Muistatteko, kun oli vielä kenkäkauppoja?
Meidän kylällämmekin oli monta. Nyt ostan marketista.
Kommentit (16)
Muistan, siltä muijalta sai kengistä alennusta jos sitä kävi viikonloppuna baarin jälkeen kenkäkaupassa painaan.
Vierailija kirjoitti:
Aha.
On kai niitä edelleen...
Minä tilaan kenkäni lähes aina netistä.
Mitä kenkäkauppoja on? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.
On kai niitä edelleen...
Kun olet ihan nettiin saakka päässyt niin ei pitäisi olla aivan ylipääsemätön rasti kirjoittaa hakuun "kenkäkauppa" sen sijaan että runoilee tänne jotain sekavaa
Kyllä niitä kenkäkauppoja on kaikissa vähänkin isommissa kauppakeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.
On kai niitä edelleen...
Kun olet ihan nettiin saakka päässyt niin ei pitäisi olla aivan ylipääsemätön rasti kirjoittaa hakuun "kenkäkauppa" sen sijaan että runoilee tänne jotain sekavaa
Et ole tainnut koskaan käydä keskusteluja. Ap
Tässä on viiden minuutin kävelymatkan päässä kaksikin kenkäkauppaa.
Suomessa ei ole ollut oikeita kenkävalmistajia enää vuosikymmeniin. Kuoma ja Sievikin paitsi siirtyneet printattuun polyuretaaniin niin tuotantoa on vähin äänin siirretty Kiinaan.
Sikäli on siis ihan sama tilaatko netistä vai mistä.
Jos haluaa oikeita kenkiä jotka eivät murene 2 vuodessa pitää tilata esim. UK:sta. Siellä on satojen vuosien käsityöläisperinne oikeista nahkakengistä. Eivätkä ne lopulta maksa juuri yhtään enempää kuin se Sievin muovikenkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.
On kai niitä edelleen...
Ei nyt tule listaa mieleen, mutta onhan niitä kaupoakeskuksissa, ja varmaan muutenkin. Katso Googlesta.
-1-
Kyllä meidän kaupungissa on edelleen kenkäkauppoja.
Kaikissa kaupungeissa on niitä muovisia kiinapaskoja eri nimellä myyviä kauppoja.
Oikeita miesten kenkiä ei sitten tahdo löytyä millään, on vielä muutama paikka kuten Sauma (Helsingissä) tai Fere jotka tuovat maahan myös kunnollisia kenkiä, jotka siis on tehty käsin kunnon materiaaleista ja kestävät vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.
On kai niitä edelleen...
Et ole tainnut koskaan käydä keskusteluja. Ap
Ei tuosta nyt oikein saa keskustelua, kun esitit väitteen, joka ei ole edes totta.
Muistan. Meidän kylällä oli vain yksi ja kaikki osti kenkänsä sieltä. Muistan kun koulussa kaikilla oli samanväriset tennarit, kun niitä ei siellä kaupassa ollut kuin yhtä väriä. Muualta muuttaneet erotti tennareiden väristä.
Meidän pienessä kaupungissa oli mun lapsuudessa/nuoruudessa myös ihan lelukauppa ja eläinkauppa :D Ja matkatoimisto! Uskomatonta kun miettii nykyhetkeä. N30+
Meidän kylällä on kenkäkauppa, jonka pitäjä on varmaan n.80v.
Aha.
On kai niitä edelleen...