Onko mikroateriat huonompi asia kuin itse kokatut?
Kommentit (48)
Löytyy myös hyviä valmisaterioilta, vaikka varmaankin pienempi osa. Ravinnesisältö näkyy pakkauksesta. Totta kai Itsekin tehtyjä aterioita on laidasta laitaan.
Itselleni jopa siinä mielessä hyvä, että annoskoko pysyy järkevänä kun ei ole mahdollisuutta ottaa lisää. Eihän ne ehkä se terveellisin vaihtoehto ole mutta parempi kuin pikaruoka. Oman työpaikkani lähellä on ainoastaan pikaruokapaikkoja ja omaan arkeeni sopii tällä hetkellä paremmin perheen muiden ruokaostosten yhteydessä ostetut mikroaterialounaat kuin eväiden tekeminen.
No sehän ihan riippuu siitä, mitä ne mikroateriat ja itse kokkaamasi ateriat sisältävät.
On ihan yksi ja sama missä uunissa sen makaronilaatikon paistaa.
Parempia ovat. Ne on ammattilaisten suunnittelemia jolloin kaikki ravinto- ja hivenaineet ovat tasapainossa ja makukin kohdallaan. Eipä onnistu kotikeittiössä ihan helpolla yhtä hyvän ruoan valmistus!
Vierailija kirjoitti:
Parempia ovat. Ne on ammattilaisten suunnittelemia jolloin kaikki ravinto- ja hivenaineet ovat tasapainossa ja makukin kohdallaan. Eipä onnistu kotikeittiössä ihan helpolla yhtä hyvän ruoan valmistus!
No ei mun mielestä.
Rasvaa ja suolaa on hirveästi, kaikenlaisia E-koodeja vilisee vaikka kuinka, säilöntäaineita piisaa.
Ja sen lisäksi tulee vielä aivan hirveän paljon kalliimmaksi kuin itsetehty ruoka.
Proteiininlähteitä niissä on tosi vähän, oli muuten vähän toista lohikeitot joskus 15v sitten! Nykyään ne on perunakeittoja. En viittii ostaa valmishiilarimössöjä enää, teen pakastimeen ruokia ja otan sieltä silloin kun en jaksa kokata.
Valmisruoka on ainakin kalliimpaa, jos yksinomaan niitä syö. Kotona tehdyssä voi määrittää itse kaikki mausteet, suolan ja niin edelleen.
Itse syön molempia oman fiiliksen ja viitseliäisyyden mukaan. Maksalaatikkoa ja kaalilaatikkoa en jaksa tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mun mielestä.
Rasvaa ja suolaa on hirveästi, kaikenlaisia E-koodeja vilisee vaikka kuinka, säilöntäaineita piisaa.
Ja sen lisäksi tulee vielä aivan hirveän paljon kalliimmaksi kuin itsetehty ruoka.
Kerropa missä tuotteessa säilöntäaineita ja muita e-koodeja piisaa?
Olen nykyään sillä silmällä katsellut mikroaterioita, että meinaan jatkossakin niitä käyttää. Silmäilen monesti ravintoaineluettelon ja kaloria taulukon. Pitää todeta, että hyvältä näyttää ja olen tähän mennessä ostellut vain kaikkein halvimpia ruokia... lasagne, italian pata, kirjolohikiusaus jne. Alle 3e annos.
Joku kirjoitti hyväksi syyksi annoskoon ja en ole eri mieltä. Eipä tule liikaa syötyä kun annoskoot ovat 250g-500g.
Kyllä OVAT huonoja mikroateriat !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mun mielestä.
No viimeksi katselin kaupassa pinaattilettuja ja jotain uutuusspaghetteja, jos vaikka lapset suostuisi niitä syömään. Kaikenlaisia kummallisia ainesosia ja E-koodeja vilisi.
Mikroateriat ovat hyvä bisfenolin ja ftalaattien lähde!
Ne suuren yleisön keskuudessa terveellisinä pidetyt perinteiset kotiruuat ainakin ovat erittäin huonoja ravitsemuksellisesti. Valtavasti rasvaa ja suolaa. Tätähän on yritetty ainakin viimeiset 60 vuotta takoa ihmisten päähän valistuskampanjoilla, mutta ei uppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mun mielestä.
No viimeksi katselin kaupassa pinaattilettuja ja jotain uutuusspaghetteja, jos vaikka lapset suostuisi niitä syömään. Kaikenlaisia kummallisia ainesosia ja E-koodeja vilisi.
Mistä tuotteista puhut?
Lisäaineita, liikaa suolaa, huonoja rasvoja, huonoja raaka-aineita. Kyllähän niillä mahan täyttää, mutta ei ne terveellisiä ole.
Saako esim. rasvansa oliiviöljystä vai palmuöljystä, asialla on merkitystä. Vain koska saa asiaa X saman määrän jostain, ei meinaa että se on "samanarvoista", terveellistä.
Valmisruokiin laitetaan usein jotain sellaisia aineita, että saan niitä syömällä vatsan kipeäksi ja turvonneeksi.
Se, että käristät jauhelihan pannulla ja syöt sen makaronien kanssa, ei ole millään lailla terveellisempi ateria, kuin joku valmiseines. Tai riisi, johon lisäät kanasuikaleet ja jonkun uncle bens -kastikkeen.
Kinkkukiusaus itse tehtynä on ihan samaa höttöä kuin valmiissa einesrasiassa.
Ehkä jos tuoreista kasviksista ja kalasta väsäisi jotain, niin voisi oikeasti olla terveellistä. Mutta hyvin harvoin ihmiset jaksavat sipulin lisäksi kovinkaan montaa kasvista ruuanlaitossa käyttää - puolivalmisteita kylläkin. Ja miten se taas eroaa eineksistä?
Eihän ne einekset mitään gourmet-safkaa tietenkään ole, mutta enimmäkseen ihan syötäviä kuitenkin. Jotkut jopa ihan hyviäkin.
Ihan käteviä ovat, kun jotain vatsantäytettä täytyy nopeasti saada, eikä ehdi, jaksa tai viitsi kokata. Meillä syödään mikromättöjä useinkin, tai tilataan ruokaa kotiin. Onhan se joo kallista, eikä niin kovin terveellistäkään, mutta entä sitten?
Mulla on muutakin tekemistä kuin miettiä hirveesti etukäteen mitä ruokaa laittaisi. Silloin tällöin toki itsekin kokkaan, yleensä jotain helppoa ja nopeaa silloinkin.
Välillä olen potenut vähän huonoa omaatuntoa einesten käytöstä, mutta toisaalta, miksi ihmeessä? Mitä se kenellekään muulle kuuluu mitä meillä syödään? Ei mua ainakaan vois vähempää kiinnostaa muiden syömiset. Tai ylipäätään toisten ihmisten tekemiset.
Ei oo huonompi. Raaka-aineluottelo paljastaa, että ihan tavallisia aineksia käytetään ja lähes lisäaineetonta on. Itse vertaisin jopa suoraan kotiruokaan, sillä niin hyvää ja lisäaineetonta tavaraa on. Käytän päivittäin yhden aterian enkä ole huomannut mitään outoa.