80-luvulla olisi ollut noloa ja itserakasta ottaa selfie...
Kommentit (50)
Juppi-kaudella mikään ei ollut noloa, paitsi persaukisuus!
Ei ennen olisi tullut mieleenkään tuhlata filmiä johonkin turhaan omakuvaan.
Todellakin, ovathan ne noloja edelleen :D Ihan hirveitä nekin versiot, jossa pitää pitää silmiä hölmistyneen pyöreinä ja suuta auki, mikä lie varpusnokka sen nimi onkaan. Mitä sillä ilmeellä yritetään viestittää? Lapsenomaista viattomuutta vai tyhjää päätä?
Madonnan roolihahmo otti Polaroidilla sefien 1985 elokuvassa Desperately Seeking Susan ja siihen aikaan se oikein hyvin kuvasti Susanin röyhkeää, villiä ja vapaata luonnetta..
kyllä kai ennenkin otettiin alastonkuvat yms. (polaroidilla tai kehitettiin itse) niitä ei vaan laitettu jakoon mihinkään
Mutta tosiaan, mikä näiden pelkkien naama-selfieiden ja duckface:ien tarkoitus on? Miksi niitä otetaan ja jaetaan kavereille? t.wanhus -83
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 23:12"]
No helvetti, kerran otin itsestäni kuvan tissit paljaana peilin edessä. Tietenkin mutsi kävi jossain Tunnin Kuvassa kehittämässä filmirullan, ja pikkuveljen kanssa olivat ne kuvat ensiksi katsoneet. Mutsi ei sanonut mitään, veli kyllä kommentoi, jokseenkin rumasti, mm. "tyhmä" mainittiin.
[/quote]Onneksi salama heijastui peilistä niin, että kuva oli epäselvä. Silloinhan niitä kuvia ei heti päässyt näkemään, eikä tietenkään otettu kuin yksi kuva kerralla, ihan max. 2.
OMG kattokaas tätä Desperately Seekin Susanin traileria..ensimmäinen 5 sekuntia riittää jos selfiet kiinnostavat. Hulvaton.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:22"]
Kyllä se oli vielä 90-luvulla ja 2000-luvun alussakin noloa :) Eli piti ottaa aina itsestä kuva niin, että se näyttää siltä että joku toinen olisi ottanut sen :D Tai oikeastaan kun facebook tuli, niin vielä niinä alkuvuosinakin otettiin "selfie" toki profiilikuvaksi, mutta ei se saanut näyttää itse otetulta ikään kuin. Sit siinä tilanteessa oli sallittua ottaa sellainen josta huomaa että on otettu itse, jos otti sen yhdessä kaverin/kaverien kanssa!
[/quote]
Selfie = kaveriton luuseri jolla ei ollut elämää (silloin ennen) :D
sis minä kyllä löysin kaksi filmirullaa jotka teetin ja olivat täynnä omia naamojani ja itselaukaisimella otettuja kuvia....
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:30"]Ei ennen olisi tullut mieleenkään tuhlata filmiä johonkin turhaan omakuvaan.
[/quote]
Sadan vuoden päästäkö joku katselee kuvia sinun takapihan ruusuistasi? Ihmiskuvat ovat paljon kiinnostavampia
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 20:16"]Rakkaat mammat ajat muuttuvat. Miettikää niitä 20-luvulla syntyneitä kuinka he ovat kauhistelleet sitä kun naiset alkoivat käyttää housuja :)
[/quote]
Olisi hyvä kunkin kirjoittajan muistaa, että kaikki täällä kirjoittavat eivät ole mammoja.
Rinnastatko siis duckface-ja persekuvat naisten tasa-arvoistumiskehitykseen? Kyllä, maailma muuttuu ja suurin osa tajuaa tämän. Kaikki kehitys ei silti ole positiivista. Tästä olisi hyvä puhua enemmän.
Jari Tervo tässä juuri kommentoi, kuinka elämme journalismin rappiota (tms.). Jos 80-luvulla joku tähtönen olisi ottanut kuvan perseestään ja lähettänyt sen lehden toimitukseen julkaistavaksi, sille olisi naurettu. Nyt ne persekuvat ovat UUTISIA. Mulla meni tämä Studio 55, jossa Jari tämän lausui ohi, kun en ohjelmaa normisti katso. Harmi, täytyy kaivaa jostain.
[/quote]
Viisaasti puhui, katsoin silloin aamu-uusinnan. Journalismin rappio oli tosiaan varsinainen aihe ja tämä persekuvajuttu oli vain yksi esimerkki. N22
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:30"]Ei ennen olisi tullut mieleenkään tuhlata filmiä johonkin turhaan omakuvaan. [/quote] Sadan vuoden päästäkö joku katselee kuvia sinun takapihan ruusuistasi? Ihmiskuvat ovat paljon kiinnostavampia
[/quote]
Meinaat että tulevaisuudessa museot ja historiateokset on täynnä ihmisten naamapeffa -kuvia?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:30"]Ei ennen olisi tullut mieleenkään tuhlata filmiä johonkin turhaan omakuvaan. [/quote] Sadan vuoden päästäkö joku katselee kuvia sinun takapihan ruusuistasi? Ihmiskuvat ovat paljon kiinnostavampia
[/quote]
Meinaat että tulevaisuudessa museot ja historiateokset on täynnä ihmisten naamapeffa -kuvia?
[/quote]Eiköhän niitäkin johonkin taltioida tämän ajan kuvauksina.
Me ainakin kavereiden kaa otettiin "selfieitä" ja nykyäänkin otan välillä viihteellä esim.baarista itsestäni kuvia. Ei ehkä ole kovin edustavia mutta...
Ysärillä menikin sitten aikaa ku kuvia odotettiin pari päivää-viikko että filmi tulee kehityksestä. Siihen aikaan oltiin kärsivällisiä. Saatiin bileistä paljon omakuvia joista voi muistella teiniystäviä.
Eli kyllä niitä otettiin, ei oltu noloja eikä itserakkaita. Vain nuoria :)
Selfien merkitys on kai jotenki muuttunut. Nykyään kun sellaisen laittaa vaikka instagramiin, ei kai siinä ole kyse vain siitä, että "tässä on vessan peilin edessä otettu kuva minusta". Kai se on ennemminkin sellainen tervehdys, ilmoitus siitä, että ite on hengissä ja mukana jutuissa ja tämmöstä mulle tänään.
Tai enhän minä tiedä. Oon 22 eli selfien pitäisi kai olla mulle tosi tavallinen ja luonteva juttu, mutta kyllä mua vähän nolottaa ottaa itsestäni kuvia, saati sitten julkaista niitä. Mulla on vieläkin tuo juttu, etten halua kuvistani näkyvän, että ne on ite otettuja.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:45"]
OMG kattokaas tätä Desperately Seekin Susanin traileria..ensimmäinen 5 sekuntia riittää jos selfiet kiinnostavat. Hulvaton.
[/quote]aww madonna on niin ihana tossa! :D
Mikä sit olisi teidän mielestä hyvä profiilikuva?
Otapa itsestäsi epäedullinen kuva! Tykkäyksiä satelee. :) Liiallinen omahyväisyys ei pue ketään.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:28"]On se edelleenkin, mutta ei ne luuserit sitä tajua. Nää duckface-ilmeet kertoo ihmisestä kaiken oleellisen.
[/quote]
Komppi.
N16