Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 39v. ja tyttäreni on 16v. Kysyttävää?

Vierailija
05.04.2015 |

Oikein mukava elämänvaihe. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:35"]

Äidilläni ja minulla on sama ikäero. Ainakin omat vanhempani vanhenivat nopeasti, kun me lapset lensimme pesästä ja nyt reilu kuusikymppisinä huokailevat jaksamattomuuttaan.

Anoppini sai lapset kolmenkympin molemmin puolin ja on nyt seitsemänkymppisenä erittäin energinen, aikaansaava ja innostunut ympäröivästä maailmasta.

En tiedä, johtuuko ikäerosta vai persoonasta mutta monestihan sanotaan, että lapset pitävät vanhemmat nuorekkaina ja ainakin omissa vanhemmissani näkyy se, että olemme lähteneet kotoa, kun äitini hädin tuskin oli nelikymppinen.

Ystäväni perheessä oli isot ikäerot (lapsenteko toki aloitettu nuorena) ja nuorin lapsi lähti kotoa, kun vanhemmat olivat reilusti yli 50, lähempänä 60. Hekin ovat nyt 10 vuotta myöhemmin energisiä ja jaksavia.

Voi toki olla geeneissäkin, koska en ole mikään sosiaalinen taituri aina menossa. Hyvin mahdollista, että kuusikymppisenä olen tasan yhtä jaksamaton kuin vanhempanikin.

[/quote]Tämä pitää paikkansa. Lapset pitää nuorena ja pysyy muutenkn ajantasalla. Olen huomannut tämän työkavereista. Muilla lapset jo isoja ja pois kotoa, mutta meillä vielä teinejä. Muut valittaa vaivojaan ja istuvat tv ääressä illat keinutuolissa. Itsellä ei tulisi mieleenkään.  Meillä on vielä talo täynnä elämää. Ja sisaruksissa sama juttu. Pari siskoa vain muutaman vuoden vanhempia kuin minä, mutta ihan kuin eri aikakaudelta. Lapset siis muuttaneet jo kauan sitten kotoa kun ovat ne nuorina tehneet. Täytyy aina välillä muistutella itseään,että eiväthän he ole minua  juurikaan vanhempia.

Vierailija
22/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukunimenne Gilmore?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on arki? :) minkä ikäinen toinen lapsesi on? Onko teillä oma talo? Ja millaista aikaa vietätte yhdessä tyttöjen kesken? Tällaisia  tuli mieleen. Mukava että elämä on mukavaa!

Vierailija
24/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidistä tuli mummo 39-vuotiaana.. Kysyttävää?

Vierailija
25/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa on! :)
Minullakin 15v lapsi ja itse olen 35v. :)

Vierailija
26/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästättekö samoja miehiä?

Vierailija
27/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli ap sun pointti? Minä olen 42-vuotias ja lapsukainen 22-vuotias. So?

Vierailija
28/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo,meilläkin vietetään mukavaa elämää. Minä olen 55v ja mies 60v ja lapset 10v ja 12v

Vierailija
29/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v. ja odotan esikoista <3

Vierailija
30/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:35"]

Äidilläni ja minulla on sama ikäero. Ainakin omat vanhempani vanhenivat nopeasti, kun me lapset lensimme pesästä ja nyt reilu kuusikymppisinä huokailevat jaksamattomuuttaan.

Anoppini sai lapset kolmenkympin molemmin puolin ja on nyt seitsemänkymppisenä erittäin energinen, aikaansaava ja innostunut ympäröivästä maailmasta.

En tiedä, johtuuko ikäerosta vai persoonasta mutta monestihan sanotaan, että lapset pitävät vanhemmat nuorekkaina ja ainakin omissa vanhemmissani näkyy se, että olemme lähteneet kotoa, kun äitini hädin tuskin oli nelikymppinen.

Ystäväni perheessä oli isot ikäerot (lapsenteko toki aloitettu nuorena) ja nuorin lapsi lähti kotoa, kun vanhemmat olivat reilusti yli 50, lähempänä 60. Hekin ovat nyt 10 vuotta myöhemmin energisiä ja jaksavia.

Voi toki olla geeneissäkin, koska en ole mikään sosiaalinen taituri aina menossa. Hyvin mahdollista, että kuusikymppisenä olen tasan yhtä jaksamaton kuin vanhempanikin.

[/quote]Tämä pitää paikkansa. Lapset pitää nuorena ja pysyy muutenkn ajantasalla. Olen huomannut tämän työkavereista. Muilla lapset jo isoja ja pois kotoa, mutta meillä vielä teinejä. Muut valittaa vaivojaan ja istuvat tv ääressä illat keinutuolissa. Itsellä ei tulisi mieleenkään.  Meillä on vielä talo täynnä elämää. Ja sisaruksissa sama juttu. Pari siskoa vain muutaman vuoden vanhempia kuin minä, mutta ihan kuin eri aikakaudelta. Lapset siis muuttaneet jo kauan sitten kotoa kun ovat ne nuorina tehneet. Täytyy aina välillä muistutella itseään,että eiväthän he ole minua  juurikaan vanhempia.

[/quote]

Minulla vähän sama kokemus. Veljeni ja siskoni tekivät lapset nuorena ja 50vuotiaina olivat kuin vanhoja mummoja ja pappoja, jotka odotteli, että voi ku pääsis eläkkeelle,kun ei jaksa mitään. Meillä teinit asui kotona, kun olin 50v ja tilanne ihan eri. Koen olevani nuori ja ei ole mitään kiirettä eläkkeelle ja ei ainakaan mitään vaivoja muista muistella, kun elämä on niin täyttä vielä.

Vierailija
31/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 19:16"]No onhan se nyt aika kummallista jos saa 23-vuotiaana lapsen, tai ainakin mun mielestä :D Nuorin ensisynnyttäjä kenet tunnen oli 27v. Miksi hankit lapsen noin aikaisin? Oletko maalta vai kävinkö vahinko?
[/quote]27 on tod vanha ensisynnyttäja.

Vierailija
32/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:12"]Olen 39v. ja odotan esikoista <3
[/quote]Miksi taivaan tähden noin vanhana aletaan noihin hommiin.

Vierailija
33/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 39. En ehkä halua omia lapsia lainkaan. Ikäisilläni miehillä tulee lapsia mukana. Olen myös täti ja iso-täti.

Vierailija
34/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mun lapsi on 18 mä olen 38 :)

Vierailija
35/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 27 voi olla vanha ensisynnyttäjä, jos keskimäärin ensisynnyttäjä on 29?