Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyttöjen ja poikien kokoero syntymästä saakka?

Vierailija
13.04.2015 |

Siis ihan jo vauvasta asti ja jatkuu koko kasvuiän, vai eriytyykö se vasta murrosiässä? En todella tiedä.

Omat lapseni olivat niin, että poika oli syntyessään 56-senttinen ja vajaa 4-kiloinen, tyttö oli 54-senttinen ja 3,5-kiloinen. Koko kasvuiän poika oli isompi samanikäisenä kuin tyttö. Mutta sattumaako vain vai ihan normijuttu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans kiinnostais, meilläki poika syntymästä asti ollu isompi ku tyttö.

Vierailija
2/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika oli kasiin aina pienimpiä ikäryhmästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset oli syntyessään 48 cm pitkiä molemat mutta painossa oli eroa 10g eli poika oli tyttöä painavampi. Nyt tyttö on 14v ja poika 12v ja ovat melkein saman pituisia. Noin 11 vuotiaaksi asti poika on ollut lyhyempi kuin tyttö samanikäisenä.

Vierailija
4/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pojilla tule kasvupyrähdys myöhemmin, eli tytöt voivat hyvin olla varhaismurkkuina isompia.

Vierailija
5/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset...tyttö ja poika syntyivät n. laskettunapäivä ja molemmissa raskauksissa minulle tuli yhtä paljon kiloja ja kaikki oli muutenkin aika samalaista.

Mutta kuitenkin tyttö oli pieni alle 3kg ja 49cm ja poika oli 4kg ja 52,5cm.

Tyttö on ollut aina (nyt 18v.) hoikka ja pituutta tuli 163cm.

Poika oli pullukka vajaan vuoden ja sen jälkeen on ollut aina hoikka mutta kuitenkin aina pitempi ja painavampi kuin tyttö samanikäisenä.

Poika on nyt 13v. ja pituus on 160cm ja paino 43kg ja vielä ei ole ollut kasvupyrähdystä. Tyttö oli 13v. vain 152cm ja 38kg.

Vierailija
6/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi tytöistä ollut suurin syntyessään, yli 4kg ja isompi siis kuin veljensä joka oli n. 3.5kg. Tyttö kuitenkin ollut sen jälkeen aina veljeään pienempi, ovat nyt 7v ja 6v. 

Tällä hetkellä 5v tyttömme oli veljensä kanssa syntyessään saman kokoinen ja samoilla mitoilla näyttävät edelleen menevän.

Myös 2v tyttömme menee samoilla käyrillä veljensä kanssa.

Vierailija
7/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sai vauvan viisi kuukautta ennen minua. Hän sai pojan, minä tytön. Olivat syntyessään samanpituisia, kaverin poika 100g tyttöäni painavampi. Ovat aina kasvaneet samaa tahtia (joskus vertailtiin neuvolakorttia), poika sen jokusen gramman painavampana mutta pituudet menevät yhä aika yksiin.

Vierailija
8/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistani toinen poika on pienempi kuin kaksi vuotta nuorempi siskonsa. Toinen poika on suhteessa pidempi kuin kukaan muu, mutta kuitenkin lyhyempi kuin kaksi vuotta vanhempi siskonsa. Meillä siis yksi lyhyt poika ja yksi lyhyt tyttö ja yksi pitkä poika ja yksi pitkä tyttö. Kolme vanhinta syntyessään saman pituisia, nuorin, jostain pitäisi tulla pisin, oli peräti 2 cm pidempi kuin muut.

Vierailija
9/9 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aina kaksoisveljeäni pidempi, kunnes hän joskus 15 vuotiaana kasvoi ylitseni ja nyt taitaa olla ainakin 15 cm pidempi kuin minä. T.21v nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän