Voisiko Suomeen tulla pakkorokotukset? Jo nykyinen laki mahdollistaa, mutta tiettyjen ehtojen on täytyttävä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voisiko-suomeen-tulla-pakkorokotuks…
Mitä ajatuksia tällaiset uutiset teissä palstalaiset herättää?
Kommentit (11)
Jos jostakin saadaan pakkorokottajat. Terveydenhuollon resursseista jäisi kiinni.
Järjetön ajatus edes harkita jotain pakkorokotusta, kun tiedetään, ettei passitkaan toimineet.
Mä luulen että siinä tilanteessa löytyisi tarpeeksi iso ryhmä ihmisiä viemään asian oikeuteen, vaikka ihmisoikeustuomioistuimeen asti.
En suostu rokotettavaksi. Menkööt kaikki muu, mutta vapaudestani en luovu. Suomi ilman yksilönvapautta ei ole Suomi; täällä on sinnitelty ja selvitty satoja vuosia haaveillen todellisesta vapaudesta. Minä en luovu omastani mistään hinnasta, menen sitten vaikka vankilaan.
Se olisi nykytilanteen valossa järjetön ratkaisu.
Nyt pitäisi uskaltaa katsoa mitä tapahtuu ja oikeasti tutkia sitä mahdollisuutta, että nämä vuotavat rokotteet pahentivat tilannetta/ kehittää uusia variantteja. Ymmärrän kyllä, että tällainen päätös olisi monesta pelottava. On kuitenkin aivan selvää, että tämä mitä teimme, ei toiminut.
Jos EUssa tehdään sellainen päätös, niin Suomi mallioppilaana kyllä sitä noudattaa.
Tragikoomisuuden huippu.
Pakkorokotetaan ihmisiä, koska tauti ei ole merkittävän vaarallinen työikäisille ja rokotteet ei todistettavasti toimi omikronia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En suostu rokotettavaksi. Menkööt kaikki muu, mutta vapaudestani en luovu. Suomi ilman yksilönvapautta ei ole Suomi; täällä on sinnitelty ja selvitty satoja vuosia haaveillen todellisesta vapaudesta. Minä en luovu omastani mistään hinnasta, menen sitten vaikka vankilaan.
Sinä et mene mihinkään vaan otat ne piikit hyvällä tai väkisin, saat sitten vaikka minni hiiri laastarin pistoksen päälle niin tulee parempi mieli.
Pakkorokotus on järjetön. Ja laiton.
Mutta uskon että se voi tulla, riski on niin suuri nyt. ei koronan takia, vaan sen takia että tällä taudilla ja pakolla halutaan kontrolloida ihmisiä.
Siksi.