Täytynee sitten mennä koronassa ostamaan ruokaostokset! Ei ole vapaita aikoja ruokien toimittamiseen vasta kun ensi maanantaille
Ja olemme miehen kanssa molemmat karanteenissa. Minun perheeni asuu toisella paikkakunnalla ja mieheni perhe on lapissa viettämässä joulua. Kukaan ei siis voi tuoda meille mitään. Täytynee siis mennä kauppaan vaikka korona?! Katselin noita S ryhmän kuljetuksia ja vapaita aikoja ei tosiaan ole.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmällä on paljon enemmän/useammin vapaita aikaoja tarjolla. Monet lähikaupat toimittaa myös maksusta. Sekä K-, että S-ryhmällä on todennäköisesti saatavissa myös ns. noutoaikoja eli voit käydä maski naamalla ja riittävää etäisyyttä noudattaen hakemassa noutopisteestä sinulle valmiiksi kerätyt kauppakassit. Turha uhriutua.
Meilläpäin Cittarisssa kantavat ostokset suoraan auton takaluukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa woltilta
Ei ole varaa semmoisiin. Hyvä että saan halvimmat hernekeitot ostettua.
Wolt Market tarjoaa kaikkea samaa kuin marketitkin ja samaan hintaan.
ei toimi jokaisella paikkakunnalla. Sen sijaan jokaisella paikkakunnalla on takseja ja ihan varmasti onnistuu ruokaostokset taksikuskinkin avulla
Vierailija kirjoitti:
Emme halua syödä roskaruokaa woltilta joka päivä. Ap
Woltin kautta saa tilattua ihan elintarvikkeita, ei tarvitse välttämättä tilata noutoruokaa.
Voitko vaan kysyä joltain läheiseltä rahaa lainaan?
Vierailija kirjoitti:
Emme halua syödä roskaruokaa woltilta joka päivä. Ap
En tiedä, missä päin asut, mutta joistain Alepoista saa tilattua elintarvkkeita Woltin kuljettamina. Ei siis tarvitse tilata ravintolaruokia.
Eikö ole edes noutoaikoja?
Minä huutelisin apua facebook-kavereilta tai ryhmistä. Kyllä joulun aikaan luulisi jonkun haluavan auttaa.
En minäkään ole uskaltanut vuoteen kun pitäis eka testiin päästä mut kun ei voi poistua kotoa. En ota piikkiä lämpaat piikitetään, pääsiäinen tulee bääää bäääää bääää
Pääsiäislampaat väärää bääää. En ota ei ole pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko bäääääääääääå. Lampaat teurastetaan pääsiäiseksi bäääääääää
Piikki lammasta bääääääää. Voiko edes syödä?
Ei ole pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko pakko. En en en ota rokotetta lampaat bäääääää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jäät kiinni karanteeniin rikkomisesta.
Mitä sitten tapahtuu?
Katso ap citymarketien express nouto, täälläpäin ainakin vielä mahtui huomiselle illalle.
Eikä AP:lla ole yhtäkään ystävää, tuttua tai edes naapuria? Jos AP on laitettu karanteeniin tartuntatautilääkärin määräyksellä, niin silloin ei kauppaan saa lähteä. Jos kuitenkin lähtee, niin kannattaa edes valita hiljainen aika, esim. 24/7 kaupoissa on aamuyöllä yleensä hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa woltilta
Ei toimita osoitteeseeni. Ilmainen toimitus yli 40€ ostoksiin. Ei ole rahaa 40€ ruokaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
miten vaikea on pyytää apua tuttavilta, ystäviltä tai naapureilta?
Minä tulin juuri kaupasta: ostin samassa talossa asuvalle tutulleni jouluruoat, koska hänet on määrätty karanteeniin. Jätin ruoat oven taakse.
Naapuri ei välttämättä ilahdu, jos menet soittamaan ovikelloa ja sanot: "Moi, mulla on koronatartunta, joten voisitko käydä mulle kaupassa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jäät kiinni karanteeniin rikkomisesta.
Mitä sitten tapahtuu?
Ei mitään, siinä vaan jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, kävin aamulla ja pidin kahta maskia päällekkäin. Pakko on ruokaa hakee.
Tajuat kai, että ilma virtaa maskeihin ja niistä ulos aukoista, jotka ovat 1000 kertaa suurempia kuin virukset?
Ei, et tajua.
Mistä lähtien karanteenissa olevalla on ollut korona? Mutta joo, katso alueesi face ryhmästä apua tai soita sossulle.
Vierailija kirjoitti:
Eikä AP:lla ole yhtäkään ystävää, tuttua tai edes naapuria? Jos AP on laitettu karanteeniin tartuntatautilääkärin määräyksellä, niin silloin ei kauppaan saa lähteä. Jos kuitenkin lähtee, niin kannattaa edes valita hiljainen aika, esim. 24/7 kaupoissa on aamuyöllä yleensä hiljaista.
Meinaatko, että pitää kuolla kotiin jos ei ole ruokaa, eikä toimittajaa? Mulla rahaa 8€ ja kukaan ei toimita sillä hintaa kolmen päivän ruokia kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa woltilta
Ei toimita osoitteeseeni. Ilmainen toimitus yli 40€ ostoksiin. Ei ole rahaa 40€ ruokaan nyt.
Ok, no sitten se ei käy.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vasta heräsit tilamaan noutoja, niin ihan varmasti on loppu. Tiedäthän, että noutoajan voi varata vaikka viikkoa etukäteen? Ja Joulun aikana niin kannattaakin tehdä. Paikallinen cittari on myös avannut ns. pikanoudon matti-myöhäisille, joten sieltä voi aikaa löytyä vielä.
Minulla on 2 noutoaikaa varattuna tälle viikolle, eka oli tiistaina ja sitten on varanouto + tuoreet kalat huomiselle varattuna ja onkin tarpeen koska aina jotain unohtuu.
No kun tuli aika yllättäen tämä korona. Mieheni sai eilen positiivisen testituloksen. Itse olen menossa tesiin aatto-aamuna. Muutenhan tässä oltaisiin menty sinne lappiin mukaan eikä tarvitsisi mitään noutaa tai tilata kotiin. Ap
miten vaikea on pyytää apua tuttavilta, ystäviltä tai naapureilta?
Minä tulin juuri kaupasta: ostin samassa talossa asuvalle tutulleni jouluruoat, koska hänet on määrätty karanteeniin. Jätin ruoat oven taakse.