Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80-luvulla olisi ollut noloa ja itserakasta ottaa selfie...

Vierailija
03.04.2015 |

Mikä teki siitä sittemmin hyväksyttyä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vaan otettiin filmikameralla pari-kolme vuosikymmentä sitten. Noloksi itsestä otettuja kuvis a olen kuullut sanottavan vasta viime vuosina.

Vierailija
42/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 19:16"]

Mikä sit olisi teidän mielestä hyvä profiilikuva?

[/quote]

Sellanen mahdollisimman kaukaa otettu ryhmäkuva josta asianosaisen voi bongata ainoastaan lähipiiri.
Ettei vain mene omahyväisyydeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisi! Tosin onneksi 80-luvun lopulla kun itse olin teini ei ollut facea, instaa, irciä tms. Olisimme kavereiden kans varmasti nolammeet itsemme duckfaceilla tai muulla.

Vierailija
44/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:22"]Mikä teki siitä sittemmin hyväksyttyä?
[/quote]
80-luvulla filmi oli kallista samoin kuin kehittäminen. Kyllä itselaukausun kanssa silti saatettiin ottaa tyttöjen hassuttelukimppakuvia. Itsestä oli vaikea saada hyvää kuvaa. Muistan vielä kun 32 kuvan filmit oli ihme, yleensä ne oli 24 kuvaa ja salamakin oli sellainen erikseen ostettava kuutio.

Se, ettei niitä selfieitä ollut, ei johtunut siitä, että 70-luvun alussa ja aiemmin syntyneet olisivat (olisimme) olleet niin kovin syvällisiä ja oh iiih ihanan fiksuja. Siihen on simppeli vastaus, ei tehty, kun ei juuri voitu. Lisäksi toi koko jatkuva nolostelu on NIIN mennyttä maailmaa. 80-luvulla pitikin hävetä kaikkea, omaa varjoaankin. Tosi tervettä.

Vierailija
45/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:28"]On se edelleenkin, mutta ei ne luuserit sitä tajua. Nää duckface-ilmeet kertoo ihmisestä kaiken oleellisen.
[/quote]
Ai kaikki selfiet on duckfaceja? Tai varpusnaamoja? Ehkä sun kavereilla.

Vierailija
46/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:30"]Juppi-kaudella mikään ei ollut noloa, paitsi persaukisuus!
[/quote]
Juppi-kaudella suurin osa oli PA.

Vierailija
47/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisi kyllä ollut tosi noloa tuommoinen.

Mut sit toisaalta 80-luvulla ei ollut yhtään noloa pitää järkyttävän suurta, tupeerattua ja permanentattua hiuskuontaloa tai takatukkaa, kainaloihin asti vedettyjä vaaleita farkkuja, olkatoppauksia, joista amerikkalaisen jalkapallon pelaajakin olisi ollut ylpeä sekä pitää purkkareita, vaikka oli nähnyt purjeveneitä vain telkkarissa.

Vierailija
48/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat mammat ajat muuttuvat. Miettikää niitä 20-luvulla syntyneitä kuinka he ovat kauhistelleet sitä kun naiset alkoivat käyttää housuja :)

Vierailija
49/50 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ihan oikeasti, ei me 80-luvulla ihan oikeasti käytetty niin järjettömästi aikaa oman itsen peilailuun tai vaikka valokuvaamiseen niillä vähillä filmeilläkään. Ei maalattu naamaa kuin teatterimaskiin, että pääsee edes kouluun lähtemään. Tuo itsensä palvominen ja hedonismi on mennyt ihan eri sfääreihin nykyteineillä ja parikymppisillä.

Valokuvissa hymyiltiin, muttei kameraa kohti työnnetty mahdollisimman alastomia tissejä eikä varsinkaan valokuvattu TAKAPUOLIA :O

N44

Vierailija
50/50 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:22"]

Kyllä se oli vielä 90-luvulla ja 2000-luvun alussakin noloa :) Eli piti ottaa aina itsestä kuva niin, että se näyttää siltä että joku toinen olisi ottanut sen :D Tai oikeastaan kun facebook tuli, niin vielä niinä alkuvuosinakin otettiin "selfie" toki profiilikuvaksi, mutta ei se saanut näyttää itse otetulta ikään kuin. Sit siinä tilanteessa oli sallittua ottaa sellainen josta huomaa että on otettu itse, jos otti sen yhdessä kaverin/kaverien kanssa!

[/quote]

Selfie = kaveriton luuseri jolla ei ollut elämää (silloin ennen) :D

[/quote]

Tuli mieleen, että nykyään ei ole enää niin noloa elää esimerkiksi erakkoelämää, tai sitten omata vain muutama hyvä ystävä. Tai sitten se on sellainen kolmikymppisten juttu, että ei ole enää noloa, tiedä sitten miten nykysillä parikymppisillä ja teineillä? Miten on nuoret, saako nykyään olla "kaveriton luuseri", joka ei esimerkiksi käy kovin paljon bileissä ym? Mä oon ainakin huomannu pikkusiskon porukassa, että heidän yksi kaveri on juurikin sellainen eristäytyjä, ja se on kaikille ok. Meinaan siis, että nykyään pidetään varmaan jotenkin siistinäkin, että joku lähtis yksin tai perheen kanssa kahdeksi viikoksi mökille, ja sulkis puhelimen ja ehkä parin viikon päästä laittais yhden selfien mäkkielämästä instaan/faceen jne. 90-luvulla se olisi vastannut hetkellistä sosiaalista kuolemaa.

31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä