Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytynee sitten mennä koronassa ostamaan ruokaostokset! Ei ole vapaita aikoja ruokien toimittamiseen vasta kun ensi maanantaille

Vierailija
22.12.2021 |

Ja olemme miehen kanssa molemmat karanteenissa. Minun perheeni asuu toisella paikkakunnalla ja mieheni perhe on lapissa viettämässä joulua. Kukaan ei siis voi tuoda meille mitään. Täytynee siis mennä kauppaan vaikka korona?! Katselin noita S ryhmän kuljetuksia ja vapaita aikoja ei tosiaan ole.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpä leviää. korona leviää jokatapuksessa. Itse käyn ainakin kaupassa vaikka olen karanteenissa.

Vierailija
62/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivara...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika outo tilanne että ihmisillä ei ole ketään joka voisi auttaa, ei esimerkiksi mahdollisuutta kysyä somessa olisiko kukaan voinut hakea ruokaa. Tuttavilta pitää kysyä ensin koska on myös ihmisiä jotka ovat täysin estyneitä toimimasta itse. Soita sosiaalipäivystykseen ja kerro tilanne jos mikään muu tapa ei ole mahdollinen.

Toisaalta ihmiset käyvät monessa paikassa kun heillä on korona, testissä ja lääkärissä ym. Ffp2-maski päähän ja pidät itse etäisyyttä, siten voit mennä kauppaan. Mene sinne aamulla välittömästi kun se aukeaa eikä siellä ole muita.

Aamut on monissa kaupoissa nimenomaan varattu riskiryhmäläisille, eli se nyt on huonoin mahdollinen aika mennä koronatartunnassa kauppaan. Korkeintaan pikainen noutopisteestä haku kunnon suoja päällä, ellei mitään muuta tapaa muka keksi saada jouluksi ruokaa.

Vierailija
64/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäläinen voi itse tilata ruokansa. Mikä tarve hänellä on mennä kauppaan jos niin pelkää? Jokainen joka pelkää, jääköön kotiin pelkämään.

Vierailija
65/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka. Itse olen tilannut ruuat viikottain jo vuoden ajan kotiini. Jouluruuat saapuivat tänään.

Vierailija
66/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rokotukset ja koronapassi niin aivan hyvit voit mennä kauppaan. t. Sanna

Vierailija
67/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jäät kiinni karanteeniin rikkomisesta.

Mitä sitten tapahtuu?

Ei mitään, siinä vaan jää kiinni.

Toki tapahtuu: tartunta leviää ja ihmisiä sairastuu ja tartunta leviää ja ihmisiä kuolee!

Karanteenissa ollaan hyvästä syystä!

Vierailija
68/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kävin aamulla ja pidin kahta maskia päällekkäin. Pakko on ruokaa hakee.

Paskat on. Itseäsi vain ajattelit.

Vierailija
69/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan se ja sama enää. Johan passilla saatiin levitettyä tähän tilanteeseen. Rokotetut jo levittivät ja hakivat muunnoksetkin, niin mitä väliä sillä nyt on?

Vierailija
70/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis et voi jos on korona, kuten AP antoi ymmärtää...

Karanteenit ovat ihan syystä keksitty, ja tarpeellisia.

Vierailija
71/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien karanteenissa olevalla on ollut korona? Mutta joo, katso alueesi face ryhmästä apua tai soita sossulle.

Korona alkaa aina tartunnasta. Jos on tartunta niin silloinko ei karanteenia?

Ei ole. Koronapositiivinen on eristyksessä.

Vierailija
72/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka jäisikin? Tuleeko viranomaiset heristämään sormea ovelle että soo soo, tuhma tyttö?

Vierailija
73/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis et voi jos on korona, kuten AP antoi ymmärtää...

Karanteenit ovat ihan syystä keksitty, ja tarpeellisia.

Niin, siis todellakin voit mennä. Rokete on ihan syystä ja tarpeeksi.

Vierailija
74/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee samaa kylläkin tietämättään, että edes sairastaa koronaa...

Rokotettuna sairastaa laimeana versiona taudin, ja vipeltää joka paikassa 👍

Vierailija
75/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös sairastuin eilen ja koronatestiin pääsee vasta lauantaina. Ostokset tekemättä. 

Vierailija
76/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen talous, ja te ette tunne ketään? Ei edes työkavereita? Soita taksi hakemaan safkat

Vierailija
77/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on siis hyvä aika laihduttaa. Uskoisin sinun olevan lihava, koska elämänhallintasi on tuota luokkaa.

Vierailija
78/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä itsellänne korona vai ei? 

- Jos on, niin ootte eristyksessä. Jos eristyksessä oleva käy kaupassa, niin rikkoo tartuntatautilakia ja voi saada enimmillään vankeusrangaistuksen 

- Jos ei ole, niin ootte karanteenissa. karanteenissa oleva voi käydä maskin kanssa kaupassa, jos on pakko. 

Vierailija
79/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Jos määrätään koronan takia eristykseen, niin kyllä silloin annetaan ohjeet myös miten voi saada kotiin ruokaa. Kunnan sosiaalitoimi auttaa. 

Vierailija
80/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on rokotettu, ei välttämättä ole karanteenissa. Minua ei siihen määrätty, vaikka miehellä oli korona. Ei tosin asuta yhdessä, mutta ehdin altistua. Onneksi ruokaa oli pakastimessa ja nuudeleita jne. Täällä ei mikään Wolt toimi, kaupalla taitaa olla kotiinkuljetus. Jos ap on kerran woltin alueella, on siellä varmaan 24h kauppojakin. Sinne menisin yöllä nopeasti hakemaan, ffp2 maskissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme