Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytynee sitten mennä koronassa ostamaan ruokaostokset! Ei ole vapaita aikoja ruokien toimittamiseen vasta kun ensi maanantaille

Vierailija
22.12.2021 |

Ja olemme miehen kanssa molemmat karanteenissa. Minun perheeni asuu toisella paikkakunnalla ja mieheni perhe on lapissa viettämässä joulua. Kukaan ei siis voi tuoda meille mitään. Täytynee siis mennä kauppaan vaikka korona?! Katselin noita S ryhmän kuljetuksia ja vapaita aikoja ei tosiaan ole.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kävin aamulla ja pidin kahta maskia päällekkäin. Pakko on ruokaa hakee.

Tajuat kai, että ilma virtaa maskeihin ja niistä ulos aukoista, jotka ovat 1000 kertaa suurempia kuin virukset?

Ei, et tajua.

Ei kiinnosta, ruokaa oli pakko saada.

Vierailija
42/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa woltilta

Ei ole varaa semmoisiin. Hyvä että saan halvimmat hernekeitot ostettua.

Wolt Market tarjoaa kaikkea samaa kuin marketitkin ja samaan hintaan.

Ei toimita osoitteeseeni. Ilmainen toimitus yli 40€ ostoksiin. Ei ole rahaa 40€ ruokaan nyt.

Ok, no sitten se ei käy.

En ollut minä tämä.... Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ilmeisesti hesalainen

Vierailija
44/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä AP:lla ole yhtäkään ystävää, tuttua tai edes naapuria? Jos AP on laitettu karanteeniin tartuntatautilääkärin määräyksellä, niin silloin ei kauppaan saa lähteä. Jos kuitenkin lähtee, niin kannattaa edes valita hiljainen aika, esim. 24/7 kaupoissa on aamuyöllä yleensä hiljaista.

Meinaatko, että pitää kuolla kotiin jos ei ole ruokaa, eikä toimittajaa? Mulla rahaa 8€ ja kukaan ei toimita sillä hintaa kolmen päivän ruokia kotiini.

naapuri toimittaa

Vierailija
45/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, kävin aamulla ja pidin kahta maskia päällekkäin. Pakko on ruokaa hakee.

Tajuat kai, että ilma virtaa maskeihin ja niistä ulos aukoista, jotka ovat 1000 kertaa suurempia kuin virukset?

Ei, et tajua.

Ei kiinnosta, ruokaa oli pakko saada.

Enkä tämä tai muukaan jankkaaja, joka täällä sabotoi keskusteluani. Ap

Vierailija
46/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien karanteenissa olevalla on ollut korona? Mutta joo, katso alueesi face ryhmästä apua tai soita sossulle.

Korona alkaa aina tartunnasta. Jos on tartunta niin silloinko ei karanteenia?

Vierailija
47/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain. Ei tämä hulluus lopu ellei ihmiset ala suhtautua koronaan kuin flunssaan.

Vierailija
48/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt vasta heräsit tilamaan noutoja, niin ihan varmasti on loppu. Tiedäthän, että noutoajan voi varata vaikka viikkoa etukäteen? Ja Joulun aikana niin kannattaakin tehdä. Paikallinen cittari on myös avannut ns. pikanoudon matti-myöhäisille, joten sieltä voi aikaa löytyä vielä.

Minulla on 2 noutoaikaa varattuna tälle viikolle, eka oli tiistaina ja sitten on varanouto + tuoreet kalat huomiselle varattuna ja onkin tarpeen koska aina jotain unohtuu. 

No kun tuli aika yllättäen tämä korona. Mieheni sai eilen positiivisen testituloksen. Itse olen menossa tesiin aatto-aamuna. Muutenhan tässä oltaisiin menty sinne lappiin mukaan eikä tarvitsisi mitään noutaa tai tilata kotiin. Ap

yllättäen? Olemme eläneet kohta kaksi vuotta tätä pandemiaa ja koko ajan on puhuttu, että se tulee koskettamaan kaikkia ja että olisi hyvä kerätä kotiin hätäruokavara, jotta olisi mitä syödä sitten mahdollisen maranteenin aikanakin. Tästä hätävarasta on puhuttu sitten muissa yhteyksissä jo vuosien ajan. Et voi syyttää kuin itseäsi siitä ettet ole hätävaraa kerännyt.

OTa yhteys naapuriisi, kerro, että olette karanteenissa ja kysy voiko hän käydä puolestasi kaupassa. Jos hän on esteellinen, kysy toiselta. Jos ei auta, otas yhteys sossuun, kysy spr:ltä, partiolta, kotikuntasi koronaneuvontapuehlimesta, jostain joku osaa neuvoa miten voit toimia.

Vierailija
49/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä ap voit kaupassa käydä maski naamalla. Jos kerta sinulla ei ole edes todettu koronaa vaan miehelläsi. Naurettaavaa että ei muka kaupassa voisi käydä.

Vierailija
50/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä kotivara? Eihän siitä ole puhuttukaan kuin vasta viimeiset kaksi vuotta että olisi hyvä olla ruokaa kotona kaiken varalta.

Toivottavasti menee maku- ja hajuaistit niin et edes halua mitään ruokaa.

Vierailija
51/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä AP:lla ole yhtäkään ystävää, tuttua tai edes naapuria? Jos AP on laitettu karanteeniin tartuntatautilääkärin määräyksellä, niin silloin ei kauppaan saa lähteä. Jos kuitenkin lähtee, niin kannattaa edes valita hiljainen aika, esim. 24/7 kaupoissa on aamuyöllä yleensä hiljaista.

Meinaatko, että pitää kuolla kotiin jos ei ole ruokaa, eikä toimittajaa? Mulla rahaa 8€ ja kukaan ei toimita sillä hintaa kolmen päivän ruokia kotiini.

naapuri toimittaa

Naapuri sanoi puhelimessa, että jos astun sen tontille niin se ampuu minut ja silläkin on korona.

Vierailija
52/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt vasta heräsit tilamaan noutoja, niin ihan varmasti on loppu. Tiedäthän, että noutoajan voi varata vaikka viikkoa etukäteen? Ja Joulun aikana niin kannattaakin tehdä. Paikallinen cittari on myös avannut ns. pikanoudon matti-myöhäisille, joten sieltä voi aikaa löytyä vielä.

Minulla on 2 noutoaikaa varattuna tälle viikolle, eka oli tiistaina ja sitten on varanouto + tuoreet kalat huomiselle varattuna ja onkin tarpeen koska aina jotain unohtuu. 

No kun tuli aika yllättäen tämä korona. Mieheni sai eilen positiivisen testituloksen. Itse olen menossa tesiin aatto-aamuna. Muutenhan tässä oltaisiin menty sinne lappiin mukaan eikä tarvitsisi mitään noutaa tai tilata kotiin. Ap

yllättäen? Olemme eläneet kohta kaksi vuotta tätä pandemiaa ja koko ajan on puhuttu, että se tulee koskettamaan kaikkia ja että olisi hyvä kerätä kotiin hätäruokavara, jotta olisi mitä syödä sitten mahdollisen maranteenin aikanakin. Tästä hätävarasta on puhuttu sitten muissa yhteyksissä jo vuosien ajan. Et voi syyttää kuin itseäsi siitä ettet ole hätävaraa kerännyt.

OTa yhteys naapuriisi, kerro, että olette karanteenissa ja kysy voiko hän käydä puolestasi kaupassa. Jos hän on esteellinen, kysy toiselta. Jos ei auta, otas yhteys sossuun, kysy spr:ltä, partiolta, kotikuntasi koronaneuvontapuehlimesta, jostain joku osaa neuvoa miten voit toimia.

Mä en kyllä suosittelisi, että lähtee esim kerrostalossa kiertelemään ja soittelemaan naapureiden ovikelloja. 

Vierailija
53/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä kotivara? Eihän siitä ole puhuttukaan kuin vasta viimeiset kaksi vuotta että olisi hyvä olla ruokaa kotona kaiken varalta.

Toivottavasti menee maku- ja hajuaistit niin et edes halua mitään ruokaa.

Kotivara syöty aikoja sitten, rahat tiukalla.

Vierailija
54/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naapuri toimittaa

Naapuri sanoi puhelimessa, että jos astun sen tontille niin se ampuu minut ja silläkin on korona.

Heheh, hauskaa. En taaskaan minä. Ap

Vierailija
55/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naapuri toimittaa

vainiin.. soitat nyt sitten poliisille, että sinuun kohdistettiin uhkaus ja kun lupaavat tulla paikalle selvittämään asiaa ja hakemaan naapuriltasi aseen pois, pyydät samalla, että voivatko pysähtyä matkallaan kaupassa ja tuoda sinulle jouluruokaa ja että maksat kyllä kun tulevat.

Vierailija
56/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme halua syödä roskaruokaa woltilta joka päivä. Ap

Mitä roskaruokaa! Ihan samoja perusruokatarvikkeita ja kauppatavaroita voi tilata Woltilta/Foodoralta.

Itse tilaan usein, kun liikuntarajoitteisena en itse pääse kauppaan. Kuljetushinnat on ihan mitätön tai usein jopa ilmainen, jos esim. tilaa yli 40€: lla!

Valikoima ei tietysti ole ihan Citymarketin tai Prisman luokkaa, mutta kaikkea löytyy, myös vihanneksia ja hedelmiä.

Vierailija
57/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene vaan, ei tämä epidemia teidän kauppareissusta muutu suuntaan eikä toiseen. Tsemppiä!

Enpä enää ihmettele, että korona leviää vauhdilla 🤦‍♀️

Vierailija
58/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tähän astiset kommentit joissa ei ole Ap lopussa, en ole minä. Ja jos tulee vastauksia tämän jälkeen, joissa on Ap, nuo provokommentit tunnistaa tuosta hälläväliä asenteesta. Ap

Vierailija
59/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei kuole, jos hän on päivän tai kaksi ilman ruokaa. Paastoat vaikka miehesi kanssa, mutta ainuttakaan riskiryhmäläistä tai ketään muutakaan et mene tartuttamaan. Saatana. Ymmärrätkö?

Vierailija
60/137 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä puskista tuli tilanne kuin monen avioero, vaikka puoliso on siitä puhunut vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi