Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottaako vastaantulevat teitä?

Vierailija
03.04.2015 |

Esim kaupassa, kadulla? JA jos tuijottavat niin ärsyttääkö viipyilevät katseet teitä

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä kysyvät yleensä alle kakskymppiset. Tai sitten muuten paranoidit.

Vierailija
62/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat sivistymättömiä, asun jenkeissä eikä täällä kukaan tuijota. Erilaisiin ihmisiin on totuttu, mutta aina kun suomeen tulen käymään niin kiinnitän kyllä huomiota tuohon helvetin outoon tuijottamiseen. Varsinkin jos on ihminen joka pukeutuu huvin ja on eläytyvä persoona niin ihmiset voivat vain suomessa jäädä suu auki tuijottamaan. Ihan niin kun he eivät ikinä olisi ihmistä nähneet. Olen vain törmännyt tähän suomessa. Jenkeissä semmoista käytöstä pidettäisiin hyvin outona.

Minulla taas kesti aikanaan Jenkeissä asuessani hetki tottua paikalliseen tapaan keskustella tarkoittamatta sanaakaan. - Ja jos jatkan  yleistämistäni niin hieman myös yllätyin joidenkin Jenkkien verraten kaksinaismoralisesta suhtautumsiesta alastomuuteen.  Ja palatakseni aiheeseen kyllä minä sain hämmentyneitä katseita osakseni kun juoksin juoksutrikoot päälläni. (Toisaalta itse koin järkytyksen kun tajusin, että Jenkeissä on asuin alueitam joille kulkeminen tapahtuu oikeastaan vain autolla).  Tai sain huomiota kun erehdyin laittamaan päälleni punaiset housut, joita kohtaan sain kyllä kuulla myös kehuja. Mutta ei edellä mainitut housvalintani ole jääneet täysin ilman huomiota Suomessakaan. - On hieman hämmentävää kun täysin itselle vieras ihminen ottaa aiheekseen huikata perään ja ns homotella tai suoraa kysyä, että olenko homo kun ylläni on punaiset housut.

Sinkkumies     

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yleinen harhaluulo, että ihmiset tuijottavat.

Vilkaisee ja menee ohi ja samalla unohtaa että mitä näki. Niin minä teen.

Jep. Juuri näin. Usein sitä "tuijottaa" muita ihmisiä vaikka on itse ihan ajatuksissaan. Ei sitä silloin kovin edes huomaa sitä toista ihmistä tai kiinnitä varsinaisesti huomiota. Jos pitäisi jälkeenpäin vaikka esim kuvailla tätä, niin vaikeeta olisi, kaikesta tuijottamisesta huolimatta.

Sitäpaitsi jos kadulla tulee harvakseltaan ihmisiä vastaan, niin minusta tuntuisi aika epäkohteliaalta painella vaan ohi niin kuin ei huomaisi koko ihmistä. Lyhyt katsekontakti kohdatessa on vain kohteliasta. Vaikka joskus sen ottaminen tuntuukin vaikealta. Mutta olen huomannut, että itselleni tulee toisinaan jopa vähän huono omatunto huonosta käytöksestä, jos tylysti täysin sivuutan ohi kulkevan ihmisen.

Vierailija
64/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaminen on häirintää ja se pitää lailla kieltää. Alle sekunnin vilkaisu on vielä hyväksyttävää, mutta pidempi ei.

Vierailija
65/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottaminen on häirintää ja se pitää lailla kieltää. Alle sekunnin vilkaisu on vielä hyväksyttävää, mutta pidempi ei.

Tästä voisi tehdä kansalaisaloitteen.

Vierailija
66/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin 5v Espanjassa ja kun siihen vertaan, niin Suomessa oikeasti tuijotetaan paljon. En mä siitä kovin ahdistu mutta oudolta tuntuu.

Eikö Espanjassa ja Italiassa nimomaan tuijoteta? "Bella figura" , eli pitää näyttää hyvältä ettei pistä silmään?

Vierailija
67/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin 5v Espanjassa ja kun siihen vertaan, niin Suomessa oikeasti tuijotetaan paljon. En mä siitä kovin ahdistu mutta oudolta tuntuu.

Eikö Espanjassa ja Italiassa nimomaan tuijoteta? "Bella figura" , eli pitää näyttää hyvältä ettei pistä silmään?

"Passeggiata" Italiassa, eli iltaisella käyskynnellään parhaat päällä näyttäytymässä kylillä . Ja sitten parhaaseen ravintolaan syömään ettei persaukisilta näytetä.

Vierailija
68/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sua tuijota. Toivot vaan. On normaalia ja kohteliasta vilkaista vastaantulijaa. Olemme siis huomioineet toisemme.

Vierailija
69/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijien tuijotus ärsyttää.

Vierailija
70/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaa ja samalla lukee ajatuksia.

Vierailija
71/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kaikenikäiset ihmiset tuijottaa sellainen nyreä ilme kasvoillaan. En tiedä, että onko elekielessäni jotain vikaa vai mistä se kenkä aina puristaa. Olen siis nuori mies ja en ainakaan mielestäni ole erityisen ruma.

Vierailija
72/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minua, erikoista pukeutumista ja näyttävää meikkiäni tuijotetaan

siinähän katsovat, eipä heilauta

Vierailija
73/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet tuijottavat ja nuolevat samalla huuliaan. 😳😣Pukeudun ihan tavallisesti,en siis käytä mitään paljastavia vaatteita.

Vierailija
74/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas perämetsäläiset vauhdissa. Normaaleihin ihmistapoihin kuuluu vilkaista vastaantulijaa. Siis vilkaista, siitä on tuijottamiseen pitkä matka. Nopea vilkaisu tarkoittaa, että on huomioinut vastaantulijan, sitten voi tervehtiä jos on joku tuttu. Junttia on se. että pitää katseen koko ajan pelokkaasti maassa aivan kuin vastaantulija olisi joku uhka. Joskus voi ollakin ja senkin takia nopea vilkaisu  on jopa hyödyksi.

Vierailija
75/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuijottaa, todella epämielyttävää🤨 onneks näin kesäaikaan voin käyttää aurinkolaseja, se tuo jotenki sitä "suojaa" ja piiloudun niiden lasien taakse 😎

Vierailija
76/109 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas perämetsäläiset vauhdissa. Normaaleihin ihmistapoihin kuuluu vilkaista vastaantulijaa. Siis vilkaista, siitä on tuijottamiseen pitkä matka. Nopea vilkaisu tarkoittaa, että on huomioinut vastaantulijan, sitten voi tervehtiä jos on joku tuttu. Junttia on se. että pitää katseen koko ajan pelokkaasti maassa aivan kuin vastaantulija olisi joku uhka. Joskus voi ollakin ja senkin takia nopea vilkaisu  on jopa hyödyksi.

Vilkaisu ja tuijotus on todellakin eri asioita, mutta kyllä täällä Suomessa osataan tuijottaa vastaantulijoita ihan antaumuksella. En ole törmännyt tuollaiseen missään muualla missä olen liikkunut.

Vierailija
77/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään normaali ihminen ei katsele vastaantulijoita, eikä muita ihmisiä yleensäkään. Itse en huomaisi vaikka joku tuttu kävelisi vastaan. Sen verran tiiviisti katson eteenpäin.

Vierailija
78/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotuksen pelko on melko normi vainoharhaisilla. Hoitoonkin voi mennä.

Vierailija
79/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka täällä valittavat tuijottamisesta, niin jossain määrin tuijottavat kyllä itsekin. Miten muuten tietäisivät toistenkaan tuijottavan:)

Vierailija
80/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuntui, että tuijottivat. Mielentilastani riippuen vaikuttivat katsovan ihaillen tai yökötellen. Nyt, kun olen vähän iäkkäämpi, itsetuntoni on kunnossa enkä jaksa tarkkailla ympäristöäni ja ihmisiä, ei tunnu kukaan tuijottelevankaan. Ehkä ne silloin nuorempanakin katsoivat vain siksi, että itse silmät ammollaan pälyilin, että katsovatko ne ihmiset minua vai eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan