Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiopetus yläasteella?

Vierailija
14.09.2026 |

Tytär valittaa ettei jaksa käydä koulua, hänellä on adhd ja ympäristö on kuormittava. Covidin aikaan ala-aste ikäisenä hän oli vuoden verran kotikoulussa, mutta sitten kuitenkin ylä-asteelle siirrettiin takaisin peruskouluun. Nyt kuitenkin mietin josko olisi parempi kuitenkin opiskella kotona, kun oppilaitos ei selvästi ole hänen etunsa mukainen. Vähän kuitenkin huolestuttaa josko yläasteen oppimäärä on liikaa itselle opetettavaksi. Onko kellään kokemusta? Eroaako ala-asteen ja yläasteen kotiopetus merkittävästi? Jos päätän sitten opettaa kotona, miten valvonta suoritetaan valvovan opettajan kautta? Jos jollain on oma tai tutun lapsi päätynyt tähän tilanteeseen yläasteen aikana, olisi kiva kuulla näkemyksiä!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yhden kotiopetuksessa olevan yksityisopettajana joitakin vuosia sitten. Vanhemmat siis ei halunneet opettaa kaikkia aineita itse, kun niistä tuli kauhea riita lapsen kanssa.

Oli sovittuna koulun kanssa, että oppilas kävi siellä tekemässä kokeet. Mutta en tiedä, sopiiko tämä kaikille kouluille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä