Minäkin äänestän vihreitä, kysyttävää?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 08:46"]Mä oon oikeesti pahoillani. Miksi joku äänestää vihreitä? Suomen syöpä!
[/quote]
Mä oon oikeesti pahoillani, että sinunlaisiasi henkisesti keskenkasvuisia on olemassa. Suomi ja suomalaisuus on katoavaa. Me olemme viimekädessä KAIKKI ihmisiä.
Työperäistä maahanmuuttoa on lisättävä ja helpotettava, pakolaisvirtaa sen sijaan suitsittava (eettisesti jossain määrin arveluttavaa, mutta suomalaisen yhteiskuntarauhan kannalta järkevää), kasvihuone- ja pienhiukkaspäästöjä tulisi vähentää globaalisti rajusti, heti, mutta ei kuitenkaan teollisuuden alasajolla (ja sitä kautta köyhyyden lisäämisellä), eikä sitä tulisi siirtää köyhiin maihin (kaikenmaailman rikkidirektiivit, jotka vääristävät vapaata kilpailua meidän tappioksemme), joka vain lisää ongelmia globaalisti, vaikka näennäisesti omaa pesää sillä saataisiinkin "siistittyä" - raskaalle teollisuudelle tulisi suoda mahdollisuus kehittyä vihreämpään suuntaan siellä missä sille on parhaat edellytykset, ei dumpata ongelmia kehitysmaihin. Tämä pitäisi ymmärtää.
Pienhiukkas/kasvihuonkaasujen vähentämiseksi ei ole mitään muuta todellista vaihtoehtoa tällä hetkellä kuin ydinenergia - asian ymmärtäminen on todellista vihreyttä. Uusiutuvaa energiaa tulee toki kehittää suuremmin ponnistuksin, mutta ennenkuin se saadaan kaupallisesti todelliseksi vaihtoehdoksi, vaaditaan pitkähkö siirtymäkausi - jos tätä ei ymmärrä vaan kuvitellaan, että se sähkö voidaan tuottaa niillä verovaroilla pyöritetyillä tuulivoimaloilla, niin maapallo on jo hävinnyt taistelun (tässä skenaariossa se sähkö tuotetaan ulkomaisissa [venäläisissä] ydinvoimaloissa, hiilivoimaloissa, ym. ja tuulimyllyt pyörivät lähinnä vain tuottaakseen hyvää omaatuntoa perusssähkön sijaan - tähänkään ei ole enää varaa, sillä luonto on häviämässä taistelun jo).
Pitäisi osata myöntää virheet joita ollaan tehty tuulivoiman fanaattisessa tukemisessa ja rakentamisessa (ainoa oikeasti potentiaalinen ratkaisu maapallon täysin saastettomista vaihtoehdoista on aurinkoenergia [joka sekään ei sovellu Suomeen perussähkön tuottajaksi] kehittyessään - sekä vähemmän saastuttavista fuusioenergia, joskus kaukana tulevaisuudessa, kun se saadaan ensin toimintaan ja joskus paljon myöhemmin kaupallisesti hyödynnettyä).
Omasta mielestäni Suomen epävihrein puolue on Vihreät, joiden ideologia on lähinnä jotain todellisuudesta täysin vieraantuneiden kaupunkilaisten märkää päiväunta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 08:46"]Mä oon oikeesti pahoillani. Miksi joku äänestää vihreitä? Suomen syöpä! [/quote] Mä oon oikeesti pahoillani, että sinunlaisiasi henkisesti keskenkasvuisia on olemassa. Suomi ja suomalaisuus on katoavaa. Me olemme viimekädessä KAIKKI ihmisiä.
[/quote]
Huomaako kukaan muu lievää ironiaa ensimmäisen virkkeen ja viimeisen suhteen? ;) Ihana, ensin haukutaan tuntematonta ja sitten ollaan niin kollektiivisesti KAIKKI ihmisiä <3
Vihreät on tosi hyvä. Itse äänestän vasemmistoa, kun löysin jo hyvän ehdokkaan, mutta ensi kerralla saatan itsekin äänestää vihreitä.
Oletko töissä vai opiskelija?
Äänestävätkö kaikki kaverisikin vihreitä?
Asutko Helsingissä?
hyvä valinta! joko äänestit? mihin vaalipiiriin kuulut?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 08:42"]
Miten tuottaisit yhteiskunnalle sähköä vuodenvaihteessa, kun lämpötila on -30° C, sähkön tarve lämmityksen takia korkeimmillaan, ilma seisoo paikallaan, aurinko on horisontin alla 20 tuntia vuorokaudesta, vesi on padoissa alhaalla ja ydinvoimalat on vihreiden päiväunien toteudettua suljettu?
[/quote]
Joo, tähän vastaus, kiitos!
Fossiilienergian päästöihin kuolee parisataatuhatta ihmistä joka ikinen vuosi, ydinvoima on niinä kymmeninä vuosina, kun on käytössä ollut, kuollut muutama. Klapeja polttamalla, tuulipropelleita pyörittelemällä ja aurinkokennoilla ei tätä ongelmaa ratkaista.
Mä oon oikeesti pahoillani. Miksi joku äänestää vihreitä? Suomen syöpä!