidemioiden siivittämänä. mRNA-rokotetta on tätä ennen tutkittu ja kehitetty vesikauhua eli rabiesta vastaan.
Ongelmana on, että systeemi on korruptoitunut sekä epäluotettava. Ne voi sanoa mitä vain, mutta se ei tarkoita että asiat mitä he sanovat on totta. Kaikki luottamus mennyt ylemmän tahon toimintaan.
Kun elää tilanteessa jossa ei tiedä kuinka käy, niin olen oppinut ainakin sen minkä verran ihminen merkitsee toiselle ihmiselle. Toisista kannetaan huolta ja toiset unohdetaan.
Olen oppinut olemaan jatkuvasti suunnittelematta ja ennakoimatta, kun ei voi tietää miten tilanne kehittyy
Siitäs saitte. Lentelijät, ilmanpilaajat.
Tosi ystävät on jääneet ja muut kaikonneet elämästä. Olen myö huomannut ja oikeastaan se on vahvistunut miten hyvin viihdyn ilman jatkuvia ihmiskontakteja. Ei ole kovin tiukkaan tehnyt. Viihdyn maalla luonnon keskellä enkä juuri kaipaa kaupunkia. Vielä vähemmän kun ei siellä korona-aikaan pääse edes harrastamaan kulttuuria. Kulttuurin pariin pääsee maaltakin ja se riittää minulle. Elämästäni on tullut yksinkertaisempaa, vähemmän suorittavaa ja vähemmän pinnallista. Pidän siitä.