Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan laittanut vauvaa HETI omaan huoneeseen?

Vierailija
05.04.2015 |

Miten järjestely sujui?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu!

Vierailija
22/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan. [/quote] Ääliö

[/quote]Sinun mielestäsi ehkä. mutta luulen että olet vain kade.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti enemmän riskiä nostaa kuitenkin tyynyn käyttö, vastasyntyneen nukuttaminen mahallaan. Kätkytkuolemien syytä ei myöskään varmasti tiedetä, syy ei välttämättä ole esim. tukehtuminen, vaikka sitä vahvasti epäilläänkin. Kätkytkuolemat ovat erittäin harvinaisia ja on lähes varmaa, että osan on myös aiheuttanut vanhempi itse.

Vierailija
24/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:14"]Näin sitä perusturvallisuutta rakennetaan... En kykenisi tuohon. Meillä ovat nukkuneet kaksi ensimmäistä vuotta vanhempien kanssa samassa huoneessa ja hyvin on nukuttu!
[/quote]

Mistä se vauva tietää, nukkuuko pinniksessä äidin kanssa samassa huoneessa vai eri huoneessa?

Vierailija
25/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks joku haluaisi laittaa oman vauvansa toiseen huoneeseen? En vaan voi ymmärtää.

Ok jos valvot oikeesti sen takia etkä yhtään nuku, niin sit voi itse siirtyä muualle ja antaa puolison nukkua vauvan kanssa??

Meijän poika on 6kk ja me nukutaan kahdestaan, mies on nukkunut olkkarissa koko tämän ajan, koska on niin herkkäuninen. Ei olisi tullut mieleenkään siirtää vauvaamme muualle. Kyllä vauva tarvitsee ihmisen läheisyyttä yölläkin.

Vierailija
26/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kotiyön jälkeen omassa huonessa, kun huomattiin, että nukkui 6 tuntia yhteen menoon.

Toimi erittäin hyvin ja n 1kk vanhana nukkui usein n 7 tuntia ja saimme itsekin nukkua, kun se möyhnääminen, mitä vauvat yöllä pitää , jäi kuuntelematta.

Vanhempi lapsista oli kuukauden, kun laitoimme omaan huoneeseen ja se toimi tosi hyvin.

Kumpikaan ei halunnut sittemminkään vanhempien sänkyyn tulla, vaikka ei sitä edes kielletty.

Nyt ovat jo aikuisia (terveitä ja tasapainoisia)

Vierailija
27/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:00"]

Omassa huoneessa nukuttaminen taitaa lisätä kätkytkuoleman riskiä. Olen hysteerinen näistä, joten järjestely ei sopisi meille.

[/quote]

Mitä roskaa. Sillä ole väliä missä HUONEESSA se nukkuu.
[/quote]

Kyllä sillä nimenomaan on väliä. Kätkytkuoleman riskin vähentämiseksi suositellaan että alle puolivuotias nukkuisi vanhempien kanssa samassa huoneessa.

Vierailija
28/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]

Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.

[/quote]

Toivottavasti et pidä 4-vuotiasta oikeasti vauvana, enkä tarkoita tässä nukkumisjärjestelyä. 4-vuotiaalla on todella erilaiset tarpeet vauvaan verrattuna.

Vierailija
29/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveätä. Vauvakin tuntee yksinäisyyttä ja ikävää! Vauva pois silmistä ja pois mielestä. Kas kun ei survota vauvoja sankoon ja piiloteta kellarikomeroon.

Vierailija
30/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 2 viimeisintä vauvaa heti toisesta yöstä lähtien omassa huoneessa. Pakko tilanne. Itse niin herkkäunisena en nukkuisi sekuntiakaan vauvan kanssa samassa huoneessa. Ja koettu on. Ensimmäisen kanssa valvoin 3kk istuen ja kuunnellen hengitystä vauvan sängyn vierellä. Siinä meinasi kuolema tulla äidille. Tuosta jäänyt päälle se, etten kertakaikkiaan ole pystynyt nukkumaan vauvojen kanssa. Ja niin herkkä olen, että vaikka vauva nukkuu viereisessä huoneessa herään silti joka ähinään ja kyljenkääntöön.
[/quote]
Te alapeukuttajat voitte kokeilla itse valvoa 3kk hengityskatkoisen pikkukeskosen kanssa ja saada vaikea-asteisen unihäiriön moneksi vuodeksi eteenpäin ja sen jälkeen kokeilla nukkua vauvan kanssa vieretysten. Siitä ei kertakaikkiaan tule mitään. Siinä on mielenterveys koetuksella. Kokeilin 2 viimeisimmän kanssa sen yhden yön ja en nukkunut silmäystäkään. Alitajunta alkaa vahtimaan sitä hengitystä automaattisesti eikä unta saa.

Vierailija
31/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan. [/quote] Ääliö

[/quote]Sinun mielestäsi ehkä. mutta luulen että olet vain kade.

[/quote]

En ole ylempi, mutta mistäköhän syystä ylempi olisi kateellinen. Siitä että äiti on noin läheisriippuvainen lapsistaan, ettei osaa päästää näitä yksin mihinkään?

Vierailija
32/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:19"]

Yhden kotiyön jälkeen omassa huonessa, kun huomattiin, että nukkui 6 tuntia yhteen menoon.

Toimi erittäin hyvin ja n 1kk vanhana nukkui usein n 7 tuntia ja saimme itsekin nukkua, kun se möyhnääminen, mitä vauvat yöllä pitää , jäi kuuntelematta.

Vanhempi lapsista oli kuukauden, kun laitoimme omaan huoneeseen ja se toimi tosi hyvin.

Kumpikaan ei halunnut sittemminkään vanhempien sänkyyn tulla, vaikka ei sitä edes kielletty.

Nyt ovat jo aikuisia (terveitä ja tasapainoisia)

[/quote]Jatkan vielä, että kätkytkuolemaa et voi välttää, nukkui se lapsi ihan missä hyvänsä. Jopa lääkärin vastaanotolla lääkärin käsissä lapsi voi kohda kätkytkuoleman. Kysykääpä lastenlääkäriltä.

Vierailija
33/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:18"]Miks joku haluaisi laittaa oman vauvansa toiseen huoneeseen? En vaan voi ymmärtää.

Ok jos valvot oikeesti sen takia etkä yhtään nuku, niin sit voi itse siirtyä muualle ja antaa puolison nukkua vauvan kanssa??

Meijän poika on 6kk ja me nukutaan kahdestaan, mies on nukkunut olkkarissa koko tämän ajan, koska on niin herkkäuninen. Ei olisi tullut mieleenkään siirtää vauvaamme muualle. Kyllä vauva tarvitsee ihmisen läheisyyttä yölläkin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:20"]Ihan hirveätä. Vauvakin tuntee yksinäisyyttä ja ikävää! Vauva pois silmistä ja pois mielestä. Kas kun ei survota vauvoja sankoon ja piiloteta kellarikomeroon.
[/quote]
Meillä on kaikki vauvat nukkuneet täysiä öitä heräämättä 2kk lähtien. Hirmuisesti ovat ikävöineet juu. Oikeasti mitä typeryyttä täältä saa välillä lukea. Voi luoja.

Vierailija
34/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]

Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.

[/quote] 4v vauva???? Ei neljävuotias enää mikään vauva ole! En vastusta samassa sängyssä nukkumista ja meilläkin on niin tehty, mutta hei jotain rajaa!

Vierailija
35/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos ajattelemme ihmislajia kehityshistoriallisesti, on luonnollisinta, että lapsi nukkuu aikuisten vieressä. Ylipäätänsäkin nisäkkäiden lapset ovat kiinni emossaan”, perheneuvolan psykologi Kirsi Kuronen sanoo. 

Aikuisen vierellä nukkuminen tukee myös lapsen kehitystä.

”Lapsen kannalta on suotuisaa, että hän pääsee ihokontaktiin vanhempien kanssa. Perhepeti lisää lapsen turvallisuutta. On todettu, että vanhempien vieressä nukkunut lapsi on myöhemmin rohkeampi”, Kuronen kertoo

Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssä, voidaan sänkyä pikku hiljaa siirtää eteenpäin. Liian aikaisin lasta ei kuitenkaan saa laittaa omaan huoneeseen nukkumaan. 

”Kun lapsi saa oman makuuhuoneen, hänen täytyy olla niin vanha, että osaa rauhoittaa itsensä yöllä herätessään.

Vierailija
36/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kuusiviikkoisena omaan huoneeseen, kun samalla tavalla en kyennyt nukkumaan itse. Kuuntelin koko aikaa vauvan hengitystä ja liikkeitä, vauvalle parempi virkeä äiti kuin päiviä nukkumaton zombi. Kätkytkuolemasta luin et vauva tahdistaa hengitystään äidin hengityksen mukaan, sen takia lähellä nukkuminen vähentää riskiä. Mutta väsynyt äiti on varmasti moni verroin pahempi kaikessa muussa.

Vierailija
37/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:54"]

Meillä vaimo halusi alusta asti noin. Minä herkkäunisempana heräsin vauvojen itkuun yöllä ja kävin valmistamassa maidon. Vaimo kuitenkin halusi syöttää, joten hänkin joutui heräämään.

[/quote]No mikäs hyöty tuosta sit oli et vauva eri huoneessa, jos kumminkin molemmat nousette?

[/quote]

En tainnut väittää, että siitä oli hyötyä. Aloituksessa haluttiin tietää miten järjestely sujui.

Vierailija
38/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että valvotte lapsen hengitystä vieressä, mutta kun vauva toisessa huoneessa, niin nukutte rauhallisesti? Mä toimin juuri toisinpäin. Kun vauva on kainalossa, nukun hyvin, koska mun ei tarvitse murehtia, onko toisessa huoneessa kaikki hyvin. Tuhina kainalossa kertoo, että kaikki on hyvin. Ja yöllä tyrkkään puoliunessa rinnan suuhun, niin en varsinaisesti edes herää. Väsyttäisi taatusti, jos yöllä pitäisi nousta, lämmitellä tuttipulloja ja syöttää toisessa huoneessa... Noi 6kk iästä lähtien meidän vauvat on nukkuneet alkuyön pinniksessä ja siirtyneet sitten syötöllä perhepetiin. Joskus 1,5v. sitten siirretty täysin ongelmitta omaan sänkyyn ja huoneeseen. Miksi se on läheisriippuvaisuutta, jos nauttii vauvan läheisyydestä?

Vierailija
39/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon tutkimuksia kuinka vauvan paras olla öisin äidin lähellä. Suomalaiset ämmät niin skitsoja ettei kestä omaa lastansa. Korvatulpat korviin ja huutokoulu...

Vierailija
40/136 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 10:09"]Meillä 4v vauva nukkuu yhä mun ja mieheni välissä samassa sängyssä. Haluan lapseni viereeni nukkumaan. Näin olen toiminut kaikkien lasteni kanssa. Tulee se päivä kun lapsi ei enää halua viereen. Tosin mellä vielä 10v haluaa joskus viereen nukkumaan ja se on ihan ok jos vaan sänkyyn mahtuu..:) Olen kyllä muutenkin kova pitämään lapsiani lähellä niin päivin kuin öin. Eli ei mitään mahdollisuuttakaan että olisi vauva ollut eri huoneessa jo vauvana kun ei edes juurikaan omassa sängyssä samassahuoneessakaan.
[/quote] missä vaiheessa te ehditte harrastaa seksiä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme