Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottaako vastaantulevat teitä?

Vierailija
03.04.2015 |

Esim kaupassa, kadulla? JA jos tuijottavat niin ärsyttääkö viipyilevät katseet teitä

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja sitten ne vaihtaa toiselle puolen katua...

Vierailija
22/109 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska en katsele vastaantulijoita niin tarkkaan että huomaisin moista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tietysti sellainen mielenkiintoinen pointti että kuinka voi tietää että vastaantulijat tuijottaisi, jos ei itsekin tuijota???

Mutta kysymykseen sanon että en tiedä, koska tosiaan itse välttelen katseita.

Vierailija
24/109 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun liikumme mieheni kanssa niin tuijottavat koska olemme hieman epätyypillinen pari.

Vierailija
25/109 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää välitä. Puhkesin kukkaan nelikymppisenä, ja kyllä, miehet tuijottavat. Ja esim bussipysäkillä minua on yritetty iskeä todin tajusin tämän vasta jälkikäteen, onneksi. Olisi tuntunut ahdistavalta muutoin, iholle tulemiselta.

Ja vastoin av:n väittämiä, kyllä meitä kypsässä iässä olevia naisiakin katsotaan sillä silmällä. En vain jaksaisi sen takia muuttaa vaatetustani ja habitusta nunnalookiksi. Pukeudun naiselliseksi koska haluan ilmentää pukeutumisellani itseäni ja miltä minusta tuntuu. Kuten Coco Chanel sanoo, nainen ilmaisee itseään pukeutumisellaan, ja siksi haluan näyttää naiselta, kun tunnen olevani naisellinen.

Vierailija
26/109 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en itse tuijota, en voi tietää, tuijotetaanko minua. Luulen, että tuijottajia tuijotetaan takaisin.

Vierailija
27/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yleensä tuntuvat olevan vanhempia ihmisiä, miehiä tai naisia. On se aika ärsyttävää ja maalaista, sitä tapahtuu ihan täällä Helsingissäkin.

Vierailija
28/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran niin hassu tilanne että tien toisella puolella kulkeva ihminen tuijotti mua ihan estottomasti lykkien vaunuja ja käänsi vielä oikein päätään jäädäkseen tuijottamaan. Tosi outo tapaus.

Vierailija
29/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tietysti sellainen mielenkiintoinen pointti että kuinka voi tietää että vastaantulijat tuijottaisi, jos ei itsekin tuijota???

Mutta kysymykseen sanon että en tiedä, koska tosiaan itse välttelen katseita.

Kyllä sen huomaa ilman että itse tuijottaa! Mikä logiikka? Oon törmännyt tähän nokkeluuteen ennenkin ja ihmetellyt. Joitain ei ilmeisesti koskaan ole tuijotettu tai sitten te ette vaan huomaa mitään ilman että itse tuijotatte. En tiedä. Mutta rautalangasta, homma menee niin että kävelee normaalisti ja katselee eteenpäin ja keskittyy omaan businekseen, sitten huomaa silmäkulmasta (tai huomaa muuten) että joku tuijottaa, kääntyy katsomaan ja siellä tosiaan joku tuijottaa. Ei tässä ole mitään epäselvää.

Vierailija
30/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä huomannut kenenkään tuijottavan, koska en itsekään tuijota. En huomaa myöskään mitään peräänkatselua, koska en käännä päätäni katsoakseni, että katsooko joku perääni. 

Vierailija
31/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelette sen tuijottelun. Joku voi olla ajatuksissaan ja näyttää siltä, että tuijottaisi, mutta tuskin edes huomaa teitä.

Vierailija
32/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen on vallankäytön muoto! Sitä voi tehdä joko tietoisesti tai tiedostamattaan. Ei ole mikään pikkujuttu. Erityisesti ylempiluokkaiset harrastaa sitä kun haluavat osoittaa köyhemmälle paikkansa ilman että tarvii sanoa tai tehdä mitään, ei voi jäädä sanoistaan tai teoistaan kiinni.

Vierailija
33/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kesä aika. Kerran nukahdin sohvaan sulatejuustonäkkärin päälle ja kun heräsin tuli kiire kauppaan. Kun palasin aika huolelliselta markettishoppailulta ruhkaisessa kaupassa niin alaoveni aukaisi naapurin mies. Ja asteli perääni käytävään siis, avasi oven herrasmiehenä.

Sitten vein keittiöön ostokset ja eteisessä on isot peilit. Persuuksissani oli liimautuneena mekkoon se sulatejuustonäkkileipä :) Olin kulkenut niin siis koko kauppakierrokseni, kenenkaan sanomatta mitään tai edes ilmehtien :)

Vierailija
34/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottaminen on vallankäytön muoto! Sitä voi tehdä joko tietoisesti tai tiedostamattaan. Ei ole mikään pikkujuttu. Erityisesti ylempiluokkaiset harrastaa sitä kun haluavat osoittaa köyhemmälle paikkansa ilman että tarvii sanoa tai tehdä mitään, ei voi jäädä sanoistaan tai teoistaan kiinni.

Tai kommunistit. Sitä tappavaa katsetta!

Vierailija
35/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat, itseni mukaanlukien vilkaisevat, mutteivät tuijota.

Mielestäni on kohteliasta huomioida vastaantallaaja. Hänhän voi vaikka olla päähänpotkittu, joka tuntee olevansa yleensä ilmaa muille. Sopivan kaukaa pitää katsoa, ettei mene intiimiksi. Ruuhkissa menen robottina nii kuin muutkin.

Vierailija
36/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläluokan vallankäytön muoto on pikemminkin huomiotta jättäminen.

Vierailija
37/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuijottaa ihan tuijottamalla, niin irvistä sille :D Kääntävät heti katseensa pois ja jotenkin nolostuvat

Vierailija
38/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläluokan vallankäytön muoto on pikemminkin huomiotta jättäminen.

Menepä kesällä lenkille tuonne "paremmalle puolelle" niin tiedät mitä tarkoitan!

Vierailija
39/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut tuijottamisen juuri kevät/kesäaikaan kun pistän värikkäämpää vaatetta/mekkoa ylle. Talvisin pukeudun mustaan pitkään takkiin ja mustaan pipoon, kukaan ei ei katso.

Vierailija
40/109 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuijottaa, ja suu auki. Näyttävät ihan vähä-älyiseltä, ehkä ovatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi