Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä suuttui?!!

Vierailija
04.04.2015 |

Juteltiin jotain nimistä, ihan kepeää. Luettelin jotakin yleisiä,mielestäni persoonattomia miesten nimiä, kuten Mika, Mikko, Juho ja Juha. Sanoin myös, että mielestäni Sami kuuluu samaan ryhmään, mutta ei siis haittaa. Hän on Sami ja suutui, eikä siis ollenkaan tajunnut mistä puhun.

Oisitko sinä suuttunut tai sun mies? Minkälainen nimi sun mielestä Sami on?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami on perinteinen suomalainen miehen nimi. Vanha sanonta kuuluu: ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeä.

Vierailija
2/6 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ollut järin mukava, haukkua nyt päin naamaa toista. Nimi on hyvin henkilökohtainen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisko suuttunut mutta onhan se vähän outoa sanoa että rakkaan nimi on persoonaton. Munkin nimi on tosi tylsä, ruma 70-lukulainen mutta en mä tykkäisi jos mun mieheni sanoisi sitä sellaiseksi. 

Vierailija
4/6 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisko suuttunut mutta onhan se vähän outoa sanoa että rakkaan nimi on persoonaton. Munkin nimi on tosi tylsä, ruma 70-lukulainen mutta en mä tykkäisi jos mun mieheni sanoisi sitä sellaiseksi. 

Vierailija
5/6 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman aikansa suosikki. Aika neutraali. Omalle pojalleni en laittaisi. Jos joku esittelee itsensä Samiksi, on sama kuin sanoisi hyvää päivää.

Vierailija
6/6 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami kuuluu massanimiin joten voi sanoa myös persoonottamaksi. Mies on Antti ja on omasta nimestään tuota mieltä eli ei kyllä suutu jos joku muukin on samaa mieltä. Persoonaton massanimi on turvallinen nimi, ei siinä mitään pahaa ole eikä haukkumista. Persoonaton nimi antaa enemmän tilaa vakuuttaa persoonallaan, Sami tai Antti on ihan yhtä uskottava rekkakuskina, rapajuoppona, kirurgina, taidemaalarina, opettajana kuin metallibändin rumpalinakin.

Erikoisillakin nimillä on kantajansa ja paikkansa maailmassa eikä niissäkään ole vikaa ellei juuri siitä omasta nimestään halua väkisin ongelmaa vääntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä