Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Vierailija
22.12.2021 |

Mikä on tärkein opetus, jonka olet oppinut koronapandemian aikana?

Kommentit (621)

Vierailija
121/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettanut, varmisti vaan asia että porukka on ihan pihalla. Tämä tauti vois korjata heidän osalta tilanteen.

Vierailija
122/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitilatoimistoon päivittäin raahautuminen ei ole tehokasta työstkentelyä. Kotoa hommat hoituu nopeammin ja saa keskittyä. Turhaa myös vouhotus että ollaan yksin. Kukaan näistä yksinäisyyden vouhottajista ei koskaan kuitenkaan avaa Teams kokouksessa kameraansa kuin pakon edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oppinut pesemään käteni huolellisemmin ja tajunnut, miten typerä tapa kättely on. Toivottavasti siihen ei tarvitse koskaan palata.

Vierailija
124/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vuokraemäntäni on liian idiootti pysyäkseen edes pandemian aikana poissa tästä kämpästä. Kiva, kun itse yritän välttää kontakteja ja sitten en saa tanttia pysymään poissa.

Oletko varma, että käy koko ajan. Itse kävin vuokralaiseni kämpässä, kun sieltä tuli vesivahinkohälytys. Toki laitoin viestiä ensin, muttei vastannut. Siitä on nyt sitten tullut noin sata viestiä, että käyn kuulemma hänen kaappejaan tutkimassa. Olen toki kehottanut tekemään rikosilmoituksen, mutta herjausviestien lähettäminen tuntuu olevan hänelle mukavampaa. En jaksanut sitä säätöä ja myin kämpän. 

Vierailija
125/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että noin viidesosa kansalaisista on vajaaälyisiä. 

Vierailija
126/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suunnitella mitään kovin kauas tulevaisuuteen. 

Vierailija
127/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei usko sokeasti mihinkään. Ei virallisia tahoja, mutta ei toisaalta salaliittojuttujakaan.

-

Tähän "ei usko virallisia tahoja" mantraan törmää tämän tässä. Kun perää syitä, melkein kun nakutettuna tulee kertomuksia viranomaisten valehtelusta, esimerkiksi miten yksi rokote suojaa/riittää ja kuinka rokotteet pyyhkäisevät pandemian pois, jne kärjistettyjä yksinkertaistuksia... Kerta toisensa jälkeen näissä perusteluissa toistuu sama kaava kuten, "en ota rokotetta, koska tiedän rokotetun joutuneen sairaalaan ja rokotteen luvattiin valheellisesti suojaavan".

-Ehkä sittenkin ollaan varmemmalla pohjalla uskomalla ennemmmin asiatuntijoita, kuin lähteä ajattelemaan omilla aivoillaan ja etsimään omaehtoisesti vaihtoehtoisia totuuksia. Niitä löydöksiä kun on tälläkin foorumilla riittänyt useammaksi romaaniksi sakka.

Vierailija
128/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että punavihreät pilaa tämän maan

Vierailija
129/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaltaan ei voi luottaa ja että yllättävän monet tuntemistani ihmisistä olisivat 1930-luvun Saksassa valinneet pelottavan puolen.

Mukavia opetuksia: en tarvitse paljoa ollakseni onnellinen ja on hyvä pysähtyä päivittäin ihan vain hengittämään.

Niin, ylivoimainen enemmistö valitsi pelottavan puolen 30-luvullakin. 

Ei ihmisjoukkojen psykologia mihinkään muutu. Ihminen on laumaeläin tai laumasielu. Suurin osa haluaa kuulua joukkoon ja tekee ja ajattelee niin kuin muutkin. Tästä ei mihinkään päästä. Lisäksi kun 98% ihmisistä ei ole johtajapersoonia, suurin osa ihmisistä haluaa, että joku muu kertoo mitä heidän pitää tehdä. Usein tämä taho isoissa kysymyksissä on valtionjohto.

Itse olen yliopistotutkija ja kaikista tuskallisinta itselleni on ollut huomata, kuinka harva kriittisesti ajattelemaan koulutetuista ihmisistä oikeasti kykenee tähän tosipaikan tullen.

Totta. Surullista ja hyvä muistaa. On paljon "tiedeuskovaisia" jotka sulkevat silmänsä tieteen inhimillisyydeltä ja unohtavat, että tieteessä on aina monien virheiden mahdollisuuksia, jo hypoteesien laatimis-vaiheessa.

Tämä ei tietenkään tarkoita että tiedettä ei voi ottaa tosissaan tai olisi pääosin erittäin luotettavaa, vaan sitä, että tiedeihmisetkin erehtyvät aina joskus. Ja samasta luotettavasta tuloksesta voidaan tehdä erilaisiakin johtopäätöksiä.

Tieteen olemushan on se, että se korjaa itse itseään. Sen vuoksi tutkimuksissa kerrotaan lähteet ja menetelmät, joilla se on tehty.  Tutkimus on siis uudelleen toistettavissa. Tutkimuksia myös vertaisarvioidaan, jotta virheitä löytyisi. Ei ole olemassa ns. lopullista totuutta, vaan tieto muuttuu koko ajan. Outoa, että syytetään viranomaisia siitä, että epidemian alkuvaiheessa oli eri tietoa kuin nyt. Jos asia on uusi, sitä pitää tutkia. Ei tieto tupsahda taivaasta jonain jumalallisena ilmoituksena. 

Vierailija
130/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä.

Itse lopetin hoitajan paskahommat ja olen nykyisessä ammatissani huomattavasti onnellisempi.

Töitä kyllä riittää , siitä ei tarvitse huolehtia

Vierailija
131/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Suomessa on paljon yksinkertaisia kouluttamattomia ihmisiä, joiden lukutaito ja ymmärrys on hyvin heikkoa. Ennen koronaa naureskelin vastaaville Yhdysvalloissa, enkä olisi uskonut, että peruskoulun suorittamalla voisi olla niin tieteenvastainen maailmankuva.

Eikös Hesarissa ollut pari päivää sitten juttu, jossa kerrottiin, keitä siellä teholla tällä hetkellä on. Mies, rokottamaton, hiukan vanhempi ja muualta tullut. Luultavasti jossakin Kabulissa ei edes pääsisi sairaalaan, saati teholle. 

Vierailija
132/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pelko erottaa ihmisiä ja hajottaa perheitä tehokkaammin kuin riidat.

Vierailija
133/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oppi nauttimaan luonnosta. Hiihto, retkeily, polkujuoksu, melonta, lintubongaus jne. on harrastuksia joita jylläävä pandemiakaan ei sotke.

Jos elämä pyörii ostoskeskusten, yöelämän tai ravintoloiden ympärillä, voi tulla nopeasti tyhjä olo.

Vierailija
134/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmiä te piikille menijät olette. Uskotte media propagandaan ja sairastutte siitä jopa kuolette. Niin naiveja. Olette raakileita ihmisinä. Palstalla esiintyvä pahuus.

-

Hohhoijaa taas...

-

USA Top-3 kuolinsyytä 2020

Sydän- ja verisuonitaudit    690.882

Syöpä   598.882

Covid-19     345.323

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2778234

Korona on siis noussut kolmanneksi merkittävimmäksi kuolinsyyksi USA:ssa sydän- ja verisuonitautien ja syöpien jälkeen. 758

Vierailija
135/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetusta nyt en suoranaisesti ole kokenut saaneeni. Vahvistui vain käsitys siitä, että Gaussin käyrä näkyy hyvinkin tässä. Ne rokotedenialistit ovat se älyllisesti heikoin osa käyrää.

Rokotedenialisti = Ihminen, joka kieltää rokotteiden olemassaolon?

Tämä :-D!! Ja sitten samat, jotka kylvävät tuota rokotedenialistia sekä kulkutautimyönteisyyttä, tykkäävät käyttää myös sanaa antivax eli tyyppi, joka ei vahaa ;-D. Eipä tarvitse kauaa miettiä, ketkä olivatkaan se heikoin lenkki

Vierailija
136/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Suomi on edelleen täysin suomettunut.

Suomen hallituksesta ei suomettuneita eli Venäjän kumartelijoita enää löydä. Sen sijaan eduskunnasta, tarkemmin sanottuna tietyistä oppositiopuolueista noita Venäjän-myötäilijöitä löytyy pilvin pimein. Valittivat heti, kun hallitus totesi Krimin niemimaan valtaus oli väärin. Suomettuneiden mielestä Suomen pitäisi jättäytyä Venäjä-pakotteiden ulkopuolelle ja ottaa Sputnik-rokote käyttöön.

Vierailija
137/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin, tai minulle varmistui, että rahan mahti on suurin mahti. Mediaan ja päättäjiin ei voi luottaa, sidonnaisuudet tulisi tämän casen jälkeen perata perin pohjin ja laatia säännöt, ettei asiantuntijoiksi kutsuta henkilöitä, joilla on oma lehmä ojassa (esim. mm. Pfizerin rokotetutkimuksia tekevä henkilö joka päivä tv:ssä hoputtamassa piikille).

Lääketeollisuuteen en ole ennenkään luottanut, ainakaan luettuani vuosia sitten professorin kirjan "Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus". Toki on tarpeellisia lääkkeitä, jotka pelastavat henkiä.

Läheiset ihmiset joihin voi luottaa, vaikkei olisi kaikista asioista samaa mieltä. Elämä on täynnä valintoja, jatkossakin kannattaa valita se terveellisempi valinta, terveyttä kun ei saa rahalla ostaa. Asunto, mieluiten järvenrannalla tulevaisuuden tavoitteena, oma piha ja luonto lähellä.

Pärjään hyvin ilman massatapahtumia, tulevaisuudessa tulen harkitsemaan tarkkaan mihin osallistun ja "tuhlaan" rahaa. Suuna päänä meneminen ei ole onneksi minulle tärkeätä, vaikka mielelläni matkustan välillä. 

Vierailija
138/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokkain ja suurin opetus on tämä: ei koskaan enää demaria pääministeriksi. Piste.

Vierailija
139/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut sen, että normaali elämäni taitaa olla paljon "suppeampaa" kuin keskimäärin, koska minua ei rajoitukset sen kummemmin haittaa. Harrastukseni ovat kotona ja tykkään olla yksin. Ei ole pakko päästä minnekään, mieluiten olisin mökillä erakkona.

Syömään tietysti olisi mukava päästä töissä vielä tammikuussakin, mutta onneksi vielä ruokakauppaan pääsee, niin eväillä sitten mennään siihen asti kuin se sallitaan. Pakolla en luovu siitä vähästä mitä minulla on ja mitä vaadin. En ole rokotus- vaan pakotusvastainen ja osaan suhteuttaa asioita. Mölisköön muut keskenään.

Vierailija
140/621 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa edes parhaimpiin ystäviin tai ystävyyden säilymiseen kun ollaan pandemiasta ja rokotteista niin voimakkaasti eri mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan