Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan laittanut vauvaa HETI omaan huoneeseen?

Vierailija
05.04.2015 |

Miten järjestely sujui?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pakko laittaa, kin oli niin pienet makuuhuoneet.

Lapset nukkuivat samassa pinnasängyssä vastakkaisissa päissä. Mulla oli vielä varmuuden vuoksi itkuhälytin vieressä jos en olisi kuullut. Mut ihan hyvin heräsin. Yläkerassa mulla oli pieni autojääkaappi sekä jääkaappi maitoja varten.

Mies hoiti aluksi yhden yösyötön jotta sain pidemmät yöunet.

Kun toinen heräsi sytötettiin ja sen jälkeen toinenkin herätettiin syömään. Jotta olisivat olleet samassa tahdissa.

Joten meillä sujui hyvin omassa huoneessa.

Vierailija
62/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmisillä omituisia käsityksiä kätkytkuolemasta. Niitä on tullut vauvoille jopa äidin sylissä ollessa ja lapsi tosiaan on kuollut yht äkkiä sylissä. On kuitenkin joitain tekijöitä jotka lisäävät vaaraa ja joille voi jotain tehdä itse: äidin tupakointi, liian pehmeä vuode, tyyny tms, lapsen vatsallaan makuuttaminen, myöskään vieressä nukuttamista ei suositella ennen kuin lapsi on vähintään 4kk ikäinen .

Lapsen on hyvä olla samassa huoneessa muttta EI samassa sängyssä . Huoneen pitää olla sopivan viileä, lasta ei saa pukea liian lämpimästi. Huoneilman tulee olla raikas, ei tupakansavuinen. Niin ja tutin imemisen on todettu myös pienentävän riskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.
[/quote] missä vaiheessa te ehditte harrastaa seksiä?!
[/quote]
Siinä samalla kun imetän niin äijä panee takaapäin....
[/quote]

Vähän sama täällä, vauva nukkuu pinniksessä ja samalla kun syötän pullosta maitoa ja nojailen sängyn laitaan niin ukko tulee takaapäin....
On tuo seksi kuitenkin tärkeintä, siksi meillä lapset siirtyy heti omaan sänkyyn, en ikinä imettäisi (niin ällöä!!!), ja heti laitetaan vauvana päiväkotiin niin jää enemmän voimia kuherteluun ja lapsesta tulee itsenäinen :) :) :) tärkeintä on tyytyväinen mies <3 hihii <3

Vierailija
64/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:43"]Niin paljon tutkimuksia kuinka vauvan paras olla öisin äidin lähellä. Suomalaiset ämmät niin skitsoja ettei kestä omaa lastansa. Korvatulpat korviin ja huutokoulu...
[/quote]

Mä oon lukenut nimenomaan tutkimuksia että kätkytkuolemat on yleisempiä perhepedissä (ei ikävä kyllä ole niitä tähän linkittää). Ja tosiaan meillä ei KUKAAN nukkunut kun vauva oli samassa sängyssä joten millä tavalla se on kellekään parempi? Vauvaa ei ole jouduttu kertaakaan huudattaa, tyytyväisenä nukkui max yhdellä yöheräämisellä omassa huoneessaan. Mut sitä ei kuule marttyyrimamma tiedä kun ei uskalla kokeilla.
[/quote]

Täytyykö olla marttyyri, että voi nukkua vauvan kanssa yhdessä? Kyllä vauva sekä äiti nukkuvat parhaiten yhdessä, mikäli kaikki menee normaalisti eikä äidillä ole ongelmia.

Vierailija
65/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.
[/quote]
4 v ei ole enää vauva

Vierailija
66/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas hyvin tästä ketjusta, mitä epävarmuus omasta äitiydestä ja ratkaisuista sekä huono omatunto tekevät joillekin äityleille... Kaikki eivät tosiaankaan ole vanhempina aivan samalla tasolla.

Vierailija
67/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:57"]Kyllä se vain on niin, että jo ihan pieni vauva tuntee yksinäisyyttä ja hylkäämisen tunnetta. Vauva ei ole täydessä unessa koko aikaa, vaan vaistoaa ja kuulee vanhempien ääniä. Ne rauhoittavat ja tuovat turvallisuuden tunnetta. Vauvan siirto omaan huoneeseen jo laitokselta on paitsi julmaa, myös hyvin itsekästä.  Vaikka vauva ei osaa ilmaista itseään, se alistuu heikompana.

Harvassa on ne nisäkäslajit, joihin myös ihminen lasketaan, jotka eivät nukkuessaan pidä vastasyntynyttä, tai isompaakin vauvaansa lähellään.  Jos luonnossa näin käy, niin silloin on kyseessä häiriötila.

Te, jotka väitätte ja luulette, ettei vauvan erillään pitämisestä ole ollut mitään haittaa, ette todellisuudessa tiedä niitä tunnereaktioita, joita  (vauvana erilleen pistetty) henkilö tulee esim. aikuisena kärsimään. Tilanne laukeaa monesti oman lapsen syntyessä.

joka tapauksessa on aivan fakta, että vauva todellakin 'tietää', ettei vanhempi ole lähellä.
[/quote]
Kun vauva saa hereillä ollessaan syliä, lämpöä ja rakkautta tarpeeksi hän ei tarvitse sitä öisin, vaan nukkuu. Tämäkin on fakta. En ymmärrä muutoinkaan kaltaisiasi ihmisiä. Vauvoja ja lapsia kaltoinkohdellaan, pidetään nälässä, kidutetaan ja tapetaan ja sitten te hysteerikot oikeasti väitätte, että yksin omassa huoneessa rauhallisesti koko yön nukkuva rakkautta, syliä ja ravintoa yllinkyllin saava vauva kärsii siitä jollain tavalla aikuisena? Siis ihan oikeasti. Keitä nämä tälläiset väitteet palvelevat? Osoita minulle yksikin ihminen joka kärsii siitä edelleen, että on nukkunut yksin omassa huoneessa vauvana. Siis että kaikki muut asiat lapsuudessa ja elämässä yleensä ovat olleet kunnossa.

Vierailija
68/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.
[/quote] missä vaiheessa te ehditte harrastaa seksiä?!
[/quote]
Siinä samalla kun imetän niin äijä panee takaapäin....
[/quote]

Vähän sama täällä, vauva nukkuu pinniksessä ja samalla kun syötän pullosta maitoa ja nojailen sängyn laitaan niin ukko tulee takaapäin....
On tuo seksi kuitenkin tärkeintä, siksi meillä lapset siirtyy heti omaan sänkyyn, en ikinä imettäisi (niin ällöä!!!), ja heti laitetaan vauvana päiväkotiin niin jää enemmän voimia kuherteluun ja lapsesta tulee itsenäinen :) :) :) tärkeintä on tyytyväinen mies <3 hihii <3
[/quote]
Olet hirvittävän typerä. Tiesit sen kyllä varmasti sanomattakin.

Vierailija
69/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]

Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssäsamassahuoneessakaan.

[/quote]

ei 4 v oo mikään vauva.

Vierailija
70/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]

Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään

[/quote]

Etkö sinä pysty harrastamaan seksiä missään muualla kuin sängyssä? Melko rajoittunutta.
[/quote]

Missä se vauva on kun panette keittiössä? Jos me jätetyäisiin 6kk vauva meidän sänkyyn nukkumaan vartiksi niin se olisi herännyt, huomannut tilaisuutensa tulleen ja mönkinyt pää edellä alas 70cm korkeasta jenkkisängystä.

Vierailija
71/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:14"]Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu! [/quote] Mistä se vauva tietää, nukkuuko pinniksessä äidin kanssa samassa huoneessa vai eri huoneessa?

[/quote]

kyllä se tietää. Tietäähän se äitikin.

vauva on kato ihminen jolla tunteet ja aistit. Hän ei ole vaan vauva tai lelu. Ihan oikea ihminen on.
[/quote]

Itsensä huonoksi tuntevat[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:57"]Kyllä se vain on niin, että jo ihan pieni vauva tuntee yksinäisyyttä ja hylkäämisen tunnetta. Vauva ei ole täydessä unessa koko aikaa, vaan vaistoaa ja kuulee vanhempien ääniä. Ne rauhoittavat ja tuovat turvallisuuden tunnetta. Vauvan siirto omaan huoneeseen jo laitokselta on paitsi julmaa, myös hyvin itsekästä.  Vaikka vauva ei osaa ilmaista itseään, se alistuu heikompana.

Harvassa on ne nisäkäslajit, joihin myös ihminen lasketaan, jotka eivät nukkuessaan pidä vastasyntynyttä, tai isompaakin vauvaansa lähellään.  Jos luonnossa näin käy, niin silloin on kyseessä häiriötila.

Te, jotka väitätte ja luulette, ettei vauvan erillään pitämisestä ole ollut mitään haittaa, ette todellisuudessa tiedä niitä tunnereaktioita, joita  (vauvana erilleen pistetty) henkilö tulee esim. aikuisena kärsimään. Tilanne laukeaa monesti oman lapsen syntyessä.

joka tapauksessa on aivan fakta, että vauva todellakin 'tietää', ettei vanhempi ole lähellä.
[/quote]

Itsensä huonoiksi äideiksi tuntevat alapeukuttaa.

Vierailija
72/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]

Ei harrasteta, sitä kun tunnetusti voi harrastaa vain ja ainoastaan sängyssä pimeässä peiton alla lauantai-iltaisin saunan jälkeen. Mitään muuta mahdollisuutta seksin harrastamiseen ei ole, eihän?

Vierailija
73/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:00"]

Omassa huoneessa nukuttaminen taitaa lisätä kätkytkuoleman riskiä. Olen hysteerinen näistä, joten järjestely ei sopisi meille.

[/quote]

Mitä roskaa. Sillä ole väliä missä HUONEESSA se nukkuu.
[/quote]

Kyllä sillä nimenomaan on väliä. Kätkytkuoleman riskin vähentämiseksi suositellaan että alle puolivuotias nukkuisi vanhempien kanssa samassa huoneessa.
[/quote]

Vanhempien hengitys ja mahdollinen äidinmaidon haju provosoi lasta jatkamaan hengitystään. Pienillä vauvoillahan automaattisesti tulee pieniä hengityskatkoja.

Vierailija
74/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]

Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään

[/quote]

Etkö sinä pysty harrastamaan seksiä missään muualla kuin sängyssä? Melko rajoittunutta.
[/quote]

Missä se vauva on kun panette keittiössä? Jos me jätetyäisiin 6kk vauva meidän sänkyyn nukkumaan vartiksi niin se olisi herännyt, huomannut tilaisuutensa tulleen ja mönkinyt pää edellä alas 70cm korkeasta jenkkisängystä.
[/quote]

Miksi alapeukku? En mä jätä vauvaa korkealle yksin. Jos tekee tyynyistä muurin niin se on leikki ja se murtaa sen.

Vierailija
75/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]En ole se keneltä kysyit, mutta meillä nukkuu 2v samassa huoneessa ja seksiä harrastetaan 3-4 kertaa viiossa. Meillä tosin on muitakin huoneita kun makkari, toisin kun ilmeisesti teillä... sauna on yleisin (saunotaan kahdesti viikossa, ensin perheen kanssa ja sen jälkeen lapset nukkumaan ja kahdestaan) ja olohuone on toisiksi yleisin. Yleensä telkkaria katsellaan ja homma menee seksiksi :) Meillä on myös muita lapsia, jotka ovat nukkuneet samassa huoneessa 1-3v lapsesta riippuen ja silti seksielämä on ollut aktiivista, ehkä lasten ekaa puolta vuotta lukuunottamatta, jolloin olin aika väsynyt.

Vierailija
76/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:14"]Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu! [/quote] Mistä se vauva tietää, nukkuuko pinniksessä äidin kanssa samassa huoneessa vai eri huoneessa?

[/quote]

kyllä se tietää. Tietäähän se äitikin.

vauva on kato ihminen jolla tunteet ja aistit. Hän ei ole vaan vauva tai lelu. Ihan oikea ihminen on.
[/quote]

Itsensä huonoksi tuntevat[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:57"]Kyllä se vain on niin, että jo ihan pieni vauva tuntee yksinäisyyttä ja hylkäämisen tunnetta. Vauva ei ole täydessä unessa koko aikaa, vaan vaistoaa ja kuulee vanhempien ääniä. Ne rauhoittavat ja tuovat turvallisuuden tunnetta. Vauvan siirto omaan huoneeseen jo laitokselta on paitsi julmaa, myös hyvin itsekästä.  Vaikka vauva ei osaa ilmaista itseään, se alistuu heikompana.

[/quote]

Itsensä huonoiksi äideiksi tuntevat alapeukuttaa.
[/quote]
Hyeena. Sitä sinä olet. Hävettää taas olla nainen.

Vierailija
77/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]En ole se keneltä kysyit, mutta meillä nukkuu 2v samassa huoneessa ja seksiä harrastetaan 3-4 kertaa viiossa. Meillä tosin on muitakin huoneita kun makkari, toisin kun ilmeisesti teillä... sauna on yleisin (saunotaan kahdesti viikossa, ensin perheen kanssa ja sen jälkeen lapset nukkumaan ja kahdestaan) ja olohuone on toisiksi yleisin. Yleensä telkkaria katsellaan ja homma menee seksiksi :) Meillä on myös muita lapsia, jotka ovat nukkuneet samassa huoneessa 1-3v lapsesta riippuen ja silti seksielämä on ollut aktiivista, ehkä lasten ekaa puolta vuotta lukuunottamatta, jolloin olin aika väsynyt.
[/quote]
Seksiä saunassa? Melko surkeeta.

Vierailija
78/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]

Ei harrasteta, sitä kun tunnetusti voi harrastaa vain ja ainoastaan sängyssä pimeässä peiton alla lauantai-iltaisin saunan jälkeen. Mitään muuta mahdollisuutta seksin harrastamiseen ei ole, eihän?
[/quote]
Meillä harrastetaan seksiä oikeastaan vain sängyssä. Mutta ei todellakaan pimeässä tai peiton alla. Kyllä sänky on kuitenkin paras paikka seksin harrastamiseen.

Vierailija
79/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin heti synnäriltä omaan huoneeseen. Siihen aikaan oli tapana. Äiti nousi aluksi kahdesti yössä imettämään (herätti minut sitä varten) mutta 3kk iässä huomasi turhaksi, en oikeen syönyt. Koko perhe pääsi helpolla, ja tässä minä olen, ihan terve ja normaali aikuinen.

Isoveli ja pikkusisko on hoidettu samalla tavalla.

Vierailija
80/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauva alusta asti eri huoneessa, tosin huoneiden välissä oleva ovi raollaan joten en usko että oli olennaista eroa siihen, että olisi nukkunut samassa huoneessa. Päiväunia nukuttiin yhdessä sohvalla ja tietysti joskus otin vauvan viereen jos ei millään tullut uni silmään. Kolmivuorotyön takia oli tällainen järjestely. Siis pikemminkin niin, ettei mies niin helposti herättäisi vauvaa noustessaan töihin eikä niin että me saisimme nukkua rauhassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi