Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan laittanut vauvaa HETI omaan huoneeseen?

Vierailija
05.04.2015 |

Miten järjestely sujui?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:14"]Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu! [/quote] Mistä se vauva tietää, nukkuuko pinniksessä äidin kanssa samassa huoneessa vai eri huoneessa?

[/quote]

kyllä se tietää. Tietäähän se äitikin.

vauva on kato ihminen jolla tunteet ja aistit. Hän ei ole vaan vauva tai lelu. Ihan oikea ihminen on.
[/quote]

Itsensä huonoksi tuntevat[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:57"]Kyllä se vain on niin, että jo ihan pieni vauva tuntee yksinäisyyttä ja hylkäämisen tunnetta. Vauva ei ole täydessä unessa koko aikaa, vaan vaistoaa ja kuulee vanhempien ääniä. Ne rauhoittavat ja tuovat turvallisuuden tunnetta. Vauvan siirto omaan huoneeseen jo laitokselta on paitsi julmaa, myös hyvin itsekästä.  Vaikka vauva ei osaa ilmaista itseään, se alistuu heikompana.

Harvassa on ne nisäkäslajit, joihin myös ihminen lasketaan, jotka eivät nukkuessaan pidä vastasyntynyttä, tai isompaakin vauvaansa lähellään.  Jos luonnossa näin käy, niin silloin on kyseessä häiriötila.

Te, jotka väitätte ja luulette, ettei vauvan erillään pitämisestä ole ollut mitään haittaa, ette todellisuudessa tiedä niitä tunnereaktioita, joita  (vauvana erilleen pistetty) henkilö tulee esim. aikuisena kärsimään. Tilanne laukeaa monesti oman lapsen syntyessä.

joka tapauksessa on aivan fakta, että vauva todellakin 'tietää', ettei vanhempi ole lähellä.
[/quote]

Itsensä huonoiksi äideiksi tuntevat alapeukuttaa.
[/quote]

Tämäpä fiksu kommentti. Läskit valaat ja vammaiset alapeukuttaa. Ähäkutti, nyt olet sellainen! Haloo, aikuiset ihmiset

Vierailija
82/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:14"]Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu!
[/quote]

Mistä se vauva tietää, nukkuuko pinniksessä äidin kanssa samassa huoneessa vai eri huoneessa?
[/quote
Kyllä aistii. Haistaa, kuulee hengityksen, liikehdinnän. Saa nopeammin reaktion tarpeisiinsa kun havahtuu.
Vauva tarvitsee vanhempansa lähelle.
En olisi pystynyt heivaamaan kauan kaipaamaani vauvaa toiseen huoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]En ole se keneltä kysyit, mutta meillä nukkuu 2v samassa huoneessa ja seksiä harrastetaan 3-4 kertaa viiossa. Meillä tosin on muitakin huoneita kun makkari, toisin kun ilmeisesti teillä... sauna on yleisin (saunotaan kahdesti viikossa, ensin perheen kanssa ja sen jälkeen lapset nukkumaan ja kahdestaan) ja olohuone on toisiksi yleisin. Yleensä telkkaria katsellaan ja homma menee seksiksi :) Meillä on myös muita lapsia, jotka ovat nukkuneet samassa huoneessa 1-3v lapsesta riippuen ja silti seksielämä on ollut aktiivista, ehkä lasten ekaa puolta vuotta lukuunottamatta, jolloin olin aika väsynyt.
[/quote]
Seksiä saunassa? Melko surkeeta.
[/quote] Siinä ei voi ainakaan pitkää sessiota vetää. Tai sitten kylmässä saunassa rynkytystä kovia lauteita vasten. Suomiseksiä parhaimmillaan.

Vierailija
84/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:57"]Kyllä se vain on niin, että jo ihan pieni vauva tuntee yksinäisyyttä ja hylkäämisen tunnetta. Vauva ei ole täydessä unessa koko aikaa, vaan vaistoaa ja kuulee vanhempien ääniä. Ne rauhoittavat ja tuovat turvallisuuden tunnetta. Vauvan siirto omaan huoneeseen jo laitokselta on paitsi julmaa, myös hyvin itsekästä.  Vaikka vauva ei osaa ilmaista itseään, se alistuu heikompana. Harvassa on ne nisäkäslajit, joihin myös ihminen lasketaan, jotka eivät nukkuessaan pidä vastasyntynyttä, tai isompaakin vauvaansa lähellään.  Jos luonnossa näin käy, niin silloin on kyseessä häiriötila. Te, jotka väitätte ja luulette, ettei vauvan erillään pitämisestä ole ollut mitään haittaa, ette todellisuudessa tiedä niitä tunnereaktioita, joita  (vauvana erilleen pistetty) henkilö tulee esim. aikuisena kärsimään. Tilanne laukeaa monesti oman lapsen syntyessä. joka tapauksessa on aivan fakta, että vauva todellakin 'tietää', ettei vanhempi ole lähellä. [/quote] Kun vauva saa hereillä ollessaan syliä, lämpöä ja rakkautta tarpeeksi hän ei tarvitse sitä öisin, vaan nukkuu. Tämäkin on fakta. En ymmärrä muutoinkaan kaltaisiasi ihmisiä. Vauvoja ja lapsia kaltoinkohdellaan, pidetään nälässä, kidutetaan ja tapetaan ja sitten te hysteerikot oikeasti väitätte, että yksin omassa huoneessa rauhallisesti koko yön nukkuva rakkautta, syliä ja ravintoa yllinkyllin saava vauva kärsii siitä jollain tavalla aikuisena? Siis ihan oikeasti. Keitä nämä tälläiset väitteet palvelevat? Osoita minulle yksikin ihminen joka kärsii siitä edelleen, että on nukkunut yksin omassa huoneessa vauvana. Siis että kaikki muut asiat lapsuudessa ja elämässä yleensä ovat olleet kunnossa.

[/quote]

Vauva tarvitsee läheisyyttä myös öisin. Turvallisuudentunteen kehittymisen kannalta on erittäin tärkeätä, ettei vauvaa eristetä kokonaiseksi pitkäksi yöksi. Vauvaa tuntee, tietää, vaistoaa, haistaa, kuulee, ettei vanhempi (tai muu lähihoitaja) ole hänen lähellään, vaan hän on yksin. Vauvalla ei ole ajantajua, eikä vauva muista saaneensa rakkautta ja läheisyyttä päivällä, vaan vauva tarvitsee sitä koko ajan. Vauva elää vain 'hetkessä'. Lapsen tärkein kehitysvaihe on syntymästä ensimmäiseen vuosipäivään. Sinä aikana koetut asiat voivat laueta erittäinkin voimakkaina tunteina myöhemmin.

Jos syyllisyydentuntoisena kokee tarvitsevansa puolustautumista ja vastaväittää todistetuille faktoille, niin ei ne faktat siitä mihinkään muutu. Toisaalta syyllisyydentunteesta ei kannata, eikä pidä kärsiä. Mikäli vauva-arki on sujunut hyvin ja kun mennyttä ei ole mahdollista muuttaa, niin elää nyt tätä hetkeä niin hyvin kuin voi. 

Vierailija
85/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:14"]Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu!
[/quote]

Mistä se vauva tietää, nukkuuko pinniksessä äidin kanssa samassa huoneessa vai eri huoneessa?
[/quote
Kyllä aistii. Haistaa, kuulee hengityksen, liikehdinnän. Saa nopeammin reaktion tarpeisiinsa kun havahtuu.
Vauva tarvitsee vanhempansa lähelle.
En olisi pystynyt heivaamaan kauan kaipaamaani vauvaa toiseen huoneeseen.
[/quote]

Meillä ei ainakaan ole mitään kartanoa jossa lapsi olisi länsisiivessä ja minä itäisessä...ihan vierekkäisissä huoneissa oltiin

Vierailija
86/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:57"]Kyllä se vain on niin, että jo ihan pieni vauva tuntee yksinäisyyttä ja hylkäämisen tunnetta. Vauva ei ole täydessä unessa koko aikaa, vaan vaistoaa ja kuulee vanhempien ääniä. Ne rauhoittavat ja tuovat turvallisuuden tunnetta. Vauvan siirto omaan huoneeseen jo laitokselta on paitsi julmaa, myös hyvin itsekästä.  Vaikka vauva ei osaa ilmaista itseään, se alistuu heikompana. Harvassa on ne nisäkäslajit, joihin myös ihminen lasketaan, jotka eivät nukkuessaan pidä vastasyntynyttä, tai isompaakin vauvaansa lähellään.  Jos luonnossa näin käy, niin silloin on kyseessä häiriötila. Te, jotka väitätte ja luulette, ettei vauvan erillään pitämisestä ole ollut mitään haittaa, ette todellisuudessa tiedä niitä tunnereaktioita, joita  (vauvana erilleen pistetty) henkilö tulee esim. aikuisena kärsimään. Tilanne laukeaa monesti oman lapsen syntyessä. joka tapauksessa on aivan fakta, että vauva todellakin 'tietää', ettei vanhempi ole lähellä. [/quote] Kun vauva saa hereillä ollessaan syliä, lämpöä ja rakkautta tarpeeksi hän ei tarvitse sitä öisin, vaan nukkuu. Tämäkin on fakta. En ymmärrä muutoinkaan kaltaisiasi ihmisiä. Vauvoja ja lapsia kaltoinkohdellaan, pidetään nälässä, kidutetaan ja tapetaan ja sitten te hysteerikot oikeasti väitätte, että yksin omassa huoneessa rauhallisesti koko yön nukkuva rakkautta, syliä ja ravintoa yllinkyllin saava vauva kärsii siitä jollain tavalla aikuisena? Siis ihan oikeasti. Keitä nämä tälläiset väitteet palvelevat? Osoita minulle yksikin ihminen joka kärsii siitä edelleen, että on nukkunut yksin omassa huoneessa vauvana. Siis että kaikki muut asiat lapsuudessa ja elämässä yleensä ovat olleet kunnossa.

[/quote]

Vauva tarvitsee läheisyyttä myös öisin. Turvallisuudentunteen kehittymisen kannalta on erittäin tärkeätä, ettei vauvaa eristetä kokonaiseksi pitkäksi yöksi. Vauvaa tuntee, tietää, vaistoaa, haistaa, kuulee, ettei vanhempi (tai muu lähihoitaja) ole hänen lähellään, vaan hän on yksin. Vauvalla ei ole ajantajua, eikä vauva muista saaneensa rakkautta ja läheisyyttä päivällä, vaan vauva tarvitsee sitä koko ajan. Vauva elää vain 'hetkessä'. Lapsen tärkein kehitysvaihe on syntymästä ensimmäiseen vuosipäivään. Sinä aikana koetut asiat voivat laueta erittäinkin voimakkaina tunteina myöhemmin.

Jos syyllisyydentuntoisena kokee tarvitsevansa puolustautumista ja vastaväittää todistetuille faktoille, niin ei ne faktat siitä mihinkään muutu. Toisaalta syyllisyydentunteesta ei kannata, eikä pidä kärsiä. Mikäli vauva-arki on sujunut hyvin ja kun mennyttä ei ole mahdollista muuttaa, niin elää nyt tätä hetkeä niin hyvin kuin voi. 
[/quote]

Sekoitat nyt ihan eri asioita toisiinsa. Ensinnäkin, kukaan ei ole tässä puhunut vauvan eristämisestä koko yöksi, vaan vauvan itkuun reagoidaan ihan samoin kuin minä tahansa muuna vuorokauden aikana. Vauva vain NUKKUU eri huoneessa. Tekstistäsi paistaa taas aikamoinen pseudotieteellisyys. Muuten sinun logiikallasi et voisi käydä paskalla ilman vauvaa, koska vauva elää hetkessä ja hänelle 5 minuuttia on yhtä paha kuin 20 tuntia. Ei tuossa ole mitään järkeä. Vauvalle on tärkeää tuntea, että aikuiset vastaavat hänen tarpeisiinsa ja reagoivat vauvan signaaleihin, kuten itkuun. Tätä on oikeasti tutkittu, etkö voi nyt tässä asiassa viitata niihin aineistoihin, koska niissä asetelma on vauvaa huomioidaan vs. vauvaa ei huomioida. Sitä, että vauva nukkuu omassa sängyssään ilman seinää välissä tai että vauva nukkuu omassa sängyssään seinä välissä onkin jo vaikeampi tutkia. Jos kummassakin tapauksessa vauvan tarpeisiin vastataan yhtä hyvin, en usko että tuolla on mitään väliä.

Vierailija
87/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo, että vauva alkoi heti nukkumaan täysiä öitä kun siirtyi omaan huoneeseen. Eikö yhtään herätellyt nälkä, hampaat, uusien asioiden oppiminen, eroahdistukaudet tms?
Meillä heräämiset jatkui vaikka toiseen huoneeseen muutti + 1 vuotiaana. Toki väheni enkä minäkään herännyt enää ihan jokaiseen lapsen asennonvaihtoon.

Vierailija
88/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssä, voidaan sänkyä pikku hiljaa siirtää eteenpäin. Liian aikaisin lasta ei kuitenkaan saa laittaa omaan huoneeseen nukkumaan. 

”Kun lapsi saa oman makuuhuoneen, hänen täytyy olla niin vanha, että osaa rauhoittaa itsensä yöllä herätessään.
[/quote]

Mites kun jotkut 4-5 vuotiaatkin voi tarvita yöllistä peittelyä esim painajaisten takia.

Vierailija
89/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu pinniksessä parisängyn vieressä ja aamuyöstä otan viereen kun uni on tosi levotonta. Vauvalla ikää kohta 5kk. Esikoinen siirrettiin omaan huoneeseen 7kk iässä, unet parani kun ei enää herännnyt untuvapeiton kahinaan (kahisee tosi kovaa). Mulla on itselläni kyllä se ristiriita, että musta on henkisesti ihanaa kun on vauvan lähellä, mutta käytännössä nukun kyllä tosi huonosti. Siis jos vauva kainalossa. Mulla on siinä huono asento, mutta vauva ei viihdy aamuyöstä enää pinniksessä, joskus ei 02 jälkeenkään. Ja syö tosi usein. Herää aina huoneeseen tullessani, joten arvelen että unet paranee kun siirrään samaan huoneeseen esikoisen kanssa jossain vaiheessa.

Vierailija
90/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:33"]”Jos ajattelemme ihmislajia kehityshistoriallisesti, on luonnollisinta, että lapsi nukkuu aikuisten vieressä. Ylipäätänsäkin nisäkkäiden lapset ovat kiinni emossaan”, perheneuvolan psykologi Kirsi Kuronen sanoo. 

Aikuisen vierellä nukkuminen tukee myös lapsen kehitystä.

”Lapsen kannalta on suotuisaa, että hän pääsee ihokontaktiin vanhempien kanssa. Perhepeti lisää lapsen turvallisuutta. On todettu, että vanhempien vieressä nukkunut lapsi on myöhemmin rohkeampi”, Kuronen kertoo

Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssä, voidaan sänkyä pikku hiljaa siirtää eteenpäin. Liian aikaisin lasta ei kuitenkaan saa laittaa omaan huoneeseen nukkumaan. 

”Kun lapsi saa oman makuuhuoneen, hänen täytyy olla niin vanha, että osaa rauhoittaa itsensä yöllä herätessään.
[/quote]
Vit.... Se rauhotu edes aikuisen jos nukkuu liian pitkään äidin tissi suussa!

Vierailija
91/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:54"]No, mä olen nukkunut aina yksin pinniksessä, en tiedä oliko edes sama huone. Hoitoon menin 2 kk iässä. Muistan ne pinnasängyn kalterit kuinka tuijottelin yksin aina niitä. Minkäänlaista kiintymyssuhdetta ei ole äitiini muodostunut, oman lapsen kanssa tein kaiken toisin. [/quote] No et taatusti muista. En yleensä käytä kirosanoja mutta nyt täytyy kyllä sanoa: voi vittu mitä paskaa.

[/quote]

Höh, miksi moinen aggressio? Eräs traumaattinen tilanne sai minut muistamaan pinnasängyn kaiteet ja sen pahan olon mikä mulla oli siellä sängyssä. Olin ehkä 2-3 vuotias. Ehkä nuorempikin. Ei ole pakko uskoa, en vain ymmärrä miksi mulle raivoat.

Vierailija
92/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa kiistatta, että toiset sukuhaarat ovat vieläkin lähempänä apinaa kuin toisten.

Vierailija
93/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hoitanut vauvaa tietyllä tapaa aika alkukantaisten viettien varassa. Olin melko nuori kun sain esikoisen enkä ollut lukenut vauvanhoidosta juuri yhtään mitään. En myöskään pelännyt tai hermoillut osaanko hoitaa vauvaa ja miten pärjään sen kanssa. Luotin vain, että homma pelittää ihan luonnostaan. Minulle luonnollista on ollut nukkua lapsen kanssa vierekkäin heti laitoksella ensimmäisestä yöstä alkaen. Ei oikeastaan ollut mitään muuta vaihtoehtoa koska se tuntui itsestä hyvältä ja oikealta, halusin pitää lapseni lähellä 24/7. Minusta tämä on eläimelle (joten samalla siis myös ihmiselle) luonnollinen tapa hoivata jälkeläisiään. Ainakin omalla kohdalla se on tuntunut oikealta tavalta. 

Loppujen lopuksi tässä viilataan nyt pikkua siitä, mitä hyvä vanhemmuus pitää sisällään. Nämä on niitä asioita, joissa on kuunneltava itseä, omaa jaksamista mutta myös tietysti vauvan hyvinvointia. Jotkin vauvat voivat esimerkiksi nukkua paremmin ja kaivata vanhemman läheisyyttä eri tavalla kuin toiset. 

Vierailija
94/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 14:54"]No, mä olen nukkunut aina yksin pinniksessä, en tiedä oliko edes sama huone. Hoitoon menin 2 kk iässä. Muistan ne pinnasängyn kalterit kuinka tuijottelin yksin aina niitä. Minkäänlaista kiintymyssuhdetta ei ole äitiini muodostunut, oman lapsen kanssa tein kaiken toisin. [/quote] No et taatusti muista. En yleensä käytä kirosanoja mutta nyt täytyy kyllä sanoa: voi vittu mitä paskaa.

[/quote]

Höh, miksi moinen aggressio? Eräs traumaattinen tilanne sai minut muistamaan pinnasängyn kaiteet ja sen pahan olon mikä mulla oli siellä sängyssä. Olin ehkä 2-3 vuotias. Ehkä nuorempikin. Ei ole pakko uskoa, en vain ymmärrä miksi mulle raivoat.
[/quote]

ehkäpä sinun ja äitisi kiintymyssuhteen kehitykseen ovat vaikuttaneet muutkin asiat kuin pinnasängyssä nukkuminen.

Vierailija
95/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu, että tietyissä asioissa ihmistä voi ja pitää verrata eläimeen. Teette siis varmasti kaikki muutkin asiat samoin kuin eläimet? Mua ainakin oksettaa tuollainen vertaaminen johonkin nyt vaikka koiraan. Nuolette varmaankin vauvojenne pyllytkin puhtaaksi koska eläimetkin näin tekevät ja se on luonnollista? Turhaa sitten porata kun mies lähtee nuoremman ja hedelmällisemmän perään koska eläimet! Koska luonto!

Vierailija
96/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:17"]

Se on jännä juttu, että tietyissä asioissa ihmistä voi ja pitää verrata eläimeen. Teette siis varmasti kaikki muutkin asiat samoin kuin eläimet? Mua ainakin oksettaa tuollainen vertaaminen johonkin nyt vaikka koiraan. Nuolette varmaankin vauvojenne pyllytkin puhtaaksi koska eläimetkin näin tekevät ja se on luonnollista? Turhaa sitten porata kun mies lähtee nuoremman ja hedelmällisemmän perään koska eläimet! Koska luonto!

[/quote]

Nykynaiset on niin vieraantuneita luonnosta; imetys ällöttää ja koska ei imetetä, vauva on helppoa sysätä toiseen huoneeseen nukkumaankin.

Kysymys kuuluu: miksi edes tehdä lapsia kun mikään ei saa muuttua? Ei oma vartalo, seksielämä, nukkumisrauha... voi voi... maailma on miesten ja miehetkö ne määrää missä vauva nukkuu ja kenelle naisen vartalo kuuluu? Hyi että, nakkaisin semmoisen ukon pihalle joka ei antaisi minun hoitaa vauvaani tai elää vastasyntyneen tahtiin.

Väitän että nainen joka ei koskaan nuku lapsi vieressään, ei rakasta lastaan.

Vierailija
97/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerbiili

Vierailija
98/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:17"]

[/quote]

Nykynaiset on niin vieraantuneita luonnosta; imetys ällöttää ja koska ei imetetä, vauva on helppoa sysätä toiseen huoneeseen nukkumaankin.

Kysymys kuuluu: miksi edes tehdä lapsia kun mikään ei saa muuttua? Ei oma vartalo, seksielämä, nukkumisrauha... voi voi... maailma on miesten ja miehetkö ne määrää missä vauva nukkuu ja kenelle naisen vartalo kuuluu? Hyi että, nakkaisin semmoisen ukon pihalle joka ei antaisi minun hoitaa vauvaani tai elää vastasyntyneen tahtiin.

[/quote]

aika hurja väite. Se missä lapsi nukkuu on toissijainen juttu kun ajattee kokonaisuutta. Sitä kasvatustyötä ja hoivaa mitä annat ne parikymmentä vuotta

Vierailija
99/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

aika hurja väite. Se missä lapsi nukkuu on toissijainen juttu kun ajattee kokonaisuutta. Sitä kasvatustyötä ja hoivaa mitä annat ne parikymmentä vuotta
[/quote]

Aika hurja väite tosiaan. Kuten aiemmin kirjoitin, meillä lapset ovat nukkuneet omissa huoneissaan taatakseni heille unirauhan, en itselleni. Mulla on niin hyvät unenlahjat, etten todellakaan heräisi vauvan ähinään ja puhumaan, mutta vauvapa herää minun kyljenkääntöön. En halunnut suotta herätellä vauvaa. Ja olihan se minulle raskaampaa nousta toiseen huoneeseen imettämään. Helpompaa olisi ollut lykätä siinä omassa sängyssä rinta vauvalle suuhun. Mutta koin, että vauvan unirauha on tärkeämpää kuin minun "helpolla pääseminen".

Kaikki kuitenkin tyylillään. Toisille sopii samassa huoneessa tai sängyssä nukkuminen, toisille omissa huoneissaan nukkuminen.

Vierailija
100/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas täällä kasvatetaan tissiposki lapsia, ei oo äiti niistämässä nenää kun räkä valuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme