Kukaan laittanut vauvaa HETI omaan huoneeseen?
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:27"]
Luonnonkansat, kuten Maya-intiaanit, ovat aina pitäneet pienokaisensa lähellään, varsinkin vastasyntyneinä. He järkyttyivät suuresti kuullessaan länsimaalaisten ihmisten tavasta hylätä vauva nukkumaan yksin omaan huoneeseen. Se on heistä käsittämättömän luonnotonta, ja niinhän se onkin; sama kuin vaikkapa intiaani veisi vauvansa nukkumaan yksin jonnekin 20 metrin päähän näkymättömiin.
Esim. Maya -intiaaneilla tai muilla luonnonkansojen heimoilla ei esiinny kätkytkuolemia oikeastaan ollenkaan.
[/quote]
Mayoista en tiedä, mutta meillä länsimaissa nimenomaan perhepedissä nukkumisen on todettu lisäävän kätkytkuoleman riskiä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]
Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä muualla kun siellä aviovuoteessanne yöllä? Varmaan peiton alla ja valot kiinni..
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]
Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä muualla kun siellä aviovuoteessanne yöllä? Varmaan peiton alla ja valot kiinni..
[/quote]
Me ei ainakaan harrasteta muuta kuin sängyssä. Ja ihan valot päällä ja peittojen päällä. Kyllä sänky on ihan paras paikka seksille.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:27"]Luonnonkansat, kuten Maya-intiaanit, ovat aina pitäneet pienokaisensa lähellään, varsinkin vastasyntyneinä. He järkyttyivät suuresti kuullessaan länsimaalaisten ihmisten tavasta hylätä vauva nukkumaan yksin omaan huoneeseen. Se on heistä käsittämättömän luonnotonta, ja niinhän se onkin; sama kuin vaikkapa intiaani veisi vauvansa nukkumaan yksin jonnekin 20 metrin päähän näkymättömiin. Esim. Maya -intiaaneilla tai muilla luonnonkansojen heimoilla ei esiinny kätkytkuolemia oikeastaan ollenkaan. [/quote] Nämä samat intiaanit myös litistivät vastasyntyneiden päät lankkujen väliin saadakseen niistä maissin jyvän muotoiset. Ja tekivät vauvoistaan kierosilmäisiä. Ei kerkeä vauvat kätkytkuolemaan kun kuolevat pään litistelyihin tai sitten uhrataan jumalille. Joten jos nyt hihhuli olisit vaan hiljaa.
[/quote]
Niin ja nykynaiset tunkevat tisseihinsä kumia että tissit näyttäisivät potkupalloilta ja miehet kiinnittäis huomiota. Viis vauvoista ja rintamaidosta, kunhan on mahd. sexy. On kai noita hulluja joka kultturissa...
Vauvojen päitä voi muotoilla vaikkapa nukuttamalla aina samalla kyljellä, saa toispuoleisesti littanan tai selällään, saa lättäpään eli litistyneen takaraivon. Ei siihen kummaa voimaa tarvita kuules...
Meillä vauva muutti vierestä omaan pinnikseen 9viikkoisena ja 3,5-kuisena omaan huoneeseen, siksi koska vaistosin, että hän haluaa omaa unirauhaa. Antaisin kyllä nukkua vieressä vaikka kouluikäiseksi asti, mutta lapsen omia tarpeita täytyy kuunnella. Nyt poika 1,5v.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 21:17"] Se on jännä juttu, että tietyissä asioissa ihmistä voi ja pitää verrata eläimeen. Teette siis varmasti kaikki muutkin asiat samoin kuin eläimet? Mua ainakin oksettaa tuollainen vertaaminen johonkin nyt vaikka koiraan. Nuolette varmaankin vauvojenne pyllytkin puhtaaksi koska eläimetkin näin tekevät ja se on luonnollista? Turhaa sitten porata kun mies lähtee nuoremman ja hedelmällisemmän perään koska eläimet! Koska luonto! [/quote] Nykynaiset on niin vieraantuneita luonnosta; imetys ällöttää ja koska ei imetetä, vauva on helppoa sysätä toiseen huoneeseen nukkumaankin. Kysymys kuuluu: miksi edes tehdä lapsia kun mikään ei saa muuttua? Ei oma vartalo, seksielämä, nukkumisrauha... voi voi... maailma on miesten ja miehetkö ne määrää missä vauva nukkuu ja kenelle naisen vartalo kuuluu? Hyi että, nakkaisin semmoisen ukon pihalle joka ei antaisi minun hoitaa vauvaani tai elää vastasyntyneen tahtiin. Väitän että nainen joka ei koskaan nuku lapsi vieressään, ei rakasta lastaan. [/quote] Minä luulen, että se on sinun miehesi joka nakkaa sinut ennenpitkää pihalle. Ei tuollaista kauan kukaan selväjärkinen mies katsele. Sinähän olet ihan mielenvikainen.
[/quote]
Minähän olen nimenomaan erittäin järkevä nainen, ei minua kukaan jätä. Parempaa saa hakea...
Kylläpä vaan joitain taas hiertää toisten nukkumajärjestelyt..
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]
Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.
[/quote]
Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että harrastaisitte seksiä juuri koskaan. Ehkä siksi teidän lapsilla on kuuden vuoden ikäero, koska ette koskaan nuku miehenne kanssa sängyssä kahdestaan, vaan aina lasten kanssa. Varsinkin se, että äiti vetäytyy lapsen kanssa yhtä aikaa nukkumaan ja nukkuu tämän vieressä aamuun saakka, on kaikista varmin ehkäisykeino.
Kuinka usein teidän vauvat sitten yöllä syö? Minä olen niin laiska etten vaan jaksa kulkea 5 kertaa yön aikana toiseen huoneeseen ja istua jonnekin imettämään. Helpompaa kun se on vieressä. minusta on myös ihanaa kuunnella pikkuisen tuhinaa, mutta pääasiassa tämä johtuu laiskuudestani.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 2 viimeisintä vauvaa heti toisesta yöstä lähtien omassa huoneessa. Pakko tilanne. Itse niin herkkäunisena en nukkuisi sekuntiakaan vauvan kanssa samassa huoneessa. Ja koettu on. Ensimmäisen kanssa valvoin 3kk istuen ja kuunnellen hengitystä vauvan sängyn vierellä. Siinä meinasi kuolema tulla äidille. Tuosta jäänyt päälle se, etten kertakaikkiaan ole pystynyt nukkumaan vauvojen kanssa. Ja niin herkkä olen, että vaikka vauva nukkuu viereisessä huoneessa herään silti joka ähinään ja kyljenkääntöön.
[/quote]
Te alapeukuttajat voitte kokeilla itse valvoa 3kk hengityskatkoisen pikkukeskosen kanssa ja saada vaikea-asteisen unihäiriön moneksi vuodeksi eteenpäin ja sen jälkeen kokeilla nukkua vauvan kanssa vieretysten. Siitä ei kertakaikkiaan tule mitään. Siinä on mielenterveys koetuksella. Kokeilin 2 viimeisimmän kanssa sen yhden yön ja en nukkunut silmäystäkään. Alitajunta alkaa vahtimaan sitä hengitystä automaattisesti eikä unta saa.
[/quote]
Urpå, osta KORVATULPAT...? Heräät kyllä kunnon itkuun, mutta hengitystä et kuule!
Juu, tosin huone on meidän makkaria vastapäätä ja ovi auki. Hyvin sujui, noin kk iässä lapsi nukkui jo 00-06 heräämättä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]
Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.
[/quote]
Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että harrastaisitte seksiä juuri koskaan. Ehkä siksi teidän lapsilla on kuuden vuoden ikäero, koska ette koskaan nuku miehenne kanssa sängyssä kahdestaan, vaan aina lasten kanssa. Varsinkin se, että äiti vetäytyy lapsen kanssa yhtä aikaa nukkumaan ja nukkuu tämän vieressä aamuun saakka, on kaikista varmin ehkäisykeino.
[/quote]
No oletpas sinä rajoittunut :D
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]En ole se keneltä kysyit, mutta meillä nukkuu 2v samassa huoneessa ja seksiä harrastetaan 3-4 kertaa viiossa. Meillä tosin on muitakin huoneita kun makkari, toisin kun ilmeisesti teillä... sauna on yleisin (saunotaan kahdesti viikossa, ensin perheen kanssa ja sen jälkeen lapset nukkumaan ja kahdestaan) ja olohuone on toisiksi yleisin. Yleensä telkkaria katsellaan ja homma menee seksiksi :) Meillä on myös muita lapsia, jotka ovat nukkuneet samassa huoneessa 1-3v lapsesta riippuen ja silti seksielämä on ollut aktiivista, ehkä lasten ekaa puolta vuotta lukuunottamatta, jolloin olin aika väsynyt.
[/quote]
Seksiä saunassa? Melko surkeeta.
[/quote]Ei muuten ole, vaan äärettömän kiihkeää ja kiimaista ;) Jos teillä on surkeaa seksiä, niin se ei tarkoita että muillakin on...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään [/quote]En ole se keneltä kysyit, mutta meillä nukkuu 2v samassa huoneessa ja seksiä harrastetaan 3-4 kertaa viiossa. Meillä tosin on muitakin huoneita kun makkari, toisin kun ilmeisesti teillä... sauna on yleisin (saunotaan kahdesti viikossa, ensin perheen kanssa ja sen jälkeen lapset nukkumaan ja kahdestaan) ja olohuone on toisiksi yleisin. Yleensä telkkaria katsellaan ja homma menee seksiksi :) Meillä on myös muita lapsia, jotka ovat nukkuneet samassa huoneessa 1-3v lapsesta riippuen ja silti seksielämä on ollut aktiivista, ehkä lasten ekaa puolta vuotta lukuunottamatta, jolloin olin aika väsynyt.
[/quote]
Minusta on oikeasti kauheaa, että vauva pannaan nukkumaan makkariin pinnikseen ja vanhemmat menee saunaan nussimaan. Lisäksi saatetaan katsoa telkkaria tuntikausia. Vauva tuntee yksinäisyyttä siellä makkarissa yksin.
Äidin pitäisi voida irroittautua muusta elämästä siksi pieneksi hetkeksi, kun vauva on pieni ja mennä vauvan kanssa yhtäaikaa nukkumaan perhepetiin, eikä jättää vauvaa yksin makkariin tuntikausiksi.
[/quote]Ai että seksiä pitäisi harrastaa vauvan kanssa samassa huoneessa? Vai olla vauvavuosi selibaatissa? Mielenkiintoinen näkökulma, ajattelit miten tahansa :D Ja television katselu ei tarkoita sitä, että sitä tuijotetaan tuntikausia. Vaan lasten mentyä nukkumaan "omalla ajalla", vai milloin sitä pitäisi katsoa? Taas jälleen, mielenkiintoinen näkökulma ;) ja ps. Kaksivuotias ei ole enää vauva...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:53"]Ihan oikeasti, ettekö te harrasta seksiä yhtään
[/quote]En ole se keneltä kysyit, mutta meillä nukkuu 2v samassa huoneessa ja seksiä harrastetaan 3-4 kertaa viiossa. Meillä tosin on muitakin huoneita kun makkari, toisin kun ilmeisesti teillä... sauna on yleisin (saunotaan kahdesti viikossa, ensin perheen kanssa ja sen jälkeen lapset nukkumaan ja kahdestaan) ja olohuone on toisiksi yleisin. Yleensä telkkaria katsellaan ja homma menee seksiksi :) Meillä on myös muita lapsia, jotka ovat nukkuneet samassa huoneessa 1-3v lapsesta riippuen ja silti seksielämä on ollut aktiivista, ehkä lasten ekaa puolta vuotta lukuunottamatta, jolloin olin aika väsynyt.
[/quote]
Seksiä saunassa? Melko surkeeta.
[/quote]Ei muuten ole, vaan äärettömän kiihkeää ja kiimaista ;) Jos teillä on surkeaa seksiä, niin se ei tarkoita että muillakin on...
[/quote] Eikö kuumassa saunassa kaikenlainen yli 5 minuuttia kestävä urheilusuoritus tunnu hirveältä? Uskon kyllä touhun kiihkeyteen jne, mutta ajatus kovista lauteista pyllyn alla ja korventavan kuumasta ilmasta keuhkoissa tuntuu kamalalta. Sen takia voi olla vaikeaa ajatella saunaa ensisijaisena seksipaikkana.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:27"]Luonnonkansat, kuten Maya-intiaanit, ovat aina pitäneet pienokaisensa lähellään, varsinkin vastasyntyneinä. He järkyttyivät suuresti kuullessaan länsimaalaisten ihmisten tavasta hylätä vauva nukkumaan yksin omaan huoneeseen. Se on heistä käsittämättömän luonnotonta, ja niinhän se onkin; sama kuin vaikkapa intiaani veisi vauvansa nukkumaan yksin jonnekin 20 metrin päähän näkymättömiin.
Esim. Maya -intiaaneilla tai muilla luonnonkansojen heimoilla ei esiinny kätkytkuolemia oikeastaan ollenkaan.
[/quote]
Nämä samat intiaanit myös litistivät vastasyntyneiden päät lankkujen väliin saadakseen niistä maissin jyvän muotoiset. Ja tekivät vauvoistaan kierosilmäisiä. Ei kerkeä vauvat kätkytkuolemaan kun kuolevat pään litistelyihin tai sitten uhrataan jumalille. Joten jos nyt hihhuli olisit vaan hiljaa.