Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuijottaako vastaantulevat teitä?

Vierailija
03.04.2015 |

Esim kaupassa, kadulla? JA jos tuijottavat niin ärsyttääkö viipyilevät katseet teitä

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain kuvittelee.

Vierailija
82/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuneena oon kyllä pistänyt merkille tän suomalaisen tavan tuijottaa. Kyse ei ole nopeasta katseesta vaan vahtaamisesta joillaista ei esiinny niissä maissa jossa olen asustellut.

Ja tää ei ainoastaan jää tujottamiseen vaan usein vanhempien ihmisten suusta saattaa kuulua jokin kommentti ohikulkijan ulkonäköön liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman naisen katsosssa, se on kohteliaisuus, ja äijienkin katsoessa se riippuu äijästä, että jotain näköä oltava tai tunnettu, jolloin tuntee itsensä arvokkaammaksi. Naisille asia on arempi kuin miehille, ja samasta syystä mieshoitajat ei ole monessakaan massa suosiossa, kun taas mieslääkäri on arvohenkilö ja käy päinsä. Joku kuva oli pari päivää sitten, jossa äijä katsoo nuorta naista kesämekossa, ja ihan näin miehenäkin sen näkee, ettei se tuijotus sieltä puiston penkiltä ole täysin asiallista. Moni tyttö ja nainen on ok tuijottamisen kanssa tietyissä rajoissa ja tilanteissa, jos mies/miehet ei ole liian vanhoja tm. suhteessa itseensä, ja täältäkin luin sellaisia  näkemyksiä. Jos joku mies tuijottaa mua, niin se on tungettelevaa ja siinä on rajansa. Kun taas naisen tuijotuksesta olisin ehkä hämilläni, jos en lue sille mitään ilmeistä syytä, kuten jos astelen hänen pihanurmikollaan.

Vierailija
84/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas perämetsäläiset vauhdissa. Normaaleihin ihmistapoihin kuuluu vilkaista vastaantulijaa. Siis vilkaista, siitä on tuijottamiseen pitkä matka. Nopea vilkaisu tarkoittaa, että on huomioinut vastaantulijan, sitten voi tervehtiä jos on joku tuttu. Junttia on se. että pitää katseen koko ajan pelokkaasti maassa aivan kuin vastaantulija olisi joku uhka. Joskus voi ollakin ja senkin takia nopea vilkaisu  on jopa hyödyksi.

Vastaantulijoista tulee ahdistus.

Vierailija
85/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä, en tajua mitä ne tuijottaa,oon ihan tavallisen näköinen ei shokkivärjäystä hiuksista normit vaatteet, jotkut on vaan sellaisia möllöttäjiä!

Vierailija
86/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen kyllä kans ihmetellyt. Erikoisinta kun ajan autolla niin pyöräilijät ja kävelijät toljottaa, vieläpä päätä kääntäen katsovat kunnes ohitamme toisemme. Olen ihan tavis 45 nainen, perusvaatteissa ja ajan vanhalla korealaisella autolla. Kerran näytin keskaria kun en enää jaksanut... Eilen oli parkissa puhelimessa ja viereisen auton pappa kyttäs ja kun kyttäsin takasin niin siitä ei tullut loppua, meinas taas palaa käämit! 

Tähän olis kyllä kiva saada vastaus, että mitä ihmettä kytätään kun munssa ole mitään kytättävääkään.

Vierailija
87/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ärsyttää. Kun kävelen kadulla ja kaupassakin ihmiset tuijottaa. Ihme vam maisia juntteja

Vierailija
88/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toljottaa. Yleensä vihaisesti nenänvartta pitkin.

Vierailija
89/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se tuntuu oudolta välillä. En mielestäni ole keskivertoa kummallisempi ilmestys

Vierailija
90/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat omituisia toljottajia, mutta niinhän se junttikansa toimii. Ulkomailla ei toljoteta, voidaan katsoa ja vaikka hymyillä mutta ei toljoteta suu ammollaan. 

Ja kyllä minua kuulemma on toljotettu pitkään, molemmat pitkäaikaiset mieheni ovat tätä sanoneet. Se johtuu varmaan siitä, että olen luonnonkaunis, hyväryhtinen, hyväkroppainen ja olen itsevarma, tämähän on myrkkyä suomalaiselle varsinkin suomalaiselle naiselle, joka on yleensä ruma, lihava ja omaa huonon itsetunnon.

Ai kauhea miten katkeraa potaskaa, ootko nyt ihan varma siitä kauneudestasi ja hienoudestasi vai ootko mies joka esittää naista? Molemmat pitkäaikaiset miehet ovat sanoneet, että rumat lihavat naiset tuijottaa koska niillä on huono itsetunto? 😅

Vierailija
91/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat sivistymättömiä, asun jenkeissä eikä täällä kukaan tuijota. Erilaisiin ihmisiin on totuttu, mutta aina kun suomeen tulen käymään niin kiinnitän kyllä huomiota tuohon helvetin outoon tuijottamiseen. Varsinkin jos on ihminen joka pukeutuu huvin ja on eläytyvä persoona niin ihmiset voivat vain suomessa jäädä suu auki tuijottamaan. Ihan niin kun he eivät ikinä olisi ihmistä nähneet. Olen vain törmännyt tähän suomessa. Jenkeissä semmoista käytöstä pidettäisiin hyvin outona.

Ota positiivisesti. Olet vaan niin iso ja komea (niin kuin kaikki jenkeissä on), että me toljotetaan suu auki. Ei me olla ikinä nähty niin komiaa rouvaa!

Vierailija
92/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kukaan tuijota, tai sitten en vain kiinnitä huomiota tuntemattomiin ihmisiin.

Vierailija
93/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaahan ne. Venäläiset myös tuijottaa suomalaisten lisäksi. Olen alkanut moikkailla tuijottajia, otan ikään kuin tilanteen omiin käsiini.

Vierailija
94/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on suomalainen tapa. Myös joissain muissa Euroopan maissa tehdään näin.

Vierailija
95/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen kyllä kans ihmetellyt. Erikoisinta kun ajan autolla niin pyöräilijät ja kävelijät toljottaa, vieläpä päätä kääntäen katsovat kunnes ohitamme toisemme. Olen ihan tavis 45 nainen, perusvaatteissa ja ajan vanhalla korealaisella autolla. Kerran näytin keskaria kun en enää jaksanut... Eilen oli parkissa puhelimessa ja viereisen auton pappa kyttäs ja kun kyttäsin takasin niin siitä ei tullut loppua, meinas taas palaa käämit! 

Tähän olis kyllä kiva saada vastaus, että mitä ihmettä kytätään kun munssa ole mitään kytättävääkään.

Olisit vääntänyt naamalle jonkun ruman ilmeen

Vierailija
96/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet 25+ naiset tuijottavat minua, sekä selvästi ei-heterot naismaiset miehet, tavismiehet myöskin satunnaisesti. Oma katseeni jumittuu helposti naisellisiin siroihin luonnollisen oloisiin 35+ naisiin, yritän tosin olla tuijottamatta

M, ehkä raamikas setämies

Vierailija
97/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan siksi että olen niin pienikokoinen. Jotkut jopa kysyvät toisinaan, olenko lapsi vai aikuinen. 

Vastaan kyllä, jos joku kysyy. Enemmän häiritsee ne suu auki möllöttävät...

Vierailija
98/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti itselläkin on tapana puolivahingossa tuijottaa hyvännäköinen miehiä

Vierailija
99/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan mutta ei yleensä tuijoteta. Yksi päivä kyllä tuli eräs af ri k k alainen perhe vastaan ja jokainen heistä tuijotti mua. Perheen isä puhui jotain vaimolleen, mutta silti katsoi minua samalla. Se kyllä ärsytti!

Vierailija
100/109 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10 vuotta sitten luulin, että minua katsotaan, koska olen nätti nainen. Nyt nelikymppisenä olen ikäisekseni ihan kivannäköinen, mutta tuskin nyt enää sen vuoksi katsotaan. Eniten ihmetyttää autosta tuijottavat. Katsoisivat, mihin ajavat! Minä pukeudun ja kävelen ihan normaalisti. Ei tarvii vahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän