Mikä olisi maksimi ikäero parisuhteessa?
Minkäslaisia suhteita täältä löytyy?
Olen 21v, ihastunut itseäni 11 vuotta vanhempaan mieheen, tunne on molemminpuolinen. Mietityttää..:)
Kommentit (75)
Kauan olette tunteneet toisenne Ap?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 16:28"]
[/quote]
Yli vuoden ajan, paljon tekemisissä. AP
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 16:28"]
[/quote]
Yli vuoden ajan, paljon tekemisissä. AP
[/quote]
Reilu vuosi on lyhyt aika ja 11 vuoden ikäero on noin nuorelle paljon. Olen itse ollut samantapaisessa tilanteessa, 20-vuotiaana ihastunut 28-vuotiaaseen ja 21-22-vuotiaana yli 30-vuotiaaseen jne, ja joka kerta ikäerosta hieman ahdistunut. Nyt 28-vuotiaana ja enemmän elämänkokemusta saaneena minulla on tapana arvioida mahd. suhteet niin tunteen kuin järjen avulla. Jos jompi kumpi noista tökkii, on parempi antaa olla tai pysyä tuttavina/kavereina.
Rakastan miestä joka on minua 17v. vanhempi. Itse olen 40 ++.
Jotain 20 vuotta paitsi sit jos on rikas ni ei välii #golddiggaaintmessinwithnobrokenigga
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 13:37"]Jotain 20 vuotta paitsi sit jos on rikas ni ei välii #golddiggaaintmessinwithnobrokenigga
[/quote]
Unohin sanoo etten seurustelis itteeni nuoremman miehen kaa #Igotsweettasteformenwhoareolder
Oma kohtaista kokemusta ei ole. Isäni oli 13 v vanhmepi kuin äitini. Äitini on aina ollut sitä mieltä, että liian suuri ikäero VANHEMPANA. Ja samaa olen huomannut työkaveristani, jolla on 18 vuotta vanhempi mies.
Kyllä se vielä nuorena menee, mutta sitten kun vanhemmalla alkaa vanhuuden vaivat, voit olla jo eri mieltä. Työkaverini on 52-v. ja jutut on suurinpiirtein sellaisia, että jalka on jo puoliksi haudassa myös hanellä miehensä myötä. Suunnittelee työelämästä pois jääntiä, jotta voisi nauttia viimeisistä vuosista puolisonsa kanssa vielä hyväkuntoisena. Hänelle se on taloudellisesti mahdollista, ei siinä mitään, mutta onhan se masentavaa jo valmistautua siihen elämään ilman puolisoa.
Ainahan elämässä voi tapahtua mitä vaan. Yksin voi jäädä syystä tai toisesta hyvin nuorena, mutta kyllähän se tietenkin tuollaisella huomattavalla ikäerolla on todennäköisempää.
Max 1 kuukausi.
Muuten on joko puuma tai pedofiili - riippuen siis siitä onko mies vai nainen.
Ei täältä kannata kysyä, mammat suuttuu. Mun mielestä ihan mahdollinen ikäero.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:12"]
Ei täältä kannata kysyä, mammat suuttuu. Mun mielestä ihan mahdollinen ikäero.
[/quote]
Arvasin ja tiedän, että täällä suututaan, varsinkin koska olen näin nuori: lapsi siis.
Tällä hetkellä olen kuitenkin niin onnellinen, että ei paljoa muiden mielipiteet kiinnosta henkilökohtaisesta tilanteestani :)
Mielenkiinnosta vain haluaisin kuulla, millaisia ikäeroja muilla on ja miten toimii. AP
100v olis aika paha. Paitsi jos olisi 18v ja 118v.
Itse olen yli 30v. ja voisin hyvinkin olla itseäni 15 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Riippuu niin paljon ihmisistä. Joillain juttu toimii vaikka ikäeroo on 20 vuotta. Mua eniten ärsyttää tää puuma-homma. Nainen on tyyliin viisi vuotta miestä vanhempi, niin hän on puuma? Mitä hittoa? Toisinpäin niin kukaan ei silmää räpäytä. Ei ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:19"]
Riippuu niin paljon ihmisistä. Joillain juttu toimii vaikka ikäeroo on 20 vuotta. Mua eniten ärsyttää tää puuma-homma. Nainen on tyyliin viisi vuotta miestä vanhempi, niin hän on puuma? Mitä hittoa? Toisinpäin niin kukaan ei silmää räpäytä. Ei ymmärrä.
[/quote]
Samaa mieltä. 30 vs 35, 40 vs 45................... normaalista vitun asiasta on tehty kauhea haloo!
Nuorena tismalleen samanikäisen kumppanin löytäminen saattaa olla todennäköistäkin kun keskeisimmän sosiaalisen viitekehyksen muodostavat opiskelukaverit yms. Mutta aikuisena ihmiset eivät liiku niin rajatusti vain oman vuosikertansa kanssa.
Pitäisikö tässä alkaa paperit kysyä ensimmäisellä tapaamiskerralla?
Voisin kuvitella seurustelevani 15 vuotta nuoremman tai 10 vuotta vanhemman kanssa. Olen 39-vuotias mies.
Mä oon sua muutaman vuoden vanhempi, ja oon todella ihastunut n. 20 vuotta vanhempaan mieheen.. Kiinnostus on molemminpuolista, mutta mun on vaikea uskoa että tota miestä kiinnostaisi näin nuoressa muu, kuin yksi asia. Nakertaa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:19"]
[/quote]
Minäkin tunnen pariskunnan, missä nainen on miestään n. 10 vuotta vanhempi, hyvin menee kun ovat niin samankaltaisia persoonia. Itseäni heidän suhteensa ei hetkauta, mutta ovat kuulemma saaneet kuulla paljon kaikenlaista..
Monethan sanoo, että täytyisi aina miettiä monta kymmentä vuotta eteenpäin, että millainen tilanne sitten on.. Henkilökohtaisesti ajattelen, että olen nuori ja mies saattaa olla 10 vuotta vanhempi, mutta missään ei ole kirjoitettu, että loppuelämä oltaisiin yhdessä. Täytyy nauttia niin kauan kuin mahdollista.
Vielä sanon, että tämä ihastukseni on tosiaan 11 vuotta vanhempi, mikä oli aluksi minulle järkytys, koska hän vaikuttaa nuoremmalta. AP
Olen 27-v nainen. Voisin pyöriä 24-40 vuotiaiden miesten kanssa. Ja poikkeus vahvistaa säännön ;)
Vanha viisaushan on, että naisen iän tulisi olla miehen ikä / 2 + 7.
Aika lähellehän tuo osuu, ei siis mitään hätää!